Werk & Studie alle pijlers

Beoordeling hbo scriptie

25-01-2019 17:44 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva leden,

Ik plaats dit namens een vriendinnetje van mij die vier jaar lang keihard heeft geknald tijdens haar studie en BIJNA haar studie cum laude gehaald heeft. Bijna omdat haar scriptie met 0,4 punt te laag is beoordeeld. Zij zit op dit moment totaal niet lekker in haar vel vanwege dit hele gebeuren wat ik wel kan begrijpen. Ik geloof dat zij haar scriptie met een 8,5 moest halen maar zij heeft een 8,1 gekregen. Zij heeft al geprobeerd met haar begeleider in gesprek te gaan maar die houdt voet bij stuk dat het echt een 8,1 waard is en meer niet. Ik vind dit best triest, de begeleider wist dat zij cum laude kon slagen. Op mij komt het bijna over als ''niet gunnen''. Maar goed... wat denken jullie hierover? En wat zou jij doen in dit geval.... het er lekker bij laten en je verlies nemen of er werk van maken en zo ja hoe?
tomcat schreef:
25-01-2019 19:22
Gok je ?

Ze zaten inderdaad in 1975 al bij mij op de kleuterschool hoor ;)
Maar toen noemden we ze gastarbeiders, denk ik. Maar ik weet niet zo bar veel meer uit mijn kleutertijd
tomcat schreef:
25-01-2019 19:21
Wat ik niet snap is waarom die universiteit "het hoogste niveau" zou zijn en die beroepsopleiding niet. Het zijn verschillende dingen die je leert..maar het 1 is echt niet moeilijker dan het ander.
Tja, in NL hebben nou eenmaal een rijtje dat begint bij basisonderwijs en via HBO naar bachelor, master en doctor gaat

Grote verschil vond ik, dat universiteit je uitdaagt tot zelftstandig nadenken en je op het HBO nog voldoendes kon halen, als je de rijtjes maar gestampt had.
lilalinda schreef:
25-01-2019 19:27
Tja, in NL hebben nou eenmaal een rijtje dat begint bij basisonderwijs en via HBO naar bachelor, master en doctor gaat

Grote verschil vond ik, dat universiteit je uitdaagt tot zelftstandig nadenken en je op het HBO nog voldoendes kon halen, als je de rijtjes maar gestampt had.
Maar dat hadden we net al benoemd dat ook dat niet meer zo is omdat de Uni blijkbaar omlaag is gekomen en een soort school is geworden in plaats van een Academisch instituut dat college's biedt aan geïnteresseerden
Het stoor mij in dit kader wel dat viva mij constant toeroept ‘Ik was inmiddels al behoorlijk nat en kon niet wachten om te beginnen’

is ze opgeleid tot badjuffrouw denken jullie?
tomcat schreef:
25-01-2019 19:32
Maar dat hadden we net al benoemd dat ook dat niet meer zo is omdat de Uni blijkbaar omlaag is gekomen en een soort school is geworden in plaats van een Academisch instituut dat college's biedt aan geïnteresseerden
Tja, dat mag jij vinden. Maakt het nog geen waarheid hoor
tomcat schreef:
25-01-2019 19:34
Het stoor mij in dit kader wel dat viva mij constant toeroept ‘Ik was inmiddels al behoorlijk nat en kon niet wachten om te beginnen’

is ze opgeleid tot badjuffrouw denken jullie?
:rofl: Ik was in shock, Hoe moest dit ooit passen!?
Liefde overwint alles. Ook een piemel zo groot als een kinderarmpje
. :rofl:

Echt serieus, dit kan niet hoor! Vroeger was het een forum voor vrouwen met een mening, nu richten ze zich op nympho's met grote gapende gaten of zo.
lilalinda schreef:
25-01-2019 19:34
Tja, dat mag jij vinden. Maakt het nog geen waarheid hoor
Vind ik niet, dat leer ik net in dit topic..dat de uni niet meer vrijblijvend is..vroeger was het aan de student om genoeg op te steken uit college of boek om de tentamens te halen..niks verplichting of huiswerk..kijk zelf maar wat je doet en als je het niet haalt is het je eigen schuld
Murrmurr schreef:
25-01-2019 19:37
:rofl: Ik was in shock, Hoe moest dit ooit passen!?
Liefde overwint alles. Ook een piemel zo groot als een kinderarmpje
. :rofl:

Echt serieus, dit kan niet hoor! Vroeger was het een forum voor vrouwen met een mening, nu richten ze zich op nympho's met grote gapende gaten of zo.
‘Ik had nooit gedacht dat ik hier opgewonden van zou kunnen worden’
tomcat schreef:
25-01-2019 18:51
Hoe moet je studeren dan noemen als alles studeren is?

Studeren is zelfstandig bepalen naar welke college's je wel of niet gaat en hoeveel uur je zelf in de boeken duikt om ervoor te zorgen dat je je tentamen haalt.

Heel wat anders dan een rooster volgen, aanwezig moeten zijn, verplicht huiswerk en een briefje van je moeder als je ziek bent..
Nou zo ging het bij mijn HBO opleiding niet hoor. Aanwezigheid werd niet bijgehouden, en uh verwacht je straf op het HBO als je geen huiswerk gemaakt hebt? Eigen verantwoording.
En als ik ziek was liet ik dat zelf even weten, als ze mijn ouders hierover wilde spreken moesten ze een rechtstreeks lijntje met de hemel hebben en die kans schat ik niet zo groot in.

Maar blijkbaar was het bij mij heel uitzonderlijk? dit is een serieuze vraag trouwens want ik herken hier echt niet mijn opleiding in om eerlijk te zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
tomcat schreef:
25-01-2019 19:37
Vind ik niet, dat leer ik net in dit topic..dat de uni niet meer vrijblijvend is..vroeger was het aan de student om genoeg op te steken uit college of boek om de tentamens te halen..niks verplichting of huiswerk..kijk zelf maar wat je doet en als je het niet haalt is het je eigen schuld
Je wordt ouder papa (mama), je begint 'vrogger was alles beter' te mompelen
Murrmurr schreef:
25-01-2019 19:09
:rofl: ik heb een paar hilarische inappropriate mailwisselingen in die trant. Van "u heeft duidelijk de strekking van mijn paper niet begrepen dus ik kom graag langs om die uit te leggen" tot meer zorgwekkende die mijn kennis bevragen omdat ik jong ben en een vrouw. Of 'ik kom uit een land waar copy pasten van een internet-artikel niet als plagiaat geldt'. Pfff
:rofl:
:hihi: ik begin wel een lijn te zien

‘Ik was inmiddels al behoorlijk nat en kon niet wachten om te beginnen’
Ik was in shock, Hoe moest dit ooit passen!?
Liefde overwint alles. Ook een piemel zo groot als een kinderarmpje.
Fijn voor je punani: doe dit na de seks
Zo zag de zwangere vriendin van Lil’ Kleine eruit voor alle ingrepen
lilalinda schreef:
25-01-2019 19:44
Je wordt ouder papa (mama), je begint 'vrogger was alles beter' te mompelen
Yup..ik was vroeger ook beter
Smerige wijven daar op die redactie.
tomcat schreef:
25-01-2019 19:21
Wat ik niet snap is waarom die universiteit "het hoogste niveau" zou zijn en die beroepsopleiding niet. Het zijn verschillende dingen die je leert..maar het 1 is echt niet moeilijker dan het ander.
Mijn ervaring is wel dat op WO niveau een abstractere denkwijze wordt verwacht, wat veel studenten moeilijker vinden dan 'praktisch' bezig zijn of resultaten van anderen interpreteren (in mijn vakgebied dan he). Maar wellicht verschilt dit per studierichting?
tomcat schreef:
25-01-2019 19:47
:hihi: ik begin wel een lijn te zien

‘Ik was inmiddels al behoorlijk nat en kon niet wachten om te beginnen’
Ik was in shock, Hoe moest dit ooit passen!?
Liefde overwint alles. Ook een piemel zo groot als een kinderarmpje.
Fijn voor je punani: doe dit na de seks
Zo zag de zwangere vriendin van Lil’ Kleine eruit voor alle ingrepen
ik lees steeds:
fijn voor je punani: doe anale seks
S-Meds schreef:
25-01-2019 19:55
ik lees steeds:
fijn voor je punani: doe anale seks
Helemaal niet zo'n gek idee. Geef d'r af en toe vakantie.
LuckyDucky_001 schreef:
25-01-2019 19:50
Mijn ervaring is wel dat op WO niveau een abstractere denkwijze wordt verwacht, wat veel studenten moeilijker vinden dan 'praktisch' bezig zijn of resultaten van anderen interpreteren (in mijn vakgebied dan he). Maar wellicht verschilt dit per studierichting?
Tja..dat is in de kunst ook..dat abstracte..en om nou te zeggen dat die zo gewaardeerd worden.. de massa heeft liever een VMBO DJ dan een conservatorium componist
tomcat schreef:
25-01-2019 20:02
Tja..dat is in de kunst ook..dat abstracte..en om nou te zeggen dat die zo gewaardeerd worden.. de massa heeft liever een VMBO DJ dan een conservatorium componist
Ik werk niet in de kunst hoor, maar richting exacte natuurwetenschappen ;)

(en ja, ik werk aan een universiteit en begeleid ook weleens HBO'ers)

Ik heb het trouwens niet over waardering, dat heeft mi niet direct met opleiding te maken.
luckyducky_001 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 20:06
Reden: Toevoeging
10.82% gewijzigd
LuckyDucky_001 schreef:
25-01-2019 20:05

Ik heb het trouwens niet over waardering, dat heeft mi niet direct met opleiding te maken.
Waardering = salaris = opleidinggebonden tenzij je voor jezelf gaat werken
tomcat schreef:
25-01-2019 20:16
Waardering = salaris = opleidinggebonden tenzij je voor jezelf gaat werken
Waardering is voor mij (en ik denk dat dit voor velen in mijn vakgebied geldt, dat is niet commercieel en dus geen vetpot over het algemeen) meer dan salaris. Maar goed, dat is wel erg off topic.
LuckyDucky_001 schreef:
25-01-2019 20:21
Waardering is voor mij (en ik denk dat dit voor velen in mijn vakgebied geldt, dat is niet commercieel en dus geen vetpot over het algemeen) meer dan salaris. Maar goed, dat is wel erg off topic.
Dat zijn dan ook vaak vakgebieden, waar het salaris laag is en veel vrouwen werken.
Vind ik altijd wat moeilijk. Voor mij moet mijn salaris uitdrukken, hoeveel waardering er is (nu doet mijn salaris dat), alle andere vormen van waardering zijn leuk hoor. Maar je koopt er zo weinig voor, en het lijkt ook een zoethoudertje.
MIsschien als deceptie, maar ik heb zelf niet eens mijn MTS afgemaakt..en nee ik heb geen idee hoe MTS vertaald naar de huidige indelingen..bestaat het nog wel? of is MBO weg gesneden? nee dan zou er ook geen VMBO meer zijn toch?

logica.. vroeger had je LBO -> MBO -> HBO -> WO
en VWO -> WO
Nu heb je VMBO -> HBO -> WO
en nog steeds VWO ->WO

waar is MBO gebleven eigenlijk? Havo bestaat nog wel volgens mij maar dat valt meer onder LBO in dat kader..vanaf Havo kon je naar MBO.. Mavo was ondanks het middelbaar in de naam al LBO..heeft LAVO ooit bestaan dan..verwarrend..

ok..officieel lost in het scholingssysteem
tomcat schreef:
25-01-2019 20:45
MIsschien als deceptie, maar ik heb zelf niet eens mijn MTS afgemaakt..en nee ik heb geen idee hoe MTS vertaald naar de huidige indelingen..bestaat het nog wel? of is MBO weg gesneden? nee dan zou er ook geen VMBO meer zijn toch?

en VWO -> WO
en nog steeds VWO ->WO

waar is MBO gebleven eigenlijk? Havo bestaat nog wel volgens mij maar dat valt meer onder LBO in dat kader..vanaf Havo kon je naar MBO.. Mavo was ondanks het middelbaar in de naam al LBO..heeft LAVO ooit bestaan dan..verwarrend..

Hier klopt vrij weinig van.
tomcat schreef:
25-01-2019 20:45

en VWO -> WO
en nog steeds VWO ->WO

MBO is vergelijkbaar met het huidige ROC

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven