Werk & Studie alle pijlers

Slechte start?

12-02-2019 10:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
xx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-02-2019 15:28
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.78% gewijzigd
Als je echt denkt dat het contract niet verlengd zal worden zou ik zelf alvast opzoek gaan naar iets anders.

Tevens is het voor jou ook niet leuk als je zo'n vervelende sfeer hebt met je leidinggevende, dus zou er zelf ook over na denken of je dan uberhaupt wel wilt blijven...
Waarom kom je zo vaak te laat? En wat was de aard van de fout die geld koste?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
En geef jezelf een schop onder je reet.

Ik kan je leidinggevende wel enigszins begrijpen.
Dolberg schreef:
12-02-2019 10:34
En geef jezelf een schop onder je reet.

Ik kan je leidinggevende wel enigszins begrijpen.
Ik begrijp hem ook wel, ik begrijp het echt. Het is gewoon jammer, heb leuke collega's.
Is 1994 je geboortejaar? Waarom gaat aansluiting vinden zo moeilijk, en hoe belangrijk is het?
(Dead Kennedys)
Dieneke_2222 schreef:
12-02-2019 10:31
Als je echt denkt dat het contract niet verlengd zal worden zou ik zelf alvast opzoek gaan naar iets anders.

Tevens is het voor jou ook niet leuk als je zo'n vervelende sfeer hebt met je leidinggevende, dus zou er zelf ook over na denken of je dan uberhaupt wel wilt blijven...
Ja vervelend, hij mag mij gewoon niet en heeft geen zin om mij te trainen. Maar toch blijft hij mij nieuwe opdrachten geven, voor hem was het belangrijk dat ik aansluiting vond.
JollyRider schreef:
12-02-2019 10:36
Is 1994 je geboortejaar? Waarom gaat aansluiting vinden zo moeilijk, en hoe belangrijk is het?
Het is heel belangrijk voor mijn leidingggevende
Als hij je wel nieuwe opdrachten blijft geven wilt hij wellicht dat je jezelf bewijst. Is wel een mooie uitdaging om aan hem te laten zien dat je het wel kan.

Gewoon ook eerlijk blijven en wellicht uitleggen waardoor je niet een goede start hebt gemaakt. Als je het kan uitleggen zal hij wellicht ook meer begrip op de situatie hebben.

Heb je het er al met hem over gehad? Want anders ga je eigenlijk voor hem denken
Cookie1994 schreef:
12-02-2019 10:38
Het is heel belangrijk voor mijn leidingggevende
Waarom ga je niet op de andere vragen in? En waarom is die aansluiting zo belangrijk?

Om wat voor soort werk gaat het?
(Dead Kennedys)
Je komt vaak te laat, je maakt een fout die het bedrijf geld kost en je vind maar moeilijk aansluiting. Dan vraagt jouw leidinggevende of je dit werk wel wil blijven doen en daardoor raak je direct gedemotiveerd. Dat klinkt niet goed en ik denk dat je er goed aan doet om na te gaan waarom je deze problemen hebt ipv dat je met je vinger naar je lg wijst.
Het klinkt alsof je nu niet bepaald overkomt als een hele gemotiveerde medewerker die erg zijn best doet en die graag wil blijven.
Dieneke_2222 schreef:
12-02-2019 10:39
Als hij je wel nieuwe opdrachten blijft geven wilt hij wellicht dat je jezelf bewijst. Is wel een mooie uitdaging om aan hem te laten zien dat je het wel kan.

Gewoon ook eerlijk blijven en wellicht uitleggen waardoor je niet een goede start hebt gemaakt. Als je het kan uitleggen zal hij wellicht ook meer begrip op de situatie hebben.

Heb je het er al met hem over gehad? Want anders ga je eigenlijk voor hem denken
Ja ik krijg wel nieuwe opdrachten binnen. Maar het is een startersfunctie, ze willen dat ik leer. Ik had gewoon heel veel persoonlijke problemen, vooral met mijn zelf, wat wil ik, ja er moet brood op de plank komen maar op dat moment was ik zo ongelukkig, dat dat mij niets eens meer geen moer interesseerde.
IK verbaas me enorm over je beoordeling van de situatie.

Jij komt te laat, en jij maakt foutjes die geld kosten.

Je leidinggevende blijft je nieuwe kansen geven, vind het belangrijjk dat je aansluiting vind, en geeft je advies om na te denken over of dit de juiste baan voor je is.

En dan suggereer jij dat het tussen jou en je leidinggevende niet lekker gaat en dat dat de oorzaak van de problemen is?

Je moet je juist in je handjes knijpen met zo'n leidinggevende. Klinkt alsof die echt het beste met je voorheeft, en je alle kansen geeft! Geef jezelf een schop onder je hol, doe je werk goed en bewijs jezelf, of, als je dat niet kunt of daar geen zin in hebt, zoek een andere baan die beter bij je past. Maar schuif niet de schuld in de schoenen van iemand die je probeert te helpen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
JollyRider schreef:
12-02-2019 10:40
Waarom ga je niet op de andere vragen in? En waarom is die aansluiting zo belangrijk?

Om wat voor soort werk gaat het?
Administratief medewerker, aansluiting is gewoon belangrijk hier heb ik gehoord.
handigmetgeld schreef:
12-02-2019 10:44
IK verbaas me enorm over je beoordeling van de situatie.

Jij komt te laat, en jij maakt foutjes die geld kosten.

Je leidinggevende blijft je nieuwe kansen geven, vind het belangrijjk dat je aansluiting vind, en geeft je advies om na te denken over of dit de juiste baan voor je is.

En dan suggereer jij dat het tussen jou en je leidinggevende niet lekker gaat en dat dat de oorzaak van de problemen is?

Je moet je juist in je handjes knijpen met zo'n leidinggevende. Klinkt alsof die echt het beste met je voorheeft, en je alle kansen geeft! Geef jezelf een schop onder je hol, doe je werk goed en bewijs jezelf, of, als je dat niet kunt of daar geen zin in hebt, zoek een andere baan die beter bij je past. Maar schuif niet de schuld in de schoenen van iemand die je probeert te helpen.
Ja door die problemen gaat het juist niet lekker, ik geef niemand de schuld behalve mezelf.
Ja, maar focus daar dan op. Zeg niet "ik vind de baan leuk maar met mijn leidinggevende gaat het niet lekker", maar zeg "ik vind de baan leuk maar heb er een zootje van gemaakt, gelukkig probeert mijn leidinggevende mij nog een kans te geven".
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Cookie1994 schreef:
12-02-2019 10:45
Administratief medewerker, aansluiting is gewoon belangrijk hier heb ik gehoord.
Ik vroeg nog wel wat meer, maar goed, met het weinige dat je vertelt vind ik de vraag of je wel op je plek zit behoorlijk legitiem.
(Dead Kennedys)
Het klinkt juist alsof je een hele coulante leidinggevende hebt. Wat de redenen ook zijn, je hebt zelf je start verprutst. Je bent uitzendkracht, je lg had je er allang weg kunnen sturen maar blijft je juist kansen geven.
Kom uit je slachtofferrol en grijp die aan en ga je stinkende best doen, of houd de eer aan jezelf en stop ermee.
S0LEIL schreef:
12-02-2019 11:00
Het klinkt juist alsof je een hele coulante leidinggevende hebt. Wat de redenen ook zijn, je hebt zelf je start verprutst. Je bent uitzendkracht, je lg had je er allang weg kunnen sturen maar blijft je juist kansen geven.
Kom uit je slachtofferrol en grijp die aan en ga je stinkende best doen, of houd de eer aan jezelf en stop ermee.
Wat zou jij doen?
Als je graag wil blijven, zou ik nu gewoon met frisse moed doorgaan en je werk zo goed mogelijk doen. Eventueel na een paar goede weken uitleggen aan je leidinggevende waarom het begin zo stroef liep. Zelfs als je leidinggevende je dan toch laat gaan, heb je in ieder geval meer kans op een goede referentie.

We laten allemaal weleens wat liggen, daar doe je niets meer aan, dus probeer jezelf nu te vergeven voor die eerste weken en je beste beentje voor te zetten!
waarom denk je direct dat door de opmerking van je LG de werkgever van je af wilt?

Je krijgt juist een kans? Wil je hier graag blijven werken, laat dan zien wat er in je mars zit. Laat zien dat je het kunt en dat je past in het team.

Door nog minder gemotiveerd te raken toon je niet echt interesse. Dan maar opzoek gaan naar een andere baan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
waarom kom je te laat ?
In 3 maanden tijd zijn je privéproblemen opgelost? Nu zit je lekker in je rol? Nu gaat het goed met je en kun je weer plezier en motivatie opbrengen?

Ga het gesprek met LG aan. Leg uit wat er speelt of speelde. Zorg ervoor dat deze LG waar krijgt voor zijn geld....en ziet waarom hij in je investeert. Als je niet op die plek kunt blijven wil je hem misschien wel kunnen opgeven als referentie? Doe dan je best er iets van te maken. Nu, per direct!
Blijft moeilijk voor je om je eigen gedrag onder de loep te nemen, Nicole.
RosesAreRed schreef:
12-02-2019 11:49
Blijft moeilijk voor je om je eigen gedrag onder de loep te nemen, Nicole.
Jij zegt het, ik dacht het......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven