Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
dinsdag 5 februari 2019 om 16:19
Boardbabe, fijn dat je nu in ieder geval een uiterste datum hebt! Hopelijk kan je nog wat slapen en met meer energie de bevalling in.
Teckeltje, klinkt heftig dat je nu al zoveel pijn hebt. Lijkt me inderdaad slim om dat met de verloskundige te bespreken. Sterkte!
Aapje, ik moet ook elke week bij de verloskundige langs vanaf 36 weken.
Morgen ben ik 37 weken en heb ik dus officieel een voldragen baby in mijn buik
Ik merk wel dat het wachten nu echt is begonnen. Alle voorbereidingen zijn eigenlijk wel zo goed als klaar, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest en begin me er zelf ook steeds meer klaar voor te voelen. Probeer wel elke dag nog wat dingen te plannen voor mezelf zodat ik niet alleen maar op de bank hang, hoe vullen jullie je dagen nog?
Teckeltje, klinkt heftig dat je nu al zoveel pijn hebt. Lijkt me inderdaad slim om dat met de verloskundige te bespreken. Sterkte!
Aapje, ik moet ook elke week bij de verloskundige langs vanaf 36 weken.
Morgen ben ik 37 weken en heb ik dus officieel een voldragen baby in mijn buik
dinsdag 5 februari 2019 om 16:27
dinsdag 5 februari 2019 om 16:33
Gefeliciteerd snowgirl! Fijn dat de bevalling vlot ging en dat het goed gaat met jullie.
Na dikke 3 dagen bedlegerig te zijn ben ik blij dat ik weer wat kan. Probeer inderdaad elke dag wat te plannen. Veel met zoon ook bezig;vraagt nu eenmaal veel aandacht. Als hij op kdv is duik ik na wegbrengen meestal m'n bed weer in en dan in de middag ga ik iets doen. Of niet en vermaak me met netflix.
Na dikke 3 dagen bedlegerig te zijn ben ik blij dat ik weer wat kan. Probeer inderdaad elke dag wat te plannen. Veel met zoon ook bezig;vraagt nu eenmaal veel aandacht. Als hij op kdv is duik ik na wegbrengen meestal m'n bed weer in en dan in de middag ga ik iets doen. Of niet en vermaak me met netflix.
dinsdag 5 februari 2019 om 16:51
Gefeliciteerd Snowgirl, wat fijn om te horen!!
Ik voel ook meerdere keren per dag de hik, vind dat zo schattig
Wij hadden vanmiddag de liggingsecho (ben precies 36 weken) en ze ligt netjes met haar hoofdje naar beneden en is ingedaald. Ze lijkt nu qua grootte en gewicht een heel gemiddelde baby (eerder werd ze behoorlijk klein geschat).
@Aapje: ik heb inderdaad vanaf nu elke week controle bij de VK!
Ik voel ook meerdere keren per dag de hik, vind dat zo schattig
@Aapje: ik heb inderdaad vanaf nu elke week controle bij de VK!
dinsdag 5 februari 2019 om 17:30
Teckeltje88 schreef: ↑05-02-2019 16:33Na dikke 3 dagen bedlegerig te zijn ben ik blij dat ik weer wat kan. Probeer inderdaad elke dag wat te plannen. Veel met zoon ook bezig;vraagt nu eenmaal veel aandacht. Als hij op kdv is duik ik na wegbrengen meestal m'n bed weer in en dan in de middag ga ik iets doen. Of niet en vermaak me met netflix.
Gefeliciteerd snowgirl! Fijn dat het nu eindelijk achter de rug is en je kan gaan genieten van je zoon .
@Teckeltje88: fijn dat je je iets beter voelt. Hier ook op de dagen dat zoon naar creche is, netflix op de bank en slaapje ook vaak. Dagen gaan dan erg snel merk ik.
Ik moet vrijdag weer naar het zh, dan ben ik 36 weken. Ook niet wekelijks een afspraak hier idd.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:40
Haha ja voor ik 't weet is 't altijd weer tijd om hem te halen en ik heb ik verder weinig tot niks gedaansyrinxx schreef: ↑05-02-2019 17:30Gefeliciteerd snowgirl! Fijn dat het nu eindelijk achter de rug is en je kan gaan genieten van je zoon .
@Teckeltje88: fijn dat je je iets beter voelt. Hier ook op de dagen dat zoon naar creche is, netflix op de bank en slaapje ook vaak. Dagen gaan dan erg snel merk ik.![]()
Ik moet vrijdag weer naar het zh, dan ben ik 36 weken. Ook niet wekelijks een afspraak hier idd.
dinsdag 5 februari 2019 om 19:10
Gefeliciteerd Snowgirl!
Qua activiteiten: ik kan al maanden niets dus als er geen vk of fysio afspraak ingepland staat wandel ik een stukje. Verder beetje online carcassonne, boekjes lezen en netflixen.
Zou het zo fijn vinden om weer een keer te uit eten te kunnen of te kunnen lunchen.
Qua activiteiten: ik kan al maanden niets dus als er geen vk of fysio afspraak ingepland staat wandel ik een stukje. Verder beetje online carcassonne, boekjes lezen en netflixen.
Zou het zo fijn vinden om weer een keer te uit eten te kunnen of te kunnen lunchen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
dinsdag 5 februari 2019 om 20:13
Ja je wereldje weer vergroten, daar kijk ik ook erg naar uit.Boardbabe82 schreef: ↑05-02-2019 19:10Gefeliciteerd Snowgirl!
woensdag 6 februari 2019 om 04:16
Gefeliciteerd met je zoon snowgirl! Ben benieuwd hoe je bevalling is verlopen.
Teckel, het klinkt echt ontzettend naar wat je beschrijft. Veel sterkte.
Ik heb nog steeds slapeloze nachten. Ik weet niet eens waarom ik niet kan slapen, maar begin het wel frustrerend te vinden dat het elke nacht zo’n drama is. En ik moet nog zo lang!
Vandaag hadden we een echo en een rondleiding in het ziekenhuis.
We hebben de bevalkamers gezien en ik werd er een beetje emotioneel van.. Het voelde zo echt ineens! Ik vond de kamers wel prima, alleen zo zuurstofarm..
Bedompte lucht en mega warm.
Ik kan nooit zo goed tegen kamers zonder frisse lucht, dus ben wel benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
Hebben jullie ook huisdieren
en zo ja, hebben die al iets in de gaten en hoe houd je katten uit de buurt van van het babybedje en box etc?
Teckel, het klinkt echt ontzettend naar wat je beschrijft. Veel sterkte.
Ik heb nog steeds slapeloze nachten. Ik weet niet eens waarom ik niet kan slapen, maar begin het wel frustrerend te vinden dat het elke nacht zo’n drama is. En ik moet nog zo lang!
Vandaag hadden we een echo en een rondleiding in het ziekenhuis.
We hebben de bevalkamers gezien en ik werd er een beetje emotioneel van.. Het voelde zo echt ineens! Ik vond de kamers wel prima, alleen zo zuurstofarm..
Bedompte lucht en mega warm.
Ik kan nooit zo goed tegen kamers zonder frisse lucht, dus ben wel benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
Hebben jullie ook huisdieren
en zo ja, hebben die al iets in de gaten en hoe houd je katten uit de buurt van van het babybedje en box etc?
woensdag 6 februari 2019 om 05:03
Dankjewel allemaal!
@mintel, bevalling is eigenlijk best goed gegaan. Rond 8.30 hebben ze mijn vliezen gebroken en toen hebben we een uurtje gekeken of het zelf op gang kwam of toch weeënopwekkers. Is het laatste geworden. Weeën kon ik goed opvangen tot het echt erg was. Wilde toen iets tegen de pijn, maar had al 7cm dus ging niet meer. Dan maar even douchen. Stond er net onder of ik zij, hij komt. Dus weer terug en jawel, volledig ontsluiting. 7 min persen en hij was er!
Erg snel gegaan dus.
@mintel, bevalling is eigenlijk best goed gegaan. Rond 8.30 hebben ze mijn vliezen gebroken en toen hebben we een uurtje gekeken of het zelf op gang kwam of toch weeënopwekkers. Is het laatste geworden. Weeën kon ik goed opvangen tot het echt erg was. Wilde toen iets tegen de pijn, maar had al 7cm dus ging niet meer. Dan maar even douchen. Stond er net onder of ik zij, hij komt. Dus weer terug en jawel, volledig ontsluiting. 7 min persen en hij was er!
Erg snel gegaan dus.
woensdag 6 februari 2019 om 15:22
Ik vond dat moment dat het hoofdje "staat" echt even vreselijk, maar als je dat hebt gehad issie er zo
Achteraf vond ik andere dingen wbt de bevalling pijnlijker/vervelender, maar ik weet niet of degene die voor de eerste keer moeten gaan bevallen dat wel willen horen
woensdag 6 februari 2019 om 16:39
Ignorance is bliss sometimes.freexx schreef: ↑06-02-2019 15:22Ik vond dat moment dat het hoofdje "staat" echt even vreselijk, maar als je dat hebt gehad issie er zo![]()
Achteraf vond ik andere dingen wbt de bevalling pijnlijker/vervelender, maar ik weet niet of degene die voor de eerste keer moeten gaan bevallen dat wel willen horen![]()