Wat te doen op 3e date?
zaterdag 19 januari 2019 om 13:21
Oké, deze is misschien een beetje in de strekking van mijn eerdere post, maar vroeg me af of jullie leuke tips hebben voor een 3e date?
We zijn eerder al wat wezen drinken en zijn uit eten geweest. Bios kan, maar ik wil hem ook beter leren kennen, dus dan helpt naar zo'n scherm kijken niet echt. En het is zo koud buiten!! Hebben jullie leuke succesverhalen voor een winteravond?
We zijn eerder al wat wezen drinken en zijn uit eten geweest. Bios kan, maar ik wil hem ook beter leren kennen, dus dan helpt naar zo'n scherm kijken niet echt. En het is zo koud buiten!! Hebben jullie leuke succesverhalen voor een winteravond?
zaterdag 19 januari 2019 om 15:37
Samen iets gaan drinken, uit eten gaan of naar de bioscoop gaan noem jij al een “complete afknapper”? Oké. Bijzonder.daddy_gijs schreef: ↑19-01-2019 13:32Ergens wat drinken, ergens wat eten en bios.... Sorry, maar wat ongelovelijk afgezaagd. En je weet echt niks beters te verzinnen? Zou complete afknapper voor mij zijn, maar okey.
=> Ga een winter-bbq houden met z'n tweeen
=> Light-festival in Amsterdam
=> Ga naar een warm zwemparadijs en drink cocktails en doe alsof je in Spanje bent
=> Ga naar een sauna (als je dat durft)
=> IJsbeelden in Zwolle
=> Ga samen iets leuk koken in jouw keuken, zoals creme brullee of een appeltaart
=> Strandwandeling op Texel of op Terschelling
=> Laat de hond van de buurman uit
=> Ga lasergunnen of een escape-room
Er is echt zoveel meer dan een saaie bios.
Een deel van de dingen die jij noemt zou ik dan weer voor passen (zoals ijssculpturen bekijken, een hond van een buurman uitlaten, doen alsof je in Spanje bent). Ook noem je activiteiten die ik met mijn nichtje en neefje of als teamuitje zou doen.
Ik zeg het niet zo snel, maar in dit geval vind ik: doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Als je elkaar net leert kennen is uiteten gaan of ergens een drankje drinken echt prima. Dan leer je elkaar rustig kennen.
De bioscoop vind ik persoonlijk juist erg leuk, ik ben namelijk een filmliefhebber, maar dat zou ik combineren met vooraf uiteten gaan en/of achteraf iets drinken. Activiteiten komen later wel, als je elkaar beter kent en elkaar leuk vindt. Dan ga je als het goed is dingen doen die je allebei leuk vindt.
Ik vind het gênant als iemand activiteiten verzint om origineel/creatief uit de verf te komen. Doe gewoon relaxed.
zaterdag 19 januari 2019 om 15:41
Ik dacht ook meteen aan hysterisch en over the top inderdaad.JollyRider schreef: ↑19-01-2019 15:16Dat is het doel van daten toch, elkaar leren kennen? Iemand die te veel van jouw voorstellen opvolgt zou voor mij dan weer in de bak “hysterisch/over the top” belanden. Of, als snel genoeg duidelijk is dat het geen eigen ideeen zijn, maar afkomstig van een forum “onzeker over eigen creativiteit/meeloper”.
zaterdag 19 januari 2019 om 15:43
Echt Een appeltaart bakken? Mijn god wat libido verlagend. Doen alsof je in Spanje bent terwijl je in veel te warm en lawaaierig zwemparadijs zit gaat mij echt niet lukken hoor.daddy_gijs schreef: ↑19-01-2019 13:32Ergens wat drinken, ergens wat eten en bios.... Sorry, maar wat ongelovelijk afgezaagd. En je weet echt niks beters te verzinnen? Zou complete afknapper voor mij zijn, maar okey.
=> Ga naar een warm zwemparadijs en drink cocktails en doe alsof je in Spanje bent
=> IJsbeelden in Zwolle
=> Ga samen iets leuk koken in jouw keuken, zoals creme brullee of een appeltaart
zaterdag 19 januari 2019 om 17:36
Dat zure gedoe is een nog grotere afknapper.daddy_gijs schreef: ↑19-01-2019 13:32Ergens wat drinken, ergens wat eten en bios.... Sorry, maar wat ongelovelijk afgezaagd. En je weet echt niks beters te verzinnen? Zou complete afknapper voor mij zijn, maar okey.
Ja, maar het verbaast me dat het niet de eerste reactie was
Als TO dat nog niet wil, moet ze dat natuurlijk niet doen.
zaterdag 19 januari 2019 om 19:10
zaterdag 19 januari 2019 om 19:19
Meen je dit echt? Vind het nogal over de top en meeste moet ik niet aan denken met iemand die ik amper ken.daddy_gijs schreef: ↑19-01-2019 13:32Ergens wat drinken, ergens wat eten en bios.... Sorry, maar wat ongelovelijk afgezaagd. En je weet echt niks beters te verzinnen? Zou complete afknapper voor mij zijn, maar okey.
=> IJsbeelden in Zwolle
zaterdag 19 januari 2019 om 19:20
Lotus90 schreef: ↑19-01-2019 15:37Samen iets gaan drinken, uit eten gaan of naar de bioscoop gaan noem jij al een “complete afknapper”? Oké. Bijzonder.
Een deel van de dingen die jij noemt zou ik dan weer voor passen (zoals ijssculpturen bekijken, een hond van een buurman uitlaten, doen alsof je in Spanje bent). Ook noem je activiteiten die ik met mijn nichtje en neefje of als teamuitje zou doen.
zondag 20 januari 2019 om 20:57
zondag 20 januari 2019 om 22:15
.daddy_gijs schreef: ↑19-01-2019 13:32Ergens wat drinken, ergens wat eten en bios.... Sorry, maar wat ongelovelijk afgezaagd.
[...]
.LuckyDucky_001 schreef: ↑19-01-2019 19:19Meen je dit echt? Vind het nogal over de top en meeste moet ik niet aan denken met iemand die ik amper ken.
Wacht even: het gaat over een derde date; niet over een eerste.
En het hoeft natuurlijk niet zo over de top als ik schets. Ik noem de 'over de top'-dingen om aan te geven dat er zoveel meer is dan gewoon ergens iets drinken of de bios.
Gewoon iets drinken doe ik met Friends-without-benefit. Daten mag van mij wel wat spannender... laten zien dat je wat in huis hebt... een soort trailer dus maak 't interessant.... dus als de fantasie niet verder gaat dan 'eten' en 'bios', dan belooft dat wat. Je wilt hem toch 'n beetje imponeren, dat is toch ook het doel van een date? Interesse tonen? Laten zien dat jij bijzonderder bent dan blonde Truus van nummer 42. Kom je met wat orgineels, reken dan maar dat hij je leuk gaat vinden!!
Bovendien: HIJ kan eens tegenvallen... als je nu wat leuks doet, heb je in ieder geval een top-dag gehad... !
Maar ieder zijn meug. Ik date ook liever niet met de gemiddelde Viva-forumster...
zondag 20 januari 2019 om 22:33
Ik ga overigens absoluut niet op dates om mensen te imponeren.daddy_gijs schreef: ↑20-01-2019 22:15.
.
En het hoeft natuurlijk niet zo over de top als ik schets. Ik noem de 'over de top'-dingen om aan te geven dat er zoveel meer is dan gewoon ergens iets drinken of de bios.
Gewoon iets drinken doe ik met Friends-without-benefit. Daten mag van mij wel wat spannender... laten zien dat je wat in huis hebt... een soort trailer dus maak 't interessant.... dus als de fantasie niet verder gaat dan 'eten' en 'bios', dan belooft dat wat. Je wilt hem toch 'n beetje imponeren, dat is toch ook het doel van een date? Interesse tonen? Laten zien dat jij bijzonderder bent dan blonde Truus van nummer 42. Kom je met wat orgineels, reken dan maar dat hij je leuk gaat vinden!!
Bovendien: HIJ kan eens tegenvallen... als je nu wat leuks doet, heb je in ieder geval een top-dag gehad... !
Maar ieder zijn meug. Ik date ook liever niet met de gemiddelde Viva-forumster...
Als je aan het begin al niet voldoende hebt aan elkaars gezelschap, dan kan het daarna alleen maar minder worden.
maandag 21 januari 2019 om 00:10
Dit dus.
@Gijs, jij gelooft echt dat deze man geen interesse meer zal hebben omdat.. TO een avondje naar de bioscoop gaan voorstelt?
Op een derde date ken je elkaar bovendien nog helemaal niet. In een relatie is het inderdaad leuk om samen dingen te doen, zoals strandwandelingen, zwemmen, schaatsen, stedentripjes, weekendjes weg, concerten, theater, whatever. De dingen die je beide leuk vindt. Van mij hoeft dat allemaal niet direct al.
Apart ook om er vanuit te gaan dat een bioscoopdate betekent dat je alleen maar naar een beeldscherm gaat staren en daarna weer naar huis gaat. Je kan vooraf en achteraf gewoon kletsen en een drankje drinken. Het is maar wat je ervan maakt. Als je elkaar leuk vindt maakt het overigens helemaal niets uit wat je nou precies gaat doen.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 21-01-2019 00:29
0.91% gewijzigd
maandag 21 januari 2019 om 00:26
“Laten zien dat jij bijzonderder bent dan blonde Truus van nummer 42”..
Nou, nee. Als het goed is hoef je je date helemaal niets te bewijzen. Jezelf kunnen zijn is wat mij betreft het aller belangrijkste. Dát moet vanaf date 1 al goed zitten.
Ik zie absoluut niet in waarom ik zou willen daten met een man die verwacht dat ik hem wil imponeren. Goed gezelschap is vele malen belangrijker dan hoe ‘indrukwekkend’ een date is.
Nou, nee. Als het goed is hoef je je date helemaal niets te bewijzen. Jezelf kunnen zijn is wat mij betreft het aller belangrijkste. Dát moet vanaf date 1 al goed zitten.
Ik zie absoluut niet in waarom ik zou willen daten met een man die verwacht dat ik hem wil imponeren. Goed gezelschap is vele malen belangrijker dan hoe ‘indrukwekkend’ een date is.
maandag 21 januari 2019 om 00:27
Zoiets is ook heel leuk ja. Wel meer voor als het ietsje warmer is.Student2020 schreef: ↑21-01-2019 00:12Ik ging zelf op mijn 3e date met mijn huidige vriend naar het Dolfinarium. We vonden het allebei zo leuk dat we nu bijna jaarlijks gaan. Rondje lopen praten en elkaar goed leren kennen.
maandag 21 januari 2019 om 00:31
Ik bekijk het precies andersom: eerst maar eens kijken of date interessant genoeg is om een paar etentjes te doorstaan zonder pijnlijke stiltes of zo'n geforceerd "kruisverhoor" en dan kunnen we daarna wel spannende dingen doen.daddy_gijs schreef: ↑20-01-2019 22:15.
.
maandag 21 januari 2019 om 00:35
daddy_gijs schreef: ↑20-01-2019 22:15Laten zien dat jij bijzonderder bent dan blonde Truus van nummer 42. Kom je met wat orgineels, reken dan maar dat hij je leuk gaat vinden!!
Ik ben leuk genoeg zonder per se 'bijzonder' of 'origineel' over te moeten komen. Daten is al vermoeiend genoeg, ik heb mezelf daar nooit druk bij opgelegd dat ik iemand moet imponeren. Ik zorg ervoor dat ik er leuk bijloop, toon interesse in degenen met wie ik ben, heb gespresstof (zowel luchtig als over actuale zaken) en kan me sociaal gedragen in gezelschap (wbt etiquette en normaal doen tegen personeel of vreemden).
Als die laatste dingen al niet goed genoeg zijn voor sociaal date verkeer, naast wat ik als persoon te bieden heb natuurlijk, dan weet ik het ook niet. Hoef niet per se trucjes uit te halen met 'originele ideën' opdat ik maar leuk gevonden wordt. Verwacht ik ook niet van de man namelijk, die moet ook zonder fratsen leuk zijn.
(Maar gelukkig ben ik tegenwoordig van de markt
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”