Problemen thuis (vader)
dinsdag 5 februari 2019 om 20:20
+1 en ik zou als de wiedeweerga uit huis gaan. Maar eigenlijk vind ik dat je vader het huis uit moet.
dinsdag 5 februari 2019 om 20:21
Als ik jou was, zou ik stante pede het huis uit gaan. Misschien tijdelijk bij je vriend gaan wonen tot je een kamer hebt gevonden. Een cámera op je slaapkamer? Is ie nou helemaal van de ratten besnuffeld?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 5 februari 2019 om 20:29
Het gedrag van jouw vader is strafbaar. Het is verboden om geheime opnames te maken in iemand haar privédomein, en al helemaal als de camera op het bed gericht is. Jouw ouders weten dat dondersgoed, want dat is precies waarom zij nu zo boos omdat jij het ook aan jouw vriend hebt verteld. Ze zijn als de dood dat dit verhaal op straat komt te liggen. En dat betekent dus ook dat zowel jouw vader (die de camera plaatste) als jouw moeder (die hem de hand boven het hoofd houdt) niet jouw belang op de eerste plaats hebben staan. Ik zou als de wiedeweerga op zoek gaan naar woonruimte elders, want dit gedrag is echt onacceptabel.
dinsdag 5 februari 2019 om 20:30
Echt bizar en ziek! En ook hoe jouw moeder hiermee omgaat zeg.. Ik zou ook zo snel mogelijk uit huis gaan, misschien is een slot op je kamerdeur tot die tijd een oplossing? Zodat er geen nieuwe camera's geplaatst kunnen worden..
En jouw vader boos op jou? Jij hebt alles kapot gemaakt? Nee dat heeft hij met zijn zieke fantasieën! Waar hij al hulp voor had moeten zoeken voordat hij zover ging om die camera op de slaapkamer van zijn eigen dochter te zetten...walgelijk!
En jouw vader boos op jou? Jij hebt alles kapot gemaakt? Nee dat heeft hij met zijn zieke fantasieën! Waar hij al hulp voor had moeten zoeken voordat hij zover ging om die camera op de slaapkamer van zijn eigen dochter te zetten...walgelijk!
dinsdag 5 februari 2019 om 20:44
Ik zou zo snel mogelijk het huis uit gaan. Wat een raar verhaal .Je Vader zit naakt op jouw bed en zet een camera neer gericht op jouw bed.
Je kan dit gewoon bij de politie melden he!?
En dan is het nu aan hem om heel veel berouw te tonen en hij mag helemaal niet boos zijn op jou. Jeetje zeg wat een ziek verhaal.
Ik snap jouw moeder ook niet.
Had je we een goede band met je Vader? En met je moeder?
Kan je niet naar je vriend toe?
Je kan dit gewoon bij de politie melden he!?
En dan is het nu aan hem om heel veel berouw te tonen en hij mag helemaal niet boos zijn op jou. Jeetje zeg wat een ziek verhaal.
Ik snap jouw moeder ook niet.
Had je we een goede band met je Vader? En met je moeder?
Kan je niet naar je vriend toe?
dinsdag 5 februari 2019 om 20:45
dinsdag 5 februari 2019 om 20:49
Oh wauw, wat bizar en heftig zeg! Wat ik ook heel triest vind, is dat er nu totaal geen ruimte is voor jouw stuk en impact, want je wordt er ook nogeens tussenin geplaatst en iedereen verwacht wat.
Je ouders verwachten dat je het vergeeft en vergeet, voor je vriend moet je begrip op brengen voor het stuk waarin hij is gekwetst en daardoor niet meer langs wil komen en ik zie niemand die zich druk maakt om jou.
Je vader heeft inderdaad een kronkel, je moeder gedraagt zich zwak en conflictvermijdend en jij wordt in de rol geduwd van soort van aanstichter.
Bizar, misselijkmakend en laf, dat zijn alle woorden die ik ervoor heb. Wat moet dit verschrikkelijk voor je zijn
.
Mijn advies zou zijn: pak je spullen, logeer een tijdje bij je vriend, ga van daaruit zorgen voor eigen woonruimte, laat je ouders even in hun sop gaarkoken, wees lief voor jezelf, verwerk dit op jouw tempo en manier en kijk naderhand maar een keer wat je met je ouders doet.
Je ouders verwachten dat je het vergeeft en vergeet, voor je vriend moet je begrip op brengen voor het stuk waarin hij is gekwetst en daardoor niet meer langs wil komen en ik zie niemand die zich druk maakt om jou.
Je vader heeft inderdaad een kronkel, je moeder gedraagt zich zwak en conflictvermijdend en jij wordt in de rol geduwd van soort van aanstichter.
Bizar, misselijkmakend en laf, dat zijn alle woorden die ik ervoor heb. Wat moet dit verschrikkelijk voor je zijn
Mijn advies zou zijn: pak je spullen, logeer een tijdje bij je vriend, ga van daaruit zorgen voor eigen woonruimte, laat je ouders even in hun sop gaarkoken, wees lief voor jezelf, verwerk dit op jouw tempo en manier en kijk naderhand maar een keer wat je met je ouders doet.
dinsdag 5 februari 2019 om 20:56
Vreselijk verhaal TO.
Je vader heeft je privacy heel naar geschonden. Dat is een hele heftige ontdekking en zet je wereld op zijn kop. Op termijn slijt het gevoel van bespied worden/zijn wel, maar duurt een tijdje.
Wat me moeilijker lijkt is dat je vader jou stiekem bekeek voor zijn eigen gerief. Dat zou mijn beeld van hem onherstelbaar beschadigen. Geen idee of dat met begeleiding is te repareren (het is wat het is, toch?).
Ik zou je eigen plek gaan zoeken en het huis verlaten, zsm. Afstand nemen en hopelijk verzacht de tijd het nare gevoel over je vader.
(En ik zou geen aangifte doen. Schiet je weinig mee op, alleen maar meer confrontatie mocht het ooit tot een aanklacht komen).
Je vader heeft je privacy heel naar geschonden. Dat is een hele heftige ontdekking en zet je wereld op zijn kop. Op termijn slijt het gevoel van bespied worden/zijn wel, maar duurt een tijdje.
Wat me moeilijker lijkt is dat je vader jou stiekem bekeek voor zijn eigen gerief. Dat zou mijn beeld van hem onherstelbaar beschadigen. Geen idee of dat met begeleiding is te repareren (het is wat het is, toch?).
Ik zou je eigen plek gaan zoeken en het huis verlaten, zsm. Afstand nemen en hopelijk verzacht de tijd het nare gevoel over je vader.
(En ik zou geen aangifte doen. Schiet je weinig mee op, alleen maar meer confrontatie mocht het ooit tot een aanklacht komen).
dinsdag 5 februari 2019 om 21:05
Dat je vader een seksuele fantasie heeft is 1 ding, dat zijn dochter er in voorkomt en hij (een deel van) die fantasie uitvoert is buiten alle proportie. Wat hij heeft gedaan is strafbaar. Dat zijn dochter in zijn fantasie zit / betrokken wordt is echt heel zorgelijk. Ik zou zsm verhuizen en daarbij duidelijk aangeven waarom. Contact afkappen totdat hij in therapie zit. Is hij helemaal besodemietert? Krankzinnig dat je moeder haar hand boven zijn hoofd houdt.
Wat droevig voor je dat je ouders beide niet voor jouw belang kiezen.
Wat droevig voor je dat je ouders beide niet voor jouw belang kiezen.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:28
Dat jou vader het lef heeft om bozig tegen jou te doen. Hij spoort niet. Als ik jou was had ik hem helemaal verrot gescholden en aangifte gedaan ookal is het je vader. Vieze pedofiel en dat je moeder m nog beschermt ik had ze allebij flink de waarheid gezegd en als vader geen psychische hulp zoekt doe je aangifte. Je laat m toch niet zomaar hiermee weg komen alsof het niets is?