Met open armen
donderdag 20 november 2014 om 18:52
Op televisie is er een nieuw programma over adoptie. Het heet 'Met open armen.' Ik kijk dit programma met dubbele gevoelens. Aan de ene kant is het super dat de adoptiekinderen een gezin krijgen om in op te groeien. Aan de andere kant vind ik het wel moeilijk om te zien dat de kinderen hun eigen/oude identiteit als het ware verliezen. Ik keek net een aflevering over een jongetje dat geadopteerd wordt uit China. De adoptief ouders hebben meteen een andere naam verzonnen voor hem. Het jongetje is al 2 jaar oud en krijgt dan ineens een andere naam en moet wildvreemde mensen papa en mama noemen. Ik vraag me af of dit niet traumatisch is voor het betreffende kind. Kennen jullie het programma? Wat vinden jullie van dit programma?
dinsdag 25 november 2014 om 18:20
Ik heb veel moeite met dit programma.
Niet met het feit dat het om adoptie gaat, maar wel om het feit dat de kindjes gigantisch in hun privacy worden geschaad. Het draait alleen om het "o zo mooie adoptieverhaal", maar niet om het feit dat kindjes tijdens deze gebeurtenis ongevraagd een camera op hun gericht krijgen waarbij het moment waarop ze hun adoptieouders zien, wordt opgenomen.
Ik vind het een kwalijke zaak dat kinderen gebruikt worden voor dit soort emo-tv.
Niet met het feit dat het om adoptie gaat, maar wel om het feit dat de kindjes gigantisch in hun privacy worden geschaad. Het draait alleen om het "o zo mooie adoptieverhaal", maar niet om het feit dat kindjes tijdens deze gebeurtenis ongevraagd een camera op hun gericht krijgen waarbij het moment waarop ze hun adoptieouders zien, wordt opgenomen.
Ik vind het een kwalijke zaak dat kinderen gebruikt worden voor dit soort emo-tv.

dinsdag 25 november 2014 om 20:21
quote:abarth schreef op 25 november 2014 @ 18:20:
Ik vind het een kwalijke zaak dat kinderen gebruikt worden voor dit soort emo-tv.En dat heb je niet bij het kinderziekenhuis of kleine babies grote zorgen of grote helden etc.?
Ik vind het een kwalijke zaak dat kinderen gebruikt worden voor dit soort emo-tv.En dat heb je niet bij het kinderziekenhuis of kleine babies grote zorgen of grote helden etc.?
woensdag 26 november 2014 om 20:59

woensdag 3 december 2014 om 21:15
ja idd, vind het ook een bijzonder programma,
en was verrast dat je kennelijk ook uit Amerika kunt adopteren,
ik dacht toen wel meteen van; stel een nederlands stel (als in man/vrouw) adopteren
op die manier dan lijkt het veel eerder van 'jezelf' doordat het dezelfde huidskleur heeft..
(niet dat een andere huidskleur niet goed is..)
wat een schatje deze baby zeg! en dat meisje Norah ook echt leuk
en was verrast dat je kennelijk ook uit Amerika kunt adopteren,
ik dacht toen wel meteen van; stel een nederlands stel (als in man/vrouw) adopteren
op die manier dan lijkt het veel eerder van 'jezelf' doordat het dezelfde huidskleur heeft..
(niet dat een andere huidskleur niet goed is..)
wat een schatje deze baby zeg! en dat meisje Norah ook echt leuk
woensdag 3 december 2014 om 21:20
woensdag 3 december 2014 om 21:22