Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
@clairsophie van harte gefeliciteerd!

En de rest bedankt voor jullie berichtjes, erg fijn dat jullie zo mee leefden!
Wat ontzettend fijn dawn.

Vandaag eerste verlof dagje en zoon op kdv. Heb net heerlijk gedut en ga zo wat eten en dan een rondje winkels in de stad zonder zeurende dreumes in de wagen ;)

Enneuh ik verwacht wel dat er baby's geboren worden hoor dit weekend, aan de slag dames ;)
Die van mij moet blijven zitten want vriend is tm maandag op wintersport... Maar vandaag 35 weken dus dat komt vast goed.
Haha klinkt heerlijk Teckeltje!

Ik wou dat ik nog een rondje kon doen, maar pff kon/mocht al niets meer, toen de sneeuw en als ik nu wat doe slaan gelijk de weeën toe.

@clairesophie, gefeliciteerd!!
Dat is heel vervelend snow girl. Die stomme sneeuw ook echt!!
Hoop echt voor jou dat die kleine man zich snel aandient want dit duurt wel errug lang zo allemaal. Tuurlijk is 37 weken beter maar snap echt dat je hier helemaal klaar mee bent. Ik ga voor je duimen dit weekend :)
Haha thnx Teckeltje!
Inmiddels maar weer bij neergelegd dat het weer afwachten is.

Zoontje is ook weer thuis heeft 2 nachtjes bij opa en oma gelogeerd. Mocht het weer nodig zijn, komen ze hem direct weer ophalen. Gelukkig heeft hij het altijd erg naar zijn zin bij zijn opa's en oma's.
@Dawn: wat fijn!!! De aanhouder wint! Nu kunnen jullie samen gaan ontspannen en mentaal voorbereiden op de komst van jullie baby :yes:

@Clairesophie, gefeliciteerd!!! Ik las al een tijdje mee bij dit topic, herinner me je naam nog. Lief dat je ons even een hart onder de riem komt steken. Ik heb altijd gehoopt op een vaginale bevalling, maar soms heb je het natuurlijk niet voor het zeggen.

En voor iedereen na alle verhalen over valpartijen: kijk uit met de gladheid en extra voorzichtig op de trap. We hebben allen een goed excuus om héél langzaam te lopen :biggrin:
Fijn Dawn. Laat die baby maar komen dan.

Man en ik gaan vanavond uit eten zonder zoon. Die gaat voor de tweede keer ooit logeren(ook als soort test voor bevalling) maar ben zo'n moederkloek die dat dus eigenlijk vreselijk vindt.
Wat een opluchting Dawn!
Wat goed Dawn! Wel vreemd dat het nu wel kan maar geniet er van!

Ik doe nu ook extra voorzichtig op de trap en kom niet echt meer buiten, er is hier niet gestrooid...

Hier nog geen baby, wel voorweeen. Afgelopen nacht een beetje, nu weer. Wanneer gaan ze nou doorzetten, ik ben er klaar voor, nu 40.3 :sigh:
Hopelijk is de kleine er snel lonkaa.
Hier ook flink pijnlijke voorweeen. Afgelopen nacht ook een paar uur wakker gelegen van harde buiken en kramp.

Ik laat nu net een bad vollopen zodat de boel hopelijk een beetje ontspant. Man is net de deur uit voor een zonsondergang biertje op het strand; door die krampen heb ik echt geen zin om mee te gaan.
Spannend Yogajup en Lonkaa. Ik doe maar even een weeendansje voor jullie (voor zo ver me dat nog lukt :P ) :cheer2: :blob: :cheer:
Hier ook nog steeds niks, nu 40.4. ik word wel een beetje ongeduldig nu de stress weg is ;-)
Wel veel harde buiken maar dat is het ook wel.. hoop toch echt wel dat hij er is voordat ik alweer op 41 weken zit.

Spannend Lonka en Yogayup. Misschien zet het wel door!
Hier vals alarm. De krampen zakten niet af in bad, dus dacht: laat het circus maar beginnen. Maar helaas.
Op zich ben ik vandaag 39 weken, dus het kan ook nog maar zo een paar weken duren. @(

Fijn dat jouw man thuis kan blijven dawn! Hoop dat jullie kleine nu snel komt.

En voor de anderen ook: zet m op! We zijn er bijna (maar nog niet helemaal)
Hier ook nog niks! Heb nog helemaal geen voorweeen gehad.
Dawn, Lonkaa en ik zijn even ver. Ben benieuwd wie het eerste bevalt :whoops:

Zijn er nu nog anderen hier die de uitgerekende datum al hebben bereikt?

Zoals yogayup zegt; zet 'm op allemaal! :high5:
Spannend zeg! Zou leuk zijn als er een baby komt! Heel benieuwd naar.
Hopelijk duurt het niet lang meer, lijkt mij erg frustrerend!

Dawn: fijn dat man vrij heeft gekregen..vervelend al die onrust. Was op voorhand niet te regelen dat hij vanaf wk 40 vrij kon zijn?
Hopelijk kun je nu ontspannen en komt baby gauw.

Hier sinds 3dagen weer misselijk en sochtends overgeven. Opzich niet erg. Als het eruit is, is het ook prima. Bij lange na niet zo erg als de 1e 4maanden. Maar had ik niet verwacht.
Gisteravond dacht ik echt dat het ging beginnen! Hele avond voorweeen maar toen ik eenmaal in bed lag was alles over. Heerlijk 8 uur aan een stuk geslapen (Ja we hebben een droomdreumes qua slapen, vanmorgen tot 8 uur) :yes:

Net een stukje gelopen en toen begon het weer zwaar te voelen in mn buik, dus straks nog een stukkie. Nu eerst ff plat.

Succes allemaal!
@Pluis: wat vervelend die misselijkheid met overgeven! Ik had de eerste 3,5 maand ook veel last van misselijkheid en de laatste weken is het een klein beetje teruggekomen. Maar gelukkig zonder overgeven. Dat lijkt me echt naar!!!
:hug: hou vol!

@Lonkaa: wat heerlijk, 8 uur slapen aan één stuk. Ben jaloers ;-) En ik heb nog geeneens een ander kind erbij haha.
Succes dames!

Ik moet nog 5 weken dus ben als het goed is niet de volgende.
Haha ik ben officieel ook niet de eerste, maar kan hier natuurlijk ook gewoon elk moment beginnen.
Ben ook heel benieuwd wie er eerder gaat zijn haha. Hebben jullie al gedacht over of jullie ingeleid willen worden na 41 weken? Ik begreep uit het gesprek met het ziekenhuis dat je daarvoor kan kiezen na de 41 weken. Hoop dat het niet zo ver komt, maar anders zou ik er denk ik wel voor kiezen met 41+2 zoiets.
Succes dames!!! :cheer:

Ik zal met 39 weken gesprek krijgen met gyn over t inleidingsplan. Dit vw erg veel vruchtwater en daardoor ook bekkenklachten.
Ben nu 34+1 dus ik heb nog even te gaan.
Oeh wat spannend allemaal
Ik hoorde van de week , was mij niet bekend, dat gezien mijn leeftijd (40) ze me niet voorbij de 40 weken laten gaan
Nu 34+2 dus nog minder dan 6 te gaan
Is dat ivm een mogelijk slechter werkende placenta Honing (vanaf je 40e?)? Ik ben 37, maar hier is daar geen sprake van. Hier leiden ze standaard in vanaf 41 weken, maar ik hoop dat het niet nodig blijkt te zijn.
Ja de kans is groter op mijn leeftijd dat na 40 weken de placenta slechter kan werken Zelfde kans als bij jongere vrouwen na 42 weken
Ik wil niet worden ingeleid behalve bij medisch noodzakelijk. Ik geloof er erg in dat de baby zelf komt als hij er klaar voor is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven