!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Goedemorgen dames,

Even kort egovraagje, hoeveel is een baby van 2 weken ongeveer wakker? S'nachts slaapt hij altijd wel goed, maar overdag is drama. Vanaf de voeding van 5 a 6 uur vertikt meneer om weer te gaan slapen, dus ga ik maar naar beneden, leg hem in de box en daar is hij nu lekker naar buiten aan't kijken. Zo blijft hij wakker tot zowiezo 10 uur, dan een kort slaapje, maar is bijna hele dag wakker. Ik dacht echt dat de eerste 2 maand uit voeden, schone broek en slapen bestond, maar hij wil nu al ge-entertaint worden...
Bokito, ai, ai, dat wordt spannend over een paar weken! Hahaha, maar sex is wel het lekkerst als het een beetje spannend is toch!

Mientje, na 3 weken zijn vriend en ik een dagje gaan winkelen en ik weet nog dat ik na 3 uurtjes niet meer kón. Toen deed m'n buik echt zeer. Maar vrij snel daarna trok dat helemaal weg en had ik nergens meer last van. Overgens deed alleen wandelen nog maar zeer na 3 weken, hoesten, lachen, niesen, vlot uit bed stapen, etc kon ik toen allemaal weer.

Skoempie, ligt je vriend op zolder z'n roes uit te slapen? Allemaal goed gegaan? Weet hier nog de 1e x dat vriend op stap ging (carnaval). Hij rook zo naar drank dat ik hem echt niet in m'n buurt kon hebben, hahaha.

Ringel, fijn dat het weer beter gaat. Eindelijk... Hoop dat het voor jou ook weer snel genieten wordt van je gezinnetje, i.p.v. alleen maar zorgen!!!

Jannes, geniet nog van je weekend samen!! Vond het zo spannend toen vriend weer ging werken, das echt even wennen. Maar ach, je zit toch weer heel snel in het normale ritme... Maar jullie hebben nog een lekker laatste weekend zeg!

Fijn trouwens om te lezen dat jullie kv ook zei dat baby's met buikpijn meer zuigen. Toch even bevestiging...

Barrel, NY!!!! GAAF!!! Ben er in september geweest (oh... toen had ik die mooie buik nog....). Vlogen trouwens op 11 sept op NY, was wel even zenuwachtig, haha. Maar wát een geweldige stad, je weet niet wat je meemaakt! Echt super gaaf... Afscheid nemen zal wel even moeilijk zijn, maar ik hoop echt dat je dat los kan laten en en paar dagen kan genieten. En lekker shoppen natuurlijk!!

Frans, hormonen-alarm.... Ik zie jou en kleine Milena al helemaal staan op straat. Krijg tranen in mijn ogen, zó schattig en wat een lieve meid zeg! Maar idd, ze zal er op vele momenten nog héél anders over denken, hahah!!

Skoempie, bij ons waren de eerste twee weken ook een beetje rommelig en veel wakker zijn, maar daarna ben ik consequent het volgende ritme gaan invoeren > als ze wakker wordt eerst verschonen en dan de fles. Na de fles nog even kroelen en dan in de box. Na 10 min hooguit (dan begon ze te jengelen) zag ik dat ze weer moe begon te worden. Dat was meestal hooguit een 60 / 75 minuten nadat ze was wakker geworden. Dan weer wakker terug in bed en dan sliep ze tot de volgende voeding (was dan nog om de 3 uur). Toen we dit ritme zijn gaan invoeren sliep ze ook ineens veel meer! Eerst dacht ik ook dat ze nooit moe was (ogen stonden wagenwijd open) en dan liet ik ze maar op de arm. En zodra ik dit ging proberen, sliep ze ineens veel mer én huilde ze minder! Succes!

Wie schreef er gisteren of eergisteren nou "wakker maken voor de late voeding doen we niet, want bij onze 1e had dat alleen als gevolg dat hij in zijn 3-uurs ritme verviel". Wilde daar nog wat over vragen, maar zie het berichtje niet meer.....???

Verder hier een heeeeele goede nacht gehad! Buikpijn is nu al minder (na 10 voedingen op hypo-allergeen en pepti). Ze is zo lief en stoer want ze heeft nog wel pijn.... Viel om 20.00 uur in een diepe slaap, om 23 uur wakker gemaakt, meteen weer gaan slapen en toen kwam ze om 3 uur. Na die voeding wel 3x er uit om nog tutje te geven en daarna diepe slaap tot 6.30 uur. Even een half uurtje bij papa & mama in bed verder slapen en toen om 7 uur met papa naar beneden voor de fles.

Nu weer terug in bed om op te laden voor de borrel!!!!

Ga eens wat doen hier, volgens mij wordt het een schitterende dag!
Voor de tabel > Konela, 26 jaar, dochter Veerle 29-01-2009, 1e kindje...
Konela succes met de borrel! Hopenlijk is het voor jou en voor Veerle leuk!

Skoempie, wij doen het ook ongeveer zoals Konela. Niet zo heel erg strak moet ik eerlijk zeggen, want ik ben zelf ook niet zo goed in rust en regelmaat De meeste baby's van 2 weken slapen idd tussen de voedingen door. Dan is het wakker worden, eten geven, even knuffelen, even alleen spelen en dan in bed. Maar ja mijn dochter was ook zo'n wakkere baby. Bojan slaapt de ene keer niet tussen de voedingen de volgende keer valt hij al in slaap tijdens het voeden. Tja. Ik vind ee wakkere baby prima, maar dan moet het wel een vrolijke wakkere baby zijn
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
jemig weet nu al niet meer op wi ik allemaal wou reageren...

ehm, jannes slaapt de oudste niet meer? Zoon nog wel en die 2 tot 3 uurtjes rust zijn echt heilig voor me!

Ga zo ook lekker plat, zeker nu ik weer oppas en dus maar 1,5 uur kan slapen zijn de wo,vrij en het weekend echt een feest!

Frans wat balen dat je man weg moet. Ik leg zoontje maar in de wieg en breng zoon naar bed, dan is er weer tijd voor zoontje! Maar ik heb wel een stuk makkelijker omdat ik ze maar 2 keer per week in bad doe Zou echt niet weten hoe ik het vaker kan doen, plannen is nog echt een crime

Barrl jij ging toch naar NY? Had het al in je www zien staan, gaaf hoor!

Mara i heb zoontje al in de tricotslen gedragen, gewoon borst tegen borst en dan hij als een klein kikkertje in die doek. Maar dat kan mss niet bij jouw draagdoek?

Lein ik zou me idd ziek melden, ik heb een beetje het idee dat je je alleen maar beroerder gaat voelen bij het idee alleen al dat je bijna moet gaan werken. Je kinderen en jij zijn nu even belangrijker hoor!

Konela heel veel plezier vandaag!!! En heerlijk dat je dochtertje nu minder pijn heeft! Zou ook niet eens naar de huisarts gaan maar dat komt mss wel omdat ik zelf een hele nare ervaring heb met de ha. (zoon hoestte al 2 weken heel erg maar hij was nog niet uitgedroogt dus ze deden niks. Nadat hij een apneu had gehad ben ik naar de eerste hulp met hem gegaan en konden we gelijk een week met hem in het zh blijven omdat hij kinkhoest had, met alle symptomen die de arts dus had moeten herkennen..)

Succes en een dikke knuffel voor je meisje!

Zoontje had in de kraamweek trouwens ook last van krampjes en wou veel bij me drinken. Dat was dus kotsen daarna en de kv zei dus ook dat hij door de krampjes wou drinken maar door het drinken kreeg hij ook weer krampjes.. Een pink of speen geven dus!

Ohja bij zoon was ik pas na 10 maanden ongesteld geworden en dat was óók nog eens nadat ik was gestopt met de bv dus ik denk (hoop!) niet dat het raak was hoor! Maar de volgende keer doen we maar iets minder spannend

Bagheera, zoon was de eerste maand bijna een kilo aangekomen maar van vriendinnen hoorde ik dat hun kids zelfs tot 1,5 kilo waren aangekomen! Donderdag zijn wij aan de beurt, ben benieuwd hoe zoontje het doet! Hij past nl nog steeds in maatje 50/56!

Skoempie het kan ook zijn dat je zoontje juist teveel prikkels krijgt om te gaan slapen. Kinderen hebben ook tijd nodig om wakker te worden, dus niet gelijk uit bed halen vanaf de eerste kik! Wij moeten (en laten) zoon nog steeds spelen in bed totdat hij begint te roepen, als we hem eerder uit bed halen is hij niet te genieten!

Maar ik zou idd ook proberen regelmaat toe te gaan passen. En het geeft ook niet als hij in bed ligt te kijken en /of te mopperen. Knuffel even met hem na de voeding en leg hem dan op bed. Als je het moeilijk vind als hij begint te mopperen moet je bv even de was ophangen en tegen jezelf zeggen dat je pas naar hem toe mag als je klaar bent met de was. Waarschijnlijk ligt hij dan al te slapen of wil hij een speentje. (of heb je die niet?) (of ligt hij heel hard te brullen en gaat hij na weer en knuffel wél lekker slapen. Succes igg!

B12,Ringel,bluester,Engel,Mientje en Floor gaat het goed met jullie kids?!

Ben er nog heel veel vergeten volgens mij maar m'n spiekbriefje is weg ;p

Hier ook enorme vreetbuien, net 3 boterhammen, ontbijtkoek en een beschuit met muisjes op en alweer honger. En vanmorgen 3 bh en 2 plakken ontbijtkoek op. Moet ook maar extra fruit erbij gaan eten!

Ga lekker plat, straks heerlijk bij pap en mam in de tuin zitten!
Zo, de tabel is er. De laatste wijzigingen doe ik morgen ffies er in!! Nu ff geen tijd voor.. Dan kom ik weer kletsen!

Heel verhaal getypt, druk op verkeerde knop, alles weg! Is de eerste keer dat me dit gebeurt (hopelijk ook de laatste)

Frans ben jij al 96? Dan ben je de oudste moeder ever! Sjaanie, klein typfoutje in de tabel dus.

De rest van wat ik wou vertellen doe ik straks even.
Konela, super dat je een goede nacht hebt gehad en dat de nieuwe voeding zo goed aanslaat!!!

Hopelijk heb je nu ook een topdag.

Sjaanie, sieht gut aus dat nieuwe tabel

Wordt BV poep groen??? Het was vanacht en vanochtend groenig, nu weer geel. Weet dat niet meer hoor van 3,5 jr geleden.

Zoonlief ligt op de bank te slapen en dochterlief te mekkeren in haar wieg, ga me lekker bij zoonlief voegen

Laat merle maar even in haar sop gaar koken (als het me lukt!)
[quote]Skoempie schreef op 21 maart 2009 @ 16:17:

Frans ben jij al 96? Dan ben je de oudste moeder ever! Sjaanie, klein typfoutje in de tabel dus.

/quote]

Frans wat is jouw geheim?? Oil of Olaz???

Heb je je rollator laten ombouwen tot kinderwagen hihi
Hallo allemaal,

Hier een uitgeputte Konela. Borrel is achter de rug... Was super gezellig! Hadden een buurthuis hier in de wijk gehuurd en ik dacht dat het veel te groot was. Dus zo'n mega-ongezellige ruimte zeg maar. Tegendeel bleek waar. Hartstikke gezellig, we hebben het leuk versierd en het was gezellig druk.

Alleen.... de kleine meid heeft zo vreselijk gehuild. Echt alleen van de krampen, want verder sliep ze of lag ze lekker te kijken. Maar gelukkig was er een kamertje achter waar ze best een flinke tijd heeft gelegen bij mijn schoonzus op de arm. Sommige visite heeft haar misschien niet eens gezien? Maar gelukkig waren het bijna allemaal mensen met kinderen, die heel goed snapte dat als Veerle zoveel last had, ze lekker rustig moest blijven. We hadden een beamer die allemaal foto's afspeelde (dat idee kwam trouwens van hier, echt super!!!) en zo heeft toch iedereen haar de hele middag kunnen bewonderen.

Volgens mij zijn er wel 150 mensen geweest en toen ik ging tellen denk ik dat er misschien 3 stellen zijn die Veerle niet hebben gezien. Ach.... die komen daar toch wel overheen.

Maar ben zo trots op m'n meisje en, ondanks alle gezelligheid, zo blij dat het achter de rug is... Nu ligt ze in bed, uitgeput, maar met ogen zo groot als 2 schoteltjes alle prikkels te verwerken volgens mij. Hopelijk kan ze de slaap een beetje vatten, maar kan me voorstellen dat na zoveel prikkels het een onrustige nacht wordt. Ach, ik ben zo trots op haar, als het moet gaan we toch gewoon de hele nacht lekker wandelen...(hond ook weer blij, hahaha).

En we zijn trouwens verwend! Schandalig gewoon. Maar zo lief, dat zoveel mensen moeite doen om leuke kadootjes uit te zoeken!

Nou, ik zat even boven achter de comp om te blijven luisteren of Veerle niet begon te huilen, maar ze is lekker stil. Dus ga nu naar beneden kadootjes snuffelen, en een pizza in de oven gooien!

PS > hebben trouwens van de peetoom van mijn vriend een zelf geschilderd portret van Veerle gekregen van 1 x 1 meter. Zo mooi!!!!! Hij heeft een foto van haar gepakt en daar een schildeirj van gemaakt. Dat is echt een heeeeeel bijzonder kado.

Nu ga ik echt naar beneden. Fijne avond allemaal!!!
Haha ik ben 96 zie ik . Enne Oil of OlAZ, Jullie weten niet hoeveel rimpels ik heb

Blij dat ik even kon lachen, want verder is het hier niet leuk. Ik heb net Milena voor het eerst (en hopenlijk voor het laatst) een tik voor haar billen gegeven. Zo erg, ik huilde harder dan zij daarna. Zij riep alleen maar: mama ik heb pijn, ik heb pijn. Ze had niet eens door dat ik het gedaan had Oh wat voel ik me een slechte moeder. Heb daarna sorry gezegd Milena krijsend (zij dan) naar bed gedaan, een krijsende Bojan gepakt en vent gebeld. Ik voel me echt een hele slechte moeder zeg, dat arme meisje.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh en Bojan is ook weer aan het huilen nu. Hij zit niet zo goed in zijn vel vandaag, veel huilen slecht drinken, dan laat hij steeds los enzo.
Ach soms een tik voor de billen is niet zo erg hoor (mar hier zit er nog een luier tussen)

Fenna doet het zonder de infacol zo veel beter dan met.....is veel rustiger...meer ontspannen en slaapt beduidend beter! Mag ik ff.....ze heeft de afgelopen nacht van 20.00 tot 6.00 geslapen!!!!!! Wist ook niet zo geod wat me overkwam aangeizen ik dus al wel om 4.00 wakker was.

hoop dat het zo blijft door gaan....(fingers crossed)

@frans...wat lief dat Milena dat zegt........idd ff smelt moment.

ritme....wij doen het hier ook zo. ook wat minder strak, maar het idee is het zelfde. Alleen met eten is het ff huilen met de petop..maar ach. met een speentje (nunne) en de muziekmobiel aan is het meeste leed ook al weer geleden.

pffft, vandaag een drukke dag gehad...merk je dan ook wel aan de meiden hoor....allebei in coma nu. Mayte lekker buiten in de speeltuin gespeeld. en fenna lekker erbij in de wagen....lekker in het zonnetje...hmmmmmmm

ga nu met Leif bank hangen.

@frans succes en sterkte.....

rest hoi hoi....

@konela. super dat je borrel geslaagd was....en ook kan pdat Veerle zicher zo goed door heen geslagen heeft.....morgen lekker rustig aan en alles verwerken......

trusten iedereen!
Oh Frans... Weet precies hoe je je voelt.. Heb zoon van de week nog een tik op z'n vingers gegeven omdat hij met een keukenmesje stond te zwaaien aan het aanrecht. Je doet het niet voor niks maar als ze dan zo'n verdriet hebben door JOU... Hier een hele dikke knuffel voor jullie!

Wat vervelend ook dat Bojan zo'n slechte dag heeft.. Hopelijk slaapt hij net zoals Fenna vannacht.

Lekker hoor Ringel!!!

Konela wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! En wat een mooi kado hebben jullie gekregen! Ik heb van een vriendin de foto van het geboortekaartje op canvasdoek gekregen, haha stond echt verschrikkelijk te janken toen ik hem kreeg ;D

(haha en leuk he, al die kadootjes ;p)

Zoon is ziek. jaja nu zijn wij aan de beurt! Hij heeft 39.9. Probeer hem zo nog maar even wat drinken te geven.

Pff moet eigenlijk nog strijken en een was ophangen. Ben alleen alweer supermoe dus doe dat morgen maar. Hoe doen de andere moeders het huishouden?

Heb het idee (nou ja niet eens het idee, eerder een feit) dat het huishouden hier nog nooit zo niét werd gedaan...

Weltrusten!
Konela, fijn dat de babyborrel gezellig was en het nu achter de rug is. Pff kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet als je meisje soms zoveel krampjes heeft en enorm moet huilen en er 150 (!!) mensen zijn. Hopelijk blijft de nieuwe voeding helpen en heeft Veerle steeds minder last van krampjes.

Leine, als jij nog niet voldoende herstelt bent van de zwangerschap en bevalling dan zou ik het gesprek met de huisarts aangaan zodat je gebruik kan makenn van de ziektewet. Niemand heeft er wat aan als jij er aan onder door gaat. Je hoeft niet alle ballen hoog te houden, alleen de belangrijkste

Hier gaat het heel erg lekker. Vannacht kwam zoon ietsjes sneller , om de 4 uur dus eigenlijk n og steeds heel goed. Verder zijn we de hele dag druk geweest en heeft hij veel in de auuto gezeten, visite gehad en leuk gedaan en gespeeld in de box. Na de bv direct in slaap gevallen en dat blijft hij ook nog wel even. Het is echt een super makkelijk mannetje. Thuis blijven of mee gaan..het geeft weinig invloed op hem. Wel heeft hij nu allemaal puistjes op zijn hoofd (van mij en mijn bv) en ziet er dus minder puur uit. Hoopdat ze snel wegtrekken want hij heeft zo'n mooi koppie.

Vriend is de stad in. Hopelijk is hij vannacht nog wel fit genoeg om ook een luierwisseling te doen Begin toch wat vermoeider te worden en kan echt overdag niet slapen. Moet het dus doen met de nachtuurtjes die ik maak.
quote:frans3 schreef op 21 maart 2009 @ 20:03:

Haha ik ben 96 zie ik . Enne Oil of OlAZ, Jullie weten niet hoeveel rimpels ik heb

Blij dat ik even kon lachen, want verder is het hier niet leuk. Ik heb net Milena voor het eerst (en hopenlijk voor het laatst) een tik voor haar billen gegeven. Zo erg, ik huilde harder dan zij daarna. Zij riep alleen maar: mama ik heb pijn, ik heb pijn. Ze had niet eens door dat ik het gedaan had Oh wat voel ik me een slechte moeder. Heb daarna sorry gezegd Milena krijsend (zij dan) naar bed gedaan, een krijsende Bojan gepakt en vent gebeld. Ik voel me echt een hele slechte moeder zeg, dat arme meisje.

Jij ontaarde moeder!!

En dat ze nog geeneens door had dat jij het was hihi

Konela fijn dat het zo goed is gegaan en dat jullie zo verwend zijn!

Ringel heerlijk he dat zonnetje, wij hebben ook heerlijk buiten gezeten bij ons naast het hotel. (hebben een mooi groot grasveld).

Hidde heeft zich heerlijk uitgeleefd met bal en tractor en ligt nu ook voor pampus.

Helaas is Merle vandaag ook heel onrustig. Veel willen drinken maar uiteindelijk steeds loslaten en weinig drinken grrrrr en onrustig huilen, krampen grrrrrrr al met al drama.

Gelukkig is ze nu net stil, hopelijk voor langer dan 10 min!
Bokito, zorgverlof geldt alleen voor doodzieke kinderen/familieleden. Kunnen wij dus geen gebruik van maken. Oei, enneh, onveilige sex?!? No way dat ik me daar alweer aan waag. Zul je zien, mag je dit jaar nog een keer gaan bevallen... Huishouden, wat is dat?!? Ik kom er absoluut niet aan toe. Ik denk elke avond dat ik het de volgende dag wel zal doen... Ach, komt vanzelf weer goed!

Ibbel, ziektewet heb ik in mijn achterhoofd geprent. Ik ga het even aankijken de komende weken, wil dan een gesprek met baas en als het allemaal zo blijft gaan als nu meld ik me ziek.

Bagheera, lees nu je pas bericht. Wat naar dat je nog steeds zo'n pijn hebt. En over drie weken pas die echo? Wat duurt dat lang! Was er eerder geen plek? Sterkte!

Ringel, heb mezelf al voorgenomen vanaf maandag weer te gaan solliciteren. CV weer eens bijwerken, brieven schrijven. Ga maar weer eens actief de arbeidsmarkt op. Kijken wat eruit rolt.

Konela, wat vervelend dat Veerle misschien kma heeft, hoop voor je dat ze met aangepaste voeding beter in haar vel komt te zitten. En wat fijn dat de borrel zo goed is bevallen! Dat cadeau van de peetoom van je vriend klinkt geweldig! Dat is past een origineel idee!!

Jannes, wat klink jij heerlijk ontspannen. Geniet nog even van jullie weekend samen en succes volgende week in je eentje!

Barrel, wat een lekker vooruitzicht, je trip naar NY!! En volgens mij kan bv poep inderdaad groen worden. Hier is t nog steeds mosterd.

Bluester, Zoon had ook ineens puistjes, maar die waren na een paar dagen alweer weg.

Frans, hier worden ook wel eens tikken uitgedeeld (op het handje). Ik vind het ook vreselijk zielig en doe het zo min mogelijk (en alleen als Dochter echt niet wil luisteren), maar ze snapt wel meteen goed dat ze iets deed wat niet door de beugel kon.

Hier is het vreselijk druk. Dochter heeft veel verzorging, hulp en aandacht nodig. En Zoon heeft zichzelf in het ziekenhuis de afgelopen twee weken helemaal weggecijferd (sliep de hele dag op af en toe een voeding na) en haalt zijn aandacht nu dubbel in. Hij wil pertinent niet in zijn wieg. Als ik hem wegleg krijst hij de hele boel bij elkaar. Als ik hem oppak slaapt hij binnen een minuut... Ik heb hem vrijwel de hele dag in de slendang. En dan slaapt hij uren achter elkaar. Pas tegen acht uur 's avonds, als ik hem in zijn pyjama stop en de laatste voeding geef, gaat hij heel lief slapen in zijn wieg. En vanaf 's ochtends is het weer mis... Laten huilen is zinloos, want hij krijst zichzelf overstuur en gaat dan spugen. heb ik alleen maar extra werk van. Alleen met Dochter nu is het niet zo handig, dus dan moet hij af en toe wel even in de wieg. Het is wel behelpen hoor.

Met mijzelf is het nog niet top. Ben de halve dag aan het huilen. Gelukkig is Man erg lief. We moeten hier nu samen doorheen, maar het liefste ga ik nu even drie maanden slapen. En als ik dan wakker word is Dochter uit het gips en rent ze weer vrolijk rond. Als ik me zo blijf voelen moet ik misschien ook eens gaan praten met een onafhankelijk iemand. Even het hart luchten...
Oh ja...is het niet zo dat de poep groen is/wordt als er vooral voormelk gedronken is?? Met de achtermelk wordt het weer geel van kleur.

En Lein, het is gewoon ontzettend zwaar wat je nu aan het doen bent. Hele dikke knuffel voor jou en je hart luchten is altijd goed. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Een goede nachtrust helpt mij altijd enorm dus dat wens ik je als eerste toe.
Lein even een dikke knuffel voor je.

Vind het erg knap hoe je het allemaal doet.

En wat anderen ook zeiden als het werk niet wil toch aan de ziektewet denken.

Konela super dat je kraamfeest zo geslaagd was.

En wat zielig dat Veerle zoveel pijn heeft hoop voor jullie dat de voeding goed aan gaat slaan.

Frans ook een dikke knuffel voor jou.

En een tik op de billen is echt niet zo erg.

Hoop dat je een goeie nacht hebt.

Ringel fijn dat Fenna het zo goed doet zonder de infacol.

En maak je haar niet rond 23.00 nog wakker voor een voeding?

Bokito wat zielig dat je zoontje ziek is.

Hoop dat die snel weer beter is.

Barrel wat gaaf dat je na new york gaat!

Bluester fijn dat het zo lekker gaat bij jullie.

Hier is alles vrij rustig, Jesse reageerd gelukkig erg goed op de nieuwe voeding.

We geven hem nu 6 flessen van 120cc.

Weet eigenlijk niet wanneer ik over kan op 5 flessen van 150cc.

En wij maken Jesse na de voeding van 19.00 wakker om 23.00 voor de laatste voeding.

Maar vaak komt die dan nog wel tussen 03.00 en 05.00.

Gelukkig doet mijn vriend het vanacht dus dan kan ik lekker paar uurtjes achter elkaar slapen.

Wond nog steeds hetzelfde merk wel hoe meer ik doe hoe meer ik er last van heb.

Woensdag weer naar de gyneacoloog dus kijken wat zij ervan zegt.
Vloeien jullie ook nog steeds?

Ik vloei nog steeds helder rood bloed na 5 1/2 week.
We hebben een nieuwe computer!!

Eindelijk. Jeetje ik was haast onthand!!

Maar nog geen tijd om helemaal bij te lezen, ben een goed eind op weg.

Gelukkig was de borrel van Konela toch nog geslaagd!

Wij hebben vandaag de terugkomdag van de cursus samen bevallen, ik ben zo benieuwd...

B12: ik vloei niet meer, ik denk dat het na drie weken al over was.

Ik zit eigenlijk te wachten tot ik ongesteld word, kan dat al met FV? Weet iemand dat?

Ik geniet erg van het mooie weer en van freek! Manlief gaat morgen naar het buitenland en komt op goede vrijdag pas weer terug dus dan kan ik als het nodig is hier mijn hart luchten. Maar nog steeds voel ik me dan enigzins bezwaard, de dames met twee kinderen hebben het veeeel zwaarder.

Lein, je laatste berichtje niet kunnen lezen, maar fijn dat je dochter weer thuis is, balen dat de verzorging zoveel tijd kost.

Met freek gaat alles goed. Wij hebben ook het ritme van naar bed bij eerste tekenen van vermoeidheid. Jammer is dan wel dat hij vaak dan nog eruit moet om "geklopt"te worden op de schouder/ rug anders gaat hij spugen. En dan nog 3 maal naar boven voor de speen.... Maar goed, hij slaapt enorm veel. Vannacht van 2 tot 8 dus dat vonden wij al knap.
B12, bij mij stopte het vloeien al bij 2 weken. Heb niet echt last meer van keizersnee, vriend wil alweer sex, maar ik vind dat nog een beetje eng. Weet ook niet goed welk voorbehoedsmiddel ik wil gaan gebruiken. Ik wil eigenlijk niet aan de pil, want dan ben ik meteen 10 kilo zwaarder, spiraal vind ik ook eng, maar heb ik me nog niet echt in verdiept, dus misschien dat ik dat doe en condooms is zo;n gehannes en vind vriend niks. Is mij verteld dat ik beter eerste half jaar niet zwanger kan worden, had ik gelukkig ook niet in de planning, maar wil eigenlijk ook niet aan de voorbehoedsmiddelen... hmm dilemma.

Konela, fijn dat je kraamfeest geslaagd was, wat veel mensen zeg, 150! Dat kado is idd bijzonder. Zo hebben wij het geboortekaartje op een kaars gedrukt gekregen van schoonmoeder. Ook heel mooi. Ik wil straks, als zoon 3 mnd is een proffesionele foto laten maken en op canvas laten drukken.

Barrel, NY lijkt me echt geweldig!!. Met de kids komt het dan heus wel goed en kun jij even lekker opladen. Heerlijk vooruitzicht.

Frans en Lein, dikke knuffel voor jullie. Ik hoop dat jullie blauwe wolk niet heel grijs is nu. Ik ben heel slecht in advies geven, ik denk dat ik toch hulp zou vragen aan mijn omgeving als opa's en oma's of dergelijke die kunnen helpen met de verzorging of even op kunnen passen, dat je even een paar uurtjes voor jezelf hebt.

Hier gaat het eigenlijk heel goed. Heb idd wat meer ritme erin gedaan en zoon slaapt nu van voeding naar voeding. Ik lees veel over dramkrampjes, komt dat pas na een paar weken? Zoon heeft er nog geen last van en ook spugen doet ie bijna niet, soms een mondje, maar meer ook niet.

Klein vraagje, hebben jullie ook wel dat jullie vent iets doet met de kleine (of juist niet doet) en dat jullie het er niet mee eens zijn. Vriend doet regelmatig iets wat compleet tegen mijn moedergevoelens indruist, maar ik durf er vaak niets van te zeggen omdat ik bang ben dat ik hem kwets. Als ik er wel eens wat van zeg dan zegt hij dat het ook zijn zoon is en heus wel weet wat goed voor hem is... Hoe pakken jullie dit aan?

Liefs
Afgelopen dagen druk bezig geweest met het voeden en geen tijd gehad om nog maar iets te lezen of typen. Grote zus ligt nu lekker te knuffelen met engeltje dus eindelijk even tijd.

Ik ben ook gestopt met inflacol en moet zeggen dat het ritme nu veel beter gaat. Ze eet overdag om de 3 uur en slaapt nog steeds de hele nacht door. Ben vrijdag nog wezen wegen en toen woog ze 3620 gram dus 85 gram in drie dagen aangekomen, volgens mij zitten we weer op de goede weg. Kolven lukt nog steeds niet echt maar ik geef niet op!

Skoempie: heel herkenbaar wat je man allemaal doet, zit ik ook regelmatig mee, als ze even huilt wil hij haar gelijk pakken maar dan heb ik haar net 5 min. van te voren in bed gelegd en vind ik eigenlijk dat ze best even mag pruttelen. Hier botst het dus ook regelmatig. Ik probeer geen ruzie te maken maar lukt niet altijd. Heb het idee dat ik de hele dag roep, let op haar hoofdje, laat haar maar even liggen, kijk uit let op. Ik wordt er zelf ook niet gezelliger op. Ben veranderd in een tijger!

Lein: fijn dat je dochter weer thuis is met haar roze/paarse broek, ik hoop dat je zelf wat meer rust krijgt als ze naar het kd verblijf gaat en je even wat tijd voor bojan en voor jezelf krijgt. Zorgverlof is toch ook mogelijk als je een ziek kind hebt, volgens mij valt je dochter daar toch wel onder? Misschien eens navragen bij je werkgever.

Konela: wat veel mensen op je feest. Fijn dat het zo geslaagd was en dat het allemaal met Veerle toch wel ging. Hoop dat het nu beter gaat met haar voeding.

Barrel: NY, klinkt geweldig, ga je om te shoppen of sightseeing of gewoon allemaal natuurlijk.

B12: voordat ik het vergeet, alvast veel succes woensdag bij de gyn.

Vloeien: hier is het gelukkig ook opgehouden, nog geen echte sex gehad, moet trouwens nog condooms kopen! Bokito kijk maar uit anders schrijf je inderdaad straks nog mee met dec.

Ga nog maar eens lekker genieten van het mooie weer!
Sjaanie, Seppe is op 12 november jarig, kan ook in de tabel.

Frans, wat een ontzettend lieve dochter heb je! Die van mij vind het vooral leuk om mij in mijn gezicht te slaan. Tips iemand? Want gister was ik nogal moe en moest ik enorm huilen daardoor. Stank voor dank is het. Ik zorg het meest voor hem, dus van mij krijgt ie vaker te horen dat iets niet mag en nu met Mila moet hij natuurlijk ook tijd inleveren, maar ik ben dus de lul. Echt, gister was hij uit logeren geweest, Iedereen kreeg een zoen toen hij weer thuiskwam en mij keek hij alleen maar boos aan....

Skoempie, herkenbaar wat je schrijft over je vriend. Bij Seppe wisten wij natuurlijk ook nog niks, alles wat ik wist, kwam uit boeken en ik had bedacht dat we methode Ria Blom gingen volgen mét inbakeren. J. was het er mee eens, maar had het boek niet gelezen en deed dus precies de verkeerde dingen. Die misschien in het algemeen helemaal niet verkeerd waren, maar niet zoals in het boek. Boos dat ik dan werd! Terwijl zijn manier ook een manier was die kon werken. Mijn tip is dat niet één manier van doen de juiste is, maar dat ieder zijn eigen manier heeft. Hij moet zijn zoon ook leren kennen, jij bent waarschijnlijk vaker met hem bezig, maar gun je vriend ook zijn tijd. En als je je vraagtekens hebt bij wat hij doet, kun je dat gewoon tegen hem zeggen toch. Jullie moeten allebei nog leren wat de gebruiksaanwijzing van je zoon is.

Ik wil ook niet aan de pil trouwens. Ik vind het idee van een natuurlijke cyclus juist zo fijn. Maar ja, vriend is niet zo van de condooms...

Darmkrampjes beginnen zo rond de twee drie weken, maar misschien heeft jouw kindje er wel geen last van. Mila wel sinds twee avonden. Gillen, echt knalrood wordt ze dan, en als ze dan gepoept heeft is ze zichtbaar opgelucht.

Oooh Barrel, New York! Jij mazzelpik. Heerlijk!

Konela, 150 mensen tjee, ik denk dat ik niet eens zoveel mensen ken...
Frans & Lein, een hele dikke knuffel voor jullie!!!

Frans, ik vind eerlijk gezegd dat het geven van een tik echt niet zo erg is. Als het maar met een "goede" reden is natuurlijk en niet omdat je zelf slecht in je vel zit en wienig kan hebben. Maar kan me wel voorstellen dat het jou zelf echt verdriet doet! Maar in mijn ogen maakt het jou absoluut geen slechte moeder!!!! Ik kreeg vroeger ook echt wel eens een lel van mijn ouders en ondanks dat vind ik ze echt de beste ouders van de wereld!!! En uit jouw posts blijkt echt helemaal hoe dol Milena op jou is, dus die tik zal ze je wel vergeven denk ik...

Lein, wat is jullie situatie toch zwaar. Fijn dat jij en je man steun kunnen vinden bij elkaar. kan me voorstellen dat je relatie hierdoor enorm op de proef wordt gesteld! Zou willen dat ik je tips kon geven om de situatie te verlichten.... Misschien geen oppas in je omgeving om een dagje lekker te kunnen bijtanken? Of tijdelijk een hulp te nemen die alle huishoudelijke taken van je overneemt zodat je daar zelf in ontzien wordt... Pfffff, ik hoop zo voor jullie dat het snel weer wat beter gaat en jullie als gezin kunnen genieten!!

Over voorbehoedsmiddel.... Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met de pil en al 2x vergeten... Oh, wat haat ik die pil zeg. We hebben al een paar x sex gehad, maar steeds ontdekte ik meteen 's ochtends al dat ik hem vergeten was, dus nam ik hem alsnog in. Had voorheen Mirena spiraal, ideaal!!! Maar dat zetten durf ik echt niet meer. Toch maar kijken voor een andere oplossing, want de pil is echt niets voor mij.

Heb trouwens geteld, er waren gisteren 162 mensen. Niet normaal toch! Ik was dood gegaan als ik die allemaal, avond na avond op visite zou hebben gehad!

Hele fijne dag allemaal, het is weer mooi wandel-weer!

PS > Veerle heeft prima geslapen vannacht, na de borrel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven