Verliefd op mijn buurman!

19-03-2009 18:34 1314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lentekriebels!!

Normaal lees ik alleen maar mee maar nu heb ik echt jullie advies nodig! Help! Ik ben verliefd op mijn buurman!! Ik woon sinds 1,5 jaar naast hem, vond hem meteen al erg aantrekkelijk (hij is zo knap), maar hij had toendertijd een vriendin. Nu weet ik dat het sinds 3 maanden uit is en eerlijk gezegd kan ik nergens anders aan denken. Gisteren kwam ik thuis na het boodschappen doen toen hij net van zijn werk terug kwam. Hij vroeg hoe het me ging. Omg ik klapte totaal dicht. Ik voelde me heel ongemakkelijk en kon gewoon niks zinnigs verzinnen om een gesprek met hem aan te knopen. Wist niet hoe snel ik weer binnen moest zijn! Achteraf baalde ik als een stekker... Wie heeft er tips voor mij? Wat kan ik doen? Als ik hem alleen al zie voel ik me net een puber, (ben 29). Hij is 33, weet ik via zijn hyves ;) Ik krijg het ontzettend warm, mijn hart gaat tekeer, ik ga stotteren!! Vreselijk gewoon!! Bovendien schat ik mijn kansen niet echt hoog in, heb het gevoel dat hij beter kan krijgen dan mij. Normaal waag ik wel een gokje, maarja, dit is toch mijn buurman die ik in het ergste geval nog regelmatig ga tegenkomen..

Wie heeft er tips voor mij? Wat moet ik doen!!!!!

HELP!!
Ohw wat leueueueueueuk!! Ik had nog geen vervolg verwacht en zie hier! Hoe nice?!

Ik blijf mee lezen en Zwieber ik weet precies bij wie ik aan moet kloppen als ik het zelf niet meer weet! Tjonge... HELD!
quote:Zwieber schreef op 21 maart 2009 @ 19:55:

Niks doen is nu geen optie meer. De zet is nu weer aan jou. Immers, hij heeft naar jou gelachen, is op jou afgestapt en heeft jullie een lift aangeboden. Ik vind dat al flink wat initiatief van zijn kant eigenlijk. Zeker met de arm in jouw rug (ooooooooooooh) is er absoluut hoop voor meer. Wat is de truc voor de volgende stap?

Ga naar hem toe met een pak koekjes (of iets anders lekkers, chocola, cake whatever) onder het motto: even bedanken voor het lieve aanbod van de lift. Je belt aan en zegt: "Hoi buurman. Ik wil je even bedanken voor het aanbod van de lift. Ik kon het helaas niet aannemen want mijn moeder heeft mij altijd geleerd niet met vreemde mannen naar huis te gaan. Dus nu moeten we elkaar beter leren kennen zodat ik de volgende keer wel mee kan!" Grote grijns. "en de koekjes zijn als dank voor het aanbod."

Volgens mij is Zwieber gewoon de Liefdesmakelaar!

Jij moet gewoon een hulplijn in het leven roepen a 1 euro per minuut of zo met allerlei goede tips als de vrouwtjes vast lopen, loop je zo binnen!
Leuk leuk!

Ik vind ook dat je nu wel weer een move kunt maken, hij heeft met zijn acties in het café laten zien dat hij geinteresseerd is!

Maar of ik zou zelf Zwiebers koekjes-move niet durven denk ik...
ohhhh nog steeds spannend! En wat een actie allemaal.

Koekjes meenemen als er een leuke film op tv is: zo van... er is een super gave film op tv, maar had geen zin hem in mijn eentje te kijken. Kijk jij ook? Zo bleef het kontakt lopen tussen mij en de buurman *grijns*

Of je zorgt dat die vriendin van jou even een kaartje naar je stuurt maar het verkeerde huisnummer (die van je buurman) erop zet..zo dat die bij je buurman bezorgt wordt. Heeft hij ook meteen een reden om even bij jou langs te komen. Jij hebt het bier dan natuurlijk al koud staan....
quote:Liselotte4 schreef op 22 maart 2009 @ 00:10:

Of je zorgt dat die vriendin van jou even een kaartje naar je stuurt maar het verkeerde huisnummer (die van je buurman) erop zet..zo dat die bij je buurman bezorgt wordt. Heeft hij ook meteen een reden om even bij jou langs te komen. Jij hebt het bier dan natuurlijk al koud staan....Ohh die is slim!!
Wahahah, leuke actie/idee van de kaart! Of zorgen voor kortsluiting ( ook hij beland in het donker) en jullie zoeken elkaar in het donker ( kaarsjes etc.) op. Ik laat mijn fantasie nu de vrije loop....

Lees sinds gisteren mee, wat een heerlijk lente gevoel krijg je erbij. Isa geniet ervan, alleen al de vlinders en omdat het zo spannend is wanneer je hem weer zult spreken.....ik ben zeer benieuwd!
Ik kan niet slapen... en serieus, het komt gewoon door hem!! Pff zo heftig heb ik dat nog nooit gehad!! Oe Zwieber, dat durf ik niet hoor!!! Echt niet!! Heb je niet nog andere ideeen? Met dat kaartje vond ik eigenlijk geen slecht idee? Als ik nu idd ervoor zorg dat een brief met mijn adres erop op zijn deurmat beland.. En hij natuurlijk nog zijn reservesleutel komen langsbrengen!!

Maar meiden, denken jullie echt dat die actie in het café betekent dat hij een klein beetje interesse heeft? Want, stel nu dat ik niet verliefd zou zijn op mijn buurman en ik zou hem tegenkomen tijdens het uitgaan, dan is het toch heel normaal om even een praatje met hem te maken?

Madeliefjes dat filmpje is trouwes heel leuk! Zo sexy is mijn buurman dus ook!!!!! En dan overdrijf ik echt niet (vind ik dan he :P)

Goeienacht en bedankt voor al jullie berichtjes! Doet me goed!!
Of hij geinteresseerd is? Als hij je niet leuk zou vinden zou hij, je bij het tegenkomen in een kroeg even groeten. Maar door een drukke kroeg naar je toe komen, dicht tegen je aan gaan staan (want anders hoor je elkaar niet), zijn arm tegen jouw rug houden, aanbieden om jullie wel even naar huis te brengen (terwijl hij daar met 2 vrienden was). IK DENK HET WEL!

Ik vermoed dat zijn avond een stuk minder leuk was, omdat hij eindelijk zijn leuke buurvrouw zag, maar ze naar huis ging, omdat haar vriendin ziek was. Wat je natuurlijk ook wel moest doen. Je was samen met die vriendin gekomen.

Maar ik vind de signalen redelijk duidelijk!

Als je Zwiebers' move met de koekjes niet durft, vraag hem dan toch echt een keer dat biertje te komen drinken. Ik ben het wel met Zwieber eens dat jij nu initiatief moet tonen. Hij heeft heel wat gedaan.
quote:Isabelinlove schreef op 22 maart 2009 @ 02:32:

Maar meiden, denken jullie echt dat die actie in het café betekent dat hij een klein beetje interesse heeft? Het kán, maar het kan ook gewoon vriendschappelijk zijn (en indruk maken op zijn vrienden waarmee ie uit was dat ie leuke meiden genoeg kent) Ik hoop voor jou dat er meer in zit, maar dat ontdek je m.i. niet in 'n kroegsituatie, maar juist in of hij zin heeft vaker contact met je te hebben in jullie thuissituatie.
Ik baal er zo van dat ik zijn mobiele telefoonnr niet heb. Een smsje sturen zou ik wel durven...
Neem een hond en ga daar vaak een rondje mee lopen ( langs zijn huis natuurlijk) hahaha!!!
Ohhh, 't blijft een leuk spannend verhaal!
Peas on earth!
Koekjesmove durf je niet. Ook niet als je gewoon gaat met koekjes om het te bedanken voor het lieve aanbod? Lijkt me een vrij normale actie. Hoef je er geen snuggere opmerkingen bij te maken. Dat met het kaartje...kan werken. Het is een goede test. Gooit hij hem door de brievenbus, dan is hij niet geíntessseerd, belt hij aan om hem persoonlijk af te geven, dan wel. Maar ik zou die move even bewaren voor wat later. Het is nu tenslotte jouw zet.

Anders, heel simpel: ga naar hem toe om zijn mobiele nummer te vragen. Want als je jezelf buitengesloten hebt, kan je hem wel even bellen om te vragen of hij in de buurt is, als hij niet thuis is. Of om te bellen bij onraad.
Ik denk dat de kans dat hij je leuk vindt echt wel heel groot is hoor! Ik bedoel, die jongen is nét in de kroeg aangekomen, en hij biedt al aan om meteen terug te rijden om jullie een lift te geven! Ik vroeg het voor de zekerheid ook even aan mijn eigen buurmanlief, en die was het met me eens!

Maar wat nu een goeie move is om te maken... tja! Zwiebers koekjesmove is wel goed, maar ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven! Misschien een lief bedankbriefje door zijn brievenbus gooien met een verkapte uitnodiging voor de koffie o.i.d.? Die kaartjesactie is misschien een beetje opvallend, als zoiets nét nu gebeurt... ik denk dat ik dat wel zou doorzien als ik hem was Maar de vraag is dan natuurlijk of het érg is als hij het doorziet
wat een leuk verhaal!! ik leef ook helemaal mee!

You Go Girl!!!
Lieve Isabelinlove

Wat een heerlijke story, meid! Dit is leuker dan een romannetje

Ga er voor, en heel veel geluk! Dit gaat echt goed komen!!

Zwieber is fantastisch, die heeft het helemaal onder kontrolle, enig!

Liefs,

Lionqueenie
....en Boomkat natuurlijk ook!

Het is echt fantastisch, dat er zoveel leuke én bruikbare reacties komen...

Doei!
weet je, ik zou het ook van hem laten afhangen hè dus ook niet teveel achter HEM aanlopen... als hij je echt leuk vindt dan komen jullie heus wel een keer bij elkaar......en jullie zijn buren,dus je kan hem zowat elke dag zien.............
Wat een geweldig verhaal dit, ik zit helemaal te smullen.

Ik heb wel een plan B :

Hij komt bij jou binnenkort een biertje doen.Hopelijk rond etenstijd,dus zorg dat je ijskast goed gevuld is met lekkere dingen en vergeet de allerbelangrijkste vraag om eem man voor je te winnen niet :

"Heb je al gegeten?" Zegt ie natuurlijk nee, et voilá , dan zet je hem een heerlijk maaltje voor, want : de liefde van de man gaat door de maag!

Plan C : nodig hem uit voor een buurtbarbecue en als hij dan verbaasd vraagt waarom hij de enige gast is zeg je gewoon :

O iedereen heeft afgezegd....

Plan Z : Ga ik nog uitbroeien...
Lekker buiten gaan zitten..

Met de Viva ofzo ;)..

En dan maar hopen dat hij ook naar buiten komt..

Het is mooi weer dus totaal niet raar als je buiten zit ..

En dan gewoon een gezellig praatje aan knopen..

En dan rond etenstijd vragen wat hij eet..

Voorstellen om samen te eten

Zoiets?
Wederom bedankt voor al jullie tips!!

Liefie2003, zo denk ik dus ook een beetje. Ik wil niet te erg achter hem aanlopen... Ik weet wel dat hij naar mij toekwam vrijdagavond, maargoed, ik ben wel de dag van te voren naar hem toe gegaan met dat sleutelverhaal, dat was voor mij echt een HELE grote stap en ik ben nog steeds heel trots op mezelf dat ik dat gedaan heb, bovendien, hij zou nog zijn sleutel komen brengen, dus eerlijk gezegd heb ik ook niet echt het idee dat ik iets MOET doen, wat jullie?

Hij stond trouwes vanmiddag met iemand te praten voor zijn huis aan de weg. zwijmeldezwijmeldezwijmel, wat een uitzicht zeg...
Heeft hij geen hyves ;)..?

Ik zou als ik jou was even rustig afwachten..

Hij komt echt wel die sleutel brengen denk ik..

En zo niet.. zal ik gewoon recht voor zn raap vragen of hij een biertje komt doen (als je hem tegenkomt)..

of iets in die richting?

Denk je niet?
Dit is echt een mooier verhaal dan een romantische film!! Isa, ik zou het eerlijk gezegd ook een beetje afwachten. Mocht je zijn nummer krijgen zou ik ook niet meteen smsen. Hou het een beetje spannend.

Zorg gewoon dat je toevallig veel in de buurt bent. En hard to get spelen... ik weet niet of dat werkt bij mannen. Vrouwen vinden een man in relatie interresant maar ik weet niet of het andersom ook zo is.

Een aanraking zegt meestal wel veel (stond in de psychologie). Als je met hem praat probeer een beetje zijn houding aan te nemen, spiegelen werkt.

Naar mijn id vinden mannen het leuk om iets uit te leggen en te maken. Gooi je internet verbinding eruit en vraag om hulp!!
San hij heeft hyves, vind je dat ik hem moet toevoegen? Kweet niet... hij kan mij ook toevoegen hihi. Ja idd, ik wacht even af. Ik loop zo te stressen. Ik heb me al voor komende week precies uitgedacht wat ik aan ga trekken, voor het geval dat buurman langskomst... Ik ga ook over hele stomme dingen nadenken, bijvoorbeeld, als hij langskomt, tv uitzetten of juist niet? Klinkt vast belachelijk!!

Trouwens, tips blijven welkom, jullie zijn geweldig!
Wat een lenteverhaal om vrolijk van te worden, ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven