Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
@Tara: welkom! Mijn tip; probeer toch nog allerlei dingen te plannen. Ik ben nu bijna bij 40 weken, en de dagen duren steeds langer. Mocht je toch ineens bevallen, dan snapt iedereen dat.

Wat heftig van die bekkenverwringing, ik weet even niet meer wie dat schreef. Lijkt me heel moeilijk, zeker als je nog een kind hebt rondlopen! Sterkte!

Hier blijkt ons kindje toch wat te klein, ik moet met 40 weken terug naar de gynaecoloog, misschien wil hij gaan inleiden. Vind ik echt helemaal prima, ik zit al zo'n 2 weken met dagelijks (of eigenlijk nachtelijks) voorweeën die me behoorlijk uit mijn slaap houden. Laatste loodjes, laatste loodjes...
Honing14 schreef:
03-02-2019 15:28
Hey dames
Nu mijn man en ik gaan op de valreep nog een privé cursus doen
Hopelijk geeft me dat een beetje info houvast en rust

Dank voor al jullie reacties! Lief !
Wat goed zeg! Hopelijk gaat het helpen. Privé is fijn zodat je echt al je vragen kan stellen.
Heb wel even snel alles gelezen, morgen reageer ik wat uitgebreider.

Hier weer in het ziekenhuis. Verhoogde bloeddruk en eiwitten in mijn urine, plus dat ik nog steeds pijn heb waardoor ik weer weinig slaap en misselijk ben. Werd me echt even teveel. Maar goed nieuws! Ze willen me dinsdag gaan inleiden!
snowgirl1 schreef:
03-02-2019 22:56
Heb wel even snel alles gelezen, morgen reageer ik wat uitgebreider.

Hier weer in het ziekenhuis. Verhoogde bloeddruk en eiwitten in mijn urine, plus dat ik nog steeds pijn heb waardoor ik weer weinig slaap en misselijk ben. Werd me echt even teveel. Maar goed nieuws! Ze willen me dinsdag gaan inleiden!
Vervelend. Maar goed nieuws dat je ondanks alles toch de 37wk hebt gehaald! En dan is het nu idd wel tijd dat hij komt. Alvast succes met de bevalling!
@snowgirl: veel sterkte en uiteraard veel succes gewenst voor dinsdag!!!

Wat is er veel geschreven de laatste dagen! Ik reageer even kort, want deze eerste dagen met baby zijn vol en vermoeiend.
 Dank voor jullie felicitaties!!!
Alles gaat goed hier eigenlijk, ons meisje doet het super. Zelf moet ik erg herstellen, last van mijn bekken en bloedverlies en hechtingen etc. Maar vandaag gaat alweer iets beter dan gisteren en de kraamhulp en steun van mijn man is erg fijn!

Wilde nog even reageren op angst voor bevallen. Ik stond er hetzelfde in als de meesten van jullie schrijven. Spannend, wanneer gaat het beginnen, hoe gaat het zijn, hoeveel pijn en lichamelijke schade. Maar ook wel eens die gedachte aan dat er iets met de baby verkeerd zou kunnen gaan tijdens of vlak na de bevalling. Toch dacht ik meestal: zoveel vrouwen zijn me al voorgegaan, je lichaam kan dit, de zorg in ons land is zo goed, de kindersterfte zo laag. Ik keek er zelfs wel naar uit eerlijk gezegd.

Ik kijk goed terug op de bevalling, die ik als zeer intens en pijnlijk heb ervaren. Het duurde 12 uur. Had héél veel steun aan mijn man. De beloning onze dochter, maakt zoveel goed!!!

Uiteindelijk is mijn belangrijkste 'tip': heb vertrouwen en ga mee met elke wee. Goed ademhalen en tussen de weeën uitrusten. Hoe meer je ontspant, hoe krachtiger de wee en daarmee kom je steeds dichterbij je baby. Met die gedachte in je achterhoofd is de pijn beter te accepteren. Want het is wel heel pijnlijk!!! Maar wij allemaal kunnen dit. Jullie kunnen dit!!!

Ik heb overigens 1 workshop gedaan over bevalling, vond het nuttig en 1 avond ook ruim voldoende ter voorbereiding.

Uiteindelijk werd mijn post toch niet zo kort zie ik. ;-)

Ik wens alle zwangeren een goede nacht en alle kersverse moeders hetzelfde! :zzz:
Pff hier lig ik ook alweer een uur wakker, ik heb zo’n rusteloze benen dat het gewoon pijn doet. Ben vnv al in een heet bad geweest maar dat heeft niet geholpen. Ga maar op de bank liggen, heeft vriend iig een goede nacht. Dit worden nog 9 lange weken zo :sheep:
Ik lig ook wakker. Heb pijn in mijn buik en kan het niet plaatsen dus ben ontzettend aan het twijfelen wat ik nu moet doen. Ben eigenlijk al overgedragen van verloskundige naar ziekenhuis maar heb dinsdag pas eerste afspraak in ziekenhuis. Dus ziekenhuis bellen voor advies nu voelt raar, maar verloskundige bellen op dit tijdstip ook. Ik voel baby wel bewegen dus maak me daar geen zorgen over.
1-Aapje schreef:
04-02-2019 02:37
Ik lig ook wakker. Heb pijn in mijn buik en kan het niet plaatsen dus ben ontzettend aan het twijfelen wat ik nu moet doen. Ben eigenlijk al overgedragen van verloskundige naar ziekenhuis maar heb dinsdag pas eerste afspraak in ziekenhuis. Dus ziekenhuis bellen voor advies nu voelt raar, maar verloskundige bellen op dit tijdstip ook. Ik voel baby wel bewegen dus maak me daar geen zorgen over.
Ik had ook soms buikpijn. Voelde ook wel baby bewegen. Het was bij mij een aanhoudende pijn, alsof er veel spanning op je buik staat maar je het niet kan ontspannen door diep te ademen. Heb jij ook zoiets? Bij mij was er dus niets aan de hand, gewoon weer ēen kwaal erbij :steam:

@Freexx: magnesiumtabletten! Helpt echt. Sterkte.
Inmiddels is het weggetrokken maar was echt steken rechtsonder, tranen liepen over mijn wangen en kom alleen op mijn rug of linkerzij liggen.
1-Aapje schreef:
04-02-2019 06:42
Inmiddels is het weggetrokken maar was echt steken rechtsonder, tranen liepen over mijn wangen en kom alleen op mijn rug of linkerzij liggen.
:hug:
Had je misschien obstipatie Aapje?
Vervelend zeg Kan je vandaag een beetje slapen overdag?
Had je er ook pijn in je zij/rug bij aan 1 kant, aapje?
He wat vervelend aapje. Hopelijk kun je vandaag een beetje bijslapen.

Met mij gaat 't gelukkig beter. Ik ben absoluut niet pijnvrij en zoon tillen of bukken etc is eigenlijk echt nog een nogo maar ik ben weer enigszins mobiel. Vandaag dagje alleen met zoon maar m'n vader komt straks, dus dat scheelt enorm. Die kan dan helpen met tillen etc. Hij blijft gezellig tot 't avondeten. Morgen bepalen of ik woensdag ook hulp nodig heb. Ik kan in ieder geval weer een beetje positief naar de toekomst (lees komende weken) kijken. En hoop maar dat ik na bevalling snel herstel.

Grangsie fijn dat het goed met je gaat en dat je zo positief terugkijkt op je bevalling! Laat je maar lekker verwennen door de kraamhulp hoor! Bevallen is absolute topsport!

Honing fijn dat je een cursus gaat doen! Hoop dat 't je wat meer rust geeft.

Snowgirl,fijn dat ze je morgen gaan inleiden. Wel vervelend van je bloeddruk en eiwitten in urine maar als ze tot morgen wachten valt 't misschien mee?
@Honing: Nee, mijn darmen draaien al weken overuren :facepalm:.

@Snowgirl: Als ik stil lag alleen mijn buik, als ik bewoog straalde het wel wat uit. Inmiddels gelukkig nergens last meer van.

Man heeft zoon naar de opvang gebracht en ik zit op de bank. Gisteren vierden we een dubbele verjaardag en heb gewoon veel te veel gedaan. Zie alleen dat zijn knuffel en speen nog op tafel liggen dus moet zo zelf nog even heen en weer rijden. Gelukkig hebben we dit weekend tweede autootje gekocht dus hoef niet op de fiets.
Aapje, vervelend van vannacht! Gelukkig is het nu weer beter.

Ik werd vannacht ook wakker van kramp in mijn onderbuik, dus ik dacht even dat het misschien begonnen was, maar nadat ik naar de wc was geweest trok het langzaam weer weg. Nu wel nog steeds last, maar meer een een aanhoudende kramp/zeurend gevoel in mijn onderbuik en onderrug.

Grangssie, fijn dat je positief terug kijkt op je bevalling. Nu lekker uitrusten en herstellen.

Snowgirl, fijn dat je duidelijkheid hebt over het inleiden! Heel veel succes morgen!

Teckeltje, klinkt heftig die bekkenverwringing. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Fijn dat je wel veel hulp heb, maar kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je het allemaal niet zelf kan. Sterkte!
Ja het is behoorlijk heftig maar het gaat nu wel redelijk. Met veel rust. Alleen wat echt de hel is, is sokken aan doen. Dat doet echt zo veel pijn.
Gefeliciteerd grangssie!

Hier 40+1
Al weken veel harde buiken maar er gebeurd.mar niks
Vooral avonden en nachten flinke harde bolle buik dat ik denk " nu gaat t beginnen".
Overdag gaat t verder rustig allemaal
Spannend hoor.
Grangssie schreef:
04-02-2019 04:34
Ik had ook soms buikpijn. Voelde ook wel baby bewegen. Het was bij mij een aanhoudende pijn, alsof er veel spanning op je buik staat maar je het niet kan ontspannen door diep te ademen. Heb jij ook zoiets? Bij mij was er dus niets aan de hand, gewoon weer ēen kwaal erbij :steam:

@Freexx: magnesiumtabletten! Helpt echt. Sterkte.
Zojuist gehaald, hoop zo dat het werkt. Ben zo gaar nu, hopelijk geen voorbode op wat komen gaat.. vriend is gelukkig ook thuis dus kan wat zorgen van zoon wegnemen..

Veel slechte nachten hier dus.. balen
Wat zijn jullie plannen vandaag?

Ik heb net de traktaties gemaakt voor op kdv als zoon geboren wordt, en ben nu bezig met die voor zijn verjaardag want dat zou wel eens gelijk kunnen vallen of net niet.
Haha geen plannen, kan namelijk niet echt in een ziekenhuis. Wachten tot het morgen wordt.
Spannend snowgirl, hoe voel je je?

Mijn vader is hier en verder geen plannen behalve straks eten koken enz.
Wat voor traktatie heb je gemaakt?

Hopelijk ben ik morgen goed genoeg voor een rondje ikea. Anders nemen we daar een rolstoel voor mij. Alle schaamte voorbij...
@Teckeltje: Ik heb labels gemaakt voor om knijpfruit met aan 1 kant Woezel en Pip en op andere kant staat Hoera een broertje! Voor zijn verjaardag maak ik deze:

Afbeelding

En heb er 6 af en vindt het een rotwerk dus doe ik volgende keer niet weer haha.
Wel heel erg leuk aapje! Wat zit er in de olifant?
Teckeltje88 schreef:
04-02-2019 14:50
Wel heel erg leuk aapje! Wat zit er in de olifant?
Doosje rozijntjes met daarop dan zo'n toeter. Zoon is dol op olifanten.

En ik ben een blij mens want heb maandag sollicitatiegesprek voor mijn droomfunctie.
Zo ik meld me ook weer even. Zat er donderdag compleet doorheen door obstipatie, aambeien, maagzuur en niet kunnen slapen. Slaap al maanden slecht met iedere 1,5 u plassen maar afgelopen 2 weken was het max 5 u slaap en woensdag maar 3. Huisarts wilde me eerst vrijdag zien om slaapmedicatie voor te schrijven alleen wilde ze dat niet. Vk was het hier niet mee eens dus die gaf aan dat ik ook een nachtje in het ziekenhuis kon slapen. Met pijnstilling en slaapmedicatie. Heb ik uiteindelijk niet gedaan maar wel fijn om achter de hand te hebben. Ook heeft ze me doorverwezen naar de gynaecoloog om inleiden te bespreken, morgen heb ik die afspraak :lol:. Dus hoop dat ik snel een datum heb.

Fijn dat je morgen ingeleid wordt snowgirl!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven