Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Alle reacties Link kopieren
Hamel en was toch Rob de Nijs?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Keken jullie ook de Never ending story?
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
21-01-2019 19:30
Hamel en was toch Rob de Nijs?
Je hebt helemaal gelijk!
Rob de Nijs en Loekie Knol.

Met Ab Hofstee (als postbode?) en Ine Veen als de heks.

Of ben ik nu weer met Oebele in de war?
Een van mijn favoriete kinder verhalen en serie was Remy, alleen op de wereld.
Had er ook een boek van en spaarde plaatjes voor in het bijbehorende plakboek.
Weet niet of supermarkten dit toen al deden dus bij elke 10 gulden boodschappen een plaatje.
Moet ineens ook denken aan Erik en het kleine insecten boek.
Vond ik helemaal geweldig.
De plaatjes en hoe een mier een reus leek.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
21-01-2019 20:12
Een van mijn favoriete kinder verhalen en serie was Remy, alleen op de wereld.
Had er ook een boek van en spaarde plaatjes voor in het bijbehorende plakboek.
Weet niet of supermarkten dit toen al deden dus bij elke 10 gulden boodschappen een plaatje.

Ik heb het boek van Hector Malot wel helemaal stuk gelezen.
Tranen met tuiten elke keer, stiekem lezend in bed.

Een plaatjesboek zegt me niks.
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
21-01-2019 19:43
Keken jullie ook de Never ending story?
Dat was de allereerste film die ik in de bioscoop zag.
Ik was stiekem een beetje verliefd op Atreyu :D

Later heb ik het boek ook héél vaak gelezen.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
21-01-2019 20:02
Je hebt helemaal gelijk!
Rob de Nijs en Loekie Knol.

Met Ab Hofstee (als postbode?) en Ine Veen als de heks.

Of ben ik nu weer met Oebele in de war?
Volgens mij zaten bijna al die acteurs in allebei de series.
Martin Brozius (Ren je rot) zat er ook bij, en Leen Jongewaard en iedere keer weer een gastacteur volgens mij.
Ab Hofste was volgens mij postbode bij Oebele en poortwachter bij Hamelen
heel veel nostalgie: hamelen op 17 minuten
https://www.youtube.com/watch?v=bAWsni03rv4
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
S0LEIL schreef:
21-01-2019 20:44
Dat was de allereerste film die ik in de bioscoop zag.
Ik was stiekem een beetje verliefd op Atreyu :D

Later heb ik het boek ook héél vaak gelezen.

Ik geloof dat ik het boek in één ruk uit heb gelezen, tijdens een vakantie. Niet weg te leggen!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-01-2019 21:23
Ik geloof dat ik het boek in één ruk uit heb gelezen, tijdens een vakantie. Niet weg te leggen!
Is ook een erg leuk boek!
Ik heb hem een paar jaar geleden bij een antiquariaat gekocht, ik móest hem gewoon hebben toen ik hem zag :D
Alle reacties Link kopieren
Ik had een stripboek van bruintje beer wat ik prachtig vond, en een boek met hele mooie platen van heidi in de bergen. Beiden heb ik nog en ze gaan ook nooit weg!
ippy schreef:
21-01-2019 19:43
Keken jullie ook de Never ending story?
De film heb ik nooit gezien, maar het boek heb ik stukgelezen. Vond ik toen heel bijzonder met tekst in twee kleuren. 'Momo en de tijdspaarders' vond ik ook een goed boek van dezelfde auteur.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
21-01-2019 18:51
Willem Nijholt en Wieteke van Dort.

U is van mijn leeftijd, vermoed ik ;)
van '52 o_o
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wie speelde ook Pim Pam Pet? ;-)
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
21-01-2019 23:26
van '52 o_o
'58 hier
S0LEIL schreef:
21-01-2019 21:58
Is ook een erg leuk boek!
Ik heb hem een paar jaar geleden bij een antiquariaat gekocht, ik móest hem gewoon hebben toen ik hem zag :D

Heb je de versie met slangenlogo?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik het leuk om in mijn inrichting bepaalde dingen te hebben die hip waren in mijn jeugd. Ik heb daar nog steeds een goed gevoel bij op een of andere manier. Hebben jullie dat ook? Ik had er al eerder naar gevraagd, maar misschien hebben jullie er niks mee ;-D
Zelf heb ik dingen uit de 70's, zoals een joekel van een vloerkleed in de toen voorkomende kleuren oranje/bruin/okergeel met van die maffe motieven. En af en toe een vaasje uit die tijd, of een lamp. Niet omdat het nu weer hip is, maar gewoon omdat ik het nog steeds mooi vind, zolang het niet een belegen bende wordt. Gewoon als knipoog naar die tijd eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook wel wat echte 70's spullen in huis RockOla. Ik hou ervan! :heart:

Ik heb zo'n Brabantia broodtrommel, en koektrommel en voorraadbussen. (alles oranje).
Een oranje keramieken lamp in de keuken.

En een tafelkleed gebroken wit geel/oranje/bruin met een 70's zonnebloemmotief.

Oh en ik heb via mijn vrijwilligerswerk een grote oranje plastic wasmand opgeduikeld.
Er is met zwarte stift wat opgeschreven zodat ik kon lezen dat ie ooit op de oude Mavo en op de tennisclub is gebruikt, beide in het dorp waar ik ben opgegroeid.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig die wasmand! Dat soort spullen geven karakter aan je huis, er zit een verhaal bij. Heel wat beter dan die Leenbakker meuk..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog van die 70's huishoudelijke artikelen. Niet omdat ik ze nu weer leuk vind, maar omdat ze nog steeds in gebruik zijn want onverslijtbaar.
Zoals: uit de brabantiaserie bruin met gele boterbloemen: broodtrommel, beschuitbus, div. voorraadbussen. De oranje koekjes doos van Tupperware. Ik heb veel Tupperware. Sommige spullen al 36 jaar. Wordt bijna dagelijks gebruikt en in de vaatwasser en gaat nooit kapot. Die dure koekdoos van Alessi met dat deksel in de vorm van een biscuitje moest en zou ik hebben, maar die sluit slecht af. Ook de voorraadpotten van Blond Amsterdam staan beeldig in mn keuken, maar sluiten slecht af. Geef mij maar oubollige Brabantia en Tupperware!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
22-01-2019 06:56
'58 hier
Voor kinderseries is dat een groot verschil, nu niet meer. En zoals ik al zei: Met Hamelen was ik eigenlijk al te oud voor kinderseries. Maar ja iedereen, ook volwassenen, keek ook naar Ja zuster, nee zuster
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
21-01-2019 21:02
Volgens mij zaten bijna al die acteurs in allebei de series.
Martin Brozius (Ren je rot) zat er ook bij, en Leen Jongewaard en iedere keer weer een gastacteur volgens mij.
Ab Hofste was volgens mij postbode bij Oebele en poortwachter bij Hamelen
heel veel nostalgie: hamelen op 17 minuten
https://www.youtube.com/watch?v=bAWsni03rv4
Ik heb inderdaad Oebele en Hamelen door elkaar gehaald.

In mijn idee duurde Hamelen jaaaaren. Ze kwamen steeds weer ergens anders terecht. Maar ik las dat er maar 45 afleveringen gemaakt zijn en op tv was van 1972 - 1976. Dus was het een maandelijkse aflevering. Geen wonder dat ik het zo langdradig vond!
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
22-01-2019 09:22
Zelf vind ik het leuk om in mijn inrichting bepaalde dingen te hebben die hip waren in mijn jeugd. Ik heb daar nog steeds een goed gevoel bij op een of andere manier. Hebben jullie dat ook? Ik had er al eerder naar gevraagd, maar misschien hebben jullie er niks mee ;-D
Zelf heb ik dingen uit de 70's, zoals een joekel van een vloerkleed in de toen voorkomende kleuren oranje/bruin/okergeel met van die maffe motieven. En af en toe een vaasje uit die tijd, of een lamp. Niet omdat het nu weer hip is, maar gewoon omdat ik het nog steeds mooi vind, zolang het niet een belegen bende wordt. Gewoon als knipoog naar die tijd eigenlijk.
Dat heb ik niet, maar heb het wel met spullen van de familie. Nu had mijn familie vooral antiek staan, misschien heeft dat er ook mee te maken, dat ik niet automatisch een goed gevoel krijg van jaren ‘70 of ‘80 spul. Eigenlijk vind ik het nog steeds heel erg lelijk, ookal is het hip nu.
Alle reacties Link kopieren
Sommige spullen uit de jaren 70 zijn echt lelijk, zoals die grove keramiek lampen. Maar de kleurige behangetjes en dito vloerkleden vind ik wel heel leuk. En sommige lampen ook wel, beetje dat space age spul. Mijn inrichting leent zich er wel voor, we hebben als blikvanger een jukebox uit 1954, en ook veel lp's in de woonkamer. Als je wat van die nostalgische elementen toevoegt geeft dat een leuke sfeer. Vind ik dan. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
22-01-2019 11:33
Dat heb ik niet, maar heb het wel met spullen van de familie. Nu had mijn familie vooral antiek staan, misschien heeft dat er ook mee te maken, dat ik niet automatisch een goed gevoel krijg van jaren ‘70 of ‘80 spul. Eigenlijk vind ik het nog steeds heel erg lelijk, ookal is het hip nu.
Hippe Camden Lock Market in London staat vol met jaren '70 spul ! Voor flinke prijzen. Allemaal spullen die we bij het uitruimen van het huis van mn schoonouders 15 jaar geleden zonder pardon in de vuilcontainer hebben gegooid !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven