Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Ik heb het prikken nooit echt spannend of moeilijk gevonden. Vind het voor jou pergamon wel heel rot dat je er zo tegenaan loopt

Hier controle echo gehad. Alles mooi in orde om morgen te mogen starten met gonal f 62.5
Enige jammere is dat de vorige ronde niet meetelt als ovulatie inductie ronde. Dus iui is ook 35 dagen verder weg
Ik zit echt vol in de PTSS naalden stress. Overweeg gewoon serieus om vanavond maar gewoon te skippen zo eng vind ik het...

Fijn dat alles goed is. Laten we hopen dat het überhaupt niet tot IUI hoeft te komen
Pergamon schreef:
04-02-2019 20:02
Ik zit echt vol in de PTSS naalden stress. Overweeg gewoon serieus om vanavond maar gewoon te skippen zo eng vind ik het...

Fijn dat alles goed is. Laten we hopen dat het überhaupt niet tot IUI hoeft te komen
Is er niet iemand anders doe jou kan (helpen) prikken aks je man in het buitenland is? Met jou ptss lijkt mij het heel heftig

Ik hoop ook dat we geen iui hoeven doen. Maar ergens heb ik al een tijdje het gevoel dat ovulatie inductie alleen voor ons niet het antwoord is.
Dat is verder nergens op gebaseerd. Alles ziet er steeds goed uit (op de cysten van afgelopen ronde na)
Maar ja, zwanger ben ik nog nooit geweest, dus I don't know
Pergamon schreef:
04-02-2019 20:02
Shit, wat naar Pergamon. Ik weet ook niet wat ik moet zeggen als prik-antiheld: Ga ervoor? Ga er niet voor? Leg ze weg en ga er later voor?
Is er niemand in de buurt die je kan helpen? :( Wat naar dat je vriend nu weer in het buitenland is. Kunnen jullie nog een skype-sessie inplannen deze avond? Misschien kan hij je er een beetje uitpraten?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Zit inmiddels jankend op de bank met vier naalden naast me (bij aanraken buik weggetrokken dus nieuw naaldje en 1x per ongeluk in vinger geprikt. Hier in de buurt weet eigenlijk niemand van traject af en om nou naar de oude buurvrouw te lopen...

Skip vanavond gewoon. Ik prik maar 37.5. Ergste wat kan gebeuren is dat ovulatie wat later is. Jammer dan. Morgen aankaarten in ziekenhuis en nieuwe prikinstructie aanvragen. Ik MOET over die drempel kunnen. Een paar dagen terug kon ik het immers ook.

Morgen ook maatschappelijk werk, dan kan ik het ook nog aankaarten.
Arcticfox1 schreef:
04-02-2019 19:52

Hier controle echo gehad. Alles mooi in orde om morgen te mogen starten met gonal f 62.5
Enige jammere is dat de vorige ronde niet meetelt als ovulatie inductie ronde. Dus iui is ook 35 dagen verder weg

Mooi dat de echo er goed uitzag. Kan me wel voorstellen dat uitstel van IUI jammer is, als je daar meer vertrouwen in hebt. Hoeveelste ronde OI wordt dit nu?
Pergamon schreef:
04-02-2019 20:19
Zit inmiddels jankend op de bank met vier naalden naast me (bij aanraken buik weggetrokken dus nieuw naaldje en 1x per ongeluk in vinger geprikt. Hier in de buurt weet eigenlijk niemand van traject af en om nou naar de oude buurvrouw te lopen...

Skip vanavond gewoon. Ik prik maar 37.5. Ergste wat kan gebeuren is dat ovulatie wat later is. Jammer dan. Morgen aankaarten in ziekenhuis en nieuwe prikinstructie aanvragen. Ik MOET over die drempel kunnen. Een paar dagen terug kon ik het immers ook.

Morgen ook maatschappelijk werk, dan kan ik het ook nog aankaarten.
Lieverd even snel. Ik zou niet weten hoe, maar als het even lukt, probeer dan wel te prikken vanavond... mijn arts zei dat het heel belangrijk is om je hormoonwaarden stabiel te houden.
Ik zou willen dat ik je zou kunnen helpen. Bellen ofzo? Zou dat je helpen?
botanietje schreef:
04-02-2019 20:20
Mooi dat de echo er goed uitzag. Kan me wel voorstellen dat uitstel van IUI jammer is, als je daar meer vertrouwen in hebt. Hoeveelste ronde OI wordt dit nu?
Dit word ronde acht van de ovulatie inductie. Dus als alles blijft gaan zoals nu:
februari 8
maart 9
april 10
Mei 11
Juni 12
Iui

@pergamon als je er nu zoveel stress van hebt dan zou ik het voor nu even laten zitten als ik jou was.
Zeker omdat je het morgen kan aankaarten. Ik hoop zo voor jou dat je met goede begeleiding over die drempel heen kan komen
DaisyLiz schreef:
04-02-2019 20:27
Lieverd even snel. Ik zou niet weten hoe, maar als het even lukt, probeer dan wel te prikken vanavond... mijn arts zei dat het heel belangrijk is om je hormoonwaarden stabiel te houden.
Ik zou willen dat ik je zou kunnen helpen. Bellen ofzo? Zou dat je helpen?

Goed dat jet het zegt van de hormoonwaarden. Daar had ik niet aan gedacht. Denk nu vooral vanuit PTSS en “ik heb altijd een ovulatie alleen duurt het wat langer voordat die er is”)

Ga denk ik mn moeder maar even bellen. Vriend zit aan een diner met klanten (is de vorige keer even naar het toilet gelopen, maar wil hem nu niet extra ongerust maken)
Pergamon schreef:
04-02-2019 20:29
Goed dat jet het zegt van de hormoonwaarden. Daar had ik niet aan gedacht. Denk nu vooral vanuit PTSS en “ik heb altijd een ovulatie alleen duurt het wat langer voordat die er is”)

Ga denk ik mn moeder maar even bellen. Vriend zit aan een diner met klanten (is de vorige keer even naar het toilet gelopen, maar wil hem nu niet extra ongerust maken)
Sterkte meid
Pergamon schreef:
04-02-2019 20:29

Doe dat! Of DaisyLiz, of ik bied me graag aan als vrijwilliger. Zelfs als het prikken uiteindelijk niet lukt vandaag, dan mag je best iemand vragen om je even uit de paniek-bubbel te halen. :hug:
botanietje schreef:
04-02-2019 20:33
Doe dat! Of DaisyLiz, of ik bied me graag aan als vrijwilliger. Zelfs als het prikken uiteindelijk niet lukt vandaag, dan mag je best iemand vragen om je even uit de paniek-bubbel te halen. :hug:
Ja dit! Succes lieverd.... ik zou willen dat ik je zou kunnen helpen...
Uren te laat, maar het is gelukt. Dosis zit er in. Goed dat ik morgen maatschappelijk werk spreek.

Nu meteen nog een paar keer prikken om er vanaf te zijn
Pergamon schreef:
04-02-2019 23:13
Uren te laat, maar het is gelukt. Dosis zit er in. Goed dat ik morgen maatschappelijk werk spreek.

Nu meteen nog een paar keer prikken om er vanaf te zijn
Wauw, knap gedaan. Heb je je moeder of vriend nog gesproken?
Sterkte bij maatschappelijk werk en hopelijk is je echo straks goed!
botanietje schreef:
05-02-2019 07:31
Wauw, knap gedaan. Heb je je moeder of vriend nog gesproken?
Sterkte bij maatschappelijk werk en hopelijk is je echo straks goed!

Mijn vriend voelde zich machteloos door mijn paniek en werd kribbig😩 Dat hielp echt helemaal niet, maar gelukkig belde mijn moeder terug rond 23 uur. Die was een avond weg geweest en praatte me er binnen 5 minuten uit de stress.

Echo was goed. Rechts een eiblaasje van 14.5mm, maar de linker is verdwenen. Desalniettemin : 14.5mm dus deze gaat doorgroeien!

Daarna een gesprek met de maatschappelijk werker. TOP mens! Echt zo fijn! Die gaat me er helemaal doorheen slepen. Ook qua prikken en met zusje. Voel me helemaal opgelucht dat ik nu de juiste hulpverlener heb gevonden.
Pergamon schreef:
05-02-2019 11:53
Mijn vriend voelde zich machteloos door mijn paniek en werd kribbig😩 Dat hielp echt helemaal niet, maar gelukkig belde mijn moeder terug rond 23 uur. Die was een avond weg geweest en praatte me er binnen 5 minuten uit de stress.
Ah, lastig hoor. Voor jou en Pergaman allebei wellicht (op afstand machteloos zijn haalt niet in iedereen het beste naar boven), maar hij zat niet met die naald in zijn vingers te stressen. Fijn dat je moeder je kon helpen en dat het zelfs nog gelukt is.
Pergamon schreef:
05-02-2019 11:53
Echo was goed. Rechts een eiblaasje van 14.5mm, maar de linker is verdwenen. Desalniettemin : 14.5mm dus deze gaat doorgroeien!

Daarna een gesprek met de maatschappelijk werker. TOP mens! Echt zo fijn! Die gaat me er helemaal doorheen slepen. Ook qua prikken en met zusje. Voel me helemaal opgelucht dat ik nu de juiste hulpverlener heb gevonden.
Go eiblaasje! Dat heb jij maar mooi voor elkaar gebokst (geprikt). Die maatschappelijk werker klinkt top. Wat goed dat je ook het verhaal van je zusje kwijt kon daar. Wat is het plan, ga je er nu een aantal keer heen?
botanietje schreef:
05-02-2019 17:59
Ah, lastig hoor. Voor jou en Pergaman allebei wellicht (op afstand machteloos zijn haalt niet in iedereen het beste naar boven), maar hij zat niet met die naald in zijn vingers te stressen. Fijn dat je moeder je kon helpen en dat het zelfs nog gelukt is.

Go eiblaasje! Dat heb jij maar mooi voor elkaar gebokst (geprikt). Die maatschappelijk werker klinkt top. Wat goed dat je ook het verhaal van je zusje kwijt kon daar. Wat is het plan, ga je er nu een aantal keer heen?

Voor Pergaman is het ook lastig. Niet in de buurt en zelf nog bezig zijn voor werk en ik dan hysterisch aan de telefoon. Helpt allemaal niet :$ inmiddels is hij weer thuis en is alles helemaal oké hoor!

Ik ga de komende maanden wel naar maatschappelijk werk. Ik mag zelfs zusje een keer meenemen voor een duo gesprek als ik dat wil. Tof mens. Heb er echt vertrouwen in.

Prikken ging super goed vandaag, echt heel fijn! Hoop dat het zo blijft! Wel weer een super lange cyclus zo (nu CD16) dat is het enige nadeel. Maar... Zelf voor gekozen want dat was een risico van 37.5 prikken.
Pergamon fijn dat je zo'n goede gevoel hebt bij de maatschappelijke werker. Lekker blijven gaan als het je helpt

Hier een kleine miscalculatie gemaakt wat betreft mijn gonal f voorraad.
Maandag op cyclusdag 11 terug voor een follikelmeting en genoeg in huis tot zaterdag.
Vanmiddag nog langs de ziekenhuis apotheek geweest om nog een pen te halen.
Arcticfox1 schreef:
06-02-2019 16:59
Pergamon fijn dat je zo'n goede gevoel hebt bij de maatschappelijke werker. Lekker blijven gaan als het je helpt

Hier een kleine miscalculatie gemaakt wat betreft mijn gonal f voorraad.
Maandag op cyclusdag 11 terug voor een follikelmeting en genoeg in huis tot zaterdag.
Vanmiddag nog langs de ziekenhuis apotheek geweest om nog een pen te halen.

Trucje wat ik van de afdeling heb geleerd; turven hoeveel je al hebt gebruikt. Bij het openen van een nieuwe pen knip ik een stukkie uit de doos (waar de hoeveelheid van de pen op staat), ik reken even uit hoe vaak ik daar mee kan prikken, dat getal zet ik er naast en vanaf dan turf ik elke avond als ik 'm heb gezet. Zo weet ik precies hoe vaak ik nog kan en hoef ik niet te rekenen als het me onverwacht gevraagd wordt. Ik heb voor mezelf een kek hoesje genaaid waar pen, naaldjes, kartonnetje en pen inzitten dus dan heb ik alles bij de hand.

Om 'm even te showen (haal 'm wel weer weg ooit i.v.m. herkenbaarheid, maar ben stiekem wel een beetje trots). 1000 kraanvogels schijnen geluk te brengen ;-)

*poef*

Ga vanavond voor het eerst buitenshuis prikken. Met de terugval een paar dagen terug nog vers in mijn geheugen toch best even spannend.
pergamon wijzigde dit bericht op 27-02-2019 16:50
13.94% gewijzigd
Thanks voor de tip. Maandag misschien een vragen of ik meer in een keer mee kan krijgen nu de dosis is verhoogd. Krijg nu steeds een pen van 300

Succes met prikken vanavond. Je kan het!
Buitenshuis? Is je vriend vandaag wel bij je?
Ik ben vanavond ook op pad, maar ga een uurtje eerder prikken. Leek mij de handigste oplossing. Beter dan midden in een vergadering
Wat gek, ik had de eerste keer een pen van 450! Dus ze zijn er wel! Ik ben ook op werk, maar kan wel even naar de wc. (wacht nu op het eten en dat leek mij dan weer een onhandig moment)
Fraai stukje handarbeid, Pergamon! Succes met prikken zo.
Yes! 18.5mm dus nu meteen aan de ovitrelle en even rekenen wanneer we nu het beste kunnen seksen. We liggen 'op schema' met keurig om de dag de laatste week. Vraag is, doen we het vanavond, morgenochtend vroeg of morgenmiddag of - avond? Afgaande op info vanochtend, heb ik morgenavond tussen 21.00 en 01.00 een ovulatie.

Voor het eerst in mijn leven dat ik dit zou duidelijk weet dus voel me heel positief hahahaha Alleen nog even uitzoeken wat dan gunstig is.
Pergamon schreef:
07-02-2019 09:18
Yes! 18.5mm dus nu meteen aan de ovitrelle en even rekenen wanneer we nu het beste kunnen seksen. We liggen 'op schema' met keurig om de dag de laatste week. Vraag is, doen we het vanavond, morgenochtend vroeg of morgenmiddag of - avond? Afgaande op info vanochtend, heb ik morgenavond tussen 21.00 en 01.00 een ovulatie.

Voor het eerst in mijn leven dat ik dit zou duidelijk weet dus voel me heel positief hahahaha Alleen nog even uitzoeken wat dan gunstig is.
:cheer: :cheer2:
Hoera voor de follikel! Zet hem op met z'n tweeën. :biggrin:
Timing is wel een dingetje, ja. De vraag is ook hoe snel de Pergamannetjes al zwemmend de afstand overbruggen, toch?
botanietje schreef:
07-02-2019 09:24
:cheer: :cheer2:
Hoera voor de follikel! Zet hem op met z'n tweeën. :biggrin:
Timing is wel een dingetje, ja. De vraag is ook hoe snel de Pergamannetjes al zwemmend de afstand overbruggen, toch?
:HA:

Ja dat is ook een factor. Pergaman zit als rasechte autistische natuurkundige nu dan ook met handen in het haar om deze rekensom te maken. Er zijn teveel onduidelijke factoren!! Liefst legt hij zijn sperma onder een microscoop om ze een hardloopwedstrijd te laten doen zodra hij 'betrouwbare data' heeft. Om daarna alles bij mij op te meten (incl eileiders) zodat hij ook die afstand betrouwbaar heeft :proud:
Hij zit nu op zijn werk met een excel bestand te puzzelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven