Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Die hoektanden klinken echt heftig. Sterkte voor jullie Rosings.

Dreumes viel op stoep bij kdv plat op z'n gezicht. Schaafwond op z'n neus. That's a first... :-(
En hij vindt dat wegbrengen al zo vreselijk de laatste tijd, nu met dat kapotte gezicht was het al helemaal feest. Hadden ze ook nog de groep verbouwd (kasten en banken enz verplaatst). Dat trok ie ook niet zo goed. Arme jongen.
ah wat sneu teckeltje.

vanacht heeft ze gelukkig niet gepoept, dus de billetjes waren weer rustig. Opvang heeft de opdracht om het eerste vermoeden van mogelijk misschien poep even checken.
Alle reacties Link kopieren
Ay, beterschap aankleefsjaan en rosings! Hopelijk is het snel gedaan met de snotjes en pijnlijke billetjes... Hier ook weer lekker hoesten dus ik ga de anti-hoest-tips ook inzetten, dank!

@alleen laten: ik laat dreumes niet alleen als ik naar boven ga of wat langer naar het toilet ga, hij kan best rustig zitten spelen maar ook vrij rap z'n kleine stoeltje pakken, naar de keuken schuiven, erop gaan staan en van alles op het aanrecht pakken. En dan ook op een punt van de stoel gaan staan en BAM keihard omklappen. Dus ja dat riskeer ik maar niet...

@teckeltje: heeft je kindje een mama-fase, of een verlatingsangst-fase? Heftig, zeker nu je hoog-zwanger bent. Wanneer verwachten jullie de baby ook alweer?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Nou dat van die goden verzoeken geldt hier ook... Klom gisteravond dus gewoon ineens zelf op de bank :facepalm:

Ondanks die dag zonder middagslaapje hier ook een nieuw woord: mohmoh (schommel)! Dus we hebben ook gemommeld gisteren ;) en als klap op de vuurpijl 3 stapjes los zonder dat ik wat zei of vroeg, gewoon helemaal zelf tijdens het spelen van tafel naar bank gelopen :cheer:
Ik als een blije appelflap meteen helemaal emo jaaaaaaaa goedzoooooo :cheer:
aankleefsjaan schreef:
14-02-2019 16:01
Nou dat van die goden verzoeken geldt hier ook... Klom gisteravond dus gewoon ineens zelf op de bank :facepalm:
:HA: Told you. :mrgreen:
aankleefsjaan schreef:
14-02-2019 16:01
Ik als een blije appelflap meteen helemaal emo jaaaaaaaa goedzoooooo :cheer:
Ik heb heel hard gejoeld en ge-applaudiseerd toen ze Poes zei :) <3
Whoopsadaisies schreef:
14-02-2019 15:37

@teckeltje: heeft je kindje een mama-fase, of een verlatingsangst-fase? Heftig, zeker nu je hoog-zwanger bent. Wanneer verwachten jullie de baby ook alweer?
Verlatingsangst ja, maar voornamelijk op het kdv. Of als ik of vriend weggaan en hij bij anderen moet blijven. Thuis (bijv met naar bed gaan) gelukkig geen last van.
Krijg wel steeds vaker driftbuien hier en dat is voornamelijk Heel Erg Hard Huilen. En dat stopt niet. Best moeilijk vind ik dat.
De baby kan elk moment komen, morgen 38 weken alweer...
Jaaa wat goed, Sjaan!
Dan loopt ze heel snel los nu hoor!

Hier ging dat dus zo snel dat we meer compleet verbaasd waren dat ze gewoon opstond en wegliep. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Sjaan! Bijna helemaal los lopen?

@teckeltje dat is echt bijna. Lijkt mij wel zwaar nu. Hopelijk snel een baby.
Leuk sjaan! Ik vind het echt een verademing dat lopen! Een hele leuke nieuwe fase :)
En nu met het lekkere weer, lekker buiten spelen. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gaat hard zeg teckel!

En ja hopelijk loopt ze ergens in de komende 2 weken echt lekker helemaal los dan kan ze mee hossen met carnaval.

Vandaag trouwens een roosje gekregen namens dreumes, zowel van het kdv met 2 voetafdrukjes als van vriend. Kreeg er een dikke zeverkus met open mond bij :heart:

En zijn jullie nog verrast met valentijn?
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of jullie tips hebben..

Dochter poept vaak en veel.. altijd al trouwens, als pasgeborene kon ik haar al na vrijwel elke poepluier omkleden. Ook nu poept ze gerust drie keer op een dag.

Maar de laatste tijd is het wel heel erg. Ik heb op het kdv een dubbele set wisselkleren omdat het daar vaak genoeg twee keer op een dag mis gaat. Ze poept en het komt er onmiddelijk bij haar beentjes uit. Daar is iig de romper het vaakst vies.

Ik ben al overgestapt op een grotere maat luier, de rompers zijn de juiste maat en niet te strak, we geven haar wat minder fruit dan eerst.. En het gebeurd thuis net zo goed, dus ik denk niet dat het aan hun manier van verschonen ligt.

We gebruiken pampers, thuis broekjes en op het kdv baby-dry..

Af en toe een ongelukje is geen probleem, maar op het moment is het wel héél erg.. Wie geeft mij de tip?
Alle reacties Link kopieren
Dudette heeft ze altijd hele dunne ontlasting dan?
Misschien meer vezels en juist banaan ofzo, dat geef ik hier als de ontlasting dun wordt. Alleen met ernstige tandjespoep is het weleens zo dun dat het er uit loopt langs een randje. Verder is het breierig of gewoon keutel/drol 💩
Haha, mee hossen met carnaval. Lachen!

Ik heb ook een heel mooi beschilderd houten hart gekregen van dreumes. Kusjes geven doet hij met z'n voorhoofd en niet met z'n mond. Ik denk omdat wij hem altijd kusjes daar geven. Dus heeft hij die link gelegd. Als ik vraag of ik een kus mag krijg ik dus een voorhoofd.
Hij weet inmiddels ook goed dat er een baby in mijn buik zit. Als ik vraag waar is de baby, trekt ie m'n trui omhoog. En als ik vraag of de baby een kusje mag, duwt ie dus z'n voorhoofd tegen m'n buik. :love:

@dudette wat onwijs vervelend zeg, die poep steeds naast de luier. Wij hebben ook een zoon die heel veel poept en met periodes ook steeds naast de luier, bij de beentjes en enkele keer op de rug. Soms zelfs helemaal tot in de broekspijpen. Ik heb helaas ook nooit de oplossing gevonden. Heel veel gewassen, emmers in de badkamer met biotex weken. Laatste tijd heeft hij meer/vaker drollen waardoor het minder vaak misgaat. Kan me nu iig de laatste x niet meer heugen. Het lijkt er wel op dat nu hij minder melk binnen krijgt (omdat hij in de ochtend geen pap meer wil en noway 200ml melk drinkt uit z'n beker) die ernstige luiers ook minder zijn. Verder inderdaad bepaalde soorten fruit die van invloed zijn op de ontlasting. Peren en kiwi werken hier ernstig laxerend. Dat wissel ik af met banaan, wat meer verstoppend werkt.
Niet echt tips dus wat betreft de luiers, maar denk dat je het in eten moet zoeken en kijken waar ze op reageert. Denk eraan dat drinken als appelsap ook weer laxerend werkt.

Hier hebben we nu wel al 2 weken droge nachten dankzij pampers. Die zijn dus toch echt beter dan kruidvat/etos,waar zoon standaard nat (en heel vroeg) in wakker werd. Maar je gebruikt al pampers dus daar heb je ook niks aan...
-Dudette- schreef:
14-02-2019 19:57
Ben benieuwd of jullie tips hebben..

Dochter poept vaak en veel.. altijd al trouwens, als pasgeborene kon ik haar al na vrijwel elke poepluier omkleden. Ook nu poept ze gerust drie keer op een dag.

Maar de laatste tijd is het wel heel erg. Ik heb op het kdv een dubbele set wisselkleren omdat het daar vaak genoeg twee keer op een dag mis gaat. Ze poept en het komt er onmiddelijk bij haar beentjes uit. Daar is iig de romper het vaakst vies.

Ik ben al overgestapt op een grotere maat luier, de rompers zijn de juiste maat en niet te strak, we geven haar wat minder fruit dan eerst.. En het gebeurd thuis net zo goed, dus ik denk niet dat het aan hun manier van verschonen ligt.

We gebruiken pampers, thuis broekjes en op het kdv baby-dry..

Af en toe een ongelukje is geen probleem, maar op het moment is het wel héél erg.. Wie geeft mij de tip?
Wasbare luiers. Of evt alleen een wasbaar overbroekje over de wegwerpluiers
Alle reacties Link kopieren
Ze eet veel vezels en drinkt alleen water.. het is ook geen dunne poep, wel breiig. Ik kan niet echt eten aanwijzen waar ze opvallend op reageert. Ik denk wel dat ze relatief veel eet, het is nogal een kleine alleseter..

Zon overbroekje klinkt wel slim Rosings, jij denkt dat dat het lekken langs de zijkanten kan opvangen? Zou dat niet een heel dik pakket worden, luier én zon broekje?
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken voor de nacht voor dreumes zoon (bijna 18 maanden) sinds twee maanden ook een overbroekje ivm het doorlekken van plas. Kreeg toen ook al wel de tip om zo’n broekje ook aan te doen bij zijn (ondertussen geboren) zusje bij spuitluiers. Schijnt te werken. Echter lees ik uit jouw verhaal dat het dus geen echte spuitluier is, maar vooral ook veel???
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
14-02-2019 20:09
.....

Hier hebben we nu wel al 2 weken droge nachten dankzij pampers. Die zijn dus toch echt beter dan kruidvat/etos,waar zoon standaard nat (en heel vroeg) in wakker werd. Maar je gebruikt al pampers dus daar heb je ook niks aan...
Ik heb ook altijd pampers, maar dan wel de Premium Protection. De BabyDry, ondanks dat de naam anders doet verwachten, zijn sneller vol.
-Dudette- schreef:
14-02-2019 21:45
Ze eet veel vezels en drinkt alleen water.. het is ook geen dunne poep, wel breiig. Ik kan niet echt eten aanwijzen waar ze opvallend op reageert. Ik denk wel dat ze relatief veel eet, het is nogal een kleine alleseter..

Zon overbroekje klinkt wel slim Rosings, jij denkt dat dat het lekken langs de zijkanten kan opvangen? Zou dat niet een heel dik pakket worden, luier én zon broekje?
Nee hoor, altijd nog dinner Dan een wasbare luier er onder :)
Alle reacties Link kopieren
@sweet

Als je dan zon overbroekje over de normale luier hebt, krijg je er dan nog een spijkerbroek overheen bijvoorbeeld?

@aankleefsjaan

Die kan ik ook nog wel uitproberen!

Ik vraag me sowieso af of ik misschien nog wat andere luiermerken moet proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hier lekte oudste standaard door met papers.. Bij kruidvatluiers van toen echt nergens last van.
Ze hebben nu iets veranderd aan de kruidvatluiers waardoor jongste weleens doorlekt in de nacht (buikslaper) maar overdag gaat 't prima.. Echter, op kdv gebruiken ze pampers en lekt ze toch echt relatief vaak door.
Alle reacties Link kopieren
Dacht ik dat Otis geen bloed meer in urine had was vanochtend zijn luier donkerbruin en 40 graden koorts....lag als een dood vogeltje tegen me aan. Zo maar even naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Nou wp, dat duurt wel lang... Wat 'n narigheid.
Westerpaviljoen schreef:
15-02-2019 09:10
Dacht ik dat Otis geen bloed meer in urine had was vanochtend zijn luier donkerbruin en 40 graden koorts....lag als een dood vogeltje tegen me aan. Zo maar even naar de huisarts.
ah gossie...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat lijkt me schrikken WP.. hopelijk is ie snel weer de oude!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven