Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:22
Ojee.. jullie vinden het dus allemaal ook best raar?
Ik weet ook niet waarom ik zo deed.. ik raakte gewoon door de onzekerheid helemaal verkrampt en ik wil haar absoluut niet kwijt dus daardoor ga ik overal teveel over nadenken..
'best raar'?

Nee, ik vind het niet best raar. Ik zou het wel irritant, onnodig gedoe en erg ingewikkeld hebben gevonden. Echt een énorme afknapper, dat vage geleuter en gebrek aan vertrouwen.

Echt, ga werken aan je zelfvertrouwen en stop met dat gezwam als je haar niet kwijt wil. Uiteindelijk zal je haar met dit gedrag alleen maar verder van je afduwen, als je dat al niet hebt gedaan.
Pfff doe eens relaxed, je komt wel erg desperate over. Jullie hebben t leuk, of ze nu wel of niet officieel je vriendin is. Het is maar een woord he?
ik geef mn bek ook maar een douw
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:27
Ik ben 27, zij 23.

Ik ben nu dus meer bang dat zij denkt dat ik eigenlijk niet echt wilde ofzo en twijfelde of ik wel echt een relatie met haar wilde. Dat ze daarom zo lauwtjes reageerde
Dat denk ik niet. Ik denk dat ze lauwtjes reageerde omdat jij alwéér over hetzelfde begon.
En reageren erop kon ze óók niet, want hoe moet je reageren op
"ik hoop dat je ooit/straks/na het project mijn vriendin wil zijn."
Eh..tja.. oh. Ok.
Hoe had ze daar op kunnen reageren dan?
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:29
is dat echt drammerig?
Jullie vinden dus dat ik te ónzeker overkom?
Ik was juist bang dat ik haar weg heb gejaagd doordat het nu lijkt alsof ik niet echt geinteresseerd ben of spelletjes met haar speel.

Ja, je komt écht te onzeker over.

Je speelt geen spel. Je bent onzeker en pusht op een onaantrekkelijke manier. Als je haar hebt weggejaagd, is het daardoor.
parbleumondieu schreef:
22-01-2019 10:00
Ga op de eerste afspraak die jullie nu hebben romantisch uit eten om te vieren dat jullie nu verkering hebben.
Stop met dat toekomstige gezever. Zodra je met zijn tweeën afgesproken hebt dat je niet met anderen meer datet dan is zij al je vriendin.
Inderdaad ze was toch al je vriendin!
Maar waarom kom ik nu dan playerig over als ik juist heel duidelijk heb gezegd dat ik geen andere meiden meer wil maar alleen haar. Ook in de toekomst? Ik heb gezegd dat ik voor altijd alleen haar wil en dat ik hoop dat zij niet een keer genoeg van me krijgt. Dan ben ik toch juist heel duidelijk?
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:31
Ja daar ben ik dus ook bang voor.
Maar dat is absoluut niet zo.
Ik heb juist heel vaak gezegd dat ik alleen haar wil en absoluut niet meer met andere meiden wil.
En het was ook mijn idee om Happn te verwijderen.
DUS WAAROM HEB JE ER DAN NIET EVEN BIJ GEZEGD: DAN ZIJN WE NU OFFICIEEL EEN STEL

Jeeeeeeeeezus
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:34
Maar waarom kom ik nu dan playerig over als ik juist heel duidelijk heb gezegd dat ik geen andere meiden meer wil maar alleen haar. Ook in de toekomst? Ik heb gezegd dat ik voor altijd alleen haar wil en dat ik hoop dat zij niet een keer genoeg van me krijgt. Dan ben ik toch juist heel duidelijk?
Nee dat ben je niet want je blijft zeggen dat ze IN DE TOEKOMST je vriendin zal zijn. met andere woorden NU IS HET NOG NIETS
Tjonge zeg. Ophouden met dat vage gedoe. Vanaf nu haar behandelen als je vriendin. Dus niet meer doei x, maar goedemorgen schatje, fijne nacht lieverd en haar voorstellen als je vriendin als jullie mensen tegenkomen. Geen woorden maar daden nu, voordat ze zich bedenkt. En als je nog 1 keer zegt dat je eerst je project wil afronden kon je van mij de boom in!
Mistermark81 schreef:

Dat heb je helemaal niet gezegd. je hebt gezegd 'in de toekomst wil ik dat jij mijn vriendin word'

1) in de toekomst is niet 'nu'
2) er is ruimte voor andere vrouwen die 'nu' misschien wel interessant genoeg zijn
3) je dramt enorm op 'de toekomst' terwijl zij als 23 jarige daar misschien nog veel minder mee bezig is
4) 'na het project' = alsof jij als man als enige in staat bent om financieel bij te dragen in een relatie (= achterhaalt en afknapper voor de meeste vrouwen)
5) je pakt niet door / laat te veel liggen vanuit onzekerheid = onaantrekkelijk
6) je luistert niet goed naar haar
7) 'na het project' = werk is belangrijker dan relatie
8) 'na het project' = jij bent niet leuk genoeg
9) vaak vraag herhalen lijkt op vragen naar de bekende weg / vragen om bevestiging = onaantrekkelijk
pergamon wijzigde dit bericht op 22-01-2019 10:41
11.48% gewijzigd
Pergamon schreef:
22-01-2019 10:04
pfff alsof dat het enige is wat vrouwen in een man aantrekkelijk vinden / wat een man een vrouw kan bieden :facepalm:
Ik laat alle mannen met wie ik date eerst een salarisstrookje inleveren voor date 1.
pussywillow schreef:
22-01-2019 10:36
Tjonge zeg. Ophouden met dat vage gedoe. Vanaf nu haar behandelen als je vriendin. Dus niet meer doei x, maar goedemorgen schatje, fijne nacht lieverd en haar voorstellen als je vriendin als jullie mensen tegenkomen. Geen woorden maar daden nu, voordat ze zich bedenkt. En als je nog 1 keer zegt dat je eerst je project wil afronden kon je van mij de boom in!
Dat zei ik allemaal al: schatje, lieverd. Ik zei ook al dat ik het leuk zou vinden als ze mijn ouders ontmoet. En ook al dat ik oud met haar wil worden en over 20 jaar nog steeds zo verliefd op haar ben als nu.
Ik ben gewoon zo ontzettend verliefd op haar. Ik droom ook vaak over dat ze mij niet meer wil zien of boos is. En als ik haar dan over mijn dromen vertel dan stelt ze me altijd gerust. maar de laatste keer dat ik haar vertelde dat ik gedroomd had dat ze me niet meer wilde zien reageerde ze ook minder geruststellend.
COtweepuntnul schreef:
22-01-2019 10:40
Ik laat alle mannen met wie ik date eerst een salarisstrookje inleveren voor date 1.
Alleen een salarisstrookje? Ik zou ook de IB aangifte van het voorgaande jaar opvragen. Toch wat betrouwbaarder.
dubbel
pergamon wijzigde dit bericht op 22-01-2019 10:43
97.88% gewijzigd
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:41
Dat zei ik allemaal al: schatje, lieverd. Ik zei ook al dat ik het leuk zou vinden als ze mijn ouders ontmoet. En ook al dat ik oud met haar wil worden en over 20 jaar nog steeds zo verliefd op haar ben als nu.
Ik ben gewoon zo ontzettend verliefd op haar. Ik droom ook vaak over dat ze mij niet meer wil zien of boos is. En als ik haar dan over mijn dromen vertel dan stelt ze me altijd gerust. maar de laatste keer dat ik haar vertelde dat ik gedroomd had dat ze me niet meer wilde zien reageerde ze ook minder geruststellend.
Wat? Heb je met haar in bed gelegen ofzo?

Je bent onzeker en je geeft dubbelen signalen en zij heeft nu laten merken dat ze daar niet van gediend is. Grab your balls together en man up
Mistermark81 schreef:

Dan was het toch al duidelijk dat ze je vriendin was! En toch blijf je er maar over bezig. Is gewoon niet leuk voor haar!
Ik heb volgens mij wel heel duidelijk gemaakt dat ik niet met andere meisjes date en dat ook niet wil. En dat heb ik haar ook meerdere malen gezegd.
En ik heb haar ook gevraagd of zij niet met andere jongens date nog. En ook gevraagd of ze ooit nog iets zou willen met de jongens waarmee zij gedate heeft of een relatie had. Dat vond ze wel een beetje een rare vraag, maar ze zei van niet.
Mijn man zei destijds aan de telefoon tegen een vriend, na een maand of twee: "Ik weet niet of ik kan afspreken want misschien ga ik wat met mn vriendin doen." Ik zei "oh je vriendin? ;-)" en hij zei: "ja dat ben jij"
Dat was wel duidelijk toen.
Mistermark81 schreef:
Je komt niet playerig over, juist onzeker en angstig en daar knappen de meeste vrouwen wel op af..
Mistermark81 schreef:

:facepalm:

Na 1,5 maand!!! :sick:

Wát een drammerig gedoe. Echt hoor, enooooooooorme afknapper!! (zeg ik, die het op date 3 had over kinderen!!)
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:44
Ik heb volgens mij wel heel duidelijk gemaakt dat ik niet met andere meisjes date en dat ook niet wil. En dat heb ik haar ook meerdere malen gezegd.
En ik heb haar ook gevraagd of zij niet met andere jongens date nog. En ook gevraagd of ze ooit nog iets zou willen met de jongens waarmee zij gedate heeft of een relatie had. Dat vond ze wel een beetje een rare vraag, maar ze zei van niet.

:rofl:

Echt, je neemt een loopje met ons. Dit kán niet echt zijn!
Mistermark81 schreef:
OMG
COtweepuntnul schreef:
Mijn man zei destijds aan de telefoon tegen een vriend, na een maand of twee: "Ik weet niet of ik kan afspreken want misschien ga ik wat met mn vriendin doen." Ik zei "oh je vriendin? ;-)" en hij zei: "ja dat ben jij"
Dat was wel duidelijk toen.

:heart: Lief, vind ik dat!
Pergamon schreef:
22-01-2019 10:45
:rofl:

Echt, je neemt een loopje met ons. Dit kán niet echt zijn!
ik zeg hier gewoon eerlijk wat ik heb gezegd.. ik hoop dat dat gewoon serieus wordt genomen. zo raar is dat toch niet?
Mistermark81 schreef:
OMG.
En dan ook nog vragen of ze opnieuw een relatie met een ex zou willen?
:facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven