Vergrote bijbal
woensdag 23 januari 2019 om 09:29
Ik heb al een tijdje last van een zeurend gevoel aan mijn rechterbal wat soms uitstraalt naar mijn lies en heup.
Ik dacht eerst dat het kwam door stress. Ik heb nogal een vervelende tijd achter de rug.
Echter besloot ik om toch naar de huisarts te gaan. Hij deed het wat simpel af. M'n bijbal was wel iets verhard en vergroot. En ook iets gevoeliger dan de andere kant. Hij verwacht dat het vanzelf weer over gaat, maar voor de zekerheid kan ik een echo maken.
Ondertussen maak ik mezelf heel erg bang en zenuwachtig. Op het internet lees je de meest verschrikkelijke dingen over een verharde bijbal,etc.
Nu kan ik pas volgende week voor een echo komen en ondertussen maak ik mezelf gek.
Zijn er mensen die in het verleden vergelijkebare klachten hebben gehad?
Ik dacht eerst dat het kwam door stress. Ik heb nogal een vervelende tijd achter de rug.
Echter besloot ik om toch naar de huisarts te gaan. Hij deed het wat simpel af. M'n bijbal was wel iets verhard en vergroot. En ook iets gevoeliger dan de andere kant. Hij verwacht dat het vanzelf weer over gaat, maar voor de zekerheid kan ik een echo maken.
Ondertussen maak ik mezelf heel erg bang en zenuwachtig. Op het internet lees je de meest verschrikkelijke dingen over een verharde bijbal,etc.
Nu kan ik pas volgende week voor een echo komen en ondertussen maak ik mezelf gek.
Zijn er mensen die in het verleden vergelijkebare klachten hebben gehad?
woensdag 30 januari 2019 om 11:51
Ik moest er op mijn eigen gevoel mee omgaan. Rust en oefeningen zijn de beste remedie.
indien het niet natuurlijk herstelt volgt er een operatie.
Ik heb al wel minder klachten. Vermoedelijk ook omdat er een bepaalde stress/druk van mij afgevallen is.
woensdag 30 januari 2019 om 17:19
Zie je wel
Zonder gekheid, je moet je ballen goed in de gaten houden en blijven controleren. Bij twijfel, altijd aan de bel trekken. Ik wil de klachten dus zeker niet bagatelliseren. Tegelijkertijd weet ik uit eigen (niet-medisch gestoelde) ervaring dat stress een factor kán zijn. Met nadruk op kan. Nu er na de echo niks geks te zien is...
woensdag 10 april 2019 om 12:34
Ik heb dus een echo gehad en daarop was niks te zien. De huisarts deed het ook af als 'niks'. Wel zag men een klein scheurtje in de lies.
Op de een of andere manier (hypochonder als ik ben) denk ik sinds een aantal dagen de hele tijd na over mijn vruchtbaarheid. Ik ben inmiddels net dertig, maar nog geen vader. Ik heb wel de wens voor een kind (vroeg of laat).
Ik ben en blijf bang dat er iets mis is met mij. Is het misschien handig voor de zekerheid om een test te doen?
Op de een of andere manier (hypochonder als ik ben) denk ik sinds een aantal dagen de hele tijd na over mijn vruchtbaarheid. Ik ben inmiddels net dertig, maar nog geen vader. Ik heb wel de wens voor een kind (vroeg of laat).
Ik ben en blijf bang dat er iets mis is met mij. Is het misschien handig voor de zekerheid om een test te doen?