Entertainment alle pijlers

Met open armen

20-11-2014 18:52 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op televisie is er een nieuw programma over adoptie. Het heet 'Met open armen.' Ik kijk dit programma met dubbele gevoelens. Aan de ene kant is het super dat de adoptiekinderen een gezin krijgen om in op te groeien. Aan de andere kant vind ik het wel moeilijk om te zien dat de kinderen hun eigen/oude identiteit als het ware verliezen. Ik keek net een aflevering over een jongetje dat geadopteerd wordt uit China. De adoptief ouders hebben meteen een andere naam verzonnen voor hem. Het jongetje is al 2 jaar oud en krijgt dan ineens een andere naam en moet wildvreemde mensen papa en mama noemen. Ik vraag me af of dit niet traumatisch is voor het betreffende kind. Kennen jullie het programma? Wat vinden jullie van dit programma?
Ik hoop ook dat ze het ventje tzt ook een ander brilletje geven.
Ik zie dat dit een oud topic is. Zijn het herhalingen? Of nieuwe afleveringen. Ik ben benieuwd hoe het een paar jaar na de adoptie met het gezin gaat!
Wie kijkt er ook?
geneet van 't laeve
Ikke! Wel ietsje uitgesteld.
Prachtige en bijzondere aflevering. Bewust kiezen voor 3 oudere kinderen. Ook mooi dat ze ze bij elkaar houden.
Ja wel een hele onderneming. Maar idd hartstikke mooi.
Ik ben nu aan het terugkijken. Ik vind het wel heftig dat de biologische ouders dus nog leven maar dat ze dus bewust alsnog naar het buitenland worden geadopteerd.
AnAppleADay schreef:
20-01-2019 12:07
Ik ben nu aan het terugkijken. Ik vind het wel heftig dat de biologische ouders dus nog leven maar dat ze dus bewust alsnog naar het buitenland worden geadopteerd.
Ik vind dat ook erg heftig. Net alsof het eerdere leven van de kinderen er niet meer toe doet.
Natasja Froger was laatst bij omroep MAX en legde uit waarom kinderen waarvan de ouders nog leven tòch het best kunnen worden geadopteerd. De situatie in bijvoorbeeld Portugal is zeer triest voor kinderen die tussen wal en schip dreigen te raken.

Daarnaast vertelde ze hoe adoptie tegenwoordig gaat, heel verhelderend zeker nu al die mistoestanden steeds meer openbaar worden, zelfs vanaf de jaren ‘50 met Nederlandse kinderen die ongewild werden afgestaan door de biologische moeder.
boekenlegger0 schreef:
20-01-2019 12:29
Ik vind dat ook erg heftig. Net alsof het eerdere leven van de kinderen er niet meer toe doet.
Als je hoort hoe het er waarschijnlijk aan toe is gegaan in het eerdere leven van de kinderen, dan is het toch juist prachtig dat ze een nieuwe kans krijgen?
Ze kunnen met zijn drieën in een warm huis opgroeien. Hoe kan je dat als negatief opvatten?
Route88 schreef:
20-01-2019 12:43
Als je hoort hoe het er waarschijnlijk aan toe is gegaan in het eerdere leven van de kinderen, dan is het toch juist prachtig dat ze een nieuwe kans krijgen?
Ze kunnen met zijn drieën in een warm huis opgroeien. Hoe kan je dat als negatief opvatten?
Precies het jongste meisje zat vanaf haar geboorte al in het kindertehuis.
Het is zeker mooi dat het kan, maar het is wel heftig dat het zo moet. Pleegzorg is ook niet altijd alles maar ik ben blij dat die optie er in Nederland wel is.
Ik ben zelf geadopteerd uit Sri Lanka. Als baby van 5 weken oud. Ik kan me dus niks herinneren van dat land of de mensen daar. Kwam in een fijn gezin terecht waar ik enig kind ben. Aan de ene kant blij dat ik hier betere leefomstandigheden heb. De armoede van daar is mij bespaard gebleven. Maar ik heb wel het gevoel tussen 2 werelden in te staan. Ik ben niet als de mensen hier en daar raak ik nooit echt aan gewend. Het gevoel altijd anders te zijn. Want het uiterlijk van daar. En ik kan bij aandoeningen/kwaaltjes niet achterhalen van wie ik het heb.
Ook vermoed ik dat ik een hechtingsstoornis heb. Kon me wel aan mijn adoptieouders hechten. Ook mee knuffelen. Maar bij andere mensen voelt dat ongemakkelijk. Nog nooit een serieuze relatie gehad. Bij de mannen met wie ik kort iets had voelde ik weinig.
hondenmens schreef:
20-01-2019 14:33
Ik ben zelf geadopteerd uit Sri Lanka. Als baby van 5 weken oud. Ik kan me dus niks herinneren van dat land of de mensen daar. Kwam in een fijn gezin terecht waar ik enig kind ben. Aan de ene kant blij dat ik hier betere leefomstandigheden heb. De armoede van daar is mij bespaard gebleven. Maar ik heb wel het gevoel tussen 2 werelden in te staan. Ik ben niet als de mensen hier en daar raak ik nooit echt aan gewend. Het gevoel altijd anders te zijn. Want het uiterlijk van daar. En ik kan bij aandoeningen/kwaaltjes niet achterhalen van wie ik het heb.
Ook vermoed ik dat ik een hechtingsstoornis heb. Kon me wel aan mijn adoptieouders hechten. Ook mee knuffelen. Maar bij andere mensen voelt dat ongemakkelijk. Nog nooit een serieuze relatie gehad. Bij de mannen met wie ik kort iets had voelde ik weinig.
Advies van mij is dat je het best met een hulpverlener kunt gaan praten.
AnAppleADay schreef:
20-01-2019 13:08
Het is zeker mooi dat het kan, maar het is wel heftig dat het zo moet. Pleegzorg is ook niet altijd alles maar ik ben blij dat die optie er in Nederland wel is.
Ja ik schrijf het ook met de kennis dat daar dus geen pleegzorg bestaat.
Een leven lang in een tehuis lijkt me verschrikkelijk.
Route88 schreef:
20-01-2019 22:55
Ja ik schrijf het ook met de kennis dat daar dus geen pleegzorg bestaat.
Een leven lang in een tehuis lijkt me verschrikkelijk.
Iemand die kijkt vandaag ze gaan naar China voor een jongetje, special needs,
Wat zijn die knulletjes ook weer welkom en gewenst :heart:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
hondenmens schreef:
20-01-2019 14:33

Jij bent toch autistisch? Zou het daar niet aan liggen ipv aan je adoptie?
Tiana_76 schreef:
25-01-2019 16:16
Jij bent toch autistisch? Zou het daar niet aan liggen ipv aan je adoptie?
Ja dat ben ik inderdaad. Dat zal er ook aan meehelpen. Maar toch denk ik dat het een combinatie van beide is.
Ik vind het dit seizoen wat saaier dan anders. Ik twijfel een beetje wat ik nou van Natasja vind. Ze doet erg haar best en lijkt wel me een warm persoon. Echter vind ik haar steeds zo aanrakelijk bij de stellen. Ziet er soms akward uit en het lijkt soms alsof mensen er een beetje van schrikken. Valt jullie dat ook op?
lolanu schreef:
31-01-2019 07:24
Ik vind het dit seizoen wat saaier dan anders. Ik twijfel een beetje wat ik nou van Natasja vind. Ze doet erg haar best en lijkt wel me een warm persoon. Echter vind ik haar steeds zo aanrakelijk bij de stellen. Ziet er soms akward uit en het lijkt soms alsof mensen er een beetje van schrikken. Valt jullie dat ook op?
Echt bloedirritant dat aanraken de hele tijd. Bijna de tv uitgedaan gisteren. Ik kan niet tegen haar, word er helemaal kriegel van, dat toontje, aanraken, brrrr. Ze maakt het vaak ook spannender dan het is trouwens. Dan zijn de mensen best relaxed maar omdat ze steeds maar doorvraagt en blijft prikken worden ze emotioneler. Leuk voor de tv natuurlijk maar té irritant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat aanraken valt mij ook steeds meer op en dan ga je je er ook aan ergeren, althans ik wel :P Blijf van die mensen af!!
En mij lijkt het adoptiebeeld wel heel rooskleurig allemaal? Alles gaat goed, alles is leuk, hartstikke fijn hoor maar kan mij niet voorstellen dat het altijd allemaal zo soepel verloopt.....
Leuke knullen gister trouwens!
Ze is gewoon warm en betrokken. En wil.mensen op hun gemak stellen. Ze heeft natuurlijk intussen enorm veel ervaring met al die adoptiereizen. Ik las ergens dat de crew achter de schermen ook heel betrokken is (meer dan je ziet op tv). Maar het mag van mij ook wel iets minder soms.

Verder vertellen ze natuurlijk niet over alle problemen. Dat is privé en van het kind. In iedere aflevering vertellen ze wel over de achtergronden van kinderen in het land.
Ik vind het mooi dat de kinderen in de aflevering van gisteren hun oude voornaam behielden. Super leuk om de interactie tussen de twee broers te zien.
boekenlegger0 schreef:
31-01-2019 11:17
Ik vind het mooi dat de kinderen in de aflevering van gisteren hun oude voornaam behielden. Super leuk om de interactie tussen de twee broers te zien.
Nou is dat natuurlijk wel anders bij wat oudere kinderen en zijn Oost Europese namen wel iets makkelijker dan Chinese.
Maar wel mooi ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven