Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

vrijdag 18 januari 2019 om 20:19
Wij doen niet aan kindermuziek in de auto. Maar dat lijkt voor zoon niks uit te maken, want die trommelt en headbangt ook mee met de radio.
De cd van juf Roos is op dit moment wél favoriet in de cd-speler thuis, en zoon kan (en mag) die ook zelf aan en uit zetten. Daar is hij dan ook de hele dag mee bezig, het eerste nummer van de cd is zijn favoriet en wordt dus ook non-stop gedraaid.
De cd van juf Roos is op dit moment wél favoriet in de cd-speler thuis, en zoon kan (en mag) die ook zelf aan en uit zetten. Daar is hij dan ook de hele dag mee bezig, het eerste nummer van de cd is zijn favoriet en wordt dus ook non-stop gedraaid.

vrijdag 18 januari 2019 om 20:28
Gefeliciteerd dudette
Hier al sinds dinsdag een mega zieke dreumes. Gister naar de huisarts geweest omdat er geen leven in zat. Weinig drinken, niet eten, veel hangen en slapen, echt zielig.
Vanochtend ging al iets beter, vanmiddag weer minder. Hopelijk morgen weer een beetje beter.
Nog een leuke muziek cd tip:
The rocking daddys
(Klik hier voor verkoop, ik heb er geen belang bij maar ben groot fan, als het niet mag haal ik de link weg: https://www.wcexperiencewebshop.nl/webs ... eel-2.html)
Kinderliedjes in herkenbare rockversies echt heel leuk en een stuk beter aan te horen dan die blije k3 cd's. Wordt ook ingezongen met naam van je kind. Wel liedjes met brabants accent dus daar moet je dan geen hekel aan hebben. Volgens mij op youtube wel wat voorbeeldjes te vinden van tracks.
Juf Roos en Nijntje liedjes (youtube) zijn hier ook een succes!

Hier al sinds dinsdag een mega zieke dreumes. Gister naar de huisarts geweest omdat er geen leven in zat. Weinig drinken, niet eten, veel hangen en slapen, echt zielig.
Vanochtend ging al iets beter, vanmiddag weer minder. Hopelijk morgen weer een beetje beter.
Nog een leuke muziek cd tip:
The rocking daddys
(Klik hier voor verkoop, ik heb er geen belang bij maar ben groot fan, als het niet mag haal ik de link weg: https://www.wcexperiencewebshop.nl/webs ... eel-2.html)
Kinderliedjes in herkenbare rockversies echt heel leuk en een stuk beter aan te horen dan die blije k3 cd's. Wordt ook ingezongen met naam van je kind. Wel liedjes met brabants accent dus daar moet je dan geen hekel aan hebben. Volgens mij op youtube wel wat voorbeeldjes te vinden van tracks.
Juf Roos en Nijntje liedjes (youtube) zijn hier ook een succes!

vrijdag 18 januari 2019 om 21:30
Iedereen zegt dat altijd, ook over babies. Ik snapte tot gisteren dus niet waar mensen het over hadden, want zoon had dat bljjkbaar helemaal niet zo. Maar gisteren begon dochter (10mnd) opeens mee te dansenTeckeltje88 schreef: ↑18-01-2019 21:07Als het aan zoon ligt luisteren we hier de hele dag nijntje op dansles.
Maar onze muziek vindt hij ook leuk en dreumesen dansen zo vreselijk schattig.
Overigens probeert hij nu ook te springen. Zo cute![]()

vrijdag 18 januari 2019 om 21:32
Oh zo heerlijk he. Hier begon zoon ook rond die tijd met dansen door z'n bovenlijf heen en weer te bewegen. Nu doet hij het door door z'n knietjes te zakken of als hij zit nog steeds door z'n bovenlichaam te bewegen. Oh ik hou er vanMaartje2016 schreef: ↑18-01-2019 21:30Iedereen zegt dat altijd, ook over babies. Ik snapte tot gisteren dus niet waar mensen het over hadden, want zoon had dat bljjkbaar helemaal niet zo. Maar gisteren begon dochter (10mnd) opeens mee te dansen![]()

vrijdag 18 januari 2019 om 22:46
Meestal vind ze prima met dr knuffel in de auto, soms hangt ze er wel heel erg verveeld bij dat ik denk joh was ist los.
Juf roos op mijn mobiel werkt ook goed, deze gaat voornamelijk aan als we rond slaapjes tijd naar huis rijden, want als ze in de auto in slaap valt en ik haar daarna in bed over leg wil ze echt niet meer verder slapen.
Voor de langere stukken en straks op vakantie gaan we waarschijnlijk een iPad houder voor in de auto kopen zodat ze dan wat te koekeloeren heeft!
@scheidingsangst: ze heeft de laatste tijd wel zo'n pruillipje als ik haar bij de gastouder of oppas achterlaat, maar dat is zo weer over als ik eenmaal uit zicht ben.
Dudette Gefeliciteerd !
Juf roos op mijn mobiel werkt ook goed, deze gaat voornamelijk aan als we rond slaapjes tijd naar huis rijden, want als ze in de auto in slaap valt en ik haar daarna in bed over leg wil ze echt niet meer verder slapen.
Voor de langere stukken en straks op vakantie gaan we waarschijnlijk een iPad houder voor in de auto kopen zodat ze dan wat te koekeloeren heeft!
@scheidingsangst: ze heeft de laatste tijd wel zo'n pruillipje als ik haar bij de gastouder of oppas achterlaat, maar dat is zo weer over als ik eenmaal uit zicht ben.
Dudette Gefeliciteerd !

zaterdag 19 januari 2019 om 04:13
2 stapjes naar voren en 1 stapje terug, draai nu een rondje met je hand op je rug!Teckeltje88 schreef: ↑18-01-2019 21:07Als het aan zoon ligt luisteren we hier de hele dag nijntje op dansles.
Maar onze muziek vindt hij ook leuk en dreumesen dansen zo vreselijk schattig.
Overigens probeert hij nu ook te springen. Zo cute![]()
zaterdag 19 januari 2019 om 12:40

zaterdag 19 januari 2019 om 13:02

zaterdag 19 januari 2019 om 13:14
Ik ken die haai niet en lijkt me prima om dat zo te houden als ik jullie hoor.
Sterkte met de tanden Wp. Hier komen ze ook bij bosjes. Zag net dat hij eindelijk z'n vierde ondertand krijgt, maar hij lijkt er steeds minder last van te hebben gelukkig!
Wat doen jullie de dreumesen aan met buiten spelen? Ben ik heel barbaars dat hij geen maillot onder z'n broek aan krijgt met deze kou?
Sterkte met de tanden Wp. Hier komen ze ook bij bosjes. Zag net dat hij eindelijk z'n vierde ondertand krijgt, maar hij lijkt er steeds minder last van te hebben gelukkig!
Wat doen jullie de dreumesen aan met buiten spelen? Ben ik heel barbaars dat hij geen maillot onder z'n broek aan krijgt met deze kou?

zaterdag 19 januari 2019 om 13:22
Dank je wel. Hij heeft al twaalf tanden dus binnenkort zijn we er vanaf.Teckeltje88 schreef: ↑19-01-2019 13:14Ik ken die haai niet en lijkt me prima om dat zo te houden als ik jullie hoor.
En buitenspelen wordt hier niet gedaan want hij loopt nog niet....

zaterdag 19 januari 2019 om 18:39
Zoon heeft alleen maar spijkerbroeken en joggingbroekjes. Buitenspelen gebeurt dus ook in één van die twee.
Wij luisteren nooit kindermuziek. Die liedjes zitten veel te veel in mijn irritatiezone. Gelukkig vind zoon top40 liedjes ook leuk
qua tv kijkt hij BabyTV of Ned3 als er kinderprogramma's op zijn.
Wij luisteren nooit kindermuziek. Die liedjes zitten veel te veel in mijn irritatiezone. Gelukkig vind zoon top40 liedjes ook leuk

zaterdag 19 januari 2019 om 19:21
Hier buiten spelen in een een skipakje.
Het zandkasteel is een grote hit hier. Ze vraagt de hele dag om Toto. Ik vind het meer voor peuters eigenlijk maar ach het zijn dagelijkse dingen dus ik vind het prima. En Nijntje ja en dan vooral de dansles net als hierboven werd gezegd haha. Tiktak ook maar eens zoeken. Bumba vind ik niks.
Het zandkasteel is een grote hit hier. Ze vraagt de hele dag om Toto. Ik vind het meer voor peuters eigenlijk maar ach het zijn dagelijkse dingen dus ik vind het prima. En Nijntje ja en dan vooral de dansles net als hierboven werd gezegd haha. Tiktak ook maar eens zoeken. Bumba vind ik niks.

zaterdag 19 januari 2019 om 20:03