Samen wonen

02-02-2019 00:39 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 1,5 jaar daten ben ik gaan samenwonen. Iets sneller dan gepland, zijn huurcontract liep af en leek ons onzin om voor die korte tijd nog iets anders te huren..

Ik heb eerder 3 jaar samen gewoond met mijn ex en was ergens bang dat ik weer opnieuw in een sleur zou komen.

Nu is heb ik een week vakantie opgenomen ivm de verhuis en ik merk eigenlijk dat ik het helemaal niet leuk vind.

Ik vind hem weinig behulpzaam, hij is heel de tijd moe en gaat om 10 uur naar bed terwijl hij ook vakantie heeft. En eigenlijk erger ik me gewoon aan vanalles.

Misschien moet ik na 2,5 jaar alleen gewoond te hebben wennen maar pfff ik zie het echt even niet meer zitten.

Vanavond ook mijn best gedaan het gezellig te maken. Gekookt muziekje op kaarsjes aan. Hij wilde een serie kijken oké prima.

Ligt na 1 aflevering op de bank te slapen. Dus ik zeg ja ga dan naar bed. Hij mompelt iets en loopt naar bed. Schijnbaar is weltrusten teveel moeite.

Ik wil morgen met hem gaan praten maar hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
ikhouvankaas wijzigde dit bericht op 02-02-2019 01:01
5.19% gewijzigd
Komt omdat jullie niet samenwonen maar samen wonen.
What have we done....
SadButTrue999 schreef:
02-02-2019 02:04
Misschien voelt hij zich gewoon niet lekker, of wil hij lekker uitrusten in zijn vakantie, wennen aan dit nieuwe huis.

Als je je opstelt als een moederfiguur die hem achter zijn vodden aanzit zou het zomaar kunnen dat hij denkt: ik moet weg hier.. wat een gezeur.
Wie weet is hij druk op zoek naar woonruimte op zijn telefoon, zeker als hij in de weekendjes voor jullie samenwoonden zijn handjes heus wel liet wapperen.
Passief verzet heet dat geloof ik, gewoon niet opspringen en doen wat jij wil. Hij woont nu samen met jou in één huis en als je je in je eigen huis achter je vodden wordt gezeten omdat er nog een paar dozen uitgepakt moeten worden.. ik zou dat echt niet trekken!

Wellicht denkt hij nu: waar is die leuke vrouw gebleven, deze dame ken ik niet? Ze zeurt maar door over dozen uitpakken en hoe ze alles alleen moet doen, als ik dat had geweten was ik bij een vriend gaan logeren tot ik weer woonruimte had.

Vraag ook eens of hij een ochtend- of avondmens is. Wie weet staat hij morgenochtend om half 7 een ontbijt te maken terwijl jij je nog 14 keer om wil draaien.

Hoe zou je het vinden als hij de hele dag roept: ga nou eens zitten, doe niet zo druk ik krijg de zenuwen van dat gedraaf de hele tijd. Zitten er huisdieren in die dozen die verhongeren of stikken als ze niet direct losgelaten worden? Nee toch, nou dan..
Wat zou JIJ dan zeggen?

ps: misschien mompelde hij 'welterusten' toen jij hem naar bed stuurde, slapen op de bank mag dus ook al niet.. (in zijn eigen huis)
Helemaal mee eens.

Mijn man is een avondmens en ik een ochtend mens, moet je je dan levenslang aan het ritme van die ander aanpassen?
Ik wil ook altijd alles metteen gedaan hebben en mijn man laat graag dingen langer liggen.
Gun elkaar de vrijheid en maak je niet zo druk.
Als mijn man zou beginnen van je moet dit en dat zou ik het al snel beu zijn.
Samenwonen op deze controlerende manier is gedoemd om te mislukken.
Ikhouvankaas schreef:
02-02-2019 01:24
Ik snap dat ik moet relaxen maar dat lukt gewoon niet op 70m2 met een kat en 10 dozen in de hal waar ik tussendoor het toilet moet zoeken. Ik snap dat het heftig was voor hem en wil hem echt wel helpen.

Maar goed ik ga ook maar eens slapen.. bedankt voor.. tja misschien zie ik het morgen anders..
Jij wil die 10 dozen snel weghebben want jij wordt er onrustig van. En jij wil/vind dus dat hij dat ook maar moet willen? Misschien voelt ie zich niet lekker en hij was blijkbaar moe.
En je gaat je toch niet druk maken om een paar dozen?
Beetje overdreven overigens dat enkel hierom samenwonen meteen een ramp is volgens jou....
Maak je inderdaad niet zo druk...
Ik denk ook dat je misschien niet meer zo verliefd bent.
...
Je hebt de stap van samenwonen gezet. De stap terug direct al in het begin lijkt me wat vroeg.

Je bent teleurgesteld omdat je vriend niet aan je verwachtingen voldoet. Ook snap ik dit wel, zou ook teleurgesteld zijn als ik je stukje lees. Geef het een kans. Kijk even na het inluizen hoe het gaat. Veel mannen zijn niet zo van het inrichten en opbergen. Vaak ook omdat de partner het al vaak weet hoe ze het wil hebben. Niet verkeerd bedoeld hoor.

Wacht het even af. Kijk na een maand hoe zijn patroon is.
Succes en ook genieten van het samenwonen !
Praat met hem over hoe jullie je gezamenlijke huishouden gaan voeren. Wie doet wat, wie betaalt wat.
Vraag hoe je van jouw huis jullie huis kan maken; hij is immers bij je ingetrokken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je moet gaan samenwonen als je daar aan toe bent, niet omdat het praktisch goed uitkomt. Jullie zijn op verkeerde gronden hieraan begonnen. En je gedraagt je als zijn moeder. Niet bevordelijk voor een gelijkwaardige relatie.
Hebben jullie besproken hoe het huishouden ed aan te pakken?
Als ik actief zou verhuizen en vriend zit op zn mobiel of slaapt zou ik me echt wel even achter de oren krabben en sceptisch zijn over de toekomst. Bij jou thuis was het helpen omdat hij zijn eigen huis had. Nu is het geen helpen meer maar gedeelde verantwoordelijkheid.
Je kan altijd weer naar een eigen stekje terugverhuizen, je hoeft niet te blijven als het niet bevalt.
Lillybit schreef:
02-02-2019 09:33
Je kan altijd weer naar een eigen stekje terugverhuizen, je hoeft niet te blijven als het niet bevalt.

Hij is bij haar ingetrokken omdat zijn huurcontract afliep. Dan kan ze dus tegen hem zeggen dat hij wat anders moet zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
02-02-2019 09:50
Hij is bij haar ingetrokken omdat zijn huurcontract afliep. Dan kan ze dus tegen hem zeggen dat hij wat anders moet zoeken.
:idee: oh ja, niet goed gelezen.
Dan zijn het dus zijn dozen met zooi die hij niet uitpakt.
himalaya schreef:
02-02-2019 09:50
Dan had hij toch op zijn minst even mee kunnen helpen dozen uitpakken i.p.v. op zijn telefoon te spelen, al is het al uit fatsoen..
En 10 dozen zijn toch zo opgeruimd zeker als je het samen doet.. Ik had mij hier ook aan geïrriteerd..
Mijn man is een avondmens en ik een ochtend mens, moet je je dan levenslang aan het ritme van die ander aanpassen?
Ik wil ook altijd alles metteen gedaan hebben en mijn man laat graag dingen langer liggen.
[/quote]

Goh, ik heb ook zo'n man thuis 😉
En als ik dan soms graag wel iets snel gedaan wil hebben, dan vraag ik het aan hem. Ik weet dat hij dingen niet met opzet laat liggen, maar er simpelweg niet aan denkt of ziet.

Dus vraag om zijn hulp, zonder beschuldigingen, en dan kunnen jullie samen overleggen. Samen wonen is ook veel samen overleggen en er samen uitkomen.
Hoezo zijn hulp? Het zijn zijn dozen met spullen.
Alchemist77 schreef:
02-02-2019 10:30
Goh, ik heb ook zo'n man thuis 😉
En als ik dan soms graag wel iets snel gedaan wil hebben, dan vraag ik het aan hem. Ik weet dat hij dingen niet met opzet laat liggen, maar er simpelweg niet aan denkt of ziet.

Dus vraag om zijn hulp, zonder beschuldigingen, en dan kunnen jullie samen overleggen. Samen wonen is ook veel samen overleggen en er samen uitkomen.
[/quote]

Vriend van TO geen van beiden hij slaapt om 22.00 s'avonds en komt er net voor de lunch eens uit..
Lillybit schreef:
02-02-2019 10:33
Hoezo zijn hulp? Het zijn zijn dozen met spullen.

Precies, hij regelt het zelf maar met zijn spullen. TO heeft ruimte gemaakt, klaar, haar aandeel is gedaan. Ja al die dozen geven ergernis, maar het nu allemaal voor hem gaan regelen ook. Geef hem de kans om het zelf te doen.
Bedankt voor alle reacties. We hebben vanmorgen gepraat en heb hem uitgelegd dat ik moeilijk kan ontspannen met overal rotzooi.

Hij heeft nu de dozen die de toegang van het toilet half blokkeerde in ieder geval opgeruimd en de rest wat beter op elkaar gestapeld zodat we in ieder geval bij de woonkamer kunnen komen zonder over dozen te hoeven stappen.

Ik ga het inderdaad rustig een maand aan kijken en het proberen los te laten want ik wil echt niet in zijn moeder veranderen.

Bedankt voor de inzichten, het is soms lastig als je gefrustreerd bent het ook van zijn kant proberen te bekijken.
Ik zou vast de woningadvertenties in de gaten gaan houden, het klinkt allemaal totaal niet gezellig
jup en daarom wil ik geen vent 24/7 in mijn huis, latrelatie is ideaal, iedereen zijn eigen kot en voor spannende dingen zoek je elkaar op,..
Lillybit schreef:
02-02-2019 09:33
Hebben jullie besproken hoe het huishouden ed aan te pakken?
Als ik actief zou verhuizen en vriend zit op zn mobiel of slaapt zou ik me echt wel even achter de oren krabben en sceptisch zijn over de toekomst. Bij jou thuis was het helpen omdat hij zijn eigen huis had. Nu is het geen helpen meer maar gedeelde verantwoordelijkheid.
Dat is toch de omgekeerde wereld? Hij trekt bij haar in en dan kan zij vertrekken als het haar niet bevalt...
Stampertje12 schreef:
02-02-2019 16:31
Dat is toch de omgekeerde wereld? Hij trekt bij haar in en dan kan zij vertrekken als het haar niet bevalt...
Lees ff terug...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven