Samen wonen
zaterdag 2 februari 2019 om 00:39
Na 1,5 jaar daten ben ik gaan samenwonen. Iets sneller dan gepland, zijn huurcontract liep af en leek ons onzin om voor die korte tijd nog iets anders te huren..
Ik heb eerder 3 jaar samen gewoond met mijn ex en was ergens bang dat ik weer opnieuw in een sleur zou komen.
Nu is heb ik een week vakantie opgenomen ivm de verhuis en ik merk eigenlijk dat ik het helemaal niet leuk vind.
Ik vind hem weinig behulpzaam, hij is heel de tijd moe en gaat om 10 uur naar bed terwijl hij ook vakantie heeft. En eigenlijk erger ik me gewoon aan vanalles.
Misschien moet ik na 2,5 jaar alleen gewoond te hebben wennen maar pfff ik zie het echt even niet meer zitten.
Vanavond ook mijn best gedaan het gezellig te maken. Gekookt muziekje op kaarsjes aan. Hij wilde een serie kijken oké prima.
Ligt na 1 aflevering op de bank te slapen. Dus ik zeg ja ga dan naar bed. Hij mompelt iets en loopt naar bed. Schijnbaar is weltrusten teveel moeite.
Ik wil morgen met hem gaan praten maar hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Ik heb eerder 3 jaar samen gewoond met mijn ex en was ergens bang dat ik weer opnieuw in een sleur zou komen.
Nu is heb ik een week vakantie opgenomen ivm de verhuis en ik merk eigenlijk dat ik het helemaal niet leuk vind.
Ik vind hem weinig behulpzaam, hij is heel de tijd moe en gaat om 10 uur naar bed terwijl hij ook vakantie heeft. En eigenlijk erger ik me gewoon aan vanalles.
Misschien moet ik na 2,5 jaar alleen gewoond te hebben wennen maar pfff ik zie het echt even niet meer zitten.
Vanavond ook mijn best gedaan het gezellig te maken. Gekookt muziekje op kaarsjes aan. Hij wilde een serie kijken oké prima.
Ligt na 1 aflevering op de bank te slapen. Dus ik zeg ja ga dan naar bed. Hij mompelt iets en loopt naar bed. Schijnbaar is weltrusten teveel moeite.
Ik wil morgen met hem gaan praten maar hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
ikhouvankaas wijzigde dit bericht op 02-02-2019 01:01
5.19% gewijzigd
zaterdag 2 februari 2019 om 00:50
Eigenlijk doet hij verkeerd dat hij niks doet.. Ruimt niks op hangt wat rond en slaapt heel de tijd. Ik heb kasten leeg staan ruimen en de woonkamer weer leefbaar gemaakt en dan moet ik continue om hulp vragen ipv dat hij helpt omdat hij op zijn telefoon iets aan het doen is. Een spelletje, voetbal kijken , vrienden appen.
Voordat hij hier woonde kwam hij weleens een weekend en toen hielp hij me wel.. ik snap gewoon niet waar die man gebleven is.
Voordat hij hier woonde kwam hij weleens een weekend en toen hielp hij me wel.. ik snap gewoon niet waar die man gebleven is.
ikhouvankaas wijzigde dit bericht op 02-02-2019 01:03
0.88% gewijzigd
zaterdag 2 februari 2019 om 01:09
Ben je zijn mama of zijn zeikwijf vriendin?Ikhouvankaas schreef: ↑02-02-2019 00:53Hij mag zeker zelf weten hoe laat hij gaat slapen. Maar slapen van 10 uur 's avonds tot half 11 's morgens terwijl er nog 10 dozen uitgepakt moeten worden lijkt me een beetje overdreven..
zaterdag 2 februari 2019 om 01:14
Heeft hij jou gevraagd die kasten op de ruimen? En de woonkamer leefbaar te maken?Ikhouvankaas schreef: ↑02-02-2019 00:50Eigenlijk doet hij verkeerd dat hij niks doet.. Ruimt niks op hangt wat rond en slaapt heel de tijd. Ik heb kasten leeg staan ruimen en de woonkamer weer leefbaar gemaakt en dan moet ik continue om hulp vragen ipv dat hij helpt omdat hij op zijn telefoon iets aan het doen is. Een spelletje, voetbal kijken , vrienden appen.
Hij heeft een best wel heftige levensgebeurtenis achter de rug, dat kan voor vermoeidheid zorgen. En met een drukke week is het slim om vroeg te slapen.
Als je had gedacht elke avond en nacht bij kaarslicht romantisch verhalen aan elkaar te vertellen had je dat vooraf moeten doorgeven. Dan had hij je kunnen vertellen dat dat nou niet echt realistisch is. Als je had verwacht elke kamer in te wijden ter ere van het samenwonen had je geen serie moeten laten kijken maar een striptease moeten geven (leidt af van tv) en dan was dat ook wel goed gekomen. Had je het vertelt...dan al helemaal.
Pick your battles and bloom
zaterdag 2 februari 2019 om 01:15
Want die 10 dozen moeten voor 11.20 uitgepakt anders ontploffen ze?Ikhouvankaas schreef: ↑02-02-2019 00:53Hij mag zeker zelf weten hoe laat hij gaat slapen. Maar slapen van 10 uur 's avonds tot half 11 's morgens terwijl er nog 10 dozen uitgepakt moeten worden lijkt me een beetje overdreven..
Pick your battles and bloom
zaterdag 2 februari 2019 om 01:24
zaterdag 2 februari 2019 om 02:04
Misschien voelt hij zich gewoon niet lekker, of wil hij lekker uitrusten in zijn vakantie, wennen aan dit nieuwe huis.Ikhouvankaas schreef: ↑02-02-2019 00:50Eigenlijk doet hij verkeerd dat hij niks doet.. Ruimt niks op hangt wat rond en slaapt heel de tijd. Ik heb kasten leeg staan ruimen en de woonkamer weer leefbaar gemaakt en dan moet ik continue om hulp vragen ipv dat hij helpt omdat hij op zijn telefoon iets aan het doen is. Een spelletje, voetbal kijken , vrienden appen.
Als je je opstelt als een moederfiguur die hem achter zijn vodden aanzit zou het zomaar kunnen dat hij denkt: ik moet weg hier.. wat een gezeur.
Wie weet is hij druk op zoek naar woonruimte op zijn telefoon, zeker als hij in de weekendjes voor jullie samenwoonden zijn handjes heus wel liet wapperen.
Passief verzet heet dat geloof ik, gewoon niet opspringen en doen wat jij wil. Hij woont nu samen met jou in één huis en als je je in je eigen huis achter je vodden wordt gezeten omdat er nog een paar dozen uitgepakt moeten worden.. ik zou dat echt niet trekken!
Wellicht denkt hij nu: waar is die leuke vrouw gebleven, deze dame ken ik niet? Ze zeurt maar door over dozen uitpakken en hoe ze alles alleen moet doen, als ik dat had geweten was ik bij een vriend gaan logeren tot ik weer woonruimte had.
Vraag ook eens of hij een ochtend- of avondmens is. Wie weet staat hij morgenochtend om half 7 een ontbijt te maken terwijl jij je nog 14 keer om wil draaien.
Hoe zou je het vinden als hij de hele dag roept: ga nou eens zitten, doe niet zo druk ik krijg de zenuwen van dat gedraaf de hele tijd. Zitten er huisdieren in die dozen die verhongeren of stikken als ze niet direct losgelaten worden? Nee toch, nou dan..
Wat zou JIJ dan zeggen?
ps: misschien mompelde hij 'welterusten' toen jij hem naar bed stuurde, slapen op de bank mag dus ook al niet.. (in zijn eigen huis)
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 02:27
Reden: edit
Reden: edit
3.37% gewijzigd
zaterdag 2 februari 2019 om 02:10
Als dat hij niks doet zou ik me gewoon naast hem gaan zitten op de bank.
Elke avond opnieuw..... Wachten tot hij zelf met het idee komt.
Of als het je echt zo erg irriteert gewoon elke avond een half uurtje wat doe en dan stoppen. Het is ook zijn huis dusja..
Als je het gevoel krijgt dat iemand je pusht dan krijg je daar stress van zonder nog maar iets uitgevoerd te hebben. Waardoor je helemaal niks meer doet geef hem de ruimte en doe anders ook gewoon lui.
Elke avond opnieuw..... Wachten tot hij zelf met het idee komt.
Of als het je echt zo erg irriteert gewoon elke avond een half uurtje wat doe en dan stoppen. Het is ook zijn huis dusja..
Als je het gevoel krijgt dat iemand je pusht dan krijg je daar stress van zonder nog maar iets uitgevoerd te hebben. Waardoor je helemaal niks meer doet geef hem de ruimte en doe anders ook gewoon lui.
zaterdag 2 februari 2019 om 03:04
Het is best even wennen als je van alleen wonen naar een huis van een ander gaat. Het is niet helemaal jouw huis omdat het het huis van de ander is waar je wat spullen bij hebt gezet. Je moet je aanpassen aan de routine van de ander. De ander (jij) ziet niet waarom een routine anders moet, immers gaat het altijd al prima bij jou thuis, maar daardoor zijn een hoop taken voor jou volstrekt vanzelfsprekend, terwijl hij er geen flauw benul van heeft.Ikhouvankaas schreef: ↑02-02-2019 00:50Eigenlijk doet hij verkeerd dat hij niks doet.. Ruimt niks op hangt wat rond en slaapt heel de tijd. Ik heb kasten leeg staan ruimen en de woonkamer weer leefbaar gemaakt en dan moet ik continue om hulp vragen ipv dat hij helpt omdat hij op zijn telefoon iets aan het doen is. Een spelletje, voetbal kijken , vrienden appen.
Praten helpt ook he...
zaterdag 2 februari 2019 om 03:06
Ja, het zijn jouw 70m2 waar nu opeens allemaal spullen bij staan. Logisch dat jij dat als een enorme puinhoop ziet. Voor hem is dat totaal anders.Ikhouvankaas schreef: ↑02-02-2019 01:24Ik snap dat ik moet relaxen maar dat lukt gewoon niet op 70m2 met een kat en 10 dozen in de hal waar ik tussendoor het toilet moet zoeken. Ik snap dat het heftig was voor hem en wil hem echt wel helpen.
Maar goed ik ga ook maar eens slapen.. bedankt voor.. tja misschien zie ik het morgen anders..
zaterdag 2 februari 2019 om 03:09
Dan ben je inderdaad nu al behoorlijk in een sleur terecht gekomen als je dit soort dingen tegen je vriend zegt :pIkhouvankaas schreef: ↑02-02-2019 00:39...
...