Verliefd op mijn buurman!

19-03-2009 18:34 1314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lentekriebels!!

Normaal lees ik alleen maar mee maar nu heb ik echt jullie advies nodig! Help! Ik ben verliefd op mijn buurman!! Ik woon sinds 1,5 jaar naast hem, vond hem meteen al erg aantrekkelijk (hij is zo knap), maar hij had toendertijd een vriendin. Nu weet ik dat het sinds 3 maanden uit is en eerlijk gezegd kan ik nergens anders aan denken. Gisteren kwam ik thuis na het boodschappen doen toen hij net van zijn werk terug kwam. Hij vroeg hoe het me ging. Omg ik klapte totaal dicht. Ik voelde me heel ongemakkelijk en kon gewoon niks zinnigs verzinnen om een gesprek met hem aan te knopen. Wist niet hoe snel ik weer binnen moest zijn! Achteraf baalde ik als een stekker... Wie heeft er tips voor mij? Wat kan ik doen? Als ik hem alleen al zie voel ik me net een puber, (ben 29). Hij is 33, weet ik via zijn hyves ;) Ik krijg het ontzettend warm, mijn hart gaat tekeer, ik ga stotteren!! Vreselijk gewoon!! Bovendien schat ik mijn kansen niet echt hoog in, heb het gevoel dat hij beter kan krijgen dan mij. Normaal waag ik wel een gokje, maarja, dit is toch mijn buurman die ik in het ergste geval nog regelmatig ga tegenkomen..

Wie heeft er tips voor mij? Wat moet ik doen!!!!!

HELP!!
quote:bling-bling lady schreef op 22 maart 2009 @ 21:31:

misschien kan hij z'n sleutels niet vinden? je kijkt erg tegen hem op, maar denk dat hij net zo zit hoor.

hij is nog steeds single toch? hoelang al denk je?

ben benieuwd hoe hij eruit ziet. kun je hem niet iets omschrijven ? voor het romantisch plaatje haha

*duimt dat de deurbel zo gaat van isabel*

Hij heeft nu sinds ongeveer 3 maanden geen relatie meer. Had daarvoor een vriendin. Ik weet niet precies hoelang dat die relatie geduurd heeft aangezien ik pas 1,5 jaar naast hem woon.

En hoe hij eruit ziet? Tja... Lang, goed lijf, goeie kop met hele mooie blauwe ogen =) En zijn lach... (smelt) Maar wat hem in mijn ogen ook heel aantrekkelijk voor mij maakt is zijn hele houding, zijn uitstraling, ALLES!!! Hij heeft gewoon iets, kan het niet echt uitleggen, echt zo'n man waarbij ik me veilig zou voelen. En hij is zó aardig!!!! (ik kan zo nog wel een uurtje doorgaan hoor)
rustig aan, dan breekt t lijntje niet,

had je het leuker gevonden als hij je aan je haren zijn huis binnen gesleept had?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik denk dat buurman gewoon precies weet hoe hij het moet spelen!

Hij komt over een paar dagen aan je deur omdat, hij gewoon niet te hard van wil stapel lopen..

(misschien is hij zelf ook wel overdonderd door zn eigen gevoel voor jou, nog niet zo lang vrijgezel 3 maanden)

Jullie hebben gepraat in de kroeg.. en dat ziet hij voorlopig als genoeg..

Ik bedoel.. anders is de spanning toch ook te snel eraf..

Als hij gelijk de volgende dag met zn sleutel voor je deur had gestaan?

Geniet ervan .. en dan komt de rest vanzelf..

Als hij langs komt.. lekker de tv aan laten staan..

Stel dat het gesprek stil valt.. kan je altijd nog over tv beginnen.. of hij vaak tv kijkt of welke films hij leuk vind?

(tja je moet wat als je het niet meer weet)

En gelijk onthouden welke films hij leuk vind.. voor eventueel een vervolg date ;)...

Ik zou ook niet te veel poespas doen met kleding..

Heb het idee dat je als kip zonder kop door je huis loopt ..

Is nergens voor nodig.. als hij jou echt niks vond.. was hij echt niet naar je toe gekomen in een overvolle kroeg..!
San, je stelt me gerust!!
En bedoel het echt niet boos ofzo ..

Meer uit eigen ervaring.. (was alleen in mijn geval de overbuurman haha)
Neenee, zo vatte ik het ook niet op =)

OO? overbuurman? Vertel!!
Hoi, wat een leuk topic! Ik lees het al een tijdje mee en wil even een ding zeggen: Denk nooit dat iemand "out of your league" is !!!!! Je weet waarschijnlijk zelf ook wel dat het niet om uiterlijk gaat, uiteindelijk.

Je klinkt als een slim, aardig en zorgzaam (super dat je je vriendin mee naar huis nam) iemand.

Als je denkt dat je niet genoeg bent straal je dat uit, dus, zonder arrogant te zijn; probeer in je hoofd te prenten dat alleen het beste goed is voor je, en dat je buurman in zijn handjes mag knijpen dat jij hem leuk vindt.

Succes!
Haha maar goed dat ik je gerust stelde ..

Ik kwam mijn overbuurman tegen tijdens het uitgaan haha..

(wist niet eens dat het mn overbuurman was)..

We liepen na het uitgaan dezelfde kant op.. en toen kwam er te spraken van.. waar woon jij eigenlijk in (onze woonplaats).. wat bleek nou.. we woonde tegenover elkaar (zo goed ken ik mijn buren dus ;))..

En in het begin was ik ook een kip zonder kop.. (ook helemaal hoteldebotel)..

De hond maakte overuren.. ipv 4x per dag uit.. liep hij ong 10x per dag buiten ;)..

Maar na een paar weken werd ik dood moe van mezelf.. normaal gesproken vind ik het heerlijk om savonds een joggingsbroek aan te trekken na heel de dag in pak te hebben gelopen..

Dat durfde ik niet meer omdat ik bang was dat buurman langs zo komen..

Op zaterdag zijn wij uitgeweest en op woensdag (jaja weet het nog) stond hij voor de deur..

Hij was bang dat ik hem niet leuk vond.. en wilde niet te hard van stapel lopen (tadaaa)..
Dankjewel fladder, ik ga deze houding proberen in te nemen =) voor zover dat lukt!!

Wat leuk San!! Wat grappig dat jullie overburen bleken te zijn zeg!! En heel herkenbaar! Die joggingbroek, ik ben ook de hele dag bezig met: hoe zie ik eruit? Ook eigenlijk een heel vreemd idee dat hij nu waarschijnlijk op een paar meter afstand van mij vandaan zit.
Haha ja gek is dat he!!

Maar wel heel leuk ..

Ik zou zeggen.. maak je niet te druk.. als je hem ziet een knipoog en je liefste lach ..

En dan komt het helemaal goed..

Heb je niet iets van een voortuin?
Wat een heerlijk topic!

Doet me steeds denken aan de 'paar-maanden-fling' met mijn overbuurman (die ik leerde kennen omdat hij vriendjes was met ook errug leuke onderbuurman). Heeeeeeeeeel erg leuke tijd!

Goed om niet té snel van stapel te lopen, maar heel erg hard to get spelen kan bij sommige mannen ook weer averechts werken volgens mij. Voorlopig zit jij nog prima volgens mij. En relax... Je bent ook leuk als je savonds in een joggingbroek kan chillen hoor.
@ Kathykatinka: haha dat over die joggingsbroek probeerde ik ook te zeggen ..

Zo zie je nog maar hoeveel mensen er zijn met een fling met de (over)buurman..! :D

En is hij thuis Isabel? ;)
We hebben helaas bijna niks van tuin aan de voorkant van ons huis. Wel een oprit die zeg maar aan elkaar grenst.

Jip hij is thuis. Wat wel een leuk detail is trouwes, is dat ik vanuit mijn werk/rommelkamer naar zijn slaapkamer kan kijken. Heb nog nooit iets spannends gezien hoor, maar toch...
Als je buiten zit bij je huis.. waar zit je dan meestal buiten?

(las ook ergens dat je bijna geen achtertuin hebt?)
Isabel, leuk verhaal!

Maar wat nou als jij je sleutel kwijt bent en buurman is er niet, dan kun je hem maar beter even bellen?! Dus zou ik ook maar telefoonnummers uitwisselen...

Is overigens altijd handig, kun je hem bellen als je inbrekers hoort of je H&M internet bestelling wordt bezorgd en je bent er niet.
quote:Maaswater schreef op 22 maart 2009 @ 23:39:

Isabel, leuk verhaal!

Maar wat nou als jij je sleutel kwijt bent en buurman is er niet, dan kun je hem maar beter even bellen?! Dus zou ik ook maar telefoonnummers uitwisselen...

Is overigens altijd handig, kun je hem bellen als je inbrekers hoort of je H&M internet bestelling wordt bezorgd en je bent er niet.Dat schreef ik ook al! Ik denk dat buurman ook slim wil spelen en morgen of overmorgen op de stoep staat. En anders moet je simpelweg als je hem ziet vragen welk bier hij lekker vindt want hij zou tenslotte nog even langswippen voor een biertje.
Kun je niet aanbellen en met een 'vrouwenvraag' komen? Zoiets als een 'bout van de wasmachine die losgetrild is (zelf even losdraaien en dan hem om een baco, bediend door hem, vragen)'. Je kunt ook een stekkertje van je TV losmaken en aan hem vragen of hij ook geen ontvangst heeft. Dan komt hij heel mannelijk even kijken of hij het euvel kan verhelpen.

Of misschien kun je hem vragen even te komen snuffelen in je huis omdat je gas ruikt, iets in die geest....

Anything maar dat je hem gewoon even voor jezelf hebt, zonder harde muziek en zonder vriendin.

Dan bedenk je van te voren een paar gespreksonderwerpen die je aan zou kunnen snijden. Vermijd daarbij woorden/zinnen als 'kredietcrisis', 'regeringsstandpunt', 'swaffelen', 'voedselbankproblematiek', 'lage landenlonen' en meer van dat soort niet sexy zaken.

Gooi eens een bal op over de aanstaande lente, of hij vakantieplannen heeft, naar welke kapper hij toch gaat en hoe zijn after shave heet. Dat soort dingen.

Ik denk dat het dan helemaal goedkomt....

(f)
Nou Leo, het had nooit wat geworden met Mr. Zwieber en mij als ik jouw advies had opgevolgd. Wij hadden het over: de VN, inval in Irak, Machiavelli, kortom, ongeveer alles wat hij opsomt maar dan van 5 jaar terug

Ik vind het dan wel weer goed met zijn vrouwenvraag te komen maar ik zou daar nog even meer wachten. Ga eerst aan de slag met het feit dat hij beloofd heeft langs te komen bier te drinken. En dan kan je tijdens het gesprek vragen of je bij hem langs mag komen als je technische problemen hebt.
Een beetje eigen initiatief tonen is nooit weg natuurlijk Zwieb. Kijken hoe het gaat, kijken hoe hij reageert bij één op één contact, ik zou zeker niet gaan zitten afwachten. Isa wil tenslotte verder, dan is wachten tot hij een keer op komt dagen zonde van de tijd.

Een gesprek kan natuurlijk luchtig beginnen en daarna is alles mogelijk. Beginnen met 'en wat merk jij van de kedietcrisis?' zou best kunnen maar als je nog nooit écht met elkaar gesproken hebt en een beetje wil flirten zou ik het, om mee te beginnen, wat meer breezy houden.
whahaha wat een leuk topic!

Isabel: voorlopig even niets doen. Laat hem naar jou komen.. geef het een paar dagen de tijd. Ik denk dat hij voor het weekend wel iets van zich laat horen en/of zien .

Overigens noemt mijn buurman mij ook altijd buurvrouw als ik hem tegenkom met uitgaan, en deze buurman heeft een vriendin en is geen spetter. Ik heb zelfs heel veel buurmannen die ik regelmatig tegenkom met uitgaan. Dit geheel offtopic en totaal niets toevoegend..

oja, en 1 van die buurmannen is een SV geworden.. zo makkelijk... maar dat is ook offtopic.
is het niet raar om na 1,5 jaar dan pas te vragen als je een vrouwenprobleempje hebt ? dat valt te veel op denk ik..

pff spannend wel hoor allemaal !! maar waarom denk je dat je buiten z'n league valt ? vind je jezelf lelijk,te zwaar ? en..wat is lelijk ?

een knipoog vind ik wel een teken van iemand leuk vinden trouwens..

kitty vertelllllllll haha
Wat een leuk topic is dit zeg! En Isabel, er is hoop hoor!. Tijdens de bezichtiging van mijn huis zag ik de buurman voorbij schuifelen, heb meteen een bod gedaan .

Toen mijn tuinset geleverd werd heb ik hem uitgenodigd voor een drankje in de zon, van een drankje kwam een ontbijtje en inmiddels is het ook zijn tuinset geworden .

Ik vind zijn signalen zoals jij ze beschrijft; knipoog, hand op je rug een goed begin. Ik denk dat hij eerdaags wel op de stoep staat met een bosje sleutels.... En dan! Haha! Ik blijf het volgen.

Veel succes!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Hij ziet zichzelf natuurlijk niet als de spetter die jij hem vindt hè... volgens mij vinden de meeste knappe mensen zichzelf ook maar heel gewoon! Wie weet hoe onzeker hij zelf is joh, misschien denkt hij wel dat hij geen kans bij jóu maakt! Bovendien vind jij hem natuurlijk ook superknap omdat je verliefd op hem bent, dat heb ik ook zo vaak gehad... dan kwam ik die lui een paar jaar later weer tegen en dan dacht ik: mwah, het viel eigenlijk best mee met dat 'knap'
leuk topic en heerlijk spannend om te volgen.

maak je geen zorgen hoor. mijn vent liet 2 weken na de eerste ontmoeting niets horen van zichzelf. ik had mijn telefoonnummer gegeven en ik was gewend dat er dan flink gsmst zou worden maar er gebeurde niets. toen ik na 2 weken nog maar eens in een mailtje mijn nummer had gegeven met de reaktie erbij dat hij maar eens moest bellen als hij nog een keer wilde afspreken want dat leek mij zo gezellig, toen belde hij pas. achteraf bleek dat hij geen contact gezocht had omdat hij zeker wilde weten dat ik echt in hem geinteresseerd was ipv hem zag als losse flodder en zat echt te wachten tot ik hem weer opzocht. nu wonen we samen.
Genoeg mannen die dus niet gelijk op de stoep staan Isabel ..

Je kunt ook een etentje organiseren voor vrienden.. en hem ook uitnodigen..

Ben je niet bijna jarig?

Je bent dan wel niet alleen met hem.. maar hij blijft vast en zeker hangen tot je vrienden weg zijn ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven