Ex wil afspreken
zondag 3 februari 2019 om 23:07
Ik ben echt oud en ik heb echt ervaring!
Niet doen. Dit is zo'n geval waar je emoties (hormoongestuurd) je een weg gaan laten bewandelen waar je achteraf de haren van spijt uit je kop gaat trekken.
Met je ex word het nooit een fijne relatie (omdat hij respectloos is naar wat jou gelukkig maakt nu en egoïstisch gaat voor wat hij nu op de korte termijn wil) en als je kwijt bent wat je nu aan waardevols hebt krijg je het niet meer terug. Terwijl je het nu niet op waarde schat. Wat je ex te bieden heeft is kortstondig en oppervlakkig: passie en verliefdheid voor eventjes.
Niet doen. Dit is zo'n geval waar je emoties (hormoongestuurd) je een weg gaan laten bewandelen waar je achteraf de haren van spijt uit je kop gaat trekken.
Met je ex word het nooit een fijne relatie (omdat hij respectloos is naar wat jou gelukkig maakt nu en egoïstisch gaat voor wat hij nu op de korte termijn wil) en als je kwijt bent wat je nu aan waardevols hebt krijg je het niet meer terug. Terwijl je het nu niet op waarde schat. Wat je ex te bieden heeft is kortstondig en oppervlakkig: passie en verliefdheid voor eventjes.
zondag 3 februari 2019 om 23:16
Dit dus. Niet doen, al is het alleen al voor je kind.parbleumondieu schreef: ↑03-02-2019 23:07Ik ben echt oud en ik heb echt ervaring!
zondag 3 februari 2019 om 23:24
Lastig zeg!
Enigste wat ik kan zeggen is.
Als je echt verliefd bent?
Dus als je je man zoent etc. Denk je dan aan je ex? Of als jullie film kijken, denk je aan hem!?
Ik ben single en geen kids .
Maar ik heb liever dat me partner eerlijk is en vertelt hoe die zich voelt. Dan dat hij constant aan een ander denkt , en wie weet dolverliefd is. En bang om zijn hart te volgen. Dan heb ik liever dat ie weggaat en wat die dan date moet die zelf weten.
Dus als je je man zoent etc. Denk je dan aan je ex? Of als jullie film kijken, denk je aan hem!?
Maar ik heb liever dat me partner eerlijk is en vertelt hoe die zich voelt. Dan dat hij constant aan een ander denkt , en wie weet dolverliefd is. En bang om zijn hart te volgen. Dan heb ik liever dat ie weggaat en wat die dan date moet die zelf weten.
maandag 4 februari 2019 om 01:25
maandag 4 februari 2019 om 08:31
Knoop dit goed in je oren to.parbleumondieu schreef: ↑03-02-2019 23:07Ik ben echt oud en ik heb echt ervaring!
maandag 4 februari 2019 om 08:33
Als single is het anders.Ilovefairytales schreef: ↑03-02-2019 23:24Lastig zeg!
Een partner is vervangbaar. Een gezin niet.
maandag 4 februari 2019 om 10:18
Als je af wil van je huidige relatie dan kan je dat prima doen. Hoewel ik denk dat het ook nu tot niets gaat leiden maar het kan wel rust geven om dat uit te proberen. Dan weet je het maar. Alleen is de kans heel groot dat hij later, als hij weer wat meer keus heeft, weer voor een ander kiest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 4 februari 2019 om 10:32
Niet doen..... Nu lijkt het een leuk idee, maar je haalt jezelf een hoop ellende op je hals. Je hebt nu een fijne relatie zeg je. Dat is veel waard. Door af te spreken breng jij jezelf misschien aan het twijfelen. Spanning wint het misschien van het comfortabele gevoel die jouw huidige relatie je nu geeft.
Ik heb er in elk geval spijt van. Mijn toenmalige man is nu mijn ex man. En de ex met wie ik afsprak? Die was ineens niet meer zo leuk toen mijn gezin aan diggelen ging. Harde les en waarschijnlijk niet op iedereen van toepassing, maar wil het je toch meegeven.
Ik heb er in elk geval spijt van. Mijn toenmalige man is nu mijn ex man. En de ex met wie ik afsprak? Die was ineens niet meer zo leuk toen mijn gezin aan diggelen ging. Harde les en waarschijnlijk niet op iedereen van toepassing, maar wil het je toch meegeven.
anoniem_374737 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 10:34
Reden: Taalfout
Reden: Taalfout
0.18% gewijzigd
maandag 4 februari 2019 om 11:07
Je focust je nu alleen op de mooie herinneringen aan je ex. Ik zou me focussen op de zin “toch werkte het op een bepaald moment niet meer”.
Het ging kennelijk slecht genoeg tussen jullie om er samen een punt achter te zetten.
Focus je op die herinneringen. Wat werkte er niet meer? Hoe naar was dat? Hoeveel verdriet heb je gehad omdat het niet werkte?
Het ging kennelijk slecht genoeg tussen jullie om er samen een punt achter te zetten.
Focus je op die herinneringen. Wat werkte er niet meer? Hoe naar was dat? Hoeveel verdriet heb je gehad omdat het niet werkte?
maandag 4 februari 2019 om 18:44
Verliefdheid is doorgaans een slechte raadgever voor beslissingen. Ik herken het een beetje.
Mijn man is wel mijn grote liefde, maar niet mijn grootste verliefdheid. Mijn grootste verliefdheid is een heel lang en ingewikkeld verhaal van een liefde die toen niet kon. Ik heb hem een paar jaar terug nog een paar keer gezien, maar uiteindelijk niet meer mee afgesproken omdat ik er te veel van in de war raakte. Uiteindelijk vond ik het minder moeilijk dan ik dacht, omdat ik ondanks al die verwarrende gevoelens toch vol voor ons gezin wilde gaan. En weet je, bij mij was het toch echt wel weer “uit het oog, uit het hart”. Natuurlijk denk ik nog wel eens aan hem, maar dan stuur ik hem in gedachten een beetje liefde en ga ik weer door met wat ik aan het doen was. Het slijt echt bijna allemaal en dat laatste restje hoort gewoon bij mij.
Mijn man is wel mijn grote liefde, maar niet mijn grootste verliefdheid. Mijn grootste verliefdheid is een heel lang en ingewikkeld verhaal van een liefde die toen niet kon. Ik heb hem een paar jaar terug nog een paar keer gezien, maar uiteindelijk niet meer mee afgesproken omdat ik er te veel van in de war raakte. Uiteindelijk vond ik het minder moeilijk dan ik dacht, omdat ik ondanks al die verwarrende gevoelens toch vol voor ons gezin wilde gaan. En weet je, bij mij was het toch echt wel weer “uit het oog, uit het hart”. Natuurlijk denk ik nog wel eens aan hem, maar dan stuur ik hem in gedachten een beetje liefde en ga ik weer door met wat ik aan het doen was. Het slijt echt bijna allemaal en dat laatste restje hoort gewoon bij mij.
maandag 4 februari 2019 om 21:13
Laat je ex in en met liefde los. Loslaten in liefde is ook houden van. Zie het als een roman die je geschreven hebt. Je kunt er in bladeren, stukken herlezen, tranen laten om wat was en glimlachen bij herinneringen. Een goede roman heeft geen extra hoofdstuk nodig. Je bent nu bezig met je nieuwe roman, richt je aandacht op wat je nu hebt. Een liefde volle basis, vertrouwen en wederzijds respect, een mooie toekomst.Loïs schreef: ↑04-02-2019 20:54Bedankt voor alle reacties!
Kleine toevoeging op mijn verhaal:
Na onze eerste afspraak in september heeft hij het contact verbroken. Er speelde veel gevoel op tussen ons beiden en hij wilde mijn leven niet ingewikkeld maken. Ik was in eerste instantie opgelucht door zijn besluit. Maar na een paar maanden ging ik hem missen, appte hem en zodoende nodigde hij me uit.
Het is mis gegaan in onze relatie omdat ik een haat/liefde houding had naar hem toe. Dat verdiende hij niet. Daar voel ik me nog best wel eens schuldig over. In het begin van mijn huidige relatie gedroeg ik me ook zo. (Ben daardoor in therapie gegaan. Gaat sindsdien goed. Dat is nu al jaren zo).
Puur rationeel kan ik wel goede beslissingen maken. Ik wil niet weg bij mijn huidige vriend. Zo simpel is het.
Ik ben ergens bang dat ik mijn ex weer ga missen en spijt ga krijgen. Ik weet wel dat de scherpe randjes van dat gevoel vanzelf slijten. Maar de liefde blijft. Daar ben ik van overtuigd. Het is nooit echt helemaal weg geweest.
Nu lijkt het het gras bij de buren groener dan jouw eigen gazon. Maar bedenk dat dat alleen jij je eigen gazon kunt onderhouden en tot bloei kunt laten komen. Het gazon van de buren is bruiner dan het er op het eerste oog eruit ziet.
Met andere woorden, koester en zorg voor jouw gezin, laat het niet stukgaan omdat je een illusie wilt najagen.