Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zondag 10 februari 2019 om 12:06
Hoi eylin, fijn dat je het forum nu gevonden hebt, ook tijdens het traject is het heel fijn dat je hier alles kunt delen!
De profielen met volwassen foto zijn er pas sinds een paar maanden, ik heb deze dan ook niet bekeken. Ben wel benieuwd!
Ik heb de selectie van donoren die ik had een paar weken om mezelf in laten werken en nog eens gelezen en toen wist ik het, later echter van donor moeten wisselen ( hij was uitverkocht
) en merkte dat ik het toen eenvoudiger vond. Succes!
De profielen met volwassen foto zijn er pas sinds een paar maanden, ik heb deze dan ook niet bekeken. Ben wel benieuwd!
Ik heb de selectie van donoren die ik had een paar weken om mezelf in laten werken en nog eens gelezen en toen wist ik het, later echter van donor moeten wisselen ( hij was uitverkocht
zondag 10 februari 2019 om 13:13
Hoi allemaal,
Ik ben er tijdje tussenuit geweest. Na mijn eerste icsi zonder goede uitkomdt( t ging vroeg mis en cryos) ben ik uiteindelijk voor icsi 2 gegaan.
Dit maal met andere hormonen en gelukkig zorgde dit voor beter resultaat. 4 mooie cryos in de vriezer en... een kleine wurm in mijn buik. Morgen ben ik 7 weken en heb vorige week het hartje gezien. Ik vind het super spannend maar ben ook vrij relaxt. Heel dubbel.
Ik wil even zeggen dat jullie stuk voor stuk doorzetters zijn!
Ik ben er tijdje tussenuit geweest. Na mijn eerste icsi zonder goede uitkomdt( t ging vroeg mis en cryos) ben ik uiteindelijk voor icsi 2 gegaan.
Dit maal met andere hormonen en gelukkig zorgde dit voor beter resultaat. 4 mooie cryos in de vriezer en... een kleine wurm in mijn buik. Morgen ben ik 7 weken en heb vorige week het hartje gezien. Ik vind het super spannend maar ben ook vrij relaxt. Heel dubbel.
Ik wil even zeggen dat jullie stuk voor stuk doorzetters zijn!

zondag 10 februari 2019 om 14:23
@ angelaloes, gefeliciteerd!!! Wat fantastisch dat het gelukt is, hoe voel je je?
@eylin, welkom! Helaas geen antwoord op je vraag. Ik heb een kind via een Nederlandse donorbank + nu poging voor kind nummer 2.
Begrijp ik goed dat je eenmaal €200 moet betalen voor die foto?
@eylin, welkom! Helaas geen antwoord op je vraag. Ik heb een kind via een Nederlandse donorbank + nu poging voor kind nummer 2.
Begrijp ik goed dat je eenmaal €200 moet betalen voor die foto?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
zondag 10 februari 2019 om 16:23
Angelaloes, gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? Ergens eind september denk ik? Wat fijn dat het gelukt is, het was zon zwaar traject voor je.
@CMV-status: bij mijn kliniek werd wel eerst gecheckt of ik cmv-negatief was, en toen mocht ik geen cmv-positieve donoren. Dat kan aangeboren afwijkingen veroorzaken volgens mij.
@CMV-status: bij mijn kliniek werd wel eerst gecheckt of ik cmv-negatief was, en toen mocht ik geen cmv-positieve donoren. Dat kan aangeboren afwijkingen veroorzaken volgens mij.
zondag 10 februari 2019 om 23:37
Angelaloes: gefeliciteerd! Bizar hè, zo’n echt wezentje! Maar wel mooi natuurlijk. Met een paar weken meer is het al echt een poppetje, dat is ook heel leuk.
Eylin: ik heb ook een Nederlandse ziekenhuis-bank donor, dus ik weet niet meer dan kleur haar/ogen en lengte. Ik hoefde niet zeg te kiezen, dus dat was makkelijk
. Eigenlijk vond ik dat oprecht wel prettig, ik had het idee dat ik anders toch een soort van partner-selectie aan het doen was. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
En nu dochter er is, voelt het ook als ‘van mij’ en niet ‘en van iemand die ik niet ken’. Ze lijkt ook best op mij, dus dat versterkt het ook nog.
Norachapta: ja, dat Cmv heb ik inderdaad ook gehoord. Als je al positief bent voordat je zwanger wordt, is het geen probleem. Maar als je geïnfecteerd wordt tijdens de zwangerschap kan dat wel degelijk een probleem zijn. Dus van te voren testen is wel slim. Als je zelf al prositief bent (en dat zijn heel veel volwassenen), dan weet je dat je er niet op hoeft te letten.
Eylin: ik heb ook een Nederlandse ziekenhuis-bank donor, dus ik weet niet meer dan kleur haar/ogen en lengte. Ik hoefde niet zeg te kiezen, dus dat was makkelijk

En nu dochter er is, voelt het ook als ‘van mij’ en niet ‘en van iemand die ik niet ken’. Ze lijkt ook best op mij, dus dat versterkt het ook nog.
Norachapta: ja, dat Cmv heb ik inderdaad ook gehoord. Als je al positief bent voordat je zwanger wordt, is het geen probleem. Maar als je geïnfecteerd wordt tijdens de zwangerschap kan dat wel degelijk een probleem zijn. Dus van te voren testen is wel slim. Als je zelf al prositief bent (en dat zijn heel veel volwassenen), dan weet je dat je er niet op hoeft te letten.
dinsdag 12 februari 2019 om 21:11
Jee wat een hoop berichten weer na een paar dagen afwezigheid!
Angelaloes, van harte gefeliciteerd!
Hailie, balen dat je (-ex) vriend niet is bijgetrokken. Had het gehoopt voor je. Ik hoop dat je ondanks dit wel kunt gaan genieten van je zwangerschap!!
Als antwoord op de vraag van Efemes:
Nij Geertgen beveelt bij IUI MOT 10 aan. European Sperm Bank heeft standaard Mot 20. Over resultaten kan ik niks zeggen.
En mbt de CMS status...ik heb navraag gedaan bij Nij Geertgen..en zij checken dat al lang niet meer. Was niet nodig zeiden ze.
Eylin, je vraagt hoe je tot de definitieve keuze komt...dat vond ik ook lastig. Ik heb persoonlijk niet voor de volwassen foto's gekozen. Enerzijds vanwege de kosten en anderzijds wilde ik me niet te zeer door uiterlijk laten leiden. Ik heb wel echt gekeken welke babyfoto's mij aanspraken. En ik heb naar de stemmen geluisterd. een enkele stem vond ik helemaal niks en die liet ik dan ook afvallen..tja je moet ergens mee afstrepen. En op een bepaald moment is het bijna om het even..En uiteindelijk voor een donor bij ESB gekozen...dan had ik sowieso MOT 20. En mijn kliniek had de ervaring dat ESB soms iets pro-actiever kan reageren dan Cryos.
Die andere opties heb ik nog als reserve...om naar te switchen als het na 4 pogingen niet gelukt is. En mijn ervaring is ...als je het weet koop dan ook ( tenminste na toestemming van je intake) .want ik heb nu een paar keer gezien dat donoren zo 'uitverkocht' kunnen zijn.
Ik zou daarom je definitieve selectie pas doen als je concreet aan de slag kunt. Anders loop je echt het risico dat er op dat moment geen rietjes meer zijn van je gekozen donor.
Angelaloes, van harte gefeliciteerd!
Hailie, balen dat je (-ex) vriend niet is bijgetrokken. Had het gehoopt voor je. Ik hoop dat je ondanks dit wel kunt gaan genieten van je zwangerschap!!
Als antwoord op de vraag van Efemes:
Nij Geertgen beveelt bij IUI MOT 10 aan. European Sperm Bank heeft standaard Mot 20. Over resultaten kan ik niks zeggen.
En mbt de CMS status...ik heb navraag gedaan bij Nij Geertgen..en zij checken dat al lang niet meer. Was niet nodig zeiden ze.
Eylin, je vraagt hoe je tot de definitieve keuze komt...dat vond ik ook lastig. Ik heb persoonlijk niet voor de volwassen foto's gekozen. Enerzijds vanwege de kosten en anderzijds wilde ik me niet te zeer door uiterlijk laten leiden. Ik heb wel echt gekeken welke babyfoto's mij aanspraken. En ik heb naar de stemmen geluisterd. een enkele stem vond ik helemaal niks en die liet ik dan ook afvallen..tja je moet ergens mee afstrepen. En op een bepaald moment is het bijna om het even..En uiteindelijk voor een donor bij ESB gekozen...dan had ik sowieso MOT 20. En mijn kliniek had de ervaring dat ESB soms iets pro-actiever kan reageren dan Cryos.
Die andere opties heb ik nog als reserve...om naar te switchen als het na 4 pogingen niet gelukt is. En mijn ervaring is ...als je het weet koop dan ook ( tenminste na toestemming van je intake) .want ik heb nu een paar keer gezien dat donoren zo 'uitverkocht' kunnen zijn.
Ik zou daarom je definitieve selectie pas doen als je concreet aan de slag kunt. Anders loop je echt het risico dat er op dat moment geen rietjes meer zijn van je gekozen donor.
woensdag 13 februari 2019 om 21:45
Angelaloes, gefeliciteerd! Echt super dat is gelukt!
Bedankt voor reacties op mijn vraag. Ik begrijp dat veel het ook prima vinden om niet zo veel te weten en wat minder keuze. Ik merk dat ik het juist prettig vind om echt te kunnen kiezen en veel over donor te weten. Wel een goede tip om pas mijn definitieve keuze te maken op moment dat ik kan starten. Het is inderdaad €200 en dan krijg je 3 maanden toegang tot alle profielen met volwassen foto.
Bedankt voor reacties op mijn vraag. Ik begrijp dat veel het ook prima vinden om niet zo veel te weten en wat minder keuze. Ik merk dat ik het juist prettig vind om echt te kunnen kiezen en veel over donor te weten. Wel een goede tip om pas mijn definitieve keuze te maken op moment dat ik kan starten. Het is inderdaad €200 en dan krijg je 3 maanden toegang tot alle profielen met volwassen foto.
donderdag 14 februari 2019 om 18:13
Angelaloes, gefeliciteerd!! Wagen geweldig nieuws.
Thefiepie, wat ontzettend rot
ik hoop dat volgende poging raak is
Vanochtend echo gehad, dag 11 13,5 mm en goede laag slijmvlies. Doorgesproken wat eventuele volgende stappen zijn. Dit wordt iui 5. Na 6 pogingen mag ik overgaan op ivf. De vraag is of ik dat wil en wat ik moet gaan doen met bestellingen. Dus terwijl ik deze poging afwacht een afspraak maken met arts. Ook bedenken wat en hoeveel ik bestel als deze niet lukt. Zal waarschijnlijk maand pauze moeten nemen, welke weg ik ook insla.
Dus weer genoeg stof om over na te denken. Maar eerst ovulatie afwachten en hopen dat deze keer raak is.
Trouwens, zat ik vanochtend te wachten, zie ik iemand met een bekende gele tank. En dan denk ik, zou ik die persoon ‘kennen’. Niet dat ik ze zomaar zou aanspreken, dat vind jk toch te ‘invasive’ zeg maar. Maar voelde wel een gevoel van herkenning en ‘kop op ik duim voor je, ik weet hoe moeilijk het is’.
Thefiepie, wat ontzettend rot

Vanochtend echo gehad, dag 11 13,5 mm en goede laag slijmvlies. Doorgesproken wat eventuele volgende stappen zijn. Dit wordt iui 5. Na 6 pogingen mag ik overgaan op ivf. De vraag is of ik dat wil en wat ik moet gaan doen met bestellingen. Dus terwijl ik deze poging afwacht een afspraak maken met arts. Ook bedenken wat en hoeveel ik bestel als deze niet lukt. Zal waarschijnlijk maand pauze moeten nemen, welke weg ik ook insla.
Dus weer genoeg stof om over na te denken. Maar eerst ovulatie afwachten en hopen dat deze keer raak is.
Trouwens, zat ik vanochtend te wachten, zie ik iemand met een bekende gele tank. En dan denk ik, zou ik die persoon ‘kennen’. Niet dat ik ze zomaar zou aanspreken, dat vind jk toch te ‘invasive’ zeg maar. Maar voelde wel een gevoel van herkenning en ‘kop op ik duim voor je, ik weet hoe moeilijk het is’.

donderdag 14 februari 2019 om 22:22
donderdag 14 februari 2019 om 23:17
@Globe, daar heb je ook wel gelijk in natuurlijk
En inderdaad dan ook herkenning.
Het gesprek was over eventueel IVF, welk zaad te bestellen, hoe te plannen voor gebruik van Leiderdorp opslag etc. Komende weken eens goed over nadenken en vervolgafspraak plannen. Heb altijd gezegd dat IVF het niet wordt, maar ja, stiekem ga/ging ik er van uit dat IUI gewoon zou lukken ....

Het gesprek was over eventueel IVF, welk zaad te bestellen, hoe te plannen voor gebruik van Leiderdorp opslag etc. Komende weken eens goed over nadenken en vervolgafspraak plannen. Heb altijd gezegd dat IVF het niet wordt, maar ja, stiekem ga/ging ik er van uit dat IUI gewoon zou lukken ....
vrijdag 15 februari 2019 om 19:17
@Eylin ik heb het pakket volwassen foto's gekocht dus ik kan je vragen beantwoorden. Het is ten eerste 250. Er komt BTW erbovenop.
Ik wil mijn donor wel als kind en volwassen persoon zien. Uiterlijk vind ik absoluut belangrijk omdat ik 18 jaar wel heel lang wachten vind voor een kind/tiener. Ik hoop dat volwassen foto's toch iets helpen wat betreft de nieuwsgierigheid en vragen.
Ik heb nu nog ongeveer 2 weken access en daarna verloopt mijn termij van toegang tot de foto's. Ik ben blij met de keus. Het zijn zeer professionele foto's in een professionele setting. Stuk of 4 per donor.
Ik wil je best helpen als je bereid bent de namen die jou interesseren te delen. Zelf heb ik mijn keus al gemaakt!
Ik wil mijn donor wel als kind en volwassen persoon zien. Uiterlijk vind ik absoluut belangrijk omdat ik 18 jaar wel heel lang wachten vind voor een kind/tiener. Ik hoop dat volwassen foto's toch iets helpen wat betreft de nieuwsgierigheid en vragen.
Ik heb nu nog ongeveer 2 weken access en daarna verloopt mijn termij van toegang tot de foto's. Ik ben blij met de keus. Het zijn zeer professionele foto's in een professionele setting. Stuk of 4 per donor.
Ik wil je best helpen als je bereid bent de namen die jou interesseren te delen. Zelf heb ik mijn keus al gemaakt!
vrijdag 15 februari 2019 om 19:52
@ science , lastige beslissing weer tbt ivf. Je kan denk ik toch ook nog verder gaan met IUI? Het is tenslotte wel een keer gelukt, dus de behandeling werkt op zich wel voor jou. Het is wel is zo tegen mij gezegd dat je in dat geval meer kans hebt voor slaging met deze vorm van vruchtbaarheidsbehandeling.
Bij MCK geven ze overigens pas na 9x indicatie voor ivf. ( voor alleenstaanden)
@efemes, ik denk dat ik er ook voor gekozen zou hebben wanneer de optie er een jaar geleden was. Nu duurt het echter wat langer en helemaal blut dus vind ik het best veel geld!
Tip: sla je de fotos van je nummer 2, 3 ook ergens op. Mocht je eerste keuze ooit uitverkocht zijn dan heb je iig die fotos ook, zonder opnieuw te moeten betalen.
Bij MCK geven ze overigens pas na 9x indicatie voor ivf. ( voor alleenstaanden)
@efemes, ik denk dat ik er ook voor gekozen zou hebben wanneer de optie er een jaar geleden was. Nu duurt het echter wat langer en helemaal blut dus vind ik het best veel geld!
Tip: sla je de fotos van je nummer 2, 3 ook ergens op. Mocht je eerste keuze ooit uitverkocht zijn dan heb je iig die fotos ook, zonder opnieuw te moeten betalen.
zaterdag 16 februari 2019 om 07:10
@science. Lastig zeg. Ik Ben na 9 IUI overgestapt. Terwijl ik dus vaker zwanger ben geraakt van IUI. En achteraf blijk ik dus geen kandidaat voor ICSI. Aangezien de oorzaak ergens anders ligt. Maar goed, ik heb het dus gedaan en makkelijk is het niet. Maar ik ben redelijk makkelijk door alle hormonen en de punctie gefietst. Dat wil niet zeggen dat ik ernaar uitkijk om het eventueel nog een x te doen (al doe ik het wel als het moet). En ik hoop voor jou dat het deze maand gewoon raak gaat zijn.
Hier gisteren pregnyl gezet. Morgen eisprong en woensdag gaan ze mijn laatste cryo ontdooien. Donderdagochtend hoor ik of dit gelukt is. Het wordt erg spannend dus. Als de cryo niet goed ontdooid zal ik het hele hormooncircus weer gaan meemaken.
Hier gisteren pregnyl gezet. Morgen eisprong en woensdag gaan ze mijn laatste cryo ontdooien. Donderdagochtend hoor ik of dit gelukt is. Het wordt erg spannend dus. Als de cryo niet goed ontdooid zal ik het hele hormooncircus weer gaan meemaken.
zaterdag 16 februari 2019 om 08:39
Thefiepie, wat ontzettend bale. Sterkte
Number 4 it is!!
@science, ik herken dat helemaal. Ik heb van te voren altijd gezegd dat ik niet aan IFV zou beginnen. Het leek me best heftig en ook ik ging ervan uit dat het wel ging lukken met IUI. Uiteindelijk na 9x IUI ben ik toch begonnen met IFV.
Succes met alles op een rijtje te zetten maar ik hoop dat dat niet nodig is
@Innerpeace, wat spannend allemaal weer, heel veel succes! Hoop dat het allemaal goed gaat.
Number 4 it is!!
@science, ik herken dat helemaal. Ik heb van te voren altijd gezegd dat ik niet aan IFV zou beginnen. Het leek me best heftig en ook ik ging ervan uit dat het wel ging lukken met IUI. Uiteindelijk na 9x IUI ben ik toch begonnen met IFV.
Succes met alles op een rijtje te zetten maar ik hoop dat dat niet nodig is

@Innerpeace, wat spannend allemaal weer, heel veel succes! Hoop dat het allemaal goed gaat.