Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Dollop schreef:
23-01-2019 21:38
Holy shit! En hoe is dat geeindigd? :hug:
Voor mij liep het met een sisser af, nooit meer gezien. Ik ging na de zomer een half jaar naar het buitenland en kon toen ik terugkwam om aan mijn nieuwe job te beginnen meteen door naar mijn nieuwe woonruimte. Was niet zo bang meer, vrienden hadden me verteld hoe hij reageerde op mijn vertrek.

Toen hij merkte dat ik weg was en niemand hem wilde vertellen waar naartoe is hij aangifte gaan doen bij de politie: zijn 'vrouw' (ik dus) was ontvoerd. Hij kreeg een enorme woedeaanval op het bureau toen men niet wilde uitzoeken waar ik 'vastgehouden' werd én psychische hulp. Gedwongen, dat wel maar toch: hulp. Ze kenden hem al... ik had geluk gehad bleek later.

Toch was ik pas echt gerust toen ik meer dan tien jaar later hoorde dat hij overleden was, durfde weer gewoon met vrienden nog even een terrasje te gaan pikken in die stad. Daarvoor zat ik toch niet echt op mijn gemak, altijd bang dat hij opeens naast me zou staan.
Eind goed, al goed.

Ontopic: je hebt dus 2 uur zitten luisteren TO? Keurig! Je kan trots op jezelf zijn, ik ben helemaal gerustgesteld; het is goed met je :yawnee: :byee:
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 23:09
Reden: quote stond er 2x!?
4.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow. Doodeng dat hij nog aangifte ging doen. Gelukkig ben je er vanaf nu.
Bedankt voor de update en sterkte verder!
Bedankt MissMaran.
Ik merk dat ik op mijn handen moet zitten om niet te appen, maar ik respecteer haar beslissing en moet het accepteren. Ik denk telkens terug aan haar en hoe leuk het was. Ik hoop dat het weer goed komt want ik kan me nu niet voorstellen dat ik ooit weer iemand zoals haar ontmoet
Pergamon schreef:
22-01-2019 10:04
pfff alsof dat het enige is wat vrouwen in een man aantrekkelijk vinden / wat een man een vrouw kan bieden :facepalm:
Nou ja, minimumloon zou ik ook niet zien zitten eerlijk gezegd.
Beste to, wat vervelend nieuws. Ik word een beetje treurig als ik je posts lees: je kraakt jezelf af en hebt geen idee wat jij een ander te bieden hebt. Ik denk dat je daar aan moet werken. Gezien je verleden is het niet zo vreemd hoe je reageert op iemand die jou liefde geeft. Het komt allemaal neer op het aloude 'hou van jezelf', ook jij bent de moeite waard, dat weet ik zeker. Succes daarmee, het komt vast goed. Je bent niet de enige en het is niet raar dat je zo bent. En ik zou het hier afsluiten, ik geloof niet dat je nog meer mensen nodig hebt om je omlaag te praten.
Mistermark81 schreef:
24-01-2019 09:55
Bedankt MissMaran.
Ik merk dat ik op mijn handen moet zitten om niet te appen, maar ik respecteer haar beslissing en moet het accepteren. Ik denk telkens terug aan haar en hoe leuk het was. Ik hoop dat het weer goed komt want ik kan me nu niet voorstellen dat ik ooit weer iemand zoals haar ontmoet
En als je bedenkt dat als je appt je kans helemaal verkeken is omdat jij haar wens om haar met rust te laten negeert.
En het gaat volgens mij inderdaad niet zozeer om haar maar. Je bent zo verliefd dat je als een soort drugs om die verliefdheid te voeden beroep op haar doet, en dat is een beetje stalkerig geworden en zij is jouw heroïne geworden.

Je moet cold turkey afkicken, afleiding zoeken en geen contact meer met haar zoeken.
Manta schreef:
24-01-2019 10:02
Nou ja, minimumloon zou ik ook niet zien zitten eerlijk gezegd.

Hangt toch ook van je leeftijd af? Meisje is 23. Toen was ik echt niet bezig met inkomen.

Kan me voorstellen dat ik daar op mijn 45ste wel anders over denk. Maar dan nog; als ik de omstandigheden ken zou ik ook dan een minimumloon naast me neer kunnen leggen (“ik ben te lui” is exit, “ik heb door *omstandigheid* nu een inkomen op het minimum en ik ben bezig mijn leven weer op te bouwen” icm fijne levensinstelling hoeft niet perse een probleem te zijn)
Mistermark81 schreef:
24-01-2019 09:55
Bedankt MissMaran.
Terwijl je niet appt, kun je misschien eens voor jezelf opschrijven wat je precies zo leuk aan haar vond? Want tot nu toe klinkt het vooral als 'ik vind haar zo leuk omdat ze mij leuk vond, en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit weer iemand ontmoet die mij leuk vind'. Maar ik hoor helemaal niks over haar. Het enige wat je in dit topic ooit hebt genoemd is 'ambitieus'. Geloof me, er zijn ambitieuze vrouwen genoeg op de wereld. Maar wat bedoel je echt als je zegt 'niemand zo leuk als zij'? En als dat uiteindelijk over jezelf of over je relatie met haar gaat, in plaats van over haarzelf, durf dat dan onder ogen te zien.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wat ik dan bedoel is dat ze ontzettend knap is. Dat ze grappig is en slim. Dat ze zelfverzekerd is. Dat ze een prachtig lichaam heeft en de mooiste ogen en lach van de wereld. Het allerliefste neusje. Dat we dezelfde ideeën hebben over hoe we ons leven in willen vullen etc. Etc.
Alles aan haar vind ik leuk.
Ik ben gewoon smoorverliefd op haar om wie ze is. Ze raakt me door haar persoonlijkheid, door haar levensverhaal. En in visueel opzicht vind ik haar 1 van de mooiste vrouwen ter wereld. Serieus
Jeetje Mark, zet die roze bril eens af en grow up. Haar levensverhaal? Ze is 23!!
Dezelfde ideeën over hoe jullie je leven in willen vullen? Nou, jij wilde het liefst meteen trouwen en haar uit de collegebank halen om haar een kus te geven. Ik gok zo dat zij een iets ander idee heeft over hoe haar leven in te vullen dan jij.

Hopelijk kom je ooit tot het besef dat er meer vissen in de zee zijn.
TO,

Tip, ga wat doen. Studeren, sporten, zuipen met vrienden. Iets als afleiding om niet steeds aan haar te denken. En dus ook niet van alles hier neer te pennen.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat, dus een update...graag!
Hoop ook echt voor je dat ze inziet dat jij haar helemaal leuk vindt en dat je je daarom als een idioot hebt gedragen soms.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Mistermark81 schreef:
24-01-2019 10:30
Wat ik dan bedoel is dat ze ontzettend knap is. Dat ze grappig is en slim. Dat ze zelfverzekerd is. Dat ze een prachtig lichaam heeft en de mooiste ogen en lach van de wereld. Het allerliefste neusje. Dat we dezelfde ideeën hebben over hoe we ons leven in willen vullen etc. Etc.
Weet je, ik denk dat je gewoon weinig impuls controle hebt en dat daaruit dit topic is ontstaan, je wil gewoon de hele dag zeggen hoe mooi leuk en knap ze is en dat je de hele dag aan haar denkt en wil appen. En dat de hele tijd zemelen in dit topic dat weerhoudt je om je op haar te storten.
Want wat heb je nou eigenlijk met de adviezen gedaan? Niks toch?
Je wil gewoon over haar praten.
Daarom ben ik klaar met reageren in je topic, we zitten alleen maar jouw verlangen te voeden om op haar te geilen brrrr
Mistermark ik vind het knap dat je je verhaal eerlijk doet hier en input hebt gevraagd. Hopelijk zie je waar je uit de bocht bent gevlogen en ga je vandaaruit verder. Je zult je er knap klote onder voelen nu.Hopelijk vind je hulp en inzicht die je sterker maakt zodat herhaling uitgesloten kan worden.
Enige wat je nu helpt is haar de gevraagde afstand geven en dus ook echt in alle toonaarden, geen berichtjes, niet ergens opduiken waar zij kan zijn......echt niks.
Probeerd je leven van voor dat je haar kende weer op te pakken en onderneem iets. Je kent haar 6 weken dus dat kan niet ver weggezakt zijn. En aangezien ze aan heeft gegeven sowieso meer afstand/ tijd voor zichzelf te willen is dat alvast iets waar je mee bezig kunt.
Succes mistermark. Probeer de leuke dingen ook te zien van alledag.
Mark jij hebt geen bord voor je kop maar de Chinese muur. Man man man.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Heb je nou echt door waarom je gedrag beklemmend en claimed is Mark?
klote voor je. Je bent duidelijk ontzettend verliefd. Ook zij heeft minpunten hoor, die zie je nu niet.
Maak snel die afspraak met de psycholoog.
Door haar op te hemelen schrik je haar af. door jezelf naar beneden te halen lijk je een loser
Mistermark81 schreef:

Wat een algemeenheden. Als je mijn partner zou vragen wij hij het allerleukste aan mij vindt, komt hij met een lijst die zo herkenbaar is dat mensen die mij kennen mij uit de zijn reactie zullen herkennen.

Overigens hebben jullie niet dezelfde ideeën over hoe jullie je leven willen invullen.
klote voor je. Je bent duidelijk ontzettend verliefd. Ook zij heeft minpunten hoor, die zie je nu niet.
Maak snel die afspraak met de psycholoog.
Door haar op te hemelen schrik je haar af. door jezelf naar beneden te halen lijk je een loser
Mosterd
Mistermark81 schreef:
Zo leuk is ze niet, want ze trekt zich terug omdat jij een beetje onzeker bent.
S-Meds schreef:
24-01-2019 13:47
Zo leuk is ze niet, want ze trekt zich terug omdat jij een beetje onzeker bent.
Goeie!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Pergamon schreef:
24-01-2019 12:34
Wat een algemeenheden. Als je mijn partner zou vragen wij hij het allerleukste aan mij vindt, komt hij met een lijst die zo herkenbaar is dat mensen die mij kennen mij uit de zijn reactie zullen herkennen.

Overigens hebben jullie niet dezelfde ideeën over hoe jullie je leven willen invullen.
Ze hebben (hadden?) 1,5 maand 'iets'.
Dan vind ik genoemde algemeenheden niet zo heel gek.
Ik zie niet in wat haar nou leuker maakt dan mij, mijn buurvrouw of mijn collega. Bijna iedereen die ik ken is ambitieus, heeft een leuk gezicht en humor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven