Single en kinderwens
vrijdag 8 februari 2019 om 01:53
Hai,
Ik ben 31 jaar, single en heb een kinderwens. Ik heb altijd heel hard geroepen: Als ik 35 ben en ik ben nog alleen, dan ga ik het in m'n eentje doen. Die grens komt voor mij stiekem heel dichtbij. Ik heb die kinderwens, maar geniet nu ook nog heel erg van mijn vrijheid. Veel mensen in mijn omgeving krijgen nu kinderen en dat is dubbel. Fijn om moeder te zijn, een kind te hebben, maar het brengt uiteraard ook een hoop met zich mee. Daarnaast ben ik enigst kind en mijn moeder wordt waarschijnlijk met haar gezondheid niet heel oud. Ik wil zo graag dat zij mijn kind(eren) leert kennen, maar ga het natuurlijk niet alleen voor haar doen.
Zijn er hier meer mensen die zich zo voelen?
Zijn er hier ook mannen/vrouwen die hun kinderwens in hun eentje hebben vervuld? Op welke manier?
Ik ben 31 jaar, single en heb een kinderwens. Ik heb altijd heel hard geroepen: Als ik 35 ben en ik ben nog alleen, dan ga ik het in m'n eentje doen. Die grens komt voor mij stiekem heel dichtbij. Ik heb die kinderwens, maar geniet nu ook nog heel erg van mijn vrijheid. Veel mensen in mijn omgeving krijgen nu kinderen en dat is dubbel. Fijn om moeder te zijn, een kind te hebben, maar het brengt uiteraard ook een hoop met zich mee. Daarnaast ben ik enigst kind en mijn moeder wordt waarschijnlijk met haar gezondheid niet heel oud. Ik wil zo graag dat zij mijn kind(eren) leert kennen, maar ga het natuurlijk niet alleen voor haar doen.
Zijn er hier meer mensen die zich zo voelen?
Zijn er hier ook mannen/vrouwen die hun kinderwens in hun eentje hebben vervuld? Op welke manier?
Met een bochel heb je het ergste achter de rug
zaterdag 9 februari 2019 om 17:08
Dat jij die meerwaarde ziet is prima, maar dat je inlevingsvermogen in andere manieren daarmee ophoudt is gewoon bekrompen.Z0MER schreef: ↑09-02-2019 16:50Als ouders heb je een andere rol, dan de andere betrokken volwassenen eromheen. Ik denk dat een kind gebaat is bij het kennen van zowel de vader als de moeder. Een kind komt nu eenmaal voort uit een zaadcel van de vader en een eicel van de moeder.
Het is niet eens zozeer dat ik iets tégen de keuze van bewust alleenstaanden heb, die de vader willens en wetens op afstand zetten. Het is meer dat ik wél de meerwaarde zie van een betrokken en liefdevolle vaderfiguur in het leven van een kind.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 9 februari 2019 om 17:09
O ja, begrijpend lezen kon je ook al niet.
zaterdag 9 februari 2019 om 19:02
Zeker.
Perfecte moeder, perfecte relatie, perfecte kinderen, perfecte verdeling van taken, totaal gebrek aan inlevingsvermogen.
En een onbedwingbare behoefte om te reageren op topics over situaties die afwijken van haar eigen situatie en dan alsmaar te benadrukken hoe onwenselijk die andere situaties zijn (alleenstaande ouders, 'slechts' 1 kind hebben, thuisblijfmoederen, enz. enz.)
zaterdag 9 februari 2019 om 19:43
vergeet meer dan 2 kinderen hebben nietSolomio schreef: ↑09-02-2019 19:02Zeker.
Perfecte moeder, perfecte relatie, perfecte kinderen, perfecte verdeling van taken, totaal gebrek aan inlevingsvermogen.
En een onbedwingbare behoefte om te reageren op topics over situaties die afwijken van haar eigen situatie en dan alsmaar te benadrukken hoe onwenselijk die andere situaties zijn (alleenstaande ouders, 'slechts' 1 kind hebben, thuisblijfmoederen, enz. enz.)
zaterdag 9 februari 2019 om 20:09
Ja altijd gezellig met haar!Solomio schreef: ↑09-02-2019 19:02Zeker.
•
zaterdag 9 februari 2019 om 20:13