Haarverf voor kind?
maandag 4 februari 2019 om 10:13
maandag 4 februari 2019 om 10:23
Ik denk dat er +16 op staat met het idee dat kinderen niet zelfstandig moeten gaan verven. Haar is haar dus dat maakt niks uit.
Mijn kinderen verven ook in gekke kleurtjes vanaf dat ze een jaar of 9 zijn, is hier ook niet raar ofzo. Gewoon leuk toch? Wel eens gehad dat het lelijk werd, niet zichtbaar of dat het er moeilijk uit ging
Mijn kinderen verven ook in gekke kleurtjes vanaf dat ze een jaar of 9 zijn, is hier ook niet raar ofzo. Gewoon leuk toch? Wel eens gehad dat het lelijk werd, niet zichtbaar of dat het er moeilijk uit ging
maandag 4 februari 2019 om 10:24
maandag 4 februari 2019 om 10:25
Mijn dochter wil dat ook, maar ik heb het tot nu toe nog niet goed gevonden omdat ze behoorlijk licht haar heeft en ik bang ben dat er zo’n blauwe of groene gloed in blijft hangen. Permanent blauw verven mag ze niet van mij (ze is nogal wispelturig en volgende week kan ze het opeens niet meer mooi vinden).
Ik weet niet waarom er 16+ op staat, maar weet iemand of die uitwasbare kleurverf ook echt helemaal uitwasbaar is?
Ik weet niet waarom er 16+ op staat, maar weet iemand of die uitwasbare kleurverf ook echt helemaal uitwasbaar is?
maandag 4 februari 2019 om 10:25
Toxicologisch breken nog niet volgroeide kinderorganen (schadelijke) stoffen minder makkelijk af dan volwassenen.Hangmat schreef: ↑04-02-2019 10:23Ik denk dat er +16 op staat met het idee dat kinderen niet zelfstandig moeten gaan verven. Haar is haar dus dat maakt niks uit.
Zo geel als een kanariepiet
maandag 4 februari 2019 om 10:26
ik vind dit op de site van Isditveilig.nl:
Vanaf welke leeftijd mag het haar gekleurd worden?
Haarkleurproducten zijn niet bestemd voor kinderen. Door gevallen van onjuist gebruik van haarkleurproducten bij kinderen in het verleden, hebben Europese regelgevers in nauw overleg met haarkleurfabrikanten dan ook besloten haarkleurproducten van de volgende waarschuwing te voorzien:
''Dit product is niet bestemd voor gebruik bij personen jonger dan 16 jaar''
De reden hiervoor hangt niet samen met zorgen over het product, maar met de vaardigheid van kinderen om de gebruiksaanwijzing te lezen, begrijpen en op te volgen. En dit vormt een essentieel onderdeel van het kleuren van het haar. Ook van kappers wordt verwacht dat zij niet het haar kleuren van personen jonger dan 16 jaar.
Volgens mij heeft het meer te maken met het begrijpend vermogen van kinderen dan dat het om veiligheid of het product zelf gaat.
Als jij als ouder het geen probleem vindt, zie ik niet waarom het niet zou kunnen
Haarkleurproducten zijn niet bestemd voor kinderen. Door gevallen van onjuist gebruik van haarkleurproducten bij kinderen in het verleden, hebben Europese regelgevers in nauw overleg met haarkleurfabrikanten dan ook besloten haarkleurproducten van de volgende waarschuwing te voorzien:
De reden hiervoor hangt niet samen met zorgen over het product, maar met de vaardigheid van kinderen om de gebruiksaanwijzing te lezen, begrijpen en op te volgen. En dit vormt een essentieel onderdeel van het kleuren van het haar. Ook van kappers wordt verwacht dat zij niet het haar kleuren van personen jonger dan 16 jaar.
Volgens mij heeft het meer te maken met het begrijpend vermogen van kinderen dan dat het om veiligheid of het product zelf gaat.
Als jij als ouder het geen probleem vindt, zie ik niet waarom het niet zou kunnen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 4 februari 2019 om 10:28
Bij echte haarverf kan het zijn dat de hoofdhuid van een kind daar niet tegen kan. Je kunt het ook groen maken met een spuitbus die nu in het zuiden volop te koop zijn ivm de Carnaval. Dan kan hij er het er ook weer uit wassen en hoeft hij het niet uit te laten groeien.
Ik heb hier nog geen enkel kind gezien met blauw of groen haar behalve dan met Carnaval. Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje tokkie.
Ik heb hier nog geen enkel kind gezien met blauw of groen haar behalve dan met Carnaval. Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje tokkie.
maandag 4 februari 2019 om 10:29
Ja dat denk ik ook.rosanna08 schreef: ↑04-02-2019 10:26ik vind dit op de site van Isditveilig.nl:
Directions kopen en gaan!
maandag 4 februari 2019 om 10:29
rosanna08 schreef: ↑04-02-2019 10:26ik vind dit op de site van Isditveilig.nl:
Nou kappers hebben daar dus echt schijt aan kennelijk.
maandag 4 februari 2019 om 10:33
waarom is het nou weer tokkie?Blondie456 schreef: ↑04-02-2019 10:28Bij echte haarverf kan het zijn dat de hoofdhuid van een kind daar niet tegen kan. Je kunt het ook groen maken met een spuitbus die nu in het zuiden volop te koop zijn ivm de Carnaval. Dan kan hij er het er ook weer uit wassen en hoeft hij het niet uit te laten groeien.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 4 februari 2019 om 10:33
"la Riche Directions
Geen ammonia, geen peroxide, geen PPD, geen dierlijke ingrediënten en een strikt geen-proefdieren-beleid. Cruelty-free en vegan dus. La Riche Directions biedt niet alleen de beste kleuring om je haar te pimpen, maar ook de veiligste. Voor mens én dier. '
Directions gebruiken wij hier ook
Geen ammonia, geen peroxide, geen PPD, geen dierlijke ingrediënten en een strikt geen-proefdieren-beleid. Cruelty-free en vegan dus. La Riche Directions biedt niet alleen de beste kleuring om je haar te pimpen, maar ook de veiligste. Voor mens én dier. '
Directions gebruiken wij hier ook
maandag 4 februari 2019 om 10:34
maandag 4 februari 2019 om 10:38
Is het ook niet zo dat die kleuren niet bij iedere haarkleur kunnen? Ik weet nog dat ik vroeger mijn haar ook in alle kleuren van de regenboog verfde, maar mijn haar is donkerbruin/zwart en moest dus altijd ontkleurd worden. En ontkleuren lijkt me dan weer niet echt aan te raden voor een kind van 10.
mockturtle wijzigde dit bericht op 04-02-2019 10:38
1.84% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
maandag 4 februari 2019 om 10:41
Ja klopt, ontkleuren doe ik niet, de jongste heeft aardig donker haar, zeg maar donkerblond, en de oudste lichtrood. Niet alle kleuren pakken goed. Het beste pakt koningsblauw-achtig of felroze op lichte stukken haar hierMockTurtle schreef: ↑04-02-2019 10:38Is het ook niet zo dat die kleuren niet bij iedere haarkleur kunnen? Ik weet nog dat ik vroeger mijn haar ook in alle kleuren van de regenboog verfde, maar mijn haar is donkerbruin/zwart en moest dus altijd ontkleurd worden. En ontkleuren lijkt me dan weer niet echt aan te raden voor een kind van 10.
maandag 4 februari 2019 om 10:52
Grappig. Want je ziet het juist veel onder de elitairdere Amsterdam Zuid kinderen en in het Gooi.Blondie456 schreef: ↑04-02-2019 10:28Ik heb hier nog geen enkel kind gezien met blauw of groen haar behalve dan met Carnaval. Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje tokkie.
maandag 4 februari 2019 om 10:58
Dat is dus het grappige eraan dat het hier dus juist niet tokkie is.Blondie456 schreef: ↑04-02-2019 10:54Daar kom ik dus ook niet vandaan. Ik woon al mijn hele leven in Brabant.