Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

zaterdag 19 januari 2019 om 20:05
Weet niet of je digitale tv hebt maar op ziggo op kanaal 311 heb je npo24 en dat is overdag dus gewoon constant de kinderserie van ned3. Werkt stuk minder op mijn zenuwen als baby tv.Aardbei-banaan schreef: ↑19-01-2019 18:39qua tv kijkt hij BabyTV of Ned3 als er kinderprogramma's op zijn.
zaterdag 19 januari 2019 om 20:07
Bij KPN op 58. Een aanrader! Ook helemaal zonder reclame

De favorieten van zoon:
- teletubbies (de nieuwe stijl is lang niet zo vervelend als de 'klassieke')
- bing
- het zandkasteel

zaterdag 19 januari 2019 om 20:22
Ja ik heb laatst ook kanaal 311 ontdekt bij Ziggo!
Dochter kijkt het liefst Juf Roos en dan heeft ze ook nog de voorkeur voor bepaalde liedjes, want die dansjes kan ze al (een beetje) meedoen. Heel schattig! Juf Roos wordt afgewisseld met de Teletubbies. En de videoclips van K3 en Disneyliedjes van bijv. Moana en Frozen vindt ze ook heel leuk. Maar op die laatste danst ze dan het liefst met één van ons.

zaterdag 19 januari 2019 om 20:23
Ik zet een wekker 5minuten voor bumba begint, dan gaat de tv uitTeckeltje88 schreef: ↑19-01-2019 20:18Ja kanaal 311 bij ziggo
Maar daar komt dus wel bumba op. Dus dat moet je wel willen. Ik irriteer me er niet meer zo heel erg aan behalve dat 't zo in m'n hoofd blijft zitten en ik dan ook zo dom als bumba tegen zoon ga praten. Hij vindt dat wel grappig overigens.

Bumba is sinds de nieuwe programmering trouwens wel irritant vaak op tv

zaterdag 19 januari 2019 om 20:31
Eerst was het inderdaad bijna nooit. Wij kijken hem on demand.Maartje2016 schreef: ↑19-01-2019 20:23Ik zet een wekker 5minuten voor bumba begint, dan gaat de tv uit![]()
Bumba is sinds de nieuwe programmering trouwens wel irritant vaak op tv![]()
Eerst kwam zandkasteel alleen. Precies tijdens koken en nu helaas niet meer.

zaterdag 19 januari 2019 om 20:34
Ja dat is zeker jammer was mij ook al opgevallen. Wij doen dan zandkasteel via YouTube op de Playstation. Daar blijft ie verreweg 't langst door geboeid.
zaterdag 19 januari 2019 om 20:58
Hier vraagt dochter geregeld om Bumba, maar we zijn erachter dat het voor haar betekend dat ze graag een filmpje wil kijken.
Baby Shark is hier zeker een bekende, samen met de andere varianten ( Monkey Banana).
Juf Roos en de liedjes van DD company vindt ze ook erg leuk, vooral liedjes over/met dieren. ABC kids tv vind ik zelf nog wel ok, Engelstalig. Bumba zijn we aan het verbannen, maar soms klikt ze er zelf op.
Daarnaast kunnen we haar erg lang vermaken met filmpjes over dieren. Schaap komt voorbij, blaat een keer en er wordt schaap gezegd. Kind helemaal happy.
Oh en succesrecepten, pasta, iets met rijst en vooral risotto. Zo handig nu we over 2 weken richting Italië gaan
AVG, waar de helemaal gek op was, blieft ze niet. Tenzij uit een potje. En alles dient zelf gegeten te worden, de spooklepel heeft hier dus nu zijn intrede gedaan.
Hier doet dochter sinds deze week haar losse stapjes. Zo trots! Misschien dat ze dan toch echt loopt voordat we richting wintersport vertrekken over 2 weken.
Hier overigens in spijkerbroek naar buiten. Verder goed aangekleed en volgens mij heeft ze het niet koud.
Skibroek ( en skijas) alleen voor als het echt overdag vriest ofzo en voor de wintersport dan. Nog niet overdag aangehad bij mij, haar wintersportkleding.
Baby Shark is hier zeker een bekende, samen met de andere varianten ( Monkey Banana).
Juf Roos en de liedjes van DD company vindt ze ook erg leuk, vooral liedjes over/met dieren. ABC kids tv vind ik zelf nog wel ok, Engelstalig. Bumba zijn we aan het verbannen, maar soms klikt ze er zelf op.
Daarnaast kunnen we haar erg lang vermaken met filmpjes over dieren. Schaap komt voorbij, blaat een keer en er wordt schaap gezegd. Kind helemaal happy.
Oh en succesrecepten, pasta, iets met rijst en vooral risotto. Zo handig nu we over 2 weken richting Italië gaan

Hier doet dochter sinds deze week haar losse stapjes. Zo trots! Misschien dat ze dan toch echt loopt voordat we richting wintersport vertrekken over 2 weken.
Hier overigens in spijkerbroek naar buiten. Verder goed aangekleed en volgens mij heeft ze het niet koud.
Skibroek ( en skijas) alleen voor als het echt overdag vriest ofzo en voor de wintersport dan. Nog niet overdag aangehad bij mij, haar wintersportkleding.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 07:50
17.10% gewijzigd

zaterdag 19 januari 2019 om 22:30
Het zandkasteel hebben we nog flink opgenomen. Zoon keek dat 3-4x per dag ofzo, het was namelijk de perfecte babysitter om precies de tijd te hebben om een newborn op bed te leggen.
Ach die goed oude tijd... Tegenwoordig heeft dochter periodes dat ze alleen op mijn arm wilt slapen, dus zit ik met haar op de bank te wiegen tot ze slaapt, en dan krijgt zoon 45 minuten 'vrij' spel op de tv

zondag 20 januari 2019 om 07:48
Euh, ik trek mijn dreumes nooit andere kleding aan als we naar buiten gaan... Gewoon een winterjas (muts, sjaal, handschoenen weigert de) en gaan maar.. Bij oudste ook altijd zo gedaan (en nog).. Nooit over nagedacht ook eigenlijk .. Ben ik nu een heel ontaarde moeder?
Hier ook bumba.. En liedjes op YouTube die haar grote zus ook luistert. Ik ben echt expert geworden in mezelf afsluiten voor geluiden uit de tv
Hier is eten nog steeds dramatisch slecht.. Dus geen succesrecepten.
Ze heeft nu allemaal uitslag om haar mond en billen en drinken wordt nu ook problematisch.. Het lijkt op hand, voet en mondziekte.. Morgen maar weer eens een dokter bezoeken.
Ik ben al die virussen alweer zo zat.. Laat de lente maar komen
Hier ook bumba.. En liedjes op YouTube die haar grote zus ook luistert. Ik ben echt expert geworden in mezelf afsluiten voor geluiden uit de tv

Hier is eten nog steeds dramatisch slecht.. Dus geen succesrecepten.
Ze heeft nu allemaal uitslag om haar mond en billen en drinken wordt nu ook problematisch.. Het lijkt op hand, voet en mondziekte.. Morgen maar weer eens een dokter bezoeken.
Ik ben al die virussen alweer zo zat.. Laat de lente maar komen

zondag 20 januari 2019 om 09:08
Jeetje obelix ze moeten jullie wel hebben inderdaad!!!
En wat betreft die kleding. Ik doe 't dus net zo maar zie om me heen dus allemaal kids in skipak enz en vroeg me dus af:ben ik nou zo ontaard dat zoon gewoon in z'n kleren met jas en muts en sjaal naar buiten doe. Maar dat valt dus erg mee
Zoon heeft uitgeslapen tot half 9. Wat een cadeautje.
En wat betreft die kleding. Ik doe 't dus net zo maar zie om me heen dus allemaal kids in skipak enz en vroeg me dus af:ben ik nou zo ontaard dat zoon gewoon in z'n kleren met jas en muts en sjaal naar buiten doe. Maar dat valt dus erg mee

Zoon heeft uitgeslapen tot half 9. Wat een cadeautje.

zondag 20 januari 2019 om 09:16
Hier ook nog geen andere kleding voor buiten hoor. Vandaag is de eerste echte koude ochtend in mijn beleving en ook nu blijft de skibroek gewoon binnen. Nu ben ik ook niet van plan lang buiten te zijn met haar
Ik heb een behoorlijk warmbloedig kind, die het eerder te warm dan te koud heeft. Wellicht speelt dat ook mee.
Over het algemeen heeft ze al een laag meer dan ik aan en verder kijk ik naar hoe ik het buiten vind aanvoelen. In Italië is het -15, wel wat andere koek

Ik heb een behoorlijk warmbloedig kind, die het eerder te warm dan te koud heeft. Wellicht speelt dat ook mee.
Over het algemeen heeft ze al een laag meer dan ik aan en verder kijk ik naar hoe ik het buiten vind aanvoelen. In Italië is het -15, wel wat andere koek

zondag 20 januari 2019 om 09:38

zondag 20 januari 2019 om 12:09
In principe is er natuurlijk niet zo veel mis met bumba. Maar ik probeer het een beetje te houden bij dingen die voor mij ook leuk zijn om te luisteren. En de geluiden van bumba, teletubbies etc word ik echt helemaal simpel van. Is ook een van de redenen dat we hier weinig speelgoed met hysterische geluidjes hebben. Zoon vermaakt zich tot nu toe prima met houten speelgoed duplo, boekjes etc.
Ok hij heeft wat muziekinstrumentjes die ook lawaai maken maar dan maakt hij tenminste zelf lawaai ipv alleen maar op een knopje te drukken en mij 300x op hetzelfde muziekje te trakteren.
Ok hij heeft wat muziekinstrumentjes die ook lawaai maken maar dan maakt hij tenminste zelf lawaai ipv alleen maar op een knopje te drukken en mij 300x op hetzelfde muziekje te trakteren.
zondag 20 januari 2019 om 12:39
Haha valt dus reuze mee Obelix! Hier dus ook dat skipak aan bij -15, maar ik doe zelf dan ook zeker mee
Beetje kou lijden zeg..
Voor kinderen zal Bumba vast niet slechter zijn dan welk ander willekeurig dreumesprogamma. Ik vind het zelf alleen vreselijk, de muziek, de hele opzet. Er zal vast een idee achter zitten, want bijna elk klein kind wat ik ken, vindt Bumba geweldig. Maar zelf luister ik liever naar het Zandkasteel, Nijntje of muziekfilmpjes. En zolang dochter dat ok vind, hebben we een win-win situatie.
Al houdt ze gelukkig ook van de Australian Open, dus ik heb tennis kunnen kijken, met hopelijk nog een aanbidster in de dop

Voor kinderen zal Bumba vast niet slechter zijn dan welk ander willekeurig dreumesprogamma. Ik vind het zelf alleen vreselijk, de muziek, de hele opzet. Er zal vast een idee achter zitten, want bijna elk klein kind wat ik ken, vindt Bumba geweldig. Maar zelf luister ik liever naar het Zandkasteel, Nijntje of muziekfilmpjes. En zolang dochter dat ok vind, hebben we een win-win situatie.
Al houdt ze gelukkig ook van de Australian Open, dus ik heb tennis kunnen kijken, met hopelijk nog een aanbidster in de dop