Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

maandag 21 januari 2019 om 09:56
Yep, dat is precies waarom iedereen altijd over die hoektanden klaagt. Gelukkig zijn het er maar 4Westerpaviljoen schreef: ↑21-01-2019 09:40een vraagtje tussendoor:
kan het zijn dat als hoektanden doorkomen dat een dreumes dan helemaal niks eet en keihumeurig is? Hij eet al een week niet namelijk....

Zoon hier werkte rond die tijd heel veel knijpfruit naar binnen.

maandag 21 januari 2019 om 10:18
Hier wel een skipak buiten..
Gister tijdens een boswandeling had ik het niet gedaan en dat was alleen maar brullen. Ze wilde niet in de buggy, niet zelf lopen en niet op de arm, kreeg haar niet stil en dat is nog nooit gebeurd.
Eenmaal binnen in het restaurant (ik dacht dat ze honger had) was ze weer volledig vrolijk en bleek ze ook geen honger te hebben, dus ze had het gewoon koud.
Gister tijdens een boswandeling had ik het niet gedaan en dat was alleen maar brullen. Ze wilde niet in de buggy, niet zelf lopen en niet op de arm, kreeg haar niet stil en dat is nog nooit gebeurd.
Eenmaal binnen in het restaurant (ik dacht dat ze honger had) was ze weer volledig vrolijk en bleek ze ook geen honger te hebben, dus ze had het gewoon koud.
maandag 21 januari 2019 om 11:58
Dank u. Gelukkig hoeft hij na deze tanden er nog maar 4 in totaal dus dat schiet opMaartje2016 schreef: ↑21-01-2019 09:56Yep, dat is precies waarom iedereen altijd over die hoektanden klaagt. Gelukkig zijn het er maar 4![]()
Zoon hier werkte rond die tijd heel veel knijpfruit naar binnen.

maandag 21 januari 2019 om 12:37
maandag 21 januari 2019 om 13:47
Ha, bekend verhaal. Sowieso, buikgriep, hoe vaak krijgen kinderen dat zeg?? Hier nu de 2e keer deze winter. Man ook gevloerd inmiddels. En ik maar troosten, wassen, troosten, soppen, rennen met emmer, troosten. Uiteraard begon dreumes op dag 3 van oudste, dus dit is al de hele week zo. Ik word er moedeloos van.Maartje2016 schreef: ↑21-01-2019 12:37De kraamweek was het perfecte moment voor zoon om buikgriep te hebben. Allebei de ouders thuis en een kraamhulp die toch al bezig was met wassen![]()

maandag 21 januari 2019 om 14:27
Wij hebben ons er totaal niet druk om gemaakt en er ook geen heel groot iets van gemaakt, en dreumes (nu peuter) heeft er nooit problemen mee gehad.Teckeltje88 schreef: ↑21-01-2019 14:09Ik moet zeggen dat ik me drukker maak om hoe dreumes zich gaat opstellen na de bevalling, welke ziektes hij mee naar huis neemt, welke kiezen of tanden er doorkomen en welke fase hij zich dan in bevindt dan dat ik me druk maak over een new born erbij...
Een vriendin van me heeft alles helemaal groot gemaakt, en bij hun heeft de dreumes toen onwijs zijn kont tegen de krib gegooid.
Ziektes vallen wel mee, ze wisselen regelmatig snot uit tijdens het knuffelen, maar ik heb niet het gevoel dat dochter zo veel meer zieker is dan zoon was toen hij nog alleen was. Mijn man daarentegen lijkt elke verkoudheid nu dubbel op te lopen

maandag 21 januari 2019 om 14:32
Ik bereid ook niks voor ofzo met dreumes. Hij snapt dat toch nog niet. We lezen wel regelmagig kleine pluis van nijntje maar wat daar nou van binnen komt? En aait mijn buik als ik zeg waar is de baby. Maar dat is meer een pavlov volgens mij. Net als dat hij zijn neus aanwijst als ik vraag waar zijn neus is. We gaan 't wel merken. Ik bedoelde te zeggen dat ik 't vooral spannender vindt hoe dat met dreumes gaat straks dan dat ik weer met een newborn zit. Dat stukje kennen we wel, snap je wat ik bedoel?
maandag 21 januari 2019 om 14:38
Haha, dat snap ik helemaalTeckeltje88 schreef: ↑21-01-2019 14:32Ik bereid ook niks voor ofzo met dreumes. Hij snapt dat toch nog niet. We lezen wel regelmagig kleine pluis van nijntje maar wat daar nou van binnen komt? En aait mijn buik als ik zeg waar is de baby. Maar dat is meer een pavlov volgens mij. Net als dat hij zijn neus aanwijst als ik vraag waar zijn neus is. We gaan 't wel merken. Ik bedoelde te zeggen dat ik 't vooral spannender vindt hoe dat met dreumes gaat straks dan dat ik weer met een newborn zit. Dat stukje kennen we wel, snap je wat ik bedoel?

(Bobbi wordt grote broer en Bobbi en de baby zijn ook een aanrader)

maandag 21 januari 2019 om 15:10
We gaan eens even kijken of we die bij de bieb kunnen vindenMaartje2016 schreef: ↑21-01-2019 14:38Haha, dat snap ik helemaal![]()
(Bobbi wordt grote broer en Bobbi en de baby zijn ook een aanrader)

Grappig trouwens sinds enkele weken heeft zoon hier echt grote voorkeur voor welk boek we lezen voor het slapen gaan. Favoriet zijn kikker (titter) en dikkie dik. Soms kiest hij dus ook kleine pluis van nijntje. Woezel en pip moet ie (momenteel) niks van hebben.
Bobbi hebben we nog nooit geprobeerd maar ga ik dus eens naar kijken!

maandag 21 januari 2019 om 15:58
Dat stukje is juist voor mijn gevoel al een eeuwigheid geleden. Terwijl ik juist zoiets heb dat ontwikkeling van dreumes (dan peuter) wel los loopt. Die is op zijn slapen en tanden na redelijk voorbeeldig mbt zijn ontwikkeling.Teckeltje88 schreef: ↑21-01-2019 14:32Ik bereid ook niks voor ofzo met dreumes. Hij snapt dat toch nog niet. We lezen wel regelmagig kleine pluis van nijntje maar wat daar nou van binnen komt? En aait mijn buik als ik zeg waar is de baby. Maar dat is meer een pavlov volgens mij. Net als dat hij zijn neus aanwijst als ik vraag waar zijn neus is. We gaan 't wel merken. Ik bedoelde te zeggen dat ik 't vooral spannender vindt hoe dat met dreumes gaat straks dan dat ik weer met een newborn zit. Dat stukje kennen we wel, snap je wat ik bedoel?
maandag 21 januari 2019 om 16:39
Ik vind de ontwikkeling van een peuter tot nu toe wel het leukst, dat is interactiever.
En ik snap wel wat teckel bedoelt: bij de oudste ben je trots op iedere scheet, bij de jongste vroegen we ons een stuk vaker af hoe lang ze iets eigenlijk al kon, omdat we voor ons gevoel steeds de eerste keren misten

(Dit klinkt ongeïnteresseerder dan we zijn hoor

maandag 21 januari 2019 om 16:47
Ja, dat heb ik ook hoor!Teckeltje88 schreef: ↑21-01-2019 14:32Ik bedoelde te zeggen dat ik 't vooral spannender vindt hoe dat met dreumes gaat straks dan dat ik weer met een newborn zit. Dat stukje kennen we wel, snap je wat ik bedoel?

maandag 21 januari 2019 om 16:57
Zoon is ook pas 1,5 als ik uitgerekend ben. Mij is de babytijd nog vers in 't geheugen en vond dat heel erg heftig. Maar doordat 't zo heftig was en we zijn waar we nu zijn heb ik daar dus wel vertrouwen in dat dat goed komt. Met dreumes zoveel ups en downs in z'n gedrag en een zeer bewerkelijk jongetje dat ik dat dus spannender vindt dan baby en bijkomende problematiek.

dinsdag 22 januari 2019 om 17:23
Vind ik ook! Vind ook heerlijk dat ze steeds meer zelf een knuffel of kus wil geven. Of dat ze over mijn arm aait! Stiekem vind ik het ook fijn dat ze mijn been vastpakt en bescherming zoekt als ze in nieuwe situaties komt of eerst even de kat uit de boom wil kijken. En ach ja de andere kant, je trappen tijdens het verschonen, klappen geven als ze boos is of expres de boel van tafel slaan omdat ze dr zin niet krijgt, neem ik maar voor lief, haha!Maartje2016 schreef: ↑21-01-2019 16:39Ik vind de ontwikkeling van een peuter tot nu toe wel het leukst, dat is interactiever.
Vandaag wezen zwemmen, was leuk! Alleen ik heb dus een kind dat 9 van de 10 keer in dr zwemluier kakt. Er is gewoon geen fatsoenlijke manier om dit netjes te verschonen. Ik heb weggooi zwemluier en wasbare zwemluier al geprobeerd, maar beide is gewoon *** bij het afdoen/verschonen. Volgens mij is er geen manier om dit netjes te doen. Of hebben jullie de gouden tip?

dinsdag 22 januari 2019 om 17:41
Hier heeft zoon in bijna 2 jaar pas 2 keer gepoept in zwemluier. Wij hebben wasbare en heb hem zondag op de invalidenwc gezet en toen de luier losgemaakt zodat poep meteen in de wc viel. Daarna luier onder kraan schoonspoelen en billen met wcpapier schoomgemaakt.Lavendel_12 schreef: ↑22-01-2019 17:23
Vandaag wezen zwemmen, was leuk! Alleen ik heb dus een kind dat 9 van de 10 keer in dr zwemluier kakt. Er is gewoon geen fatsoenlijke manier om dit netjes te verschonen. Ik heb weggooi zwemluier en wasbare zwemluier al geprobeerd, maar beide is gewoon *** bij het afdoen/verschonen. Volgens mij is er geen manier om dit netjes te doen. Of hebben jullie de gouden tip?

dinsdag 22 januari 2019 om 18:50
Invalide toilet is een goed idee! Ga dat de volgende keer zeker zo proberen. Er was een ander gezin tegelijkertijd met ons onder de douche en daar zagen we op een gegeven moment de stukjes maïs drijven bah

dinsdag 22 januari 2019 om 21:50
Bij zwembad hier in dorp heeft invalidentoilet zelfs een handdouche. Dat bleek helemaal ideaal.Lavendel_12 schreef: ↑22-01-2019 18:50Invalide toilet is een goed idee! Ga dat de volgende keer zeker zo proberen. Er was een ander gezin tegelijkertijd met ons onder de douche en daar zagen we op een gegeven moment de stukjes maïs drijven bah![]()