vriendschap beeindigen?

28-01-2019 14:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2019 15:28
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.91% gewijzigd
dat kan alleen door haar te kwetsen
En de kans, dat zij dan vertelt, wat zij al die tijd voor zich hield... is groot
Dat wordt dus een tyfussooi. Is dat het waard???

ze gaat toch verhuizen, ben je er toch mooi vanaf??
Uhh... voor de rest gaat het allemaal goed?
Dit is nou typisch iets waar je prima het gesprek over aan kunt gaan.

"Joh, ik vind het nogal vervelend dat je zo belerend tegen me praat, ik praat liever over leuke dingen dan dat je mij verteld bij welke halte ik uit de bus moet. Iets wat ik echt zelf wel weet".
is er een mogelijkheid om het tot die tijd gewoon zo te laten belopen en daarna het contact alleen te baseren op jullie gezamenlijke hobby ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
lise1985 schreef:
28-01-2019 14:07
Dit is nou typisch iets waar je prima het gesprek over aan kunt gaan.

"Joh, ik vind het nogal vervelend dat je zo belerend tegen me praat, ik praat liever over leuke dingen dan dat je mij verteld bij welke halte ik uit de bus moet. Iets wat ik echt zelf wel weet".
dat wordt lachen...
En die opmerkingen? Ene oor in andere oor uit.
Het is maar waar je je druk over maakt.
TanteBedelia schreef:
28-01-2019 14:05
Uhh... voor de rest gaat het allemaal goed?
zeker! :-)
Op het moment dat je je er aan gaat ergeren, ben je dus te laat. Net als wanneer je langs het spoor woont, je hoort die trein niet, tot dat je er aan gaat ergeren, dan hoor je dat tyfus ding elke 10 minuten voorbij komen.

Probeer het los te laten. Of zeg de volgende keer, "bedankt juf". Of zeg 10 seconde voordat zij het zegt "we moeten er zo uit".

En anders LOS LATEN. er zijn grotere problemen om je aan te ergeren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
TanteBedelia schreef:
28-01-2019 14:09
En die opmerkingen? Ene oor in andere oor uit.
Het is maar waar je je druk over maakt.
nou ja 'druk over maakt', het is een wekelijks terugkerend fenomeen, en het begint me te irriteren, en ik vind een forum een mooie plek om mn oor eens te luisteren te leggen en meningen van anderen te horen hierover.
Mijn arm vastpakken als we over moeten steken. Doet een vriendin van mij nogal makkelijk. Heb eens gevraagd waarom, Is ze gewend wegens autistische zus die ze mee op pad neemt, en die dus af en toe tegengehouden moet worden. Ze realiseert zich amper dat ze het doet, soms maak ik er een grapje over, soms trek ik mijn arm terug. Als zij vaker met dat gehandicapte familielid weggaat, zal het er bij haar ook wel ingesleten zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zeg zulke dingen ook. En niet omdat ik denk dat iemand anders achterlijk is maar ik denk in zulke gevallen gewoon hardop.
ik zou dit niet nog een paar maanden volhouden...

als ze vraagt hoe laat je vertrekt dan app je gewoon 'weet ik nog niet'
dikke kans dat ze je onzeker gedoe vanzelf irritant gaat vinden en je gaat mijden
Lorem Ipsum
Ik snap ergens wel dat ze jou als een klein kind behandelt..

Je kan het toch vriendelijk aangeven dat het je dwars zit? Ook kan je haar gewoon accepteren voor wie zij is. Live and let live. Je benadrukt heel erg wat er negatief is aan haar, maar er zijn toch vast ook dingen waardoor je haar waardeert? Schrijf die eens op voor jezelf. Communiceer eens goed.. jij vindt jezelf blijkbaar zo volwassen. Gedraag je je dan ook zo.
Dan mag je haar gewoon niet. Punt. Ik had vroeger ook zo een vriendin en wat ze ook deed het irriteerde mij. Zelfs haar lach en stopwoordje bah.
.
Perkele schreef:
28-01-2019 14:32
Ik snap ergens wel dat ze jou als een klein kind behandelt..

Je kan het toch vriendelijk aangeven dat het je dwars zit? Ook kan je haar gewoon accepteren voor wie zij is. Live and let live. Je benadrukt heel erg wat er negatief is aan haar, maar er zijn toch vast ook dingen waardoor je haar waardeert? Schrijf die eens op voor jezelf. Communiceer eens goed.. jij vindt jezelf blijkbaar zo volwassen. Gedraag je je dan ook zo.
grappig dat je deze conclusie trekt Perkele? Je kent mij ofzo? Ik vroeg hier gewoon om raad hoe ik de vriendschap kan beeindigen verder niks meer of mnder.
nlies schreef:
28-01-2019 14:15
Mijn arm vastpakken als we over moeten steken. Doet een vriendin van mij nogal makkelijk. Heb eens gevraagd waarom, Is ze gewend wegens autistische zus die ze mee op pad neemt, en die dus af en toe tegengehouden moet worden. Ze realiseert zich amper dat ze het doet, soms maak ik er een grapje over, soms trek ik mijn arm terug. Als zij vaker met dat gehandicapte familielid weggaat, zal het er bij haar ook wel ingesleten zijn.
haha die neiging heeft zij inderdaad ook...
Jezus wat een nonissue.
Karma86 schreef:
28-01-2019 14:38
grappig dat je deze conclusie trekt Perkele? Je kent mij ofzo? Ik vroeg hier gewoon om raad hoe ik de vriendschap kan beeindigen verder niks meer of mnder.
Er staat een heel andere tekst in de openingspost.
Je kan toch zelf wel bedenken HOE je een vriendschap kan beëindigen?
En als ze gekwetst is dan vind je het vast niet erg.
Karma86 schreef:
28-01-2019 14:38
haha die neiging heeft zij inderdaad ook...
Probeer er eens een grapje over te maken, waarschijnlijk heeft ze het zelf niet in de gaten; "hee vriendin, ik mag al zelf oversteken van mijn mama". En waarschijnlijk heeft ze dan pas in de gaten wat ze doet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
TanteBedelia schreef:
28-01-2019 14:41
Er staat een heel andere tekst in de openingspost.
Je kan toch zelf wel bedenken HOE je een vriendschap kan beëindigen?
En als ze gekwetst is dan vind je het vast niet erg.
aan het einde van mijn operningspost staat toch echt:
Maar het liefst wil ik haar vertellen dat ik zou willen dat we de vriendschap laten voor wat het is en beiden verder gaan met ons leven zij in haar nieuwe woonplaats en ik hier... maar hoe pak ik dat aan zonder haar te kwetsen?
Karma86 schreef:
28-01-2019 14:46
Maar het liefst wil ik haar vertellen dat ik zou willen dat we de vriendschap laten voor wat het is en beiden verder gaan met ons leven zij in haar nieuwe woonplaats en ik hier... maar hoe pak ik dat aan zonder haar te kwetsen?
en dat kan dus niet
Karma86 schreef:
28-01-2019 14:46
Ja dat heb ik gelezen.
Je kan toch zelf wel wat bedenken? Je bouwjaar is van 86, oud en wijs genoeg.
Jullie klikken wel of niet bij elkaar. Het gaat niet om jarenlange vriendschap maar om zelfde hobby's
Lucifer2018 schreef:
28-01-2019 14:39
Jezus wat een nonissue.
je hoeft niet te reageren hoor
De vriendschap beëindigen, gewoon juist wel doen.
Dat is eerlijk en voelt het beste en lucht enorm op.
Je bent volwassen en als je geen zin meer hebt om met iemand om te gaan, moet je dat niet meer doen.

Ik snap precies wat je bedoelt.
Hoe je het brengt moet je zelf weten, maar nu nog een half jaar samen reizen is toch ook niet wat je wilt?

Gewoon zeggen dat je graag alleen daarheen gaat. Je vind het te druk met haar samen, ze praat te veel, ze zegt simpele dingen, je irriteert je daar aan.
Ook al wil je het niet, het gebeurt toch.
Jullie zijn elkaars type gewoon niet.

Zoiets.
Of idd echt over dat belerende toontje beginnen.

Niet iedereen vind dat fijn om te horen, maar het is de waarheid, ik heb dat soort dingen ook wel eens gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven