Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
kaanchinchen schreef:
17-02-2019 16:13
Westerpaviljoen, dat is schrikken zeg, zeker bij zo'n ukkie. Beterschap in elk geval!
Zou trouwens kunnen dat we elkaar zijn tegengekomen, ik ben vanmorgen ook met zoon bij de Kralingse plas geweest :)

Lasvegas, veel plezier! Hoe gaan jullie dat doen met kind, om en om de berg op of zijn jullie met meerderen?
Ben je twee mannen met een kinderwagen tegengekomen?-:)
kaanchinchen schreef:
17-02-2019 16:13

Lasvegas, veel plezier! Hoe gaan jullie dat doen met kind, om en om de berg op of zijn jullie met meerderen?
We zijn met beide opa’s en oma’s, dus genoeg tijd om zelf te skiën!
Iemand tips? Dreumes tekent net met stift op de muur 🤦‍♀️
lola-lily schreef:
18-02-2019 09:28
Peuters geen stiften in de hand geven?
lola-lily schreef:
18-02-2019 09:28
gebeurde hier met pen, gelukkig op een stukje muur wat je niet snel ziet en op de 1ste verdieping. Ik heb er een schilderij lijstje omheen getekend en de datum en haar naam er bij gezet. :)
rosings schreef:
18-02-2019 10:04
gebeurde hier met pen, gelukkig op een stukje muur wat je niet snel ziet en op de 1ste verdieping. Ik heb er een schilderij lijstje omheen getekend en de datum en haar naam er bij gezet. :)
:flirting: awesome!
rosings schreef:
18-02-2019 10:04
Haha wij hebben dat hier ook, maar dan met potlood. Ook naam en datum. Lijstje eromheen is wel grappig idee :lol:
Wat schattig Rosings! Hier is het op de benedenverdieping, precies in zijn speelhoekje. Maar de oplossing is gevonden, had nog een schoolbordje wat een plek moest krijgen, paste er precies overheen! En staat nog hartstikke leuk ook in de speelhoek.
Jongens even een vraagje: onze laatste opvolgmelk is op. Prima moment. Vanmorgen gewone warme melk in de fles gegeven en dat ging makkelijk leeg. Hoe doen jullie dat in de ochtend? Dochter komt meestal rond 5/6 voor de fles, we haalden gewoon water uit de kraan boven, poeder erbij, fles even verschonen en dan slaapt ze door tot wij haar uit bed halen of tot 8/9 uur. Maar nu met de echte melk is het wat bewerkelijker. Dan moeten we echt opstaan en naar beneden en magnetron etc. Ze is vandaag wel weer gaan slapen. Maar hoe maken we dit makkelijker voor onszelf en hoe doen jullie dit?
Bij ons is dat opsta-tijd.. Of bij ons in bed.. Melk krijgt ze gewoon koud bij 't ontbijt..
Ze drinkt hier nog bij mij sochtends, dus geen gedoe met flesjes of melk, superhandig, maar geen oplossing voor jou.
Wat grappig dat je dat zo hebt gedaan rosings!

Ik zou voortaan kijken of ze weer verder slaapt Suikerwafel, misschien heeft ze die fles niet nodig?
Hier is sinds 3 weken de opvolgmelk ook op en heb geen nieuwe gekocht. Zoon eet sochtends altijd pap, die kan ook prima aangemaakt worden met gewone warme melk. Savonds voordat hij naar bed gaat krijgt hij nog een fles warme melk. Gaat prima. Alsof niet helemaal een antwoord op je vraag, sorry.
Koude melk laat ze uit haar mond lopen, hebben dat al een paar keer getest... vandaar het warm maken. Dat drinkt ze wel. Hebben nu net de middagfles eraf. Dochter eet brood als ontbijt en geen pap. Maar pas als ze echt wakker is. En dat is niet om 6 uur. Maar misschien is het wel het proberen waard of ze inderdaad in slaap komt zonder fles zodat ze de melk bij het ontbijt kan nemen.

Rosings: vanmorgen miste ik dat weer sinds 6 maanden ;)! Vrouw krijgt nu melkdruppeltjes, waren al grapjes aan het maken of zij het niet kon oplossen :-D
Suikerwafel schreef:
19-02-2019 14:59
Koude melk laat ze uit haar mond lopen, hebben dat al een paar keer getest... vandaar het warm maken. Dat drinkt ze wel. Hebben nu net de middagfles eraf. Dochter eet brood als ontbijt en geen pap. Maar pas als ze echt wakker is. En dat is niet om 6 uur. Maar misschien is het wel het proberen waard of ze inderdaad in slaap komt zonder fles zodat ze de melk bij het ontbijt kan nemen.

Rosings: vanmorgen miste ik dat weer sinds 6 maanden ;)! Vrouw krijgt nu melkdruppeltjes, waren al grapjes aan het maken of zij het niet kon oplossen :-D
die kan binnenkort gaan dubbel voeden ja :) handig!
Ik heb nooit de fles gegeven, maar misschien thermoskan met heetwater boven met een bakje en houdbare melk die niet in de koelkast hoeft? Dan kun je de melk in bakje heet water opwarmen.
Suikerwafel schreef:
19-02-2019 14:59

Dreumes moest hier eerst ook geen koude melk. Ook geen koud water trouwens. Overigens fijn dat de overstap van opvolgmelk naar gewone melk zo goed ging. Dat ging hier wel wat moeizamer. Hebben eerst moeten mixen en steeds minder opvolgmelk en meer gewone melk toevoegen. Ook geen ramp hoor maar fijn dat het bij jullie makkelijker ging!
Wij hebben ook nog heel lang (tot 16 maanden ofzo) een fles om 5 uur gegeven. Ik zette het flesje met melk klaar in de koelkast, 40 seconden in de magnetron, geven en weer naar bed. In 2 minuten klaar dus. Vond met die schepjes melk altijd meer gedoe. Maar wij hebben ook nooit met thermosflessen gewerkt.

Koude melk hier nog steeds geen succes. Hij krijgt alleen 's ochtends nog een fles warme melk, verder niks. Wanneer stop je eigenlijk met flessen melk? Ik vind het wel gezellig en zoontje ook (hij pakt er altijd een dekentje bij en z'n popje moet op schoot, zo lief), maar hij is al 21 maanden. Toch proberen te laten wennen aan koude melk uit een beker, of zijn er meer die zo lang nog een fles bleven geven?
Warme melk uit een beker kan ook toch? Hier meestal uit rietjesbeker.
Hier melk bij ontbijt, bij lunch en voor 't naar bed gaan. Zelf drink ik het ook bij lunch en ontbijt. Ze krijgt 't nog steeds wel in een flesje (ook 21mnd) maar dat is pure laksigheid mijnerzijds.. Oudste dronk haar melk rond die tijd uit een rietjesbeker en soms gewone beker. Zal dat binnenkort ook eens haar herintroduceren hier. (we deden 't wel, tot ze heel ziek werd en ze alleen nog uit fles wilde drinken)
Hier 's ochtends Brinta met melk gemaakt en 's middags een beker warme melk.
Hoe oud is je dochter suikerwafel? Wij geven pap sochtends dus geen melk uit fles o.i.d. dan smiddags nog een beker (warme) melk. S avonds wat yoghurt. Fles zijn we met een jaar ongeveer mee gestopt. Eerst met een rietjes beker gestart en redelijk snel een beker. Zij wil ook niet anders (nu 19 maanden) Maar ach hoeveel kwaad kan een flesje nog sochtends? Heb je een flessenwarmer? Dat zou eventueel kunnen?
Teckel: wij waren er ook bang voor! Hadden zelfs bedacht anders alsnog maar extra poeder te kopen en volgende week in de vakantie inderdaad beetje bij beetje over te stappen. Maar niet nodig gelukkig!

Naniene, bijna een jaar. CB gaf inderdaad ook aan dat we de flessen moeten afbouwen. Maar gaat meer om het hoe doen jullie het, dan het waaruit drinken jullie kindjes ;). Het is vooral dat ze zo vroeg nog niet klaar is voor de dag. Het is een meisje dat veel slaap nodig heeft en pakt. Gaan we wel met haar naar beneden, dan wil ze om 7 uur weer naar bed, dat komt voor ons dan weer niet helemaal uit. Flessenwarmer is best een goed idee, hebben we wel ergens staan geloof ik!

Dochter drinkt altijd water en thee uit een beker bij de maaltijden, maar melk uit de fles. Melk uit een beker wil ze niet, het is ook echt ons knuffelmomentje. De twee melkmomenten zijn momenten die buiten het eten vallen. Ze heeft verder geen speen meer, maar wat wil je met een moeder die logopedist is ;-). We gaan de fles inderdaad een keer afbouwen, maar heeft nu niet zo veel prioriteit.
Herfstblaadje: Hier is dochter 23 maanden en drinkt s'ochtends nog een klein flesje warme melk. Meer omdat we dan toch nog even in bed hangen en ze dan toch wat drinken heeft. Ze zou het volgens mij ook prima vinden als we meteen naar beneden gaan om te ontbijten en ze koude melk/thee/water uit een beker krijgt. Het is gewoon nog wel even gezellig zo in bed. Ach als ze straks naar school gaat zal het alleen maar zo gaan, dus nu genieten we nog even van de luie doordeweekse ochtenden!

Suikerwafel: oplossing lijkt mij een flessenwarmer boven, maar ja duurt denk ik nog wel langer dan even naar beneden in de magnetron opwarmen. Dat doen wij: even naar beneden, melk in de fles, 40 sec in de magnetron en weer naar boven.
Hier drinkt dochter alles met de rietjesbekers en probeert nu sinds kort (bijna 15mnd) uit een bekertje te drinken. Ieniemini oefenslokjes.
Flesjes kreeg ze tot 12mnd.
Drinkt hiier bij lunch en ontbijt de melk en voor de rest water. Wel yoghurt na avondeten.
Dochter drinkt overdag bij haar ontbijt en lunch gewone melk uit een fles/rietjesbeker/gewone beker, net waar zij zin in heeft. Voor het slapen krijgt ze nog een klein flesje opvolgmelk en als ze 's nachts echt niet kan slapen krijgt ze dat ook. Ze is bijna 1,5 jaar.
Suikerwafel, je zou het dus ook kunnen combineren. Voor de vroege ochtend/nacht wel nog opvolgmelk en andere momenten gewone melk. Maar even snel beneden gewone melk opwarmen in de magnetron is net zo snel denk ik. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven