Entertainment alle pijlers

Met open armen

20-11-2014 18:52 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op televisie is er een nieuw programma over adoptie. Het heet 'Met open armen.' Ik kijk dit programma met dubbele gevoelens. Aan de ene kant is het super dat de adoptiekinderen een gezin krijgen om in op te groeien. Aan de andere kant vind ik het wel moeilijk om te zien dat de kinderen hun eigen/oude identiteit als het ware verliezen. Ik keek net een aflevering over een jongetje dat geadopteerd wordt uit China. De adoptief ouders hebben meteen een andere naam verzonnen voor hem. Het jongetje is al 2 jaar oud en krijgt dan ineens een andere naam en moet wildvreemde mensen papa en mama noemen. Ik vraag me af of dit niet traumatisch is voor het betreffende kind. Kennen jullie het programma? Wat vinden jullie van dit programma?
Ik heb veel moeite met dit programma.

Niet met het feit dat het om adoptie gaat, maar wel om het feit dat de kindjes gigantisch in hun privacy worden geschaad. Het draait alleen om het "o zo mooie adoptieverhaal", maar niet om het feit dat kindjes tijdens deze gebeurtenis ongevraagd een camera op hun gericht krijgen waarbij het moment waarop ze hun adoptieouders zien, wordt opgenomen.

Ik vind het een kwalijke zaak dat kinderen gebruikt worden voor dit soort emo-tv.
quote:abarth schreef op 25 november 2014 @ 18:20:

Ik heb veel moeite met dit programma.

Niet met het feit dat het om adoptie gaat, maar wel om het feit dat de kindjes gigantisch in hun privacy worden geschaad. Het draait alleen om het "o zo mooie adoptieverhaal", maar niet om het feit dat kindjes tijdens deze gebeurtenis ongevraagd een camera op hun gericht krijgen waarbij het moment waarop ze hun adoptieouders zien, wordt opgenomen.

Ik vind het een kwalijke zaak dat kinderen gebruikt worden voor dit soort emo-tv.En dat heb je niet bij het kinderziekenhuis of kleine babies grote zorgen of grote helden etc.?
wie kijkt nu ook?

bij deze mensen zit hun verdriet om ongewilde 'eigen' kinderloosheid heel erg diep en komt ook zo weer

aan de oppervlakte bij elke vraag..
quote:mellifluous schreef op 26 november 2014 @ 20:43:

wie kijkt nu ook?

bij deze mensen zit hun verdriet om ongewilde 'eigen' kinderloosheid heel erg diep en komt ook zo weer

aan de oppervlakte bij elke vraag..Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar ze hebben toch een eigen kind?
dat kind is alleen van hem:)
quote:mellifluous schreef op 26 november 2014 @ 21:01:

dat kind is alleen van hem:)Oh, ze kunnen samen geen kinderen krijgen. Nou snap ik het
ja idd, zijn dochter is al 14!!

wel een heel leeftijdsverschil dus,

maar goed zij is dus nog nooit echt moeder geworden...
Jemig, die Martha die de boel ter plekke begeleidt, heeft zeker te veel Tell Sell gekeken, mijn hemel wat een idiote en ongepaste Amerikaans-commerciële toon.
was mij nog niet opgevallen
Het viel in tweede instantie ook wel mee. Misschien omdat ik met een half oog zat te kijken.
wat een opgewekt en open meiske!
nou inderdaad, echt een scheetje!

Ik dacht eerst op die foto dat je kon zien dat er iets met haar was, misschien beetje

'down'-achtig ofzo, maar in het echt is het een 'gewoon' meisje
kijkt er nog iemand?
Ik! Vind het echt een bijzonder programma. Leuke vaders, lijken erg liefdevol.
ik kijk ook (mede aan gebrek aan betere tv vanavond)
ja idd, vind het ook een bijzonder programma,

en was verrast dat je kennelijk ook uit Amerika kunt adopteren,

ik dacht toen wel meteen van; stel een nederlands stel (als in man/vrouw) adopteren

op die manier dan lijkt het veel eerder van 'jezelf' doordat het dezelfde huidskleur heeft..

(niet dat een andere huidskleur niet goed is..)

wat een schatje deze baby zeg! en dat meisje Norah ook echt leuk
Ik ben tegen adoptie uit het buitenland, dus nee, ik kijk niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik vroeg wie er wel keken... ;)
Ik word hier warm van, wat komen die kindjes goed terecht... de liefde spat van het scherm!

*wou dat ik mijn partner meekreeg, we hebben alles inclusief een groot hart*
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik! Net een minuut. Wat is die opa een schatje!
ik ben wel verbaasd..

ze hebben echt het perfecte plaatje kunnen krijgen.

eerst een kleine gezond meisje

dan met mooi een paar jaartjes ertussen een prachtig gezond jongetje..

vroeg me toch wel af hoe dit zo perfect heeft kunnen gaan binnen kennelijk korte tijd..
Zoals gezegd werd kiest in Amerika de moeder naar wie haar kind gaat. Er heeft in dit geval dus heel snel een vrouw voor hen gekozen.
De moeder koos voor 2 vaders zodat ze altijd de enige moeder van het kindje zo blijven.
Dat vind ik wel mooi, dat de moeder de ouders heeft gekozen.
Ik kijk dit programma nu. Een koppel adopteert een Hongaars special need kindje. Ik vraag me af hoe dat gaat uitpakken in de toekomst. Zulke kinderen zijn vaak best beschadigd. Lees: hechtingsprobleem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven