Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Blond , is ze dan niet ingeent tegen de griep ? Ik duim voor je dat ze er door komt .
Wel een griepprik gehad, maar dat is natuurlijk geen garantie. Zus arts heeft me een beetje gerustgesteld: Ze reageert goed op medicijnen om haar koorts naar beneden te krijgen want haar temp was 39,4!
Fijn dat je me helpt hopen op een snelle en goede afloop!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
gelukkig maar . :bigkiss:
Beterschap voor maman! Hoop dat ze snel weer opknapt!

Lichtje kan het zijn dat poes plast omdat je zwanger bent? Voordat je me voor gek verklaard, ik heb dat al eens vaker gehoord...

Knuffels voor iedereen!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Oeh Uiltje, dat zou best kunnen! Lichtje ruikt door de hormonen anders voor kat!
Hoe is het met Mamam?

Ohh ik vind dat niet eens zo heel verkeerd gedacht! We ruiken nu al een paar dagen niets meer. Vreemd hoor.
Die beesten zijn sowieso al veel bij mij, maar nu word ik echt gek van ze! Continu bij mij liggen en knuffelen. Tot vervelens toe haha.
lichtje , ik zie dat het raadsel opgelost is .
twilight84 schreef:
16-02-2019 17:21
Hoe is het met Mamam?

Ohh ik vind dat niet eens zo heel verkeerd gedacht! We ruiken nu al een paar dagen niets meer. Vreemd hoor.
Die beesten zijn sowieso al veel bij mij, maar nu word ik echt gek van ze! Continu bij mij liggen en knuffelen. Tot vervelens toe haha.
:flirting: Witje is ook zo'n knuffelkontje. Die hangt weer eens op zijn rug in mijn badjas te buidelen terwijl hij met zijn voorpootje over mijn kin streelt: Vrouwtje!!!! Wel buikje blijven strelen!

Maman vandaag nog niet gesproken, ze sliep de hele dag. Ik probeer het zo meteen nog even want hoop dat ze nu toch een beetje aan het eten is.
Beterschap voor Mamam Blond!

Ik weet niet of ik een geval apart ben of dat ik gewoon een beetje veranderd ben de laatste jaren, maar vriend heeft dit weekend wat andere bezigheden, met een groepje vrienden.
Vind ik dat erg, eerlijk gezegd helemaal niet eerlijk gezegd... heeft niks met verminderde gevoelens of zo te maken.
Ik mis hem echt wel, maar we hebben van de week nog lekker samen gekookt en gegeten en hij is blijven slapen.
Aan samen zijn geen gebrek.
De eerste paar weken vond ik dit soort momenten, dat hij andere bezigheden had lastig maar ik wil hem absoluut niet claimen.
En misschien ben ik raar, maar ik heb echt ruimte nodig voor mijzelf en ik kan daar ook erg van genieten.
Wat een verschil met 14 jaar geleden toen ik binnen een paar maanden samenwonen.
Ik vind mijn vriend erg lief (en hij kan erg goed koken :proud: ,daar zoek ik ze blijkbaar op uit want degene met wie ik samenwoonde was professioneel kok :proud:) maar ik vind alleen wonen heerlijk en samenwonen, never say never maar dat hoeft van mij niet zo nodig.

Geen idee waarom ik dit verhaal vertel, wilde het even kwijt.
Beetje herkenbaar of ben ik gewoon een beetje vreemd? ;-D

Wat een heerlijk weer, geniet ik erg van :sun:
Jullie ook?
Neehoor Phoebe, ik waardeer mijn alleen-tijd ook enorm. :proud:

Heb je maman al gesproken Blondje? :hug:

En hoe is het met jou nu Kia?

Nachtje, wat een ellende met je bewindvoerder, huis en huurbuis. Ik kan je geen advies geven, weet niet hoe de zaken lopen in België.

Hier ging het een tijd best wel okay, alleen erg moe. Maar roller coaster is weer even een dip in geschoten qua relatie. Heb er zelf even niet zoveel invloed op, dus ik ga maar even mee in de 'ride'. :|
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Pheebs: ik woon dan wel samen met man, maar we hebben heel verschillende werktijden en ik vind het (als het niet overdreven vaak is) ook heerlijk om het huis voor meezelf te hebben. Heb ook veel ruimte voor mezelf nodig.
Vandaag hadden man en ik een hele fijne dag samen. Eindelijk allebei weer een beetje fit en vrij! Ik had een braadkippetje meegenomen van de markt en dat hebben we met verse appelmoes en een stukje brood lekker opgepeuzeld. Meer moet dat niet zijn: simpel genieten. Heerlijk!

Geen verandering bij Maman: koorts onder controle en voor de rest heel ziek en veel slapen. Maar ik ben blij met die temperatuur! Ik hoop dat ze het 'eruit' kan slapen, dan merkt ze minder van de ellende.

Ach Dappertje, niet leuk maar je staat er volgens mij realistisch en vrij rustig in als ik je zo lees.
Ach... door hoe liefdevol je altijd schrijft over je maman, voel ik echt met je mee. Zo'n broos vrouwtje. Knuffel voor jullie allebei.

Ja, ik ben er rustig in. Ik heb zó geen zin in drama. En nu kwam het drama toch wel erg van zijn kant. Ja, wat ik had gezegd was kwetsend, dat begrijp ik nu ook - maar ook dat heeft een achtergrond. Maar zijn reactie is zo over the top dat ik niet anders kan dan concluderen dat er bij hem een hoop niet lekker zit. Wat niets heb mij te maken heeft. Heb er nu ook geen invloed op, dus rustig blijven is dan het beste.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Aahh herkenbaar dus.
Moet toegeven dat ik het de 1e paar weken wel lastig vond als hij even geen tijd had, maar ik ben snel bijgetrokken .
Bewust, in de tijd dat ik alleen was heb ik mezelf geleerd om blij te zijn met mezelf, dat wilde ik niet kwijtraken.

Overigens merk ik wanneer je elkaar de ruimte geeft dat de momenten die je samen bent meer waardevol zijn dan wanneer het bijna een verplichting wordt.
(We zijn overigens een paar keer per week samen, maar ook weer geen siamese tweeling want we hebben een eigen leven. Zou echt niet weten waarom dat niet kan wanneer je een relatie hebt)
Althans bij ons, we hebben het erg leuk wanneer we samen zijn.

Zo ik ga weer even verder met me-time, morgen weer naar mijn nieuwe neefje :rolling:
Klinkt goed Pheebs.
Ik heb de baby meisjes nog niet in het echie gezien. Dat komt wel als het gezinnetje z'n draai een beetje gevonden heeft. Ik kreeg een mooie foto van de baby's met de gehaakte knuffeldoekjes die ik opgestuurd heb. Dat vond ik wel erg leuk en attent!
Heerlijk tijd voor jezelf ook in een relatie. Ik wil nooit samenwonen, denk dat ik het heel fijn vind om het speciaal te houden en afstand te bewaren. Ik heb die tijd apart echt nodig.

En wat leuk al die beebies !

Hoe is het maman?

Het is hier zo stil op viva! Dat is niet goed niet!! Heb vrijdag puncties gehad in beide borsten vanwege knobbels, krijg morgen de uitslag. Ik heb me vol op het huishouden gestort als afleiding, maar in de pauzes als ik hier kijk... amper afleiding. Ik vind ut maar schandalig mensen!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
goedenavond
Uiltje , ik duim voor je voor een goede uitslag .
Blond , hoe gaat met maman ; ietsje beter .
Ik ben ook blij hoor als ik het huis voor mij alleen heb , niets voor de schamen . Omgekeerd is het vast hetzelfde .
Haai liefkes!
Hier weer een fijne dag! Beetje huishoudelijke gedoetjes gedaan, soep en stoofvlees gemaakt en uitgebreid op het balkon koffie gedronken met man toen die terug kwam van werk.
Zo fijn om weer beter te zijn en te genieten van die kleine dingen omdat het zo vanzelf gaat. Heerlijk.
Maman is wat alerter en heeft ook weer voorzichtig wat gegeten. Goede kant uit! Ik kan niet wachten om haar te zien en te knuffelen. Heb de neiging om 'iets liefs' voor haar te doen, maar ken haar goed genoeg om te weten dat ze bloemen, geschenkjes e.d. niet op prijs stelt want dat geeft haar het gevoel dat ze 'een last' voor de schenker is. Dus bel ik ochtend en avond even kort met haar en kus de hoorn van de telefoon vol :)
Uiltje, wat een spanning. Ik duim heel hard!
Blond , dat is toevallig zeg , ik heb ook stovers gemaakt en soep voor morgen . fijn dat maman toch iets al geeten heeft
Wat fijn dat je het zo lekker hebt gehad Blondie. En maman gaat ook weer stapje vooruit. Goed om te horen!

Quaintrelle, wat vreselijk spannend. Ik heb vorig jaar een keer borstonderzoek laten doen (uitslag goed) - de tijd tussen onderzoek en uitslag was heel kort. Lijkt me heel moeilijk om zo lang te moeten wachten. :hug: En eens, het is hier te rustig. ;-D Hier een rottig weekend en internetten en lezen helpt dan... als er tenminste iets te lezen is.
:hug: Uiltje ik duim voor je 💋

Fijn dat Maman weer beetje opknapt Blond.

Ik elke dag iets gedaan dit weekend. Nu net opweg naar huis van een borrel. Heb mijzelf goed in de gaten gehouden en fijn dat ik straks thuis nog even op de bank kan zitten voor ik naar bed moet. Nu wel moe trouwens.
Maar ik ben blij als mijn energie level weer normaal is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Beterschap voor Maman Blond!
Beterschap voor Maman, Blond!

Oeh spannend Uiltje. Duim voor een goede uitslag.

Hier is stress, de gootsteen in de keuken is verstopt. Meerdere malen vloeibare ontstopper en vriend aan de slag met een ontstopper en een ontstoppingsveer heeft niks opgeleverd. Net de verhuurder maar gebeld en woensdagmiddag tussen 12 en 5 komt er een bedrijf kijken. Vond op de website van de verhuurder dat als de verstopping aan de schuld van de huurder is te wijten (zou niet weten hoe, ik gooi niks geks door de gootsteen) de kosten worden doorberekend aan de verhuurder. Bedrijf dat komt kon me niks vertellen over kosten omdat ze niet weten wat ze gaan aantreffen. En nu heb ik dus buikpijn en stress, want ik weet niet hoe ik een grote rekening moet gaan betalen.
Eat glitter for breakfast and shine all day
goedemorgen
Beppie , dat is geen leuk nieuws , maat waarom stressen . Wacht eerst even af . Misschien is een andere afvoer in huis verstopt , het is maar een idee , die samen komt met de keukenafvoer . een dikke knuffel alvast . maak gewoon geen zorgen om de rekening , eerst afwachten .
Nachtje, ik ben heel slecht in gewoon afwachten en met dit soort situaties een doemdenker. Baal er vooral van dat ik (samen vriend) het niet opgelost krijg.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, met nu al stressen los ik niks op en wordt de rekening niet lager van.
Eat glitter for breakfast and shine all day
Quaintrelle schreef:
17-02-2019 16:45
Heerlijk tijd voor jezelf ook in een relatie. Ik wil nooit samenwonen, denk dat ik het heel fijn vind om het speciaal te houden en afstand te bewaren. Ik heb die tijd apart echt nodig.
Ik ook niet...
Heb het 10 jaar gedaan... Knappe kerel die dat nog een keer voor elkaar krijgt....

Sterkte trouwens bij het afeachten van de uitslag ivm het borstonderzoek. Verstandig dat je dat gedaan hebt.

Ik word momenteel weer een beetje moe van mezelf...
Ik ben namelijk redelijk wispelturig wat betreft mn inrichting en ik houd nogal van met meubeltjes schuiven.
Ik woon in een oud huis wat qua indeling leuk is maar niet erg praktisch.
Ook is het 'omgekeerd', de living en keuken zitten op zolder en de slaapkamer op de 1e.
Ik weet niet goed wat ik wil en draai nogal veel met het bed de laatste tijd omdat ik pietluttig ben en ik twijfel wat wijsheid is.
(Bijv. Kan bed tegen raam, ze zeggen van niet, maar ik heb dubbel glas en het raam is niet mega groot)
Vanmorgen weer lopen slepen en ik ben er wel een beetje klaar mee dus ik hoop dat mijn onrust nu een beetje uit mijn lijf is... :$
Tot zo ver de nutteloze mededelingen van vandaag :proud:

Geniet vd zon allen! :sun:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven