Vertrouwen
vrijdag 8 februari 2019 om 12:47
Hallo, ik ben een 42-jarige vrouw. Heb door zaken in het verleden moeite met vertrouwen en zelfvertrouwen. Vaak onterecht. Vaak ook niet gemakkelijk voor mijn vriend. We zijn nu zo een kleine 2 jaar samen. Hij is een heel open en behulpzaam persoon. Staat steeds klaar met een luisterend oor en erg onbaatzuchtig. Helpt mensen spontaan. Hij kent mijn issues. Heeft hier begrip voor. Ik weet hoeveel geluk ik heb met zijn begrip en geduld. Hij heeft veel vriendinnen. Altijd al gehad. Als kind trok hij al vaker op met meisjes. Nu ook nog, het klikt bij hem vaker met vrouwen of met mannen. Hier heb ik geen probleem mee. Is niet steeds gemakkelijk voor mij, ben een jaloers persoon. Slechte en geen aantrekkelijke eigenschap. Maar hij begrijpt dit en is steeds open in zijn communicatie. We gebruiken elkaars pc, hij leest zijn berichten op pc en beantwoord deze ook terwijl ik er bij ben. Doet alles van communicatie met vrienden en vriendinnen open en bloot. Nu had hij echter een vrouw die enkele keren is komen chatten, en nogal persoonlijke dingen vertelde. Over sex en sex met een scharrel en daar dan zijn mening over vroeg... Hij heeft deze berichten gewist. Had dit ook niet tegen mij gezegd. Kwam ter sprake toen ik een reactie van haar op FB naar hem gericht nogal 'persoonlijk' vond en heb hem toen ernaar gevraagd. Hij had dit gewist en er niks over gezegd omdat hij weet dat ik dit niet leuk zou vinden en afkeuren. Klopt ook helemaal. Hij wou geen gedoe. Het steld niets voor en voor de lieve vrede maar niks gezegd. Voor mij is dit wat dubbel. Normaal toch dat ik ik het niet tof vind dat een andere vrouw over beffen enzo bezig is tegen mijn vriend. Het is iemand die hij enkel van op de chat kent. Van enkele jaren geleden, via een datingsite. Wat is jullie mening hierover? Ik laat het varen. Heb wel gezegd dat ik graag heb dat hij eerlijk is als hij zo een gesprekken voert en niet wist. Kan er wel mee om als hij hierover eerlijk.
vrijdag 8 februari 2019 om 15:17
Dat klopt niet altijd hoor, jammer genoeg..Zalmsnipper schreef: ↑08-02-2019 15:12Ik vind het niet gek dat hij liegt en berichten wist, omdat hij weet hoe zijn vriendin in elkaar steekt.
Je krijgt wat je geeft en neemt.
vrijdag 8 februari 2019 om 15:20
Dit is heel herkenbaarviva-amber schreef: ↑08-02-2019 14:09Zij houdt zelf de cirkel van haar angsten in stand door voor dit type man te kiezen en ik gok niet voor de eerste keer. To heeft vast meerdere onbetrouwbare vriendjes gehad die zij de hele tijd in de gaten moest houden.
vrijdag 8 februari 2019 om 15:21
Dat is het verschil tussen theorie en praktijk. Theorietjes lezen lekker weg.
vrijdag 8 februari 2019 om 15:26
Hij heeft veel vriendinnen en vele ken ik er ondertussen van hoor
. Hij hoeft echt niet hun gesprekken onder mijn neus te schuiven. Meestal vertelt hij gewoon hoe het met ene gaat of wat minder met een ander. Maar niet in detail en ook niet altijd hoor. Ik controleer hem niet. Was in het begin van de relatie erg afwachtend maar hij heeft gewone vriendschapsrelaties, als met mannen. Er worden hier enkele te snelle conclusies getrokken. Hij is niet uit op seksuele aandacht
. Is zoals Jenny80 Het schetst. Dit was nu iets waar ik moeite mee heb, hij weet dit en wil geen ambras. Maar mag ik dit nu gewoon niet leuk vinden zonder als controlerende maniak te worden gezien
vrijdag 8 februari 2019 om 15:29
Oh dus hij kwam wel naar je toe om dit te vertellen. Nou mooi.Freezebees schreef: ↑08-02-2019 15:26Ik controleer hem niet. Was in het begin van de relatie erg afwachtend maar hij heeft gewone vriendschapsrelaties, als met mannen. Er worden hier enkele te snelle conclusies getrokken.
vrijdag 8 februari 2019 om 15:30
Hoe weet je dat hij berichten gewist heeft? Kwam hij je dat uit zichzelf vertellen? "Moet je luisteren ik had laatst een onschuldig gesprek en toen heb ik het gewist". ??
vrijdag 8 februari 2019 om 15:39
Denk dat een man nooit zelf zal zeggen dat hij iets gewist heeft, wissen doen ze met een reden. En idd omdat hij wist dat ik dit niet leuk ging vinden. Maar ik vertrouw hem heus genoeg om zijn verhaal te geloven. Ik vind het inderdaad zelf jammer dat hij dit nodig vond te doen. Zal inderdaad aan mijn verwachtte reactie liggen. Ik ben verre van perfect. Denk dat iedereen wel zijn werkpunten en mindere kanten heeft. Maar toch blijf ik dit niet leuk vinden. Maar ga er geen drama over maken. Een mens mag toch wel zeggen in zijn relatie waar hij het wel of niet moeilijk mee heeft, hoop ik.
vrijdag 8 februari 2019 om 15:45
Neemt moet je ook lezen als 'pikt'.
Veel mannen gaan voor de makkelijkste weg, lees: geen confrontatie met een verongelijkte partner.
vrijdag 8 februari 2019 om 15:48
Maar hij moet dus een heel gedoe van je aanhoren en zichzelf uitleggen. En weten dat jij het moeilijk vindt. Enz enz. Klinkt in mijn oren als drama. Wat is makkelijker vanuit zijn perspectief ?Freezebees schreef: ↑08-02-2019 15:39Denk dat een man nooit zelf zal zeggen dat hij iets gewist heeft, wissen doen ze met een reden. En idd omdat hij wist dat ik dit niet leuk ging vinden. Maar ik vertrouw hem heus genoeg om zijn verhaal te geloven. Ik vind het inderdaad zelf jammer dat hij dit nodig vond te doen. Zal inderdaad aan mijn verwachtte reactie liggen. Ik ben verre van perfect. Denk dat iedereen wel zijn werkpunten en mindere kanten heeft. Maar toch blijf ik dit niet leuk vinden. Maar ga er geen drama over maken. Een mens mag toch wel zeggen in zijn relatie waar hij het wel of niet moeilijk mee heeft, hoop ik.![]()
vrijdag 8 februari 2019 om 16:21
Wat wil je met dit topic? Chatten over seks met iemand die hij nog nooit heeft ontmoet en daarover liegen....je doet net alsof het heel erg is dat je dat vervelend vind maar eerlijk gezegd ik vind het niet zo raar. Jij bepaalt waar jouw grens ligt mbt wat wel en niet kan in een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 8 februari 2019 om 18:27
Dus vrouwen die je vriend heeft leren kennen op een dating site en die hij nooit heeft gezien zijn zijn 'vriendinnen'? Vreemd. Het zou mijn partnerkeuze niet zijn.
Maar jij ziet er blijkbaar geen graten in.
Dat gesprek is inderdaad raar, hoe heeft je vriend gereageerd? Heeft hij daar gewoon op geantwoord?
Maar jij ziet er blijkbaar geen graten in.
Dat gesprek is inderdaad raar, hoe heeft je vriend gereageerd? Heeft hij daar gewoon op geantwoord?
vrijdag 8 februari 2019 om 18:36
Je vertrouwt hem alleen als je alles kunt lezen. Dat is geen vertrouwen, dat is controle. Vertrouwen is juist die controle los laten en accepteren dat je niet alles kunt checken. Want al denk je dat je alles ziet, dat weet je nooit zeker.
Mijn vriend en ik kunnen in elkaars mobiel maar dat is meer voor als hij bijvoorbeeld slecht bereik heeft en iets moet opzoeken. Er gebeurt niks vreemds bij mij waar hij van zou schrikken en toch hoeft hij wat mij betreft niet alles te lezen. Al was het alleen maar omdat ik mijn vrienden ook hun privacy gun.
Maar goed, in een goede relatie is het ook niet nodig. Vertrouwen is er of niet.
Mijn vriend en ik kunnen in elkaars mobiel maar dat is meer voor als hij bijvoorbeeld slecht bereik heeft en iets moet opzoeken. Er gebeurt niks vreemds bij mij waar hij van zou schrikken en toch hoeft hij wat mij betreft niet alles te lezen. Al was het alleen maar omdat ik mijn vrienden ook hun privacy gun.
Maar goed, in een goede relatie is het ook niet nodig. Vertrouwen is er of niet.