Stom begin relatie
dinsdag 22 januari 2019 om 09:51
Goedemorgen dames,
graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.
Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.
Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.
nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.
Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.
Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.
Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.
Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.
nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.
Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.
Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
woensdag 23 januari 2019 om 17:18
woensdag 23 januari 2019 om 17:23
Je hebt nergens rekening met haar gehouden. Het hele gevoel gaat niet over haar maar over jou. Je bent gewoon verslaafd aan je eigen verliefdheid op je droomplaatje.Mistermark81 schreef: ↑23-01-2019 17:13
Maar het leek wel alsof ik verslaafd aan haar was, zo goed voelde het.
Die hele vrouw en haar karakter en wensen zijn bijzaak.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 23 januari 2019 om 17:42
Eens. TO houdt eens op met het perfecte plaatje van je godin en het voor haar invullen van wensen en besluiten. Luister nou eens wat zij echt tegen je zegt en als je het niet begrijpt vraag het haar te verduidelijken.lolapaloeza schreef: ↑23-01-2019 17:23Je hebt nergens rekening met haar gehouden. Het hele gevoel gaat niet over haar maar over jou. Je bent gewoon verslaafd aan je eigen verliefdheid op je droomplaatje.
Die hele vrouw en haar karakter en wensen zijn bijzaak.
Geen tig hints, verwijzingen of aannames van jou kant. Luister in je gesprek vooral naar wat zíj te zeggen heeft.
woensdag 23 januari 2019 om 17:43
Mistermark81 schreef: ↑23-01-2019 17:07Ik zie echt wel in dat ik me als een malloot heb gedragen.. Het was alleen net of ik mezelf niet kon beheersen en dat er een soort bang stemmetje de overhand kreeg. Ik heb dat over hechting bekeken en dat is eigenlijk best herkenbaar. Ik moet daar iets mee.
En voor vanavond ben ik van plan om vooral naar haar te luisteren en te erkennen dat ik me apart en benauwend heb gedragen. Dat dat komt omdat ik haar echt heel leuk vind maar dat ik besef dat dat niet ok is en dat ik er aan ga werken om dat te veranderen.
Luister alsjeblieft eerst alleen naar wat zij te zeggen heeft.
Daarna is het jouw beurt om daar op te reageren, zonder 'maar ik hou zoveel van je' en ander onzeker drama.
Nogmaals, 1,5 maand verder zijn jullie 'samen', je leert elkaar net een beetje kennen.
Ik hoop dat je rationeel kunt blijven, wat de uitkomst ook is. Succes!
woensdag 23 januari 2019 om 17:45
Mistermark81 schreef: ↑23-01-2019 17:13Als ik er aan terug denk besef ik dat ik zoveel meer dingen heb gedaan die haar weg hebben kunnen jagen..
Zeggen dat ik niet weg wil gaan en haar ga missen als we afscheid namen, waardoor ze soms meerdere keren moest zeggen dat ik nu echt weg moest. Als ze niet reageerde op een appje een paar uur later nog een 'luchtig' appje sturen. Zeggen dat ze raar is omdat ze mij leuk vind, dat ik het niet kan geloven. Toen ze een vlekje in haar nek was grappen of dat een zuigzoen van een ander was.
Haar appen om te vragen of ik bij het gebouw van haar studie langs kon komen om haar een kusje te geven en dan grappen dat als dat niet kon ik de portier wel om zou kopen om haar toch een kusje te geven. Haar meerdere malen vragen of ze wel altijd gek op me zal blijven en vragen of ze in de toekomst niet benieuwd zal zijn naar sex met andere mannen.
Ik bedoelde het allemaal lief maar zie nu dankzij jullie reacties in dat het ook heel obsessief over kan komen. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan.
Nee dit zijn geen lief bedoelde grapjes. Dit is onder het mom van een grapje continue haar bevestiging vragen. Je beschuldigd haar van vreemdgaan, neemt haar niet serieus als ze een relatie met JOU wil, naar haar toe gaan/niet weg gaan omdat JIJ dat niet aan kan.
woensdag 23 januari 2019 om 17:45
woensdag 23 januari 2019 om 17:46
En ook geen passief agressief: "ik wist wel dat je te goed voor me was" of "een vrouw als jij zou mij ook nooit willen".PatatasBravas schreef: ↑23-01-2019 17:43Luister alsjeblieft eerst alleen naar wat zij te zeggen heeft.
Daarna is het jouw beurt om daar op te reageren, zonder 'maar ik hou zoveel van je' en ander onzeker drama.
Nogmaals, 1,5 maand verder zijn jullie 'samen', je leert elkaar net een beetje kennen.
Ik hoop dat je rationeel kunt blijven, wat de uitkomst ook is. Succes!
woensdag 23 januari 2019 om 18:00
complimenten hoe eerlijk je hier bent TO.
daarnaast: zeggen dat je gaat veranderen, dat zou mij afschrikken. Dat veranderen kan nog wel ff duren tot het lukt immers.
Je enige hoop op een goed einde is je vanaf nu normaal te gedragen maar ik vrees dat dat teveel gevraagd is. Wat de uitkomst vanavond ook is, ga bij jezelf te rade. Hervind jezelf zodat je dit niet nog een keer gebeurt.
daarnaast: zeggen dat je gaat veranderen, dat zou mij afschrikken. Dat veranderen kan nog wel ff duren tot het lukt immers.
Je enige hoop op een goed einde is je vanaf nu normaal te gedragen maar ik vrees dat dat teveel gevraagd is. Wat de uitkomst vanavond ook is, ga bij jezelf te rade. Hervind jezelf zodat je dit niet nog een keer gebeurt.
woensdag 23 januari 2019 om 18:10
Dit kan toch niet waar zijn.Mistermark81 schreef: ↑23-01-2019 11:34Ik hoop zo dat ik nog een kans van haar krijg..
Ik moet ook gewoon helemaal eerlijk zijn hier.
Ik heb haar gisteren misschien nog weer teveel benauwd maar ik ben zo verliefd en wilde gewoon een lief en positief berichtje sturen. Ik stuurde haar nog 1 lief appje dat ik niet kon geloven en supergelukkig was dat ze nu mijn vriendin was. Gewoon lief bedoeld. En ik vroeg of ze nog even met me wilde bellen.
Maar daar reageerde ze dus niet zo goed op. ze zei dat ze moe was en op tijd wilde slapen. Ik reageerde daar gewoon normaal op en sloot af met een appje van slaap lekker en ik hou heel erg veel je en heb zo'n zin om je morgen te zien.
En toen vanochtend dus haar appje..
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
woensdag 23 januari 2019 om 18:29
Zit wat in, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze doodsbang voor hem is inmiddels.MissMaran schreef: ↑23-01-2019 17:45Ik vind dat zij ook wel wat duidelijker kan communiceren, ze doet net of het wel ok blijft terwijl ze al eerder had kunnen zeggen dat het echt klaar moet zijn met die opmerkingen.
Ze weet vast niet goed wat ze ermee aan moet maar praten is misschien ook niet haar sterke punt.
Al dat ziekelijke gedrag.. 'wat gaat hij doen als ik zeg dat ik hem niet meer wil zien' zou door mijn hoofd spoken.
Ik hoop dat dit een grap is en TO zich rot lacht om de reacties, zo niet heb ik te doen met dat meisje. De date from hell.
Ooit zelf zo'n idioot achter me aan gehad, hij LEEK leuk en aardig, aan de praat geraakt op een terrasje en wat mee afgesproken.
Al snel dacht ik: die spoort niet. Het was net TO, op de appjes na want die bestonden nog niet: ik kreeg vele briefjes in de bus, dagelijks bloemen op mijn werk bezorgd en hij belde gewoon naar mijn werk om te zeggen dat ik zo fantastisch was. Creepy, echt niet leuk meer.
Weet je hoe angstaanjagend het is als je nog niet eens meer durft te zeggen dat je geen derde date meer wil, stel je voor dat de liefde omslaat in haat.
De mafklapper waar ik het over heb heeft na 2 dates waarop alleen gezoend is -geloof het of niet- een forse tattoo op zijn onderarm laten zetten. Een hartje met vlindertjes, vogels en in dikke letters onze namen.
Hij kwam het laten zien, stond me op te wachten bij mijn werk. Bewijs dat hij écht van me hield en ik de fout van mijn leven maakte door hem af te wijzen
TO, bel dat meisje en zeg dat je haar vanaf nu met rust laat, dat je beseft dat je gestoord bezig bent en morgen een afspraak gaat maken bij een psychiater.
Vergeet niet je excuses aan te bieden en laat haar dan ook met rust. Om te bewijzen dat je het meent zeg je ook dat je niet naar haar toe zal komen vanavond.
Bij mij speelde dit lang geleden en nog steeds hou ik er rekening mee de enkele keer dat ik durf af te spreken. Geen achternaam, ik ben opeens 2 jaar ouder en ik woon een stad verderop.. Paranoïde? Zeker, het heeft er flink ingehakt. Laat. Haar. Met. Rust.
woensdag 23 januari 2019 om 18:33
Dit is wel behoorlijk creepy....Mistermark81 schreef: ↑23-01-2019 17:13Als ik er aan terug denk besef ik dat ik zoveel meer dingen heb gedaan die haar weg hebben kunnen jagen..
Zeggen dat ik niet weg wil gaan en haar ga missen als we afscheid namen, waardoor ze soms meerdere keren moest zeggen dat ik nu echt weg moest. Als ze niet reageerde op een appje een paar uur later nog een 'luchtig' appje sturen. Zeggen dat ze raar is omdat ze mij leuk vind, dat ik het niet kan geloven. Toen ze een vlekje in haar nek was grappen of dat een zuigzoen van een ander was.
Haar appen om te vragen of ik bij het gebouw van haar studie langs kon komen om haar een kusje te geven en dan grappen dat als dat niet kon ik de portier wel om zou kopen om haar toch een kusje te geven. Haar meerdere malen vragen of ze wel altijd gek op me zal blijven en vragen of ze in de toekomst niet benieuwd zal zijn naar sex met andere mannen.
Ik bedoelde het allemaal lief maar zie nu dankzij jullie reacties in dat het ook heel obsessief over kan komen. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan.
Weet je TO, sommige dingen in je posts herken ik wel. Mijn vriendin is voor mij ook helemaal precies waar ik altijd op heb gehoopt. En toen we gingen daten (en er meer dates kwamen) snapte ik het niet. Wat moest zij met mij??? Ik ben maar 'gewoon'. Maar vanaf het begin heb ik haar 'helemaal gezien'.
Inmiddels enige tijd verder: nee ze is niet perfect, verre van zelfs. En andere mannen zullen misschien niet snappen wat ik in haar zie. Maar ik zie het. Soms is ze ook 'gewoon', andere keer ziet ze er echt als een plaatje uit. Inclusief, heel belangrijk, een superleuke uitstraling met de mooiste lach van de wereld! Dan nog snap ik niet dat zij niet alle mannen achter haar aan heeft lopen, maar niet meer over nadenken. Wat ik vind, is niet voor iedereen zo.
Moraal van dit verhaal en reactie op je post: stop met haar idealiseren. Voelt ze zich ongemakkelijk bij. Is niet gelijk. Ga niet jaloers lopen doen
Hoop echt voor je dat je vanavond nog een kans krijgt of dat jullie het goed uit kunnen praten. Dat laatste eigenlijk, want dat is op basis van gelijkheid.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
woensdag 23 januari 2019 om 18:35
Mistermark81 schreef: ↑23-01-2019 17:13Als ik er aan terug denk besef ik dat ik zoveel meer dingen heb gedaan die haar weg hebben kunnen jagen..
STALKER ALERT!!
TO echt, als ze het vanavond uit maak, neem dan IN GODSNAAM NOOIT MEER contact met haar op. Ik zou haar in dat geval namelijk zeer, zeer sterk adviseren om de politie in te schakelen. Die “grapjes” van jou zijn geen grappen. Die komen ónwijs bedreigend over!
woensdag 23 januari 2019 om 18:37
SadButTrue999 schreef: ↑23-01-2019 18:29Zit wat in, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze doodsbang voor hem is inmiddels.
Al dat ziekelijke gedrag.. 'wat gaat hij doen als ik zeg dat ik hem niet meer wil zien' zou door mijn hoofd spoken.
Ik hoop dat dit een grap is en TO zich rot lacht om de reacties, zo niet heb ik te doen met dat meisje. De date from hell.
Ooit zelf zo'n idioot achter me aan gehad, hij LEEK leuk en aardig, aan de praat geraakt op een terrasje en wat mee afgesproken.
Al snel dacht ik: die spoort niet. Het was net TO, op de appjes na want die bestonden nog niet: ik kreeg vele briefjes in de bus, dagelijks bloemen op mijn werk bezorgd en hij belde gewoon naar mijn werk om te zeggen dat ik zo fantastisch was. Creepy, echt niet leuk meer.
Weet je hoe angstaanjagend het is als je nog niet eens meer durft te zeggen dat je geen derde date meer wil, stel je voor dat de liefde omslaat in haat.
De mafklapper waar ik het over heb heeft na 2 dates waarop alleen gezoend is -geloof het of niet- een forse tattoo op zijn onderarm laten zetten. Een hartje met vlindertjes, vogels en in dikke letters onze namen.
Hij kwam het laten zien, stond me op te wachten bij mijn werk. Bewijs dat hij écht van me hield en ik de fout van mijn leven maakte door hem af te wijzen![]()
TO, bel dat meisje en zeg dat je haar vanaf nu met rust laat, dat je beseft dat je gestoord bezig bent en morgen een afspraak gaat maken bij een psychiater.
Vergeet niet je excuses aan te bieden en laat haar dan ook met rust. Om te bewijzen dat je het meent zeg je ook dat je niet naar haar toe zal komen vanavond.
Bij mij speelde dit lang geleden en nog steeds hou ik er rekening mee de enkele keer dat ik durf af te spreken. Geen achternaam, ik ben opeens 2 jaar ouder en ik woon een stad verderop.. Paranoïde? Zeker, het heeft er flink ingehakt. Laat. Haar. Met. Rust.
Het WAS to!
(En voor TO, lees bovenstaand bericht alsjeblieft goed door. Dit is wat je gedrag met de ander doet!!)
pergamon wijzigde dit bericht op 23-01-2019 18:39
2.61% gewijzigd
woensdag 23 januari 2019 om 18:38
volgens mij vond die vriendin het toch leuk om met hem uit te gaan?Pergamon schreef: ↑23-01-2019 18:35STALKER ALERT!!
TO echt, als ze het vanavond uit maak, neem dan IN GODSNAAM NOOIT MEER contact met haar op. Ik zou haar in dat geval namelijk zeer, zeer sterk adviseren om de politie in te schakelen. Die “grapjes” van jou zijn geen grappen. Die komen ónwijs bedreigend over!
verder was TO een beetje dom en dat ziet hij nu in
woensdag 23 januari 2019 om 18:38
Wat een hoofdpijn topic zeg. Doe gewoon normaal dan doe je al gek genoeg.
En diegene die zeggen dat to onzeker is sporen ook niet helemaal. Voor dit gedrag moet je echt wel lef hebben en sterk in je schoenen staan. Iemand die onzeker is die vraagt niet 1000000 keer per dag wil je me vriendin zijn en met me trouwen.
En diegene die zeggen dat to onzeker is sporen ook niet helemaal. Voor dit gedrag moet je echt wel lef hebben en sterk in je schoenen staan. Iemand die onzeker is die vraagt niet 1000000 keer per dag wil je me vriendin zijn en met me trouwen.
.
woensdag 23 januari 2019 om 18:49
woensdag 23 januari 2019 om 18:51
Klopt! TO nogmaals: ze is z.g.a.z. bang voor je, durft gewoon niet meer te zeggen dat ze je niet meer wil zien. Je weet teveel van haar; na al dat gedreig en gestalk weet ze vast niet meer waar ze goed aan doet en hoopt je te kunnen dumpen zonder je boos te maken.Pergamon schreef: ↑23-01-2019 18:35STALKER ALERT!!
Dat gedram van jou heeft NIETS met liefde te maken, je bent gewoon geobsedeerd door haar. Ze is een mens met gevoel, niet jouw droomprinsesje die op aarde is gezet om jou te behagen.