Werk & Studie alle pijlers

Baan in proeftijd.

24-01-2019 13:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal, ik ben een meisje van 18 en ik ben net begonnen aan mijn nieuwe bijbaan bij de AH to go op een station.

Ik heb altijd al last van veel stress en ik lijd er ook onder, dat was voor mijn bijbaan al zo. Ik wilde toch een bijbaan proberen omdat ik binnenkort op kamers ga en wat extra geld dus wel welkom is.

Nu ik heb ik mijn eerste week gehad en is de stress veel erger geworden, zo dat ik heel weinig slaap (3/4 uur), kaakklem, uitslag heb op mijn handen en een onrustig gevoel 24/7.
Ik heb het baantje genomen omdat je niet 1 specifieke taak hebt (zoals kassa), dat leek me wel leuk maar nu twijfel ik eraan of dat niet te veel gevraagd is van mezelf. De baas is ook niet echt meegenomen, hij zei op mijn tweede dag dat ik wel erg aan het hannesen was en dat het wel sneller kon. De collega's zijn gelukkig wel aardig en willen me ook wel helpen maar zij hebben het natuurlijk ook druk genoeg met hun eigen taken.
Ik werk 12 uur per week.
Ik heb al meerdere faalangst therapieën gehad via mijn middelbare school, maar ik weet dus niet of dat het is aangezien het niks heeft geholpen... Ik wil het wel altijd goed doen en zo ook op de baan, daarom trek ik me die nare opmerkingen van mijn baas ook zo aan.

Ik heb volgende week tentamen maar ik kom niet toe aan het leren omdat ik dus zoveel stress heb. Ik doe HBO sociale studies.

Ik heb een proefperiode van een maand en ik wil het baantje dus ook nog wel 2 weken aankijken en dan bepalen of ik blijf, als ik dan besluit om weg te gaan kan ik tenminste meteen weg.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Zal ik het nog 2 weken aankijken en dan bepalen? Of moet ik het meer tijd geven met het risico dat ik na 2 maanden weg wil maar dat ik dan nog een maand uit moet werken.

Ik weet dat ik reacties zal krijgen van: dat is het probleem van de jeugd van tegenwoordig, die hebben geen doorzettingsvermogen, maar ik hoop dat er ook mensen zijn die me advies kunnen geven over wat het beste is om te doen.

Ohja en trouwens, ik ga aan de slag met de stress, ik heb een afspraak bij de huisarts voor een eventuele doorverwijzing naar therapie

Alvast bedankt voor jullie hulp!
anoniem_381924 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 15:22
0.19% gewijzigd
LOJO schreef:
24-01-2019 13:53

Ik heb deze week tentamen maar ik kom niet toe aan het leren omdat ik dus zoveel stress heb. Ik doe HBO sociale studies.

deze week is al om (behalve morgen nog)
ik zou het nog even aanzien, maar als het ten koste gaat van je studie is het het niet waard om dit baantje aan te houden.

succes verder.
Ik zou het ook nog even aankijken. Bij elk nieuw baantje moet je natuurlijk wennen, maar als je studie eronder lijdt is het het echt niet waard.

Nu lijkt mij werken op een station ook al wat stressvoller (hangt natuurlijk van het station af). Als het niks is kan je misschien beter een baantje zoeken op een kantoor of rustige winkel? Misschien kan je als werkstudent aan de slag, ook nog mooi meegenomen op je cv.
Ja dankjewel, volgende week is inderdaad pas mijn tentamen. Ik heb het even aangepast.
Dankjewel voor de reacties, ik denk dat ik het inderdaad nog even 2 weekjes aankijk en dan eventueel ontslag zal nemen.
Ik bedoel het niet rottig hoor, het is een oprechte vraag, maar als je met 12 uur werken al zoveel stress ervaart hoe denk je dan straks in het leven te staan als je gewoon volop aan het werk gaat? Nu heb je je studie erbij maar "later " heb je waarschijnlijk een baan, een huishouden, misschien kinderen.
Daarom ga ik ook in therapie waarschijnlijk, maar dat heeft natuurlijk tijd nodig. Ik denk dus wel dat het voor een deel minder kan worden maar dat het tijd nodig heeft.
Maar voor nu heb ik daar natuurlijk niks aan en daarom vraag ik advies om wel of niet door te gaan.
Ik snap waar je vandaan komt hoor, maar er wordt dus aan gewerkt!
LOJO schreef:
24-01-2019 15:41
Daarom ga ik ook in therapie waarschijnlijk, maar dat heeft natuurlijk tijd nodig. Ik denk dus wel dat het voor een deel minder kan worden maar dat het tijd nodig heeft.
Maar voor nu heb ik daar natuurlijk niks aan en daarom vraag ik advies om wel of niet door te gaan.
Ik snap waar je vandaan komt hoor, maar er wordt dus aan gewerkt!
Dat is goed om te horen! Fijn dat je hulp gaat krijgen, ik hoop dat je de boel snel op een rijtje krijgt voor jezelf zodat de dingen ook wat makkelijker zullen worden.

Ik heb zo geen tips maar probeer dicht bij jezelf te blijven, provoceer niks, neem de tijd om beter te worden! :hug:
Als je echt lichamelijke klachten hebt zoals je aangeeft zou ik stoppen. Waarom ziek worden en dan straks niet met volle inzet aan je therapie kunnen beginnen? Zou mij daar voor de volle honderd procent voor willen kunnen inzetten en dan kan je die stress er beter niet hebben.
Heel goed dat je hulp gaat krijgen... Maar therapie kost ook energie en tijd en kan best wat stress geven.
poesiepoes schreef:
24-01-2019 17:15
Heel goed dat je hulp gaat krijgen... Maar therapie kost ook energie en tijd en kan best wat stress geven.
ja dat klopt, maar dat moet sowieso gaan gebeuren want ik kan niet heel mijn leven zo rond blijven lopen. De baan kan ik opzeggen want ik heb het geld niet per se nodig en de therapie wel.... Dus de stress van de therapie zal er dan wel gewoon bij gaan horen.
Ik vind het heel goed van je dat je het toch probeert, ondanks problemen die je eerder al had. En dat je je er bewust van bent dat je zo niet door kan gaan, is een heel goed teken. Je had ook kunnen opgeven of je kunne verstoppen voor deze problemen.

Misschien kun je je stressvolle werkdagen nu ook een beetje als training zien voor jezelf. Ook al is het rot en moeilijk, hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan.

Een ongeduldige baas is wel vervelend, hopelijk kom je hem niet te vaak tegen. Anders mss toch een ander baantje zoeken, je hoeft het niet moeilijker te maken dan het toch al is. Succes!
kittyfantastico schreef:
24-01-2019 21:00
Ik vind het heel goed van je dat je het toch probeert, ondanks problemen die je eerder al had. En dat je je er bewust van bent dat je zo niet door kan gaan, is een heel goed teken. Je had ook kunnen opgeven of je kunne verstoppen voor deze problemen.

Misschien kun je je stressvolle werkdagen nu ook een beetje als training zien voor jezelf. Ook al is het rot en moeilijk, hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan.

Een ongeduldige baas is wel vervelend, hopelijk kom je hem niet te vaak tegen. Anders mss toch een ander baantje zoeken, je hoeft het niet moeilijker te maken dan het toch al is. Succes!
Ja ik wil niet in mn eigen problemen blijven hangen. Maar een ander baantje wat wat minder druk is of in ieder geval wat informeler zou wel beter bij me passen denk ik.

En de baas kom ik wel vaak tegen helaas want hij werkt zelf ook veel op de werkvloer.

Dankjewel voor je tips😊
Nou ik ben vandaag naar de huisarts geweest om het erover te hebben. Ik heb gisteren weer gewerkt en de stress was net zo erg als de dagen van vorige week. De huisarts raadde mij aan om ontslag te nemen.
Ik heb 19 februari de eerste afspraak voor therapie, ik ben benieuwd!

Weet een van jullie hoe het zit met ontslag nemen in de proefperiode, ik heb wel al even gekeken op internet maar er worden veel verschillende dingen geplaatst.

De één zegt dat het dan wel zo netjes is om dan nog een dag te gaan werken en dan aan het begin van de werkdag te melden dat je na die dag niet meer komt.
De ander zegt dat je gewoon kunt bellen dat je niet meer komt, omdat het de proefperiode is en het bedrijf er dus vanuit moet gaan dat je ontslag kan nemen en je dus daarom niet druk hoeft te maken over of ze wel genoeg personeel hebben de volgende dag.

Ik moet morgen werken, maar ik ben nu al weer gestresst. Is het nodig en netjes dat ik morgen pas aangeef dat ik ontslag wil nemen of kan ik bellen dat ik ontslag wil nemen en dan hopen dat ik morgen niet hoef te komen?

Ik hoop dat iemand het me iets duidelijker kan maken want ik weet niet goed wat ik nu moet doen.
anoniem_381924 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 16:45
Reden: Niet alles wat ik wilde zeggen stond erin.
18.98% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven