Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Je komt nogal onzeker en drammerig over. Zeg voortaan wat je bedoelt en wees duidelijk.

Bijv. Ik wil graag exclusief alleen met jou daten kunnen we daar afspraken over maken? En doe dit soort dingen nooit over de app en alleen face to face. Appen is een infantiel medium alleen bedoeld voor oppervlakkigheden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ojee.. jullie vinden het dus allemaal ook best raar?
Ik weet ook niet waarom ik zo deed.. ik raakte gewoon door de onzekerheid helemaal verkrampt en ik wil haar absoluut niet kwijt dus daardoor ga ik overal teveel over nadenken..
viva-amber schreef:
22-01-2019 10:21
Je komt nogal onzeker en drammerig over. Zeg voortaan wat je bedoelt en wees duidelijk.

Bijv. Ik wil graag exclusief alleen met jou daten kunnen we daar afspraken over maken? En doe dit soort dingen nooit over de app en alleen face to face. Appen is een infantiel medium alleen bedoeld voor oppervlakkigheden.
Hoe bedoel je drammerig? Ik dacht juist als ik haar nu al zou vragen dat het drammerig zou zijn.. Ik probeerde juist niet drammerig te zijn.
Persoonlijk zou ik dit onzekere gedoe erg onaantrekkelijk vinden van/aan een man. Ik had het denk ik al afgekapt.
Ga er niet meer over door(!), ga wat steviger in je schoenen staan en heb het gewoon leuk samen.
Waarom zou je in hemelsnaam meerdere keren aangeven dat je hoopt dat zij in de toekomst je vriendin wordt? Daar heb je dus echt helemaal niets aan. Praat gewoon met haar over hoe jullie ervoor staan en stop met dat vage en omslachtige gedoe.

Inderdaad, hoe oud zijn jullie?
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 10:26
8.27% gewijzigd
ik zou er nu al totaal op afknappen.
Waarom wachten tot na dat grote project, jullie hebben verkering klaar
.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 10:26
Reden: dubbel
99.27% gewijzigd
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:23
Hoe bedoel je drammerig? Ik dacht juist als ik haar nu al zou vragen dat het drammerig zou zijn.. Ik probeerde juist niet drammerig te zijn.
Je hebt het meerdere keren half gevraagd. Vraag het gewoon 1 keer goed. Nu niks meer mee doen..
Hoe oud zijn jullie? Je kunt gewoon vragen of jullie nu exclusief zijn of een stel oid. Zo simpel kan het zijn. Ik zou me ook gaan ergeren aan dat half onzekere gedoe.
Ik zou knettergek van je worden. Hoezo kan je pas een relatie beginnen als je een normaal salaris hebt?
Mistermark81 schreef:
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'.
Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond.
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt.
Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.
En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn.

Wat denk je zelf? :bonk:
Ik ben 27, zij 23.

Ik ben nu dus meer bang dat zij denkt dat ik eigenlijk niet echt wilde ofzo en twijfelde of ik wel echt een relatie met haar wilde. Dat ze daarom zo lauwtjes reageerde
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:27
Ik ben 27, zij 23.

Ik ben nu dus meer bang dat zij denkt dat ik eigenlijk niet echt wilde ofzo en twijfelde of ik wel echt een relatie met haar wilde. Dat ze daarom zo lauwtjes reageerde
als jij zegt dat je hoopt dat ze in de toekomst je vriendin wil worden dan zeg je dat je dat nu niet wilt. Met andere woorden je kijkt nu nog even om je heen naar andere dames. Dat denkt ze nu
Mistermark81 schreef:
Je dramt door er de hele tijd over te hinten en te appen. Zij heeft al aangegeven dat zij het rustig aan wil doen dan stop je toch met al die hints en zinspelingen op de toekomst? Sowieso zijn dat soort onderwerpen niet geschikt voor de app.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb nog nooit iemand officieel gevraagd om mijn vriend te zijn. Of dat de ander mij officieel gevraagd heeft.

Tenminste niet na mijn 15e.
Je projecteert. Jij denkt dat zij denkt dat jij denkt. Doodvermoeiend.
Vraag haar verkering omdat jíj het wil, op de tijd dat jíj het wil. En als dat na een project is omdat jíj je daar beter door voelt, moet je dat doen. (Te laat, maar je snapt het punt wel, hoop ik?)
Zij kan dan vanuit haar perspectief antwoorden met wat zíj fijn vindt.

En als je wil weten hoe zij over deze zaken denkt, dan stel je haar een vraag: lieve Truus, wanneer zou jij ons contact officieel verkering willen noemen?
Of: lieve Truus, hecht jij waarde aan mijn status qua werk?
En hop, je krijgt vanzelf je antwoorden.
Hips, hopsakee en pierlala.
vivapimpelmees schreef:
Ik zou knettergek van je worden. Hoezo kan je pas een relatie beginnen als je een normaal salaris hebt?
of hoezo moet daar een bijzonder moment voor zijn. Als je al 1,5 maand met elkaar bent en je spreekt af dat er geen anderen zijn dan heb je verkering.
RoseHip schreef:
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'.
Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond.
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt.
Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.
En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn.

Wat denk je zelf? :bonk:
is dat echt drammerig?
Jullie vinden dus dat ik te ónzeker overkom?
Ik was juist bang dat ik haar weg heb gejaagd doordat het nu lijkt alsof ik niet echt geinteresseerd ben of spelletjes met haar speel.
Mistermark81 schreef:
Ik ben 27, zij 23.

:facepalm:
Echt man, doe iets aan die onzekerheid.
Ik zou het namelijk bijzonder onaantrekkelijk vinden.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 10:30
0.79% gewijzigd
Mistermark81 schreef:
Ik ben 27, zij 23.

Heb je eerder een relatie gehad? Het is helemaal niet nodig om zo vaak aan te geven dat je met haar samen wilt zijn. Zeker op jouw leeftijd loopt dat vanzelf, heb je het erover hoe jullie in jullie 'relatie' staan en hoe jullie daar verder mee willen. Na 10 keer zeggen dat je hoopt dat ze je vriendin wordt, krijgt zij een heel benauwend gevoel.
Mistermark81 schreef:
Je dramt door er de hele tijd over te hinten en te appen. Zij heeft al aangegeven dat zij het rustig aan wil doen dan stop je toch met al die hints en zinspelingen op de toekomst? Sowieso zijn dat soort onderwerpen niet geschikt voor de app.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:29
is dat echt drammerig?
Ik was juist bang dat ik haar weg heb gejaagd doordat het nu lijkt alsof ik niet echt geinteresseerd ben of spelletjes met haar speel.
je komt onzeker, drammerig en playerig over ja
Mistermark81 schreef:
Ik ben 27, zij 23.

Nou dat je echt wilde dat heb je wel duidelijk gemaakt hoor. Ze reageert nu zo omdat ze er beetje klaar mee is dat je er zo’n groot ding van maakt. Wat ze ook duidelijk heeft aangegeven.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:29
is dat echt drammerig?
Definitie van drammerig. Duidelijk toch?
S-Meds schreef:
22-01-2019 10:28
als jij zegt dat je hoopt dat ze in de toekomst je vriendin wil worden dan zeg je dat je dat nu niet wilt. Met andere woorden je kijkt nu nog even om je heen naar andere dames. Dat denkt ze nu
Ja daar ben ik dus ook bang voor.
Maar dat is absoluut niet zo.
Ik heb juist heel vaak gezegd dat ik alleen haar wil en absoluut niet meer met andere meiden wil.
En het was ook mijn idee om Happn te verwijderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven