Een nieuw begin

16-02-2019 22:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan ineens hoor je jezelf na lang twijfelen zeggen: "ik wil niet meer verder op deze manier, ik ben te jong op het uit te gaan zingen!". Nu 36 en opnieuw beginnen. Scheiden pffff ookal is het mijn keuze het is nogal wat met flinke gevolgen.

Moet snel op zoek naar een nieuw huis, begin binnenkort met een nieuwe job en start mijn nieuwe leven. Ik vind het doodeng maar ben blij met mijn keuze. Gelukkig staan mijn vrienden en familie achter mij. De reactie die zij gaven zei alles: "eindelijk!".

Het is nog even lastig nu we in 1 huis wonen en hij af en toe gemeen wordt om mij te laten voelen wat ik hem heb aangedaan. Ik ga hier niet neerzetten waardoor het is geklapt maar dat verdient niet de schoonheidsprijs. Ik snap zijn reactie en leg het naast me neer.

Ben nu voornamelijk bezig met wat ik wil, reizen aan het plannen, waar ik wil wonen en de sporten waar ik idolaat van ben. Positief blijven trekt me door deze periode heen. Tuurlijk twijfel ik soms en dan denk ik aan de momenten waarom ik niet meer verder wil en dan komt de vechtlust terug.

Wat ik hiermee wil, gewoon even niet mijn vrienden lastig vallen. Ik wil ook niet dat er van buitenaf mee bemoeit wordt want nu komen we er nog samen uit. Ik wens hem het allerbeste maar mezelf ook. Er zijn geen kinderen in het spel gelukkig dat maakt het iets eenvoudiger.
Heel veel succes! Het gaat je vast lukken.
Het is nog even lastig nu we in 1 huis wonen en hij af en toe gemeen wordt om mij te laten voelen wat ik hem heb aangedaan. Ik ga hier niet neerzetten waardoor het is geklapt maar dat verdient niet de schoonheidsprijs. Ik snap zijn reactie en leg het naast me neer.
You had my curiosity. Now you have my attention.
SjaanRoeispaan schreef:
16-02-2019 22:44
You had my curiosity. Now you have my attention.
Er zijn geen anderen in het spel of erger. Het is meer dat hij mij ergens onderweg vergeten is. Ik heb nog geroepen maar hij heeft mij niet gehoord. Nu ik er een streep onder zet hoort hij mij wel. Helaas te laat voor ons, want ik kies nu voor mezelf.

Dat moet pijn doen althans dat neem ik aan. Af en toe haalt hij verbaal uit. Ik snap zijn pijn, die heb ik al doorgemaakt. Daarom reageer ik er niet op, zijn emoties mogen er zijn.
Jeetje, pijnlijk en jammer dat jullie elkaar zo zijn kwijtgeraakt. Als dat te lang heeft voortgesleept kan ik me indenken dat je op het punt aankomt waarop je niet meer verder kunt.
Tja, als je je partner als vanzelfsprekend bejegend en behandeld, dan kan dat weleens tegenvallen op een goed moment.
Ik herken het en ben nog altijd blij en opgelucht dat ik er een einde aan heb gebreid.

Fijn dat je zoveel plannen hebt en goed voor jezelf zorgt, dat is een grote overwinning op wat je achter de rug hebt.
Ik wens je alle geluk van de wereld toe.
Been there, done that.. enorme opluchting wanneer het afgehandeld is en je een eugen plek hebt. Kijk daar maar naar uit!
Levade schreef:
17-02-2019 00:13
Been there, done that.. enorme opluchting wanneer het afgehandeld is en je een eugen plek hebt. Kijk daar maar naar uit!
Dit.
Wens je sterkte en succes! Het maakt niet uit hoe je je er doorheen geslagen hebt. Maarrr je maakt me wel nieuwsgierig, je hebt je man bedonderd??
Heerlijk puberaal. Je eigen wensen en verwachtingen volgen, reizen en de sport doen waar je idolaat van bent.

Ben je 16?
alkemade schreef:
17-02-2019 02:07
Heerlijk puberaal. Je eigen wensen en verwachtingen volgen, reizen en de sport doen waar je idolaat van bent.

Ben je 16?
Hoezo is doen waar je gelukkig van wordt ineens puberaal? Ze hebben geen kinderen samen, maar ze moet maar bij hem blijven omdat dat de volwassen manier is ofzo?
Veel sterkte en succes!!👍🏼
Hoi Snowflake,
Een goede en moedige stap in je leven.
Het gaat je absoluut lukken. Je bent een sterk persoon en zult een goed leven vol kwaliteit voor jezelf kunnen opzetten!
Jouw situatie klinkt herkenbaar, ik ben bijna een jaar verder.. Het is even heftig en dat is heel logisch: je moet je helemaal resetten. Maar het klinkt alsof je erachter staat (af en toe twijfelen is natuurlijk heel logisch). Gaat helemaal goedkomen.
Verbinder schreef:
17-02-2019 04:04
Hoi Snowflake,
Een goede en moedige stap in je leven.
Het gaat je absoluut lukken. Je bent een sterk persoon en zult een goed leven vol kwaliteit voor jezelf kunnen opzetten!
Hoe weet je dat zo zeker?
Castor1975 schreef:
17-02-2019 01:55
Wens je sterkte en succes! Het maakt niet uit hoe je je er doorheen geslagen hebt. Maarrr je maakt me wel nieuwsgierig, je hebt je man bedonderd??
Nee dat heb ik niet. Kwam er na een periode van een groot verlies achter dat ik het al die tijd alleen heb gedaan. Ben het verder niet van plan om zo te doen.

Ik denk dat die vraag bij iedereen op komt die mijn OP leest. Hij is boos omdat hij het niet zag aankomen.
alkemade schreef:
17-02-2019 02:07

Ben je 16?
Grappig om het zo te zeggen. Dus jij bent meer van het is wel goed zo. We gaan dit zo uitzingen tot de dood. Prima als jij dat zo vindt hoor maar dan hoef je mij niet puberaal te noemen als ik een andere keuze maak.
Alle anderen, dank jullie wel. Ik ben niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn die deze keuze moet maken.

Je komt niet zomaar voor deze keuze. “O het gaat even niet lekker, laat ik mijn relatie om zeep helpen”. Zo werkt het nou eenmaal niet. Na keren van praten, beterschap, gebroken beloftes en alleen staan in een groot verlies, doe je er nog maanden of langer over voor je niet meer kan. Het is een opeenstapeling van momenten. En dan moet je toch die keuze maken. De ander wil je geen pijn doen maar doorgaan betekent jezelf pijn doen. Dan moet je een keuze maken.

Ik denk wel eens na over mijn aandeel in dit alles, want je hebt nou eenmaal alleen invloed op de dingen die je zelf doet. Ik kom dan tot de conclusie dat ik het allemaal mogelijk heb gemaakt. Ik neem het hem daarom ook niet kwalijk. We hebben ook geen ruzie. Wel verdriet en begrip voor elkaar. Hij is alleen in een andere fase van rouw dan ik.
Bizar is dat he'?
De gewaarwording dat je om het meeste niet gevraagd hebt, maar je het wel mede tot stand hebt gebracht of zelfs faciliteerde.
Hoe dan ook... zodoende raak je elkaar kwijt. Zelfs al lig je naast elkaar in bed.
Jammer dat jullie het tij niet meer konden keren. Maar het is wat het is. Sterkte.
Hoi Snowflake,

Wat je allemaal schrijft in je posts klinkt erg bekend.
Ik heb anderhalf jaar geleden in een zelfde soort situatie gezeten.
En ik moet zeggen dat scheiden en voor mezelf kiezen te beste keuze is die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.
Dus heel veel sterkte en heel veel succes!

En ga zo door zoals je doet, door de dingen die jij leuk vind en waar jij energie en enthousiasme van krijgt op te zoeken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven