Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Nitflex schreef:
11-02-2019 07:39
Oh sorry, dan hebben wij een ander zelfscansysteem. Hangen er ook niet een paar losse bonuskaarten?
Hier niet. Maar de bonuskaart werkt ook als je bijvoorbeeld Stocard gebruikt, een app waarin je al je pasjes kan dumpen. Je scant dan gewoon de barcode op je telefoon.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
11-02-2019 07:42
Hier niet. Maar de bonuskaart werkt ook als je bijvoorbeeld Stocard gebruikt, een app waarin je al je pasjes kan dumpen. Je scant dan gewoon de barcode op je telefoon.
Nee, dat is allemaal niks voor mij. Voor die paar centen ga ik echt niet steeds mijn telefoon tevoorschijn halen bij het boodschappen toen. Als er één bij de kassa ligt, prima, maar anders vind ik het de moeite niet.
Nitflex schreef:
11-02-2019 07:52
Nee, dat is allemaal niks voor mij. Voor die paar centen ga ik echt niet steeds mijn telefoon tevoorschijn halen bij het boodschappen toen. Als er één bij de kassa ligt, prima, maar anders vind ik het de moeite niet.
Kan natuurlijk :) Ikzelf heb er vanalles op staan, ook van winkels waar ik zelf geen pasje van heb, maar m’n moeder wel. Ik gebruik haar Hema-pas, zij mijn H&M-pas :rofl:
¡Apagando las luces!
Ttroeteltje schreef:
11-02-2019 07:33
@Nitflex, zonder kaart kan ik geen scanner pakken. Die zit vastgeklikt in muur vol met scanners en pas wanneer ik kaart scan komt er lukraak 1 vrij.
Je hebt bij onze AH niet perse zo’n scanner nodig..bij die zelfbetaalkassa’s kun je gewoon je boodschappen scannen (voor hetzelfde venstertje waar je anders je bonuskaart scant).

Ik doe dat nog weleens als ik maar een paar boodschappen heb, vind dat dan makkelijker dan zo’n scanner.

Misschien kan dat bij jouw AH ook wel?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
SombraOnline schreef:
11-02-2019 07:58
Kan natuurlijk :) Ikzelf heb er vanalles op staan, ook van winkels waar ik zelf geen pasje van heb, maar m’n moeder wel. Ik gebruik haar Hema-pas, zij mijn H&M-pas :rofl:
Ik doe ook aan weinig klantensystemen mee, Hemapas ben ik ook niet aan begonnen.
@schorpioentje, ik ga dat eens navragen. Zou handig zijn.
Ttroeteltje schreef:
11-02-2019 07:17
Stond in rij, bonuskaart vergeten, dus zelfscan niet mogelijk. Voor mij twee mensen bij elkaar horend elk met tot de nok toe gevulde winkelwagen en eigen beurs. 1 kassa geopend.

Ik zou niets snel vragen om voor te mogen gaan en netjes wachten. In dit geval werd er pas net op band gelegd. Kassamedewerker was nog aan het opstarten.
Ik had 1 product.

Trok stoute schoenen aan en vroeg of ik kort voor persoon mocht invoegen. Die was immers nog lang bezig met op band leggen. Vrouw zuchtte, keek tig keer om zich heen, zei dat ik zelfscan kon doen echter dat ik dan maar voor een keer voor moest gaan. Geheel verontwaardigd en geïrriteerd.

Vond dat zo onvriendelijk.

Ik snap zo iemand dan ook niet. Ze is niet verplicht om je voor te laten. Ze had ook gewoon nee kunnen zeggen, dus waarschijnlijk is ze gewoon boos omdat ze liever nee had gezegd, dan sociaal wenselijk gedrag te laten zien.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
MrsNiceGuy schreef:
08-02-2019 12:39
Mij verbaast eerder het feit dat iemand staat te bellen terwijl haar boodschappen gescand worden.
Dat was mijn irritatie dus ook, niet de weinige inpakruimte.
Bij de Aldi moet je bij veel spullen alles na het scannen terug in je karretje mikken en ergens anders inpakken, bij weinig spullen alles meteen in je tas mikken. In ieder geval niet rustig gaan whatsappen. Dan lukt het allemaal best met de weinige inpakruimte.
AbsoFabso schreef:
11-02-2019 16:20
Dat was mijn irritatie dus ook, niet de weinige inpakruimte.
Bij de Aldi moet je bij veel spullen alles na het scannen terug in je karretje mikken en ergens anders inpakken, bij weinig spullen alles meteen in je tas mikken. In ieder geval niet rustig gaan whatsappen. Dan lukt het allemaal best met de weinige inpakruimte.
En het ergste is nog dat die inpaktafels vaak bezet zijn door kinderen, daar zijn ze niet voor bedoelt!
Michella_1991 schreef:
12-02-2019 11:29
En het ergste is nog dat die inpaktafels vaak bezet zijn door kinderen, daar zijn ze niet voor bedoelt!
Dat is ook één van mijn ergernissen ja. Dat er kinderen op klimmen, op staan, overheen rennen. Die kinderen zijn vaak in de leeftijd dat ze nog niet kunnen lezen en de ouders zien er vaak uit alsof ze dat wel kunnen. En dan zetten ze soms zelf hun kroost náást het bordje "Niet op inpaktafel klimmen"...op de inpaktafel.

Paar jaar terug zetten zo'n doos haar kind op de tafel, pal voor een aanlopende bejaarde man. Die man zegt nog netjes iets van "Nou, ik wilde graag inpakken hier." Zij ijskoud terug: "Tja, kinderen hè, wat kun je eraan doen?" Terwijl ze het kind er zelf op plantte :facepalm:
lotus77 schreef:
12-02-2019 16:28
Dat is ook één van mijn ergernissen ja. Dat er kinderen op klimmen, op staan, overheen rennen. Die kinderen zijn vaak in de leeftijd dat ze nog niet kunnen lezen en de ouders zien er vaak uit alsof ze dat wel kunnen. En dan zetten ze soms zelf hun kroost náást het bordje "Niet op inpaktafel klimmen"...op de inpaktafel.

Paar jaar terug zetten zo'n doos haar kind op de tafel, pal voor een aanlopende bejaarde man. Die man zegt nog netjes iets van "Nou, ik wilde graag inpakken hier." Zij ijskoud terug: "Tja, kinderen hè, wat kun je eraan doen?" Terwijl ze het kind er zelf op plantte :facepalm:
Laat dat kind dan lekker in die kar zitten of neem iemand mee die op hem/haar kan letten (dat laatste is niet altijd haalbaar, dat begrijp ik)
Inpaktafel? Volgens mij heeft mijn supermarkt die helemaal niet.
Ik erger me niet zo snel in de supermarkt maar wat ik wel heel irritant vind zijn die verkooplui die soms bij de ingang staan. "Meneer, mag ik u wat vragen?" Nee. Fuck off!
Nitflex schreef:
12-02-2019 18:12
Inpaktafel? Volgens mij heeft mijn supermarkt die helemaal niet.

Daar staan waarschijnlijk het inpakpapier, kassabon acties ed op.
Oftewel onbruikbaar voor inpakken.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Inpaktafel is vaak een plank bij het raam waarop ook de folders en actieflyers staan. Hier bij de Lidl is dat zo. Aldi heeft een tafel van 05 bij 2,5 meter.

Heb er geen probleem mee als daar kinderen op zitten. Die schuiven als ik daar bezig ben. Misschien kijk ik boos genoeg naar ze waardoor ik dat effect op hen heb.
RikM schreef:
14-02-2019 11:28
Ik erger me niet zo snel in de supermarkt maar wat ik wel heel irritant vind zijn die verkooplui die soms bij de ingang staan. "Meneer, mag ik u wat vragen?" Nee. Fuck off!

Nou inderdaad. Laatst was er 1 die ik overduidelijk ontweek, maar ze kwam gewoon achter me aan tot bij mijn fiets. Helaas heb ik haar daar een beetje afgesnauwd maar kom op zeg. Als ik al zoveel moeite doe om je te ontlopen dan kun je toch verwachten dat ik niet naar je wil luisteren?
Er schiet me net iets te binnen wat misschien kinderachtig gaat klinken:

Vorige week was de superschips in de aanbieding bij de Aldi, het jammere is was alleen dat het gold voor de joppie en de ketchup terwijl ze ook de paprika en naturel hebben, zelfde hoeveelheid.
Ik ben echt gek op de paprikasuperchips, normaal €1.30 per zak en nu 2 voor € 2,00.
Maar helaas.

Nu heb ik het over chips, maar dit komt natuurlijk vaker voor bij bepaalde dingen

Edit: Waarom denk ik dan, hoe meer keuze, hoe meer kans op meer inkomsten toch?
@Michella, Joh, dat scheelt ook 60 hele centen!

Zo'n mega aanbieding is dat dus ook weer niet.

De truuk kan ook zijn dat supermarkt juist rekening houdt met mensen die voorkeur hebben voor de smaken die niet in de aanbieding zijn. Want als die dan denken "ik wil OOK twee zakken! Ach, wat maakt het ook uit ik doe het gewoon voor die 60 cent verschil"
Dan heb je als supermarkt dus idd meer inkomsten.
Of ze promoten zo de smaken die minder goed verkopen.
Ja kan ook, ik denk altijd heel moeilijk :proud:
'Mijn' supermarkt gaat binnenkort dicht voor een verbouwing, ik greep vandaag dus vele keren mis. :|
RikM schreef:
14-02-2019 11:28
Hier was laatst een collecte voor roparun. Een heel team in de appie collecteren. Sta ik af te rekenen begint een van die troela’s mijn spullen in de pakken. Ik vraag haar wat ze denkt te doen. Ja we pakken in, in ruil voor een donatie. Ik zei zou je dan niet eerst even vragen wat ik daar van vind? Toen stopte ze. Vervolgens kwam ze bij het afrekenen heel dicht bij me staan met de collectebus. Zodat ik eigenlijk geen kant op kon. De Cassiere vroeg haar afstand te nemen zodat ik ongestoord kon pinnen maar ze bleef rondhangen. Toen ik wegging zonder te doneren was ik maar een kutwijf.... tja ik bepaal zelf wel of en wanneer ik een goed doel steun.
Ttroeteltje schreef:
14-02-2019 20:16
Of ze promoten zo de smaken die minder goed verkopen.
lijkt me het meest logische, wat goed loopt hoef je niet goedkoper weg te doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hvg2017 schreef:
15-02-2019 22:07
Hier was laatst een collecte voor roparun. Een heel team in de appie collecteren. Sta ik af te rekenen begint een van die troela’s mijn spullen in de pakken. Ik vraag haar wat ze denkt te doen. Ja we pakken in, in ruil voor een donatie. Ik zei zou je dan niet eerst even vragen wat ik daar van vind? Toen stopte ze. Vervolgens kwam ze bij het afrekenen heel dicht bij me staan met de collectebus. Zodat ik eigenlijk geen kant op kon. De Cassiere vroeg haar afstand te nemen zodat ik ongestoord kon pinnen maar ze bleef rondhangen. Toen ik wegging zonder te doneren was ik maar een kutwijf.... tja ik bepaal zelf wel of en wanneer ik een goed doel steun.
Dat is wel heel brutaal en ongepast. Ik zou dit in elk geval gemeld hebben bij de klantenservice of zo, en eventueel zelfs de stichting.
Geen goede reclame zo.
¡Apagando las luces!
Hvg2017 schreef:
15-02-2019 22:07
Sjezus dat is wel het toppunt van onbeleefdheid zeg O_O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven