Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
zondag 27 januari 2019 om 10:23
zondag 27 januari 2019 om 10:38
Ook met 42 weken niet altijd als je echt niet wil, maar is vaak wel de grens.WalkingLightly schreef: ↑27-01-2019 10:23Ik ben nog maar 34+5, maar ik denk nu dat ik me liever niet laat inleiden voordat het echt noodzakelijk is (met 42 weken doen ze het altijd geloof ik?). Of mijn verlof moet me helemaal niet bevallen / ik moet het helemaal zat zijn op een gegeven moment, dat kan ik nu natuurlijk nog niet inschatten!
zondag 27 januari 2019 om 10:44
Snwogirl
ik snap het. En nu heb je ook al een hele tijd weeën. Kun je nog wel slapen 's nachts?
En inleiden vond ik geen pretje. Al weet ik natuurijk niet hoe' normale' weeën voelen. Maar hoor van mensen om me heen die allebei kennen dat het een wereld van verschil is. Enige wat ik er fijn aan vond was dat je weet wanneer ga je gaat bevallen. Anders is 't dus maar afwachten wanneer de kleine zich aandient. En dat is enerzijds leuk en spannend maar anderzijds is plannen ook wel makkelijk (ik ben nogal van de planning haha). We gaan het zien deze keer.
Onze dreumes is uit logeren en m'n vriend is weg met vrienden. Ik heb dus (afgezien van de hond uitlaten) de dag volledig aan mezelf. Eens even goed benutten
En inleiden vond ik geen pretje. Al weet ik natuurijk niet hoe' normale' weeën voelen. Maar hoor van mensen om me heen die allebei kennen dat het een wereld van verschil is. Enige wat ik er fijn aan vond was dat je weet wanneer ga je gaat bevallen. Anders is 't dus maar afwachten wanneer de kleine zich aandient. En dat is enerzijds leuk en spannend maar anderzijds is plannen ook wel makkelijk (ik ben nogal van de planning haha). We gaan het zien deze keer.
Onze dreumes is uit logeren en m'n vriend is weg met vrienden. Ik heb dus (afgezien van de hond uitlaten) de dag volledig aan mezelf. Eens even goed benutten
maandag 28 januari 2019 om 16:13
Gefeliciteerd Dawn! Wat fijn dat je man er toch bij was. Hopelijk heb je een goede bevalling gehad. Nu lekker wennen en genieten!
Honing, fijn dat de onderzoeken goed waren, maar wel balen dat de baby is gedraaid. Hopelijk draait ze ook gewoon weer netjes terug.
Hier sinds gisteren behoorlijk aan het snotteren en niet fit. Hopelijk gaat dat snel weer over want ben er echt benauwd van.
Honing, fijn dat de onderzoeken goed waren, maar wel balen dat de baby is gedraaid. Hopelijk draait ze ook gewoon weer netjes terug.
Hier sinds gisteren behoorlijk aan het snotteren en niet fit. Hopelijk gaat dat snel weer over want ben er echt benauwd van.
maandag 28 januari 2019 om 16:15
Jeee Gefeliciteerd Dawn
Hopelijk alles goed gegaan!
Wie weet zijn er nog meer aan het bevallen nu! Zo spannend!
Honing, wat vervelend de stuitligging. Wachten ze nu af en evt draaipoging?
Heb hiet trouwens in omgeving wel paar positieve stuitbevallingen gehoorf. Gewoon vaginaal..maar er is natuurlijk meer risico en lastiger.
Wie weet draait het nog terug.
Hier vanochtend controle en weer een groei echo..ben officieel 34.5d.
Baby zit echter qua groei al op 40wk.
Dus weer een ruime week sneller gegroeid. Gewicht nu van 3300gr.
Logisch dat ik soms dus al wat meer last heb van kwalen en grote buik. Buik wordt krap en lijf draagt dat allemaal al mee. Maar ze doet het erg goed en ziekenhuis is tevreden.
En het beste nieuws is: ik heb toestemming voor een badbevalling
onwijs blij mee!
Natuurlijk alles onder voorbehoud van evt. complicaties maar dat heb je anders ook.
Over 3wk de inleiding. Al hoop ik dat zd uitzichzelf komt.
Teckeltje snap heel goed wat jij benoemd. Natuurlijk fijn dat je weet wanneer. Maar het kan zoveel heftiger zijn. Maar kans is ook aanwezig dat ze zich eerder aandiend. Zeker nu ze steeds meer ruimte gebrek gaat ervaren. We zullen zien.
Ik kijk uit naar komende weken. Nog wat rondprutsen in huis, zorgen voor wat voorraad in vriezer en voorraadkast, bezig met adressenstickers, bevaltas inpakken en paar laatste dingen strijken.
Verder lekker cocoonen thuis en heel veel dutjes
Hopelijk alles goed gegaan!
Wie weet zijn er nog meer aan het bevallen nu! Zo spannend!
Honing, wat vervelend de stuitligging. Wachten ze nu af en evt draaipoging?
Heb hiet trouwens in omgeving wel paar positieve stuitbevallingen gehoorf. Gewoon vaginaal..maar er is natuurlijk meer risico en lastiger.
Wie weet draait het nog terug.
Logisch dat ik soms dus al wat meer last heb van kwalen en grote buik. Buik wordt krap en lijf draagt dat allemaal al mee. Maar ze doet het erg goed en ziekenhuis is tevreden.
En het beste nieuws is: ik heb toestemming voor een badbevalling
Natuurlijk alles onder voorbehoud van evt. complicaties maar dat heb je anders ook.
Teckeltje snap heel goed wat jij benoemd. Natuurlijk fijn dat je weet wanneer. Maar het kan zoveel heftiger zijn. Maar kans is ook aanwezig dat ze zich eerder aandiend. Zeker nu ze steeds meer ruimte gebrek gaat ervaren. We zullen zien.
Ik kijk uit naar komende weken. Nog wat rondprutsen in huis, zorgen voor wat voorraad in vriezer en voorraadkast, bezig met adressenstickers, bevaltas inpakken en paar laatste dingen strijken.
Verder lekker cocoonen thuis en heel veel dutjes
maandag 28 januari 2019 om 17:16
Pluis, wat een enorme voorsprong heeft jouw baby! Fijn dat het allemaal okee is. Blijft toch een wonder dat elke zwangerschap en baby zo anders is.Pluis_ schreef: ↑28-01-2019 16:15
En het beste nieuws is: ik heb toestemming voor een badbevallingonwijs blij mee!
En
maandag 28 januari 2019 om 19:09
Ja enorm he.
Nu schijnt het vaker voor te komen. Maar wordt dit vaak niet opgemerkt omdat je normaal gesproken gewoon geen groeiecho's krijgt.
Worden wel meer hele grote baby's geboren.
Maar het is wel een beetje extreem idd!
Gelukkig weten we het op tijd en zorgen we dat ze op tijd wordt geboren zodat dit geen extra complicaties geeft bij de geboorte.
Jij rustig aan. Ik hoop dat je baby snel komt.
maandag 28 januari 2019 om 20:41
Je loopt een paar dagen voor op mij, maar ook hier weer een extra echo gehad waarop te zien was dat onze baby ver vooruit loopt. Morgen afspraak bij de gynaecoloog, als het goed is gaan we dan de datum van de keizersnede bespreken...ben heel benieuwd of dat ook op 38 weken wordt gezet nu....Pluis_ schreef: ↑28-01-2019 16:15
Wel fijn hè, dat we weten dat we reuzen moeten gaan baren
maandag 28 januari 2019 om 20:42
maandag 28 januari 2019 om 21:31
Nebu schreef: ↑28-01-2019 20:41Je loopt een paar dagen voor op mij, maar ook hier weer een extra echo gehad waarop te zien was dat onze baby ver vooruit loopt. Morgen afspraak bij de gynaecoloog, als het goed is gaan we dan de datum van de keizersnede bespreken...ben heel benieuwd of dat ook op 38 weken wordt gezet nu....
Wel fijn hè, dat we weten dat we reuzen moeten gaan barenAnders is het ook zo'n verrassing allemaal....
![]()
Wat spannend!! Hoe ver loop jij voor?
Zou je het bij 38wk willen? Ik weet niet of dat bij een keizersnede uitmaakt.
Gyn. zei trouwens wel dat er nog best veel fouten worden gemaakt en je bij de geboorte pas echt ziet of het zo groot is. Ze gaan nu van 8pond uit bij 38wk en dat is prima. Hier in omgeving veel 8ponds kinderen de laatste tijd. Al was dat dan wel bij minimaal 40+ zwangerschap.
Ik ben vooral benieuwd of het nu echt door mijn zw. diabetes komt of gewoon een groot kind. Aangezien mijn waardes nog altijd laag zijn.
VK zei destijds dat als ik niet net te hoog had gescoord op suikertest er niets aan de hand was geweest..geen groei echo's, niet medisch en dus ook niet eerder inleiden. Best bizar eigenlijk.
Ik kan trouwens niet wachten al vind ik het ergens ook doodeng om over 3weken moeder te zijn.. zo niet voor te stellen al leef je er zo lang naar toe.