Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Mistermark81 schreef:
23-01-2019 13:24
Omdat ze alles is wat ik zoek in een vrouw. Ze is ambitieus en weet wat ze wil. Ze ziet er uit als mijn droomvrouw, precies het type waar ik altijd op val en van fantaseer. Ze heeft het karakter waar ik op val. We praten en lachen samen.
Ik voel me heel fijn en vrolijk en ontspannen bij haar. Haar lichaam is geweldig en de sex is heerlijk. Het klopt allemaal precies met haar.
Dan was het sowieso al gedoemd te mislukken. Geen mens is perfect, dat maakt iemand pas aantrekkelijk.
Sorry TO, maar je komt over als een potentiele stalker. Je bent volledig geobsedeerd door haar en komt echt als een creep over. Eerlijk gezegd: ik had het na al dat obsessieve gedoe al uitgemaakt met je. Op een openbare plaats en alle communicatie daarna geblokt. Uit angst. Dit is echt niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
23-01-2019 14:03
Sorry TO, maar je komt over als een potentiele stalker. Je bent volledig geobsedeerd door haar en komt echt als een creep over. Eerlijk gezegd: ik had het na al dat obsessieve gedoe al uitgemaakt met je. Op een openbare plaats en alle communicatie daarna geblokt. Uit angst. Dit is echt niet gezond.
Inderdaad, ik zou echt angst van hem krijgen, de manier waarom hij praat over haar..
Je moet echt hulp zoeken TO!!!! Dit is niet gezond
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Wat als ze een ander heeft, ga je die dan ook stalken?
Ik zou er al helemaal klaar mee zijn, nu kan ik er sowieso niet tegen als er niets duidelijk is. Maar dertig keer een halve vraag over een mogelijke toekomst samen. Wat een gedoe. En vervolgens nog 6x erop terugkomen en nog weer vragen, ik had niets meer gereageerd als ik haar was en ik had het ook al lang laten varen. Maar goed ik ben dan ook niet voor niets alleen :hyper:
O wow ik schrik wel van jullie reacties eerlijk gezegd.. Ik zou haar never nooit stalken. Maar ik kan me nu dus wel voorstellen dat ik op jullie creepy overkom. En op haar waarschijnlijk dus ook. Ik heb me denk ik volledig mee laten slepen in mijn verliefdheid. Misschien ook omdat dit de eerste keer is dat ik het zo heftig voel? Ik ben nooit bij een psycholoog ofzo geweest dus heb geen diagnose. Maar ik schrik er wel van dat ik dat hier te horen krijg. Ik wil er, als ze me nog een kans geeft, alles aan doen om te veranderen. Maar ik wil ook niet dat dit ooit nog een keer gebeurd dus misschien is hulp zoeken dan inderdaad het beste.
Het klopt wel dat ik een laag zelfbeeld heb. Ik kan me niet voorstellen dat iemand mij aantrekkelijk of boeiend vind. Ik heb geen bijzonder knap gezicht, en ook niet een gespierd lichaam. Wel een lief karakter (dacht ik tenminste), maar niet echt talenten of dingen waardoor ik opval.
Hoe ken je haar?
Wat jij doet na een paar weken daten is echt enorm verstikkend. Ik zou haar los laten en eerst aan jezelf gaan werken.

Jij gaat hier namelijk zelf niet uitkomen en je kan je gedrag zelf niet stoppen. Dit heeft niets met haar te maken. Jij kunt jezelf niet beheersen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je zegt: ik wil als ze me 1 kans geeft veranderen en dat is gewoon niet waar of niet mogelijk.

Je had gisteren je laatste kans..
ik viel nog stijl achterover, ze appte zelfs: hey lief vriendje want ze dacht hij is vast wat relaxter nu dat hijgerige gedoe met vindt je me leuk wil je verkering achter de rug is en weer deed je eng plakkerig en boehoe ik hou zooooveeel van je.
Engerd!! Dat moet voor haar een klap in haar gezicht geweest zijn en is op dat moment totaal afgeknapt...
Je had een hele dag advies gehad, kreeg verdorie een laatste gouden kans en gooit hem direct weg.
Ik heb met haar te doen want zij zal ook wel balen dat je niet de leuke jongen bent waar ze op hoopte.
Mistermark81 schreef:
23-01-2019 14:14
O wow ik schrik wel van jullie reacties eerlijk gezegd.. Ik zou haar never nooit stalken. Maar ik kan me nu dus wel voorstellen dat ik op jullie creepy overkom. En op haar waarschijnlijk dus ook. Ik heb me denk ik volledig mee laten slepen in mijn verliefdheid. Misschien ook omdat dit de eerste keer is dat ik het zo heftig voel? Ik ben nooit bij een psycholoog ofzo geweest dus heb geen diagnose. Maar ik schrik er wel van dat ik dat hier te horen krijg. Ik wil er, als ze me nog een kans geeft, alles aan doen om te veranderen. Maar ik wil ook niet dat dit ooit nog een keer gebeurd dus misschien is hulp zoeken dan inderdaad het beste.
Het klopt wel dat ik een laag zelfbeeld heb. Ik kan me niet voorstellen dat iemand mij aantrekkelijk of boeiend vind. Ik heb geen bijzonder knap gezicht, en ook niet een gespierd lichaam. Wel een lief karakter (dacht ik tenminste), maar niet echt talenten of dingen waardoor ik opval.

1) Alsof vrouwen alleen op de Juri van Gelder's vallen
2) Of dat je Holland got Talent moet winnen om als man een beetje leuk te zijn
3) Of dat alleen Chris Hemsworth aan de vrouw komt

Let's face it. Hugh Hefner heeft de ene na de andere blonde pitspoes in z'n slaapkamer, de grootste eikels komen aan de vrouw en de plaatselijke vakkenvuller ook. Echt. Get. A. Grip. Leer wat een normale relatie inhoudt, wat dat is en wat daar voor nodig is (en dat is niet een knap gezicht of een anabolen-lichaam). Leer wat normale omgangsvormen zijn. Leer je beheersen. Leer een vrouw in de watten leggen (en niet op een nare stalkerige manier!). Leer flirten. Leer complimentjes geven. Leer van jezelf te houden.
Oei Mistermark, ik word echt ongemakkelijk van je scharrel/ vriendin opmerkingen.....de overvloed er aan.
Ze wil nu een gesprek met je, hopelijk geeft je dat inzicht hoe t voor haar gevoeld moet hebben. Of er nog iets te redden valt? Wees oprecht en erken je onzekerheidfailure en luister vooral goed naar wat ze te zeggen heeft.
Deze relatie is al over, dat is duidelijk. Ze moet het je alleen nog vertellen.

Hopelijk heeft dit topic je doen inzien dat dit nou niet bepaald de handigste manier is om een vriendin te krijgen en te houden. Succes met je volgende date(s)!
Ik ben echt benieuwd naar het gesprek.
Zeg in ieder geval vanavond niet dat ze je droomvrouw is en dat je altijd bij haar wil zijn, wil trouwen, ,kinderen wil krijgen met haar etc. Je kan wel zeggen dat je je nu realiseert dat jij je nogal opdringerig hebt gedragen en dat je snapt dat zij het daar benauwd van gekregen hebt. Vraag aan haar hoe ze het voor zich ziet de komende tijd. Geef haar de ruimte en stop vooral met al dat geapp.

Ga niet appen dat je haar zo mist als jullie elkaar minder vaak ziet, geef haar de ruimte.
Na anderhalve maand ken je elkaar trouwens nauwelijks en is er ook niet echt sprake van een relatie.

Als je dat eens gaat beseffen TO, kun je wellicht je eigen gedrag wat beter relativeren.
Pergamon schreef:
23-01-2019 12:29
OMFG!!!

Compleet eens met DeKenau ( :hello: Je kent me van dat Zweedse topic van jaren terug, alleen ik ben niet mrs Zweed)

Echt, ga alsjeblieft in therapie. En als je toekomstige exvriendin vanavond langskomt, plak ductape op je mond ofzo, zodat je jezelf niet nog verder in de penarie werkt. Dat is een serieus advies.

Heeeeee!! Goed om je te lezen! En uiteraard helemaal met je eens!
lise1985 schreef:
23-01-2019 16:25
Na anderhalve maand ken je elkaar trouwens nauwelijks en is er ook niet echt sprake van een relatie.

Als je dat eens gaat beseffen TO, kun je wellicht je eigen gedrag wat beter relativeren.
precies, en je houdt ook niet veel van haar
(maar duidelijk wel van jezelf)
Lorem Ipsum
Ik zie echt wel in dat ik me als een malloot heb gedragen.. Het was alleen net of ik mezelf niet kon beheersen en dat er een soort bang stemmetje de overhand kreeg. Ik heb dat over hechting bekeken en dat is eigenlijk best herkenbaar. Ik moet daar iets mee.

En voor vanavond ben ik van plan om vooral naar haar te luisteren en te erkennen dat ik me apart en benauwend heb gedragen. Dat dat komt omdat ik haar echt heel leuk vind maar dat ik besef dat dat niet ok is en dat ik er aan ga werken om dat te veranderen.
DeKenau schreef:
23-01-2019 16:34
Heeeeee!! Goed om je te lezen! En uiteraard helemaal met je eens!

Ik ben er al weer een tijdje, maar houd me wat meer op de vlakte ;-) Hopelijk kom ik je hier weer vaker tegen, gezellig! :cheer2:
Kom je vanavond nog even vertellen TO hoe jullie gesprek/afspraakje ging?
Je maakt de verhoudingen zo enorm ongelijkwaardig. Dat is niet leuk. Op een voetstuk staan werkt niet in een relatie. Iemands droomvrouw zijn is in het echt erg eenzaam en vervelend. Je wil juist die gelijkwaardige vriendin zijn die ook wel eens onzeker is en stomme eigenschappen en slechte dagen heeft.
Als iemand mij perfect vind denk ik alleen "je kent me niet". Tenzij iemand overduidelijk charmant aan het slijmen is en er een knipoog in zit vind ik het niet leuk en zeker geen bevestiging van iemands gevoelens voor mij.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Mistermark81 schreef:
23-01-2019 17:07
Ik zie echt wel in dat ik me als een malloot heb gedragen.. Het was alleen net of ik mezelf niet kon beheersen en dat er een soort bang stemmetje de overhand kreeg. Ik heb dat over hechting bekeken en dat is eigenlijk best herkenbaar. Ik moet daar iets mee.

En voor vanavond ben ik van plan om vooral naar haar te luisteren en te erkennen dat ik me apart en benauwend heb gedragen. Dat dat komt omdat ik haar echt heel leuk vind maar dat ik besef dat dat niet ok is en dat ik er aan ga werken om dat te veranderen.

Ga nou eerst eens LUISTEREN. Straks zegt ze dat je uit je giechel stinkt of dat ze je hamster stom vindt en dat kom jij wéér met dat verhaal over relaaaaasies en de ideale vriendin.
Mistermark81 schreef:
23-01-2019 17:07

Als er na 6 weken daten al ergens aan gewerkt moet worden ben ik weg hoor.
En wat ga je zeggen als ze het toch uitmaakt?
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 17:14
0.28% gewijzigd
Als ik er aan terug denk besef ik dat ik zoveel meer dingen heb gedaan die haar weg hebben kunnen jagen..
Zeggen dat ik niet weg wil gaan en haar ga missen als we afscheid namen, waardoor ze soms meerdere keren moest zeggen dat ik nu echt weg moest. Als ze niet reageerde op een appje een paar uur later nog een 'luchtig' appje sturen. Zeggen dat ze raar is omdat ze mij leuk vind, dat ik het niet kan geloven. Toen ze een vlekje in haar nek was grappen of dat een zuigzoen van een ander was.
Haar appen om te vragen of ik bij het gebouw van haar studie langs kon komen om haar een kusje te geven en dan grappen dat als dat niet kon ik de portier wel om zou kopen om haar toch een kusje te geven. Haar meerdere malen vragen of ze wel altijd gek op me zal blijven en vragen of ze in de toekomst niet benieuwd zal zijn naar sex met andere mannen.
Ik bedoelde het allemaal lief maar zie nu dankzij jullie reacties in dat het ook heel obsessief over kan komen. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan.
Maar het leek wel alsof ik verslaafd aan haar was, zo goed voelde het.
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 17:19
9.55% gewijzigd
Nogmaals, wat ga je doen als ze het uitmaakt vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven