Terechte irritatie?
vrijdag 1 februari 2019 om 08:35
Situatie: dochtertje is snipverkouden en heeft verhoging.
Er stond een dagje met nichtjes en opa en oma op programma naar zwembad (familie woont verder weg).
Ik overleg met moeder: dochtertje en ik kunnen wel langskomen maar zwemmen lijkt me te veel. Misschien kunnen nichtjes even kort bij jou langskomen zodat kinderen toch even kunnen spelen? Dat is voor dochtertje en nichtjes leuk, en zo hoef ik ook niet teveel met verkouden dochter te slepen en kan ze toch een leuke dag hebben.
Ze reageert: het leek me dan beter om bij nichtjes langs te gaan, want nichtjes en ouders zijn hier twee dagen geleden al geweest en ik weet niet of ze (ouders) weer zin hebben om te komen.
Ik vind het best irritant. Dat ouders van misschien geen zin hebben om dan langs te komen weegt schijnbaar zwaarder dan dat het voor mijn dochter fijner is om niet heen en weer gesleept te worden als ze niet helemaal fit is?
Het komt overigens vaker voor dat er vooral aan nichtjes en ouders gedacht wordt en dat wij ons in moeten schikken, vandaar de irritatie.
Ben ik nu reëel dat ik dit irritant vind of overdrijf ik?
Er stond een dagje met nichtjes en opa en oma op programma naar zwembad (familie woont verder weg).
Ik overleg met moeder: dochtertje en ik kunnen wel langskomen maar zwemmen lijkt me te veel. Misschien kunnen nichtjes even kort bij jou langskomen zodat kinderen toch even kunnen spelen? Dat is voor dochtertje en nichtjes leuk, en zo hoef ik ook niet teveel met verkouden dochter te slepen en kan ze toch een leuke dag hebben.
Ze reageert: het leek me dan beter om bij nichtjes langs te gaan, want nichtjes en ouders zijn hier twee dagen geleden al geweest en ik weet niet of ze (ouders) weer zin hebben om te komen.
Ik vind het best irritant. Dat ouders van misschien geen zin hebben om dan langs te komen weegt schijnbaar zwaarder dan dat het voor mijn dochter fijner is om niet heen en weer gesleept te worden als ze niet helemaal fit is?
Het komt overigens vaker voor dat er vooral aan nichtjes en ouders gedacht wordt en dat wij ons in moeten schikken, vandaar de irritatie.
Ben ik nu reëel dat ik dit irritant vind of overdrijf ik?
vrijdag 1 februari 2019 om 08:42
vrijdag 1 februari 2019 om 08:43
Irritatie is een keuze. Als jij je graag miskend, te kort gedaan of slachtoffer voelt en daarbij irtitatie hebt, dan mag dat natuurlijk. Doe je dat niet, heb je vermoedelijk bij overigens dezelfde feiten een fijner leven. Maar met “terecht” heeft het weinig te maken. Het klinkt alsof je meer waarde hecht asn gelijk dan geluk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrijdag 1 februari 2019 om 08:45
Maar leuk spelen is er waarschijnlijk toch niet bij als dochter zich niet lekker voelt. Ik zou aangeven dat dochter ziek is en je het graag verzet naar -volgende week?-
vrijdag 1 februari 2019 om 08:47
DitJollyRider schreef: ↑01-02-2019 08:43Irritatie is een keuze. Als jij je graag miskend, te kort gedaan of slachtoffer voelt en daarbij irtitatie hebt, dan mag dat natuurlijk. Doe je dat niet, heb je vermoedelijk bij overigens dezelfde feiten een fijner leven. Maar met “terecht” heeft het weinig te maken. Het klinkt alsof je meer waarde hecht asn gelijk dan geluk.
vrijdag 1 februari 2019 om 08:53
Ziek is ziek. Gewoon thuis blijven. Niemand hoeft zich aan te passen. Is gewoon een een keer een kwestie van jammer. Volgende keer beter en dan lekker zwemmen met opa en oma. Op die manier kan jou kind de nichtjes ook niet aansteken.
Als ze zo verkouden is en verhoging heeft doe je dat kind er toch ook geen plezier mee om naar opa en oma te gaan en oom en tante daar heen te laten komen met de nichtjes? Je kindje moet gewoon lekker uitzieken en dat doe je gewoon door rust.
Als ze zo verkouden is en verhoging heeft doe je dat kind er toch ook geen plezier mee om naar opa en oma te gaan en oom en tante daar heen te laten komen met de nichtjes? Je kindje moet gewoon lekker uitzieken en dat doe je gewoon door rust.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 08:54
55.45% gewijzigd
vrijdag 1 februari 2019 om 08:56
vrijdag 1 februari 2019 om 08:58
Omdat het daar rustiger is en dan hoeven we maar 1x te rijden. Anders moeten we ook nog eens van opa en oma naar nichtjes rijden, dat zou in totaal dus 2x afzonderlijk reizen zijn. Dus 1x naar opa en oma reizen is laagdrempeliger dan eerst naar opa en oma en daarna ook nog eens naar nichtjes.minnimouse schreef: ↑01-02-2019 08:56Waarom wil je je kind niet mee naar de nichtjes ‘slepen’, maar wel naar opa en oma, die blijkbaar ook niet in de buurt wonen. Dat slepen gebruik je dus als excuus.
anoniem_293933 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 09:00
5.17% gewijzigd
vrijdag 1 februari 2019 om 09:00
Opa en oma gaan toch zwemmen met de nichtjes? Waarom ga jij bij hun thuis zitten met je zieke dochter als je ouders en niet eens zijn?
vrijdag 1 februari 2019 om 09:01