Leaseauto verplicht?
woensdag 6 februari 2019 om 11:10
Weet iemand of er ergens meer informatie te vinden is, over het recht hebben op een leaseauto?
Zelf werk ik op interim basis en krijg alleen een leaseauto als het project moeilijk te bereiken is met openbaar vervoer.
Iemand vertelde mij laatst dat de werkgever voor zulk soort werk altijd een leaseauto moet regelen voor je. Ongeacht of het te bereizen is met ov.
Wie weet hier meer vanaf?
Zelf werk ik op interim basis en krijg alleen een leaseauto als het project moeilijk te bereiken is met openbaar vervoer.
Iemand vertelde mij laatst dat de werkgever voor zulk soort werk altijd een leaseauto moet regelen voor je. Ongeacht of het te bereizen is met ov.
Wie weet hier meer vanaf?
woensdag 6 februari 2019 om 11:15
woensdag 6 februari 2019 om 11:15
Nee, dat is niet verplicht.
Daarnaast is het zelfs niet verplicht om een reiskostenvergoeding te geven.
Je kunt het altijd navragen of de werkgever een leaseauto aanbied of dat er misschien sprake is van een poolauto die je kunt gebruiken.
Maar het is zeker geen recht.
Daarnaast is het zelfs niet verplicht om een reiskostenvergoeding te geven.
Je kunt het altijd navragen of de werkgever een leaseauto aanbied of dat er misschien sprake is van een poolauto die je kunt gebruiken.
Maar het is zeker geen recht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 6 februari 2019 om 11:44
woensdag 6 februari 2019 om 11:54
Natuurlijk is er een geen enkele verplichting voor een leaseauto. Wat een onzin wordt er toch rondverteld. Bij mijn werkgever is het heel simpel. Rijd je meer dan zo veel kilometer per jaar voor de zaak, dan een leaseauto. 1 km minder? Dan dienstreizen declareren tot je een ons weegt. En de bereikbaarheid van de bestemmingen heeft er sowieso al niets mee te maken.
Zo kan het gebeuren dat wij vertegenwoordigers in dienst hebben die hun werk op de fiets doen. Soms zijn klanten dan wel eens verbaasd.
Zo kan het gebeuren dat wij vertegenwoordigers in dienst hebben die hun werk op de fiets doen. Soms zijn klanten dan wel eens verbaasd.
woensdag 6 februari 2019 om 12:18
woensdag 6 februari 2019 om 12:38
Ik rijd lease en dat is heel, heel, heel aantrekkelijk en veel voordeliger dan een KM-vergoedingMadeliefjees schreef: ↑06-02-2019 12:08Je kan beter een goede km vergoeding bedingen, daar hou je meer van over dan een lease auto.
woensdag 6 februari 2019 om 12:45
woensdag 6 februari 2019 om 14:28
Dan moet je wel hele goede vergoeding krijgen. Van die ca. 30..35 cent die je kan krijgen kan je geen auto rijden.Madeliefjees schreef: ↑06-02-2019 12:08Je kan beter een goede km vergoeding bedingen, daar hou je meer van over dan een lease auto.
woensdag 6 februari 2019 om 14:29
Niet alleen meer kosten maar het scheelt vooral heel veel gedoe. Als er een keer wat is breng je de leaseauto naar de garage, krijg je een andere mee, en als het onderhoud of de reparatie gedaan is haal je je auto weer op. Zonder de rekening te hoeven betalen. Die bijtelling maakt de kosten voor autorijden supervoorspelbaar.ninanoname schreef: ↑06-02-2019 12:45Ben ik met je eens. Je kunt voor 3000 á 4000 euro bijtelling een hele leuke auto rijden, waar je privé veel meer kosten aan zou hebben.
woensdag 6 februari 2019 om 14:36
Als je al 30-35 cent krijgt, is daar slechts 19 cent onbelast van. Over de rest betaal je belasting.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 7 februari 2019 om 14:04