zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

cooper raad je me aan om eerder naar de ha te gaan?
quote:Cooper30 schreef op 18 maart 2009 @ 22:11:

Moet vrijdag bellen voor een afspraak: dan gaan ze ff een foto maken van mijn eileiders (HSG), ff checken of ze niet dicht zitten. Schijnt wel een beetje pijnlijk te zijn. Die gyn van mij neemt gelukkig geen halve maatregelen, ze wil gewoon alles onderzoeken om alles uit te sluiten.

Sommige artsen schrijven geen ibuprofin of iets dergelijks voor.

neem mijn advies als je geen pillen krijgt voorgeschreven om in te nemen neem dan 600 mg ibuprofin een uur van tevoren !

ga geen ervaringsverhalen googlen, de ene HSG is de andere niet !

en mensen met een vervelende ervaring hebben vaker de behoefte om hierover te schrijven dan mensen die het een "appeltje- eitje onderzoekje" vonden.

Neem voor het HSG onderzoek je partner mee, je kunt er naar van worden en dan kun je beter niet zelf terugrijden.

neem zelf maandverband mee , die matrassen van het ziekenhuis zijn niet erg comfortabel.

en doe lekker makkelijke kleding aan.

*yam wijsneus sluipt weer weg. *
Xaartje, hoe is het nu met je weeen?

Cooper, goed advies van Yam wellicht over die pijnstilling

Knappekloon, moeilijk he, als je zo graag wilt en het lukt gewoon nog niet en dan is je vriend er ook niet altijd op het goede moment. Maar als je regelmatig ongesteld bent is de kans heel groot dat je wel op een natuurlijke manier zwanger zal kunnen worden. Maar heel belangrijk rond de eisprong seksen en niet tijdens. Zaad kan tot 72 uur actief blijven, eitje slechts paar uur, dan moet je wel heel goed mikken!

Eten was heel gezellig, wel heel zout en dus nog liter water achterover geslagen toen ik thuis was. Koe was een heerlijk echt moedertje die het niet meer uithield om weer naar huis te gaan, zo herkenbaar, maar dat wordt uiteindelijk steeds gemakkelijker!

Ik ga genieten van het mooie weer

Groetjes Ukkie
heey meiden...

kom maar ff aanwaaien, ben ziek!! onzettend verkouden en barstende koppijn... doe niet zoveel momenteel, beetje bankhangen en net ff poosje buiten geweest met Syenna!

Idd Ukkie, was blij dat ik thuis was... eten was zout ik heb ook veel gedronken!!

meiden ik ga weer, sorry!! fijn weekend
Oh meiden, ik lees elke dag met jullie mee en ik baal zo dat ik echt geen tijd om te reageren!!

Nog een ruime week, dan is mijn tentamen... dan kan ik eindelijk weer een beetje terug komen op aarde!

Oh ja en vanmorgen voelde ik een soort van plopje... leek alsof het mijn darmen waren... maar misschien was het wel de baby.

En zo zijn er nog heel veel dingen die ik met jullie wil delen!

En ik wil ook zo graag op jullie reageren, maar het lukt me nu echt niet... grrrr...

tot over een ruime week meiden!!
Aapje, fijn te horen dat het goed gaat.

Ik voelde de baby bij 15 wkn en een beetje al. Ik weet niet meer hoever je nu bent maar het zou dus best kunnen. Wat gaaf!!! Die van mij is ook wel een echte stuiterbal.

Hier alles ok. Bij de VK geweest, alles weer perfect. Kleine is ingedaald en ligt zo goed als vast. Bloeddruk goed, hartje prima. De voorweeen zijn gelukkig over. Het heeft wel een dikke 24 uur geduurd en ik was goed gesloopt daarna. Nu probeer ik het echt rustiger aan te doen. Erg moeilijk, maar het gaat wel aardig. Beetje zittend strijken, bouwtekeningen gemaakt...dat werk. Niet meer te veel lopen...

Vanaf zondag heb ik officieel meldplicht Maar het gaat nog wel even duren hoor dames, ik ga voor de 42 wkn!!!

Koe, beterschap, zorg goed voor jezelf

Ukkie, hoe gaat het bij jullie????

Yamuna, dat zijn goeie tips! Hoe gaat het met jou/jullie

Knappekloon, dat geld heb je goed besteed! heerlijk een goeie set tuinmeubels, geniet ervan!

Coop, zoals je vast al doorhad, ben ik nogal van het koppige/eigenwijze... Vind hulp vragen erg moeilijk. Verder had ik de pech dat mijn moeder een weekje weg was en dat mn schoonouders een maand in Curacao zitten (eind vd maand pas terug :( ) Mijn moeder zal zich na het weekend wel opwerpen als huishoudelijke steun.

Gelukkig (?) word ik steeds groter en ronder en immobieler en kan ik steeds minder. Dus als ik mn schoenen niet aankrijg kan ik ook het huis niet uit hahahaha.
xaar weet je zeker dat je voor de 42 weken gaat als je nu al immobiel bent??

heb vandaag weer op hyves gelezen dat een oude schoolvriendin zwanger is van de tweede

$#%^&( iedereen wordt maar zwanger GVD
Ach, ik heb mn laptopje dus maakt mij niet uit ;)

Nee ik denk ook niet dat het 42wk gaat duren. Veel mensen denken ook dat het niet lang meer gaat duren. Hij ligt er echt klaar voor.

Vandaag ook mn eerste buik-striae ontdekt :( Wist wel dat het ging gebeuren, heb mn hele lijf vol zitten nl. Maar het was toch ook even slikken, jeugdtraumaatje dat weer kwam bovendrijven. Maar goed, vind het al niet meer erg, ik legde mn handen op mn buik en voelde dat gewurm. Ik ben zo gek op mn buikbaby! Im blessed

Hebben vanmiddag klossen en een rugsteun opgehaald, dus het mag gaan gebeuren. Ook een lekkere buiksteunband gekocht. Dat kan ik zeker nu goed gebruiken,

Lieve KK, vind het naar voor je dat je je zo rot voelt. Zo confronterend om dat op hyves te lezen. Zitten jullie al te denken om naar de HA te gaan?

voor nu, dikke knuf
Even snel een zwaai! Vandaag dagje naar Amersfoort geweest met de meiden van een ander toppic hier. Hebben heel lekker en gezellig een high tea gedaan zonder kinderen. Was echt super.

KK, sterkte en meid, heb vertrouwen en hoe moeilijk ook probeer het een beetje los te laten, Hoe meer je er aan denkt, hoe moeilijker het is zegt men. Kan het me heel goed voorstellen hoor, maar schijnt wel zo te zijn dat lichaam stress voelt en ervaart en dan schijnt het moeilijker te gaan. Hoe dan ook heel veel succes en anders gewoon naar de ha gaan!

Fijn weekend dames
Aapje dat zal maar zo kunnen, ik voelde de kleine met 15 weken... idd een soort plopje, gekriebel aan de binnenkant van je buik!! bijzonder he?? Succes met je laatste tentamens.. tot snel!

Xaar, fijn dat alles goed is joh, geniet ervan voor je het weet ben je je grote buik kwijt!!!

KK, knuffel van mij! doe rustig aan en denk om jezelf, hoe moeillijk dat ook is, vertrouwen houden en niet teveel gaan stressen!! miss toch een idee om naar de ha te gaan!

Hier een ziekenboeg, ik was al sinds do.dag verkouden, nu een echt grieperig gevoel, alles doet me zeer, enorme koppijn.. en sinds gistermiddag Syenna zo uit het niets huilen, huilen, huilen we waren ff op visite, wist even niet zo goed wat te doen, ze wilde niet slapen in de kinderwagen, op schoot was ze onrustig, ze wilde niet spelen, dus maar naar huis gelopen.. even thuis op de bank ja hoor daar kwamen de niesbuien en snotterbellen, zo zielig.. heb ff uitje gesneden en haar lekker op bed gedaan!! heeft ze heerlijk 2uur geslapen.. even eruit geweest wilde niets, was ff niet vrolijk ! dus haar fles maar klaar gemaakt, pyama aan en hups op bed.. zijn wij ook maar op bed gegaan {22.00uur} half 1 werd ze huilend wakker, ff heen, ff getroost veilig bij mama toen viel ze weer in slaap tot half 5.. toen wilde ze drinken... daarna goed geslapen.. nu steeds aan het rommelen, slaapt nu gelukkig ff.. ben bek af! dus ga nog ff snel mail bekijken en met asprine op de bank... mannetje ook erg verkouden, dus gezellige snotter boel hier!!

tot later meiden
koe beterschap ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

duimen jullie voor mij dat ik morgen mijn eisprong heb? heb deze gisteren en vandaag namelijk niet gehad en vriendje gaat morgen weer weg namelijk...
@Yam: Tjonge, jij komt als geroepen! Zat van de week al even te zoeken op het forum of jij iets had geschreven over HSG, maar kon niks vinden. Dacht “Yam heeft daar vast ervaring mee gehad, ff kijken wat zij ervan zegt”. Enne, zoals je dus wellicht heb kunnen lezen, had je een maand of wat geleden de diagnose al goed gesteld: PCO.

Ik heb Naproxen gekregen, die ik een uur van te voren moet innemen. Neem idd Cooperman mee en ben de rest van de dag vrij.

Hoe gaat het verder met je?

@KK; Je zou naar de HA kunnen gaan. Dan kan hij en de gyn e.e.a. gaan checken. Er is vast niks aan de hand, maar wellicht hebben zij tips/tricks. En als er wel wat aan de hand is, dan weet je het ook en kun je gerichter actie gaan ondernemen/ gaan nadenken over gerichtere acties/je opties bepalen. Let op he: de kans dat je nooit zwanger raakt is heeel klein, dus no worries!

@Koe: BETERSCHAP!
Hallo Meiden,

Net even de huisartsenpost gebeld. Joya had na het badderen een slok haarlotion opgedronken. Was haar aan het aankleden haar romper aan het dichtdoen. Ik had wel gezien dat ze dat flesje greep, maar voordat ik het wist had ze het klepje met haar tanden opengewipt en had ze een slok naar binnen. Tja en wat doe je dan.... Eerst een slokje van Jayden zijn drinken gegeven en daarna even man en mijn moeder sms gestuurd, nadat Jayden in bed lag overigens. Advies van mijn ouders was bel maar even voor de zekerheid en dus ook gedaan. Ze heeft het even met de arts overlegt en na een kwartiertje belden ze terug. Moet het gewoon aanzien en in de gaten houden. Mocht haar ook gewoon haar melk geven en naar bed doen. Moeilijk in de gaten houden is het dan wel moet ik zeggen. Ze is stil en dat is nu net wat me beangstigd! De laatste dagen en ook vandaag overdag kuchte ze wat af voor ze in slaap viel. En nu slaapt ze direct zonder kuchen. Misschien het middel tegen hoesten

Nou goed, ga wel een keertje extra kijken en de babyfoon een tikkie harder straks als ik ga slapen. (ze kucht overigens weer nu, toch niet het goede middel dus )

Jayden was op en kapot. Heeft na het eten bij mijn ouders nog een boterham gegeten thuis omdat hij volgens eigen zeggen zo'n honger had van het spelen bij opa en oma. Na het bad dus Diego-boekje gelezen en daarna lekker gaan slapen.

Straks maar op tijd naar bed en dan morgen weer werken.

Groetjes Ukkie
*MELD*

goedemorgen dames.

Ukkie, hoe gaat het met Joya? wel even schrikken maar ze zal nu wel lekker ruiken ;) (sorry flauw) Jammer dat je geen ontdekking heb gedaan naar HET hoestmiddel.

Hoe is het verder??

Koe, gaat ie? zitten jullie nog in de lappenmand? Hebben jullie een beetje kunnen slapen?

Coop, wanneer moet je naar het zkh voor de fotos? Sorry ik heb een korte termijngeheugen van een theezakje... Naproxen is een fijne pijnstiller, dat zal zn werk wel doen. Moet je daarna lang wachten voor de uitslagen???

Knappekloon, ik heb heel hard geduimd voor je. Dus als het goed is hebben jullie weer goed gemikt deze maand Mijn duimen draaien!

Aapje, mijn duimen draaien ook voor jou en je tentamens. Hoe gaat het met je wurmpje

*disclaimer, may contain lots of complaining*

Hier alles ok. Ben toch nog veel te veel bezig. ZIjn een hoop dingen die ik gedaan wil hebben...zo'n tweestrijd. Het is overal zon puinhoop en dat zal iedereen ZONDER nesteldrang beamen. Word er onrustig van. Moet overal overheen stappen grrrrrr. Bah. Mn man zegt aan de ene kant, denk om de kleine, doe rustig aan ....maar als ik zeg ik ga nu even op de bank zitten (nadat ik de kozijnen en plinten heb geschuurd) dan krijg ik toch een scheve blik....

Ik slaap eng rottig. Mn man snurkt enorm en hij is vreselijk koppig. Als ik er iets van zeg reageert hij geirriteerd :( Daarnaast doet mn lijf pijn. Mn bekken voelt alsof hij helemaal uitelkaar ligt. Het kraakt en knarst als ik probeer te draaien.freaky. Verder veel harde buiken. Mn buik ziet er helemaal raar uit als het gebeurd, en ze duren lang. Moet echt even ontspannen en doorademen om hem weer normaal te krijgen. Af en toe een voor wee-tje. Bah heb een echte baaldag. Zijn een paar dingen die ik perse gedaan wil hebben vandaag maar daar laat ik het bij. Ik blijf verder in bed. Kan ik lekker een beetje genieten van mn buikie.

Sorry...moest het even kwijt.

Fijne maandag meiden!!
Ach lieve Xaar, het is ook niet niks zo een grote verhuizing, laat staan vlak voor je bevalling. Je moet wel echt goed op jezelf en op je kleine letten!! Doe idd alleen de dingen die ECHT gedaan moeten worden en als je dan een scheve blik krijgt: so be it! Ja ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij moet je dat wel zo in je achterhoofd houden!

Lastig joh! Is het einde eigenlijk al een beetje in zicht? Als in: wat moeten jullie nog allemaal doen om het huis weer helemaal op orde te hebben? Is de badkamer bv al klaar?

@ Ukkie: wat zul je geschrokken zijn. Zo zie je maar weer hoe enorm snel zoiets kan gaan he! Hoe is het nu met Joya?

@ Coop: spannend meid! Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen en dat het doorspuiten bij jullie het positieve effect zal hebben waar zoveel mensen het over hebben! Hoe sta je er in? Ben je nerveus?

@ Koe: wat een kleine kanjer heb je! Echt ze doet het zo goed!! Knap hoor! En hoe is het nu met jou? Nog ziek? Wanneer zou je weer beginnen met werken? Dat is nu toch ook ergens? Heb je er nog steeds zin in? Is ook weer een hele nieuwe fase he!

@ KK: lastig is dat he om te lezen dat het bij anderen wel lukt! Ik vind het wel heel knap jullie nog niet naar de huisarts zijn gegaan. Het is natuurlijk verstandelijk gezien heel goed, maar ik had het denk ik niet zo lang volgehouden! Ik blijf voor je duimen! (heb altijd het gevoel gehad dat wij samen zwanger zouden zijn... en dat denk ik nog steeds, dus ik vind dat het bij jou nu ook moet lukken! ;))

@ ringel: hoe gaat het met 2 kinderen? Al helemaal gewend? Hoe is je dochter eronder? Ze vond het in het begin toch wat lastig met haar zusje...

Hier gaat alles prima. Ik ben bezig met een opdracht die ook volgende week af moet (dus nu officieel soort van pauze/spijbelen... hihi) Het is druk, maar wel interessant. De worm doet het goed. Mijn buik groeit erg goed. Al 15 weken en 3 dagen zwanger. De tijd vliegt. Volgende week weer naar de vk. En met pasen wil mijn vriendin een echo maken, misschien kunnen we dan al zien wat het is! Ik ben er zo nieuwsgierig naar!

Verder heb ik deze weken veel last van hormomen. Die vliegen echt alle kanten op. Kan heel blij en heel verdrietig zijn. MIjn man heeft het best zwaar :-) Ook voel ik mijn onderrug al behoorlijk. Ik hoop dat dat niet erger wordt, maar zal het maar aan moeten kijken!

Al met al is het dus erg druk, maar geniet ik tussendoor met volle teugen!! Echt heerlijk!

Zo nu moet ik echt weer verder! Tot snel meiden!!
Leuk even wat van je te horen Aapje.

Als jullie met pasen een echo doen kunnen jullie mits hij/zij er goed voor ligt wel zien wat het gaat worden. Wij hebben het gezien met 15wk 4d. without a doubt.

Leuk hoor!!!

Je hebt gelijk hoor. Ik lig ook weer in mn bedje met het laptopje. Tvtje aan. Heb dan wel al de hele ochtendshow gehad. Maar nu even niks.

De badkamer is al bijna klaar. Woensdag wordt het meubel geplaatst, de wc doet het, er moet nog wat gekit worden. Een groot naadeel is, de douche is bijna klaar voor gebruik, maar toen de aannemer donderdag de deur er in wilde zetten...is de deur geklapt. in 1.000.000.000. stukjes. :( de nieuwe deur komt op zn vroegst over een week. Dus moeten daar op wachten, sort of. De oude badkamer kan er daarna pas uit en dan kunnen daar de droger en wasmachine inkomen (nu op zolder) en daaaaaarna gaat hij pas de zolder doen. Dus dat gaat echt nog wel een tijdje duren. Als ik net bevallen ben ligt het natuurlijk even stil, dan heb ik geen zin in dat gedoe. Maar moet zeggen dat ik er erg tegenop zie dat het daarna weer doorgaat, met een pasgeboren baby in de herrie en zooi :(

Ik schrijf met een aantal meiden die rond dezelfde periode zijn uitgerekend (april/mei/juni) en die hebben allemaal de schattigste babykamertjes met kastjes, plankjes, bedjes, tierelantijntjes.... Dan vind ik het toch wel erg jammer dat ik dat niet heb. Vooral met je eerste heb je daar toch wel erg behoefte aan .....
KK, ik duim voor je meid!!!!

Ukkie, dat is ook wat zeg, ha ha wat een meid!! Heeft ze er nog last van gehad?

Xaar, had ik ook de laatste weken enorm slecht slapen, pfff vervelend is dat he!!?? blijf vandaag maar lekker in bed't is pokkeweer!! vreselijk!! Doe rustig aan en lekker genieten van je mooie buik...

Aapje, succes met je rondvliegende hormonen!! en met je studie natuurlijk!! fijn dat alles goed gaat, super! wat leuk zeg dat je vriendin een echo gaat doen... willen jullie ook weten wat het word?

Hier gelukkig een redelijk goeie nacht achter de rug, Syenna had wat verhoging gister aaf, dus maar niet ingebakerd, gewoon in slaapzakje met mouwtjes.. ging goed!! Dus denk dat we van de bakeren af zijn.... ze lag er om 21.00uur in en om half 3 meldde ze zich, ff wat drinken en knuffelen, schone luier en slapen tot half 8!! toen maar beetje gedronken viel ze als een blok in slaap tot 10.00uur... evies eruit ze heeft toen goed gedronken { oogies wat ontstoken} en nu ligt ze net weer in haar bed, ze heeft nog weinig zin in spelen en vind het prima in bed.. heb ik ff tijd voor jullie en voor mezelf, ben nog lang niet fit!1 barstende koppijn, en ook nog van dat kut weer, word je al helemaal niet beter van!! mannetje ook super verkouden maar die's vanmorgen wel naar het werk gegaan!!

Meiden ik ga op de bank onder een deken met een kopje thee...

Groetjes Koe
@Ukkie: jeetje, nou hopen maar dat ze er niks van heeft, van die lotion. Hoe is het met je gehoor

@Aapje: leuk dat je even spijbelt om hier wat te schrijven, succes met de laatste loodjes

@Xaar: dan toch maar geen 42 weken?

Heb vrijdagochtend de afspraak staan. de gyn zei: het is net zoiets als dat je naar de tandarts gaat en ze ff moeten boren. Doet niet veel pijn, maar toch. Ze had me beter niks kunnen vertellen, want ben toch wel een beetje gespannen. Het schijnt op menstruatiepijn te lijken, nou, dat kan ik wel hebben. Maar het duurt ook wel een paar minuten, dus hoop maar dat de secondes snel wegtikken.

Gatverdamme, heb geen zin vandaag om te werken. Ga ook maar lekker op tijd naar huis, vandaag. bleh
Coop, succes vrijdag meid! wat gaan ze nu precies doen?
wat verhalen zeg haha

xaar waarom heb je eigenlijk het klussen nu gedaan? is niet echt handig ivm einde zwangerschap toch?

oh ja had vanmorgen mijn eisprong, gister het heeeeelm gezellig met vriendje dus de kans is gegrepen. nu maar weer duimen dat het raak is

ik wil nog niet naar de huisarts gaan. ik schrijf af en toe ook mee op het forum na een jaar nog niet zwanger, en allemaal geven ze aan dat het alleen maar moeilijk en zwaarder wordt en de sex een stuk minder leuk wordt na de afspraak met de huisarts. lief en ik hebben afgesproken om rond juni naar de huisarts te gaan en daar houd ik me wel aan, ik moet gewoon wat meer geduld hebben.

alleen het ene moment gaat het effe wat moeilijk dat het andere moment. (nu gaat t wel aardig, maar ben natuurlijk ook goed ontstresst na al die sex van het weekend hahahaha)

jeej uk dat zal vast wel schrikken zijn van joya. gelukkig heeft het geen kwaad gedaan maar dat lijkt me echt superverveld als zoiets gebeurd.

aapje als je weet wat het is, zal je het dan ook al gaan vertellen tegen iedereen, of houd je het dan voor jezelf en je man (en je forumvriendinnen natuurlijk )
KK, ik denk dat je een heel goed punt hebt om nog even af te wachten. Jullie hebben natuurlijk ook nog het nadeel dat je vriend vaak weg is.

Waarom we nu zijn gaan klussen. Mijn man en ik zijn nog helemaal niet zo lang samen, pas 2 jaar. De plannen om te verbouwen waren er al gelijk. Toen kwam het verlangen om een kindje te krijgen. Dat ging heel snel want was na een half jaar zwanger. Dus nu wilde we snel gaan verbouwen. Echter heeft alle rompslomp eromheen ervoor gezorgd dat het lang duurde voordat we geld hadden. Toen de planning bla bla bla .... vergunningen.... en hier zijn we
KK, wel knap van je hoor, dat je nog wacht tot juni! Ja dat hoor ik vaker, zodra ze naar een ha oid gaan word de zin in sex veel minder.... vrienden van ons precies zo! was de lol er een beetje af zeg maar!! Ik duim voor je meid dat het nu raak is!! das idd een groot nadeel he dat je vriend vaak weg is van huis.. volhouden meid!!! blijf erin geloven..... knuffel van mij!

Syenna slaapt weer veel vandaag, ik kan niet slapen door de enorme koppijn, grrrrr...... lig maar wat op de bank/bed en beetje achter de computer, moet eigenlijk naar de supermarkt maar heb echt geen puf! moet mannetje vanaaf maar ff heen!!..
Nou, hier ff de ervaringsdeskundige dan maar, ik zie geen verschil in ons sexleven voor of na ons HA bezoek
haha cooper. per stel kan dat natuulrijk heel erg verschillen, maar het is nu al zo als ik tegen mijn vriendje zeg dat we verplicht sex moeten hebben omdat ik mijn eisprong heb wordt de sex er niet echt leuker van.

dus meestal zeg ikd an maar niks tegen hem'.

een ander ding wat mij tegenhoudt is dat mijn vriend er vaak toch niet is wanneer er onderzoeken moeten gebeuren, iets wat mij heel boos op hem / op zijn werk kan maken,

en een derde is dat ik ong. 2 jaar terug had last van paniekaanvallen, waardoor ik een tijd bij de psychotherapeut heb gelopen en ook antidepressiva heb voorgeschreven,

omdat ik toch een beetje eigenwijs ben, ben ik zonder hulp van hem en van mijn huisarts zelf af gaan bouwen met de medicijnen, en ik krijg daar waarschijnlijk ook commentaar op als ik langs de huisarts ga en daar heb ik niet zo'n zin in,

xaar hoe erg is je huis? net zoiets als help mijn man is klusser?

koe sterkte met je hoofdpijn!!
...
anoniem_62445 wijzigde dit bericht op 23-03-2009 21:34
Reden: dubbelop
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven