Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Zit iemand van jullie op twitter? Ik zie de hele tijd posts voorbij komen van een Saskia, die blijkbaar net een baby heeft. En het is blijkbaar nogal een ding ofzo, ze krijgt per tweet echt duizenden likes en ik snap het echt niet. Ik vind haar nogal eng obsessief met haar kind:

"Nooit eerder heb ik zo lief gehad en mij zo geliefd gevoeld.
Door jou werd ik mij..."

"De start van ons allesomvattende verhaal."

"Ruim 300 uur geleden waggelde ik hoogzwanger het ziekenhuis in.
Nu, 13 dagen later, verlaat ik het gebouw met het grootste geschenk wat de liefde me te bieden heeft.

Ik ben een ander.
Krachtiger, zekerder.
Voor altijd moeder."

Brrrrr. Als ik het goed begrijp had ze voorheen last van depressie en angsten en durfde ze eigenlijk niet zwanger te worden? Iets met een crisisdienst en dood willen. Ze had wel wat tegenvallers met de zwangerschap, maar ze deed echt alsof ze bijna dood gingen met z'n tweeën. Wat een taak heeft deze baby.
luistervink wijzigde dit bericht op 05-02-2019 10:10
Reden: Herkenbaarheid van de twitteraar
1.91% gewijzigd
Klinkt mij echt een beetje manisch in de oren. Als dat maar goed blijft gaan...
Ja, ik herken die berichten inderdaad. Ik zit ook op twitter en ik volg blijkbaar iemand die haar ook volgt.
Luistervink schreef:
04-02-2019 20:13
Zit iemand van jullie op twitter? Ik zie de hele tijd posts voorbij komen van een *knip* die blijkbaar net een baby heeft. En het is blijkbaar nogal een ding ofzo, ze krijgt per tweet echt duizenden likes en ik snap het echt niet. Ik vind haar nogal eng obsessief met haar kind:

"Knip”

Brrrrr. Als ik het goed begrijp had ze voorheen last van depressie en angsten en durfde ze eigenlijk niet zwanger te worden? Iets met een crisisdienst en dood willen. Ze had wel wat tegenvallers met de zwangerschap, maar ze deed echt alsof ze bijna dood gingen met z'n tweeën. Wat een taak heeft deze baby.
Oeioeioei...
anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 13:17
24.68% gewijzigd
kindrebel schreef:
04-02-2019 15:03
Ik vind het volwassen als je de plotwendingen in je leven aanvaart en daar het aller beste van wilt maken.
Mwoah. Zwanger worden hoeft geen plotwending te zijn, dat is op te lossen met een abortus. En ik denk dat er wel mee scenario’s zijn waarin iets doen toch beter uitpakt dan de boel aanvaarden.
Als je werkloos raakt is het volwassen ding om te doen, solliciteren, als je een hartaanval krijgt, is het volwassen ding om te doen, stoppen met roken.
Alleen aanvaarden brengt je niet zoveel. Maar als je bedoelt dat het óók aanvaarden van de situatie, naast actie ondernemen zeg maar, het makkelijker maakt, ben ik het wel met je eens.
z-u-s schreef:
05-02-2019 07:44
Oeioeioei...
Als ik die tweets van Saskia lees voel ik heel duidelijk dat ik voor mezelf de juiste keuze heb gemaakt. Dat is ook wat waard!
sam1968 schreef:
05-02-2019 08:08
Als ik die tweets van Saskia lees voel ik heel duidelijk dat ik voor mezelf de juiste keuze heb gemaakt. Dat is ook wat waard!
Helemaal waar! Ik ook!
...
luistervink wijzigde dit bericht op 05-02-2019 15:57
Reden: :)
98.12% gewijzigd
Je kunt veel van dat mens zeggen en schrijven, maar ze heeft wel 'n strakke kamer ingericht voor 't jong. Volwassen kleurgebruik.
kindrebel schreef:
04-02-2019 15:03
Ik vind het volwassen als je de plotwendingen in je leven aanvaard en daar het aller beste van wilt maken.
Het is zeker volwassen als je ze aanvaard, maar dat is niet hetzelfde als het lijdzaam ondergaan. Ook op plotwendingen mag je gewoon reageren. Dus als je werkloos raakt, een nieuwe baan zoeken. Als je ziek wordt, kun je misschien een behandeling ondergaan. Als je partner weg gaat, kun je actief proberen om hier mee om te gaan. En als je per ongeluk zwanger raakt en dit niet wil voldragen, dan kun je er iets aan doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Luistervink schreef:
Zit iemand van jullie op twitter? Ik zie de hele tijd posts voorbij komen van een Saskia, die blijkbaar net een baby heeft. En het is blijkbaar nogal een ding ofzo, ze krijgt per tweet echt duizenden likes en ik snap het echt niet. Ik vind haar nogal eng obsessief met haar kind:

"Nooit eerder heb ik zo lief gehad en mij zo geliefd gevoeld.
Door jou werd ik mij..."

"De start van ons allesomvattende verhaal."

"Ruim 300 uur geleden waggelde ik hoogzwanger het ziekenhuis in.
Nu, 13 dagen later, verlaat ik het gebouw met het grootste geschenk wat de liefde me te bieden heeft.

Ik ben een ander.
Krachtiger, zekerder.
Voor altijd moeder."

:sick:

Wat een deeldrang. Gruwel. Daar mogen nog wel wat pilletjes in.
.
anoniem_380983 wijzigde dit bericht op 10-04-2019 21:01
99.91% gewijzigd
XXXBellaCiao1996xx schreef:
05-02-2019 13:38
Heel gek, maar ik vind het een cadeau dat ik een vrouw ben, dat ik de keuze voor mezelf mag maken. Als ik een man was geweest, had ik altijd in de stress gezeten dat mijn vriendin 'perongeluk 'zwanger kon worden en alsnog het kind hield, waardoor je als man geen keuze hebt.

Welkom!

Ik denk trouwens dat mannen die stress kunnen voorkomen door gewoon condooms bij zich te dragen of zich laten steriliseren.
Luistervink schreef:

...volgens mij heb ik zojuist in mijn mond overgegeven.
Welkom Bella!
Fijn om te horen dat je hier zoveel herkenning vindt dat je jezelf beter kan accepteren. Kleine en strenge gemeentes kunnen behoorlijk beperkend en veroordelend zijn. Maar als je verder kijkt dan dat, kom je erachter dat er tegenwoordig ontzettend veel vrouwen geen kinderen krijgen.
En ook wij krijgen soms flink wat onbegrip over ons heen (zie de bingokaart op de eerste pagina ;) ) en het is heel fijn om dat hier kwijt te kunnen. Maar al met al worden we steeds minder bijzonder, wat nog veel fijner is natuurlijk.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Welkom Bella!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
XXXBellaCiao1996xx schreef:
05-02-2019 13:38
haayhaay! Ik ben nieuw hier, door een tip van een lieve viva vrouw!
Wij zijn ook kinderloos.
Altijd vanaf jongs af aan geweten. Geen kinderen voor mij, maar wel een boerderij met veel dieren, waar ik al mijn liefde aan kan geven.

In mijn omgeving wordt hier vaak raar gereageerd, vandaar dat ik een topic starten, en uiteindelijk hier terecht kwam.

Wij wonen in een christelijke gemeente, waar geen kinderwens, niet wordt geaccepteerd. Hierdoor heb ik me jaren als buitenbeentje beschouwd,
Ik wil je niet jaloers maken maar ik woon dus op ene boerderij met veel dieren! :-D
Drie honden, een kat, een geit en een bok, kippen, parelhoenders en paarden en een pony.
Woon je al buitenaf? Als je nog naar een boerderij zoekt, kijk naar wát voor gemeente je je vestigt.
Zoek bij voorkeur een katholieke gemeente op, want daar zijn ze veel liberaler en accepteren ze gemakkelijker andersdenkenden.
iones schreef:
05-02-2019 15:53
Ik wil je niet jaloers maken maar ik woon dus op ene boerderij met veel dieren! :-D
Drie honden, een kat, een geit en een bok, kippen, parelhoenders en paarden en een pony.
Woon je al buitenaf? Als je nog naar een boerderij zoekt, kijk naar wát voor gemeente je je vestigt.
Zoek bij voorkeur een katholieke gemeente op, want daar zijn ze veel liberaler en accepteren ze gemakkelijker andersdenkenden.

Er zijn toch ook wel niet gelovige gemeentes?
Vixxen schreef:
05-02-2019 15:57
Er zijn toch ook wel niet gelovige gemeentes?
Zeker, of minder gelovige gemeentes. Maar in elke gemeente is wel een kerk en die kerk bepaalt toch vaak een beetje de sfeer.
Ook helpt het als er al veel import woont. Hoe meer mengelmoes, hoe minder uniform de groep, hoe minder de mensen anderen hun manier van denken op willen leggen.

Dit is iets om naar te kijken als je je wilt vestigen in een plattelandsgemeente. Ik woon zelf op het platteland in Twente. Hier is het overwegend katholiek maar dank zij een vroegere dominee die zijn kerk grond liet aankopen, kregen ook hervormde boeren middels erfpacht hier voet aan de grond. Nu is het fifty fifty en iedereen leeft door elkaar heen. Ook de hervormden zijn lid van de carnavalsvereniging en doen gewoon met alles mee. Niemand weet eigenlijk wat de ander is, totdat er een doop, trouwerij of een begrafenis is. En er woont hier ook nog wel wat import.

Maar zou ik me gevestigd hebben in Vriezenveen of Rijssen, had het er heel anders uit gezien. Daar wonen hervormden en die vormen meer een gesloten gemeenschap waar ze hun gedachtengoed aan anderen willen opleggen. Is niets voor mij.

Je zou je ook kunnen vestigen in het buitengebied bij een stad. Daar zijn de mensen ook wat liberaler.
iones schreef:
05-02-2019 16:19
Zeker, of minder gelovige gemeentes. Maar in elke gemeente is wel een kerk en die kerk bepaalt toch vaak een beetje de sfeer.
Ook helpt het als er al veel import woont. Hoe meer mengelmoes, hoe minder uniform de groep, hoe minder de mensen anderen hun manier van denken op willen leggen.

Ik kom uit een klein dorp met weinig import, maar de kerk had daar totaal geen invloed. Nou ging ook niemand daar naar toe en is ie inmiddels gesloten.

Edit: nu ik erover nadenk vond ik de omliggende dorpen destijds erg beklemmend en nogal 'ons kent ons'. Dus denkt dat mijn dorp een uitzondering was.
Maar denk sowieso dat ik in een nogal atheïstische omgeving woonde.
Dan heb je de mazzel dat je opgegroeid bent in een omgeving met veel wijze mensen! Maar meestal is het niet zo.
iones schreef:
05-02-2019 17:51
Dan heb je de mazzel dat je opgegroeid bent in een omgeving met veel wijze mensen! Maar meestal is het niet zo.
Oorspronkelijk katholiek, maar ja die zijn nou eenmaal wat afvalliger ;)

Ik vond mijn dorp al erg beklemmend en voelde me daar al een uitzondering, ik wil niet weten hoe dat is in andere (christelijkere of homogenere) dorpen. Brrr.
Laatste keer dat ik terug was kwam ik al een oud klasgenoot tegen met drie kinderen :biggrin:
Vixxen schreef:
05-02-2019 18:02
Oorspronkelijk katholiek, maar ja die zijn nou eenmaal wat afvalliger ;)

Ik vond mijn dorp al erg beklemmend en voelde me daar al een uitzondering, ik wil niet weten hoe dat is in andere (christelijkere of homogenere) dorpen. Brrr.
Laatste keer dat ik terug was kwam ik al een oud klasgenoot tegen met drie kinderen :biggrin:
Kijk, je zegt het nu al, afvalliger. Katholieken zijn gewoon niet zo streng. Als ze al geloven zijn ze veel gematigder. En dat bedoelde ik er mee. Kom je in een gemeenschap van protestanten of hervormden, die laten sowieso al moeilijker andersdenkenden toe in hun kringetje.

Het is trouwens wel zo dat mensen op het platteland wat behoudender zijn hoor. Dat is mij ook wel opgevallen. Maar hier stoort het niet waar ik woon.

En je bent gewoon aangewezen op het buiten wonen als je een boerderij wilt met veel dieren. Dat gaat in een stad gewoon niet lukken. Ja, buiten de stad nog wel. Als daar mogelijkheden zijn. Maar die mogelijkheden duren ook niet eeuwig ivm de expansiedrift van steden. Er is woningtekort, er wordt uitgebreid. Voor je het weet zit je omringd door de bouw met als gevolg een hoop gezeur.
Mijn geboortedorpje heeft 1 katholieke kerk en 1 protestantse. In de protestantse wordt elke maand een lezing gehouden. Dat kan over sport gaan, over wetenschap of over het milieu of weet ik wat. Daar gaan ook gewoon katholieken naartoe en die zijn er ook welkom. Wellicht dat dat in West Brabant allemaal wat gemoedelijker gaat.
Hier in Tubbergen ook éen katholieke kerk en één protestantse. De laatste is soms wat meer rigide. De katholieke staat ook meer open voor de protestantse (mensen) dan andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven