Interval ruitenwisser

10-02-2019 10:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net met een vriendin in de auto en ipv dat ze de ruitenwisser op interval zette tikte ze iedere paar seconde het ding handmatig aan. Zijn er meer mensen die dat doen? En zo ja, wáárom? Ik snap er niks van...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Nee.
Misschien snapt ze het principe niet? Of is de interval haar niet snel genoeg?

Vráág het haar :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik doe dat soms, als ik het met interval nog te snel vindt gaan.
Daarbij kraakt mijn ruitenwisser dus ik heb hem het liefst zo weinig mogelijk heen en weer gaan. :P
Ik doe dat ook wel eens, als het heel zacht regent. Mijn ruitenwisser maakt een irritant geluid als de ruit niet goed nat is, dus doe ik 'm handmatig eens een tikje.
De interval kan als niet prettig worden ervaren?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh dat doe ik nu ook. Ik had een auto met automatische interval. En die kon ik sneller of langzamer zetten.

In mijn huidige auto vind ik dat hij te snel gaat. Dus te vaak heen en weer. Dus doe ik het handmatig.
Soms als de interval te snel is bij de eerste interval doe ik dat ook.
Vind het ontzettend vervelend om te doen maar een te snelle interval vind ik ook heel vervelend (het geluid).

Ik mis Mn auto met sensor op de ruitenwisser die herkende hoe snel de interval nodig is!
Mijn interval is juist heel traag, en volgens mij kun je dat niet aanpassen. Ik zet hem dus ook niet altijd aan.
Ja ik doe dat soms. In de eerste stand duurt het steeds superlang, en in de tweede stand gaat ie meteen als een malle op en neer. Heel handig.
himalaya schreef:
10-02-2019 10:09
Nee.
Misschien snapt ze het principe niet? Of is de interval haar niet snel genoeg?

Vráág het haar :)
Heb het uiteraard gevraagd ze had er geen verklaring voor. :roll:

Het regende hard genoeg om niet te piepen etc, en zacht genoeg voor de interval. Als het ertussenin zit zou ik het ook handmatig doen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ligt eraan, soms komt de interval te snel voor de hoeveelheid water en veeg je over een bijna droge ruit en krijg je dat geschraap. Dan bepaal ik het liever zelf. Maar ook bijvoorbeeld op een natte weg als er niet zoveel tegenliggers die opspatten voorbij komen.

Mijn vorige auto had een instelbare interval, ideaal! Nu weer een vaste instelling die dus soms te snel gaat.
There is always something happening, and it's usually right now
Ja, doe ik dus ook weleens als de snelheid van de interval niet past bij de omstandigheden. In de andere auto hebben wij een regensensor, die wij dus el fin kunnen stellen op sneller of minder snel.
Ik doe dat ook, mijn nieuwe auto heeft geen langzame interval. Heel irritant. Gaat dus altijd snel en dan met weinig regen maken ze een irritant geluid op het raam.
lisa_ schreef:
10-02-2019 10:10
Ik doe dat soms, als ik het met interval nog te snel vindt gaan.
Daarbij kraakt mijn ruitenwisser dus ik heb hem het liefst zo weinig mogelijk heen en weer gaan. :P

Precies dit. Team vriendin ;-D
Ik doe het ook weleens wanneer het wat motregent en mijn interval niet nodig is. Wist niet eens dat het kon totdat ik het mijn vriend zag doen haha.
Marana-- schreef:
10-02-2019 10:24
:whip:
Marana-- schreef:
10-02-2019 10:24
:smooch:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zit eigenlijk nooit aan de ruitenwisser, staat op automatisch en regelt het prima zelf.
Maar onze vorige auto was het soms ook net te snel of te langzaam en dan dus ook handmatig wissen.
Ik deed dat ook altijd toen ik nog interval had, dat is nooit de perfecte snelheid. Tegenwoordig automaat, met instelbare gevoeligheid. Heaven
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Doe ik ook vaak, mijn intervalstand is erg traag, de laagste snelheid is meestal te snel. Bij de auto van mijn man past de ruitenwisser zichzelf aan aan de hoeveelheid water. Helaas is de mijne niet zo luxe.
Ik doe dat ook wel eens, ik vindmijn regensensor trouwens de grootste ergenis van de auto. Die heeft een totaal andere inschatting dan wat ik zelf vind.
De waarheid is dat vriendin het compleet gedachteloos deed (ruitenwisser, niet het autorijden) en het daarna vooral heel lollig vond dat Kia zich er zo druk om maakte :proud:
Kia•Ora schreef:
10-02-2019 10:18
Heb het uiteraard gevraagd ze had er geen verklaring voor. :roll:

Het regende hard genoeg om niet te piepen etc, en zacht genoeg voor de interval. Als het ertussenin zit zou ik het ook handmatig doen.

Want je kent haar interval? Niet elke interval is gelijk, mijn vorige auto had een prima interval, mijn huidige niet.
Andersom schreef:
10-02-2019 10:48
Want je kent haar interval? Niet elke interval is gelijk, mijn vorige auto had een prima interval, mijn huidige niet.
Ja die kent ze
Andersom schreef:
10-02-2019 10:48
Ja, ik ken de interval, rij regelmatig in haar auto of die van haar moeder, die heeft dezelfde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven