Onthouden vanwege feestdagen
maandag 18 februari 2019 om 16:35
Zojuist had ik het er met een vriendin over hoe ver men moet gaan in de maakbaarheid van je gezin en vroeg me af hoe jullie er over denken aan de ene kant snap ik haar wel en aan de andere kant vind ik het wel ver gaan
Het volgende, ze zijn al een tijdje bezig voor een 2e en het frustreert haar dat het nog nog zo ver is. Aan de andere kant wil ze komende 2 maanden geen poging wagen omdat ze anders rond de feestdagen van sint, kerst en oudjaar zou kunnen bevallen. Klinkt tegenstrijdig maar ik snap het ook wel weer want rond die tijd zijn niet de meest rustigr en relaxte dagen en om er dan ook nog een kinderverjaardag bij te krijgen is ook al zoiets. Aan de andere kant denk ik dan ook... je kunt de verjaardag naar voren of naar achteren verplaatsen en sinterklaas wordt op gegeven moment ook wel weer rustiger als het echte spannende van de onwetendheid eraf is.
Wat vinden jullie, hoe maakbaar zou je zoiets moeten maken in relatie tot een kinderwens?
Het volgende, ze zijn al een tijdje bezig voor een 2e en het frustreert haar dat het nog nog zo ver is. Aan de andere kant wil ze komende 2 maanden geen poging wagen omdat ze anders rond de feestdagen van sint, kerst en oudjaar zou kunnen bevallen. Klinkt tegenstrijdig maar ik snap het ook wel weer want rond die tijd zijn niet de meest rustigr en relaxte dagen en om er dan ook nog een kinderverjaardag bij te krijgen is ook al zoiets. Aan de andere kant denk ik dan ook... je kunt de verjaardag naar voren of naar achteren verplaatsen en sinterklaas wordt op gegeven moment ook wel weer rustiger als het echte spannende van de onwetendheid eraf is.
Wat vinden jullie, hoe maakbaar zou je zoiets moeten maken in relatie tot een kinderwens?
maandag 18 februari 2019 om 16:37
maandag 18 februari 2019 om 16:39
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Ik snap het deels, als je bijv werk hebt waarin deze periode erg hectisch is (bijv horeca).
Je kan het een beetje te sturen, maar garanties en zekerheden heb je nooit. Kind kan ook zo maar besluiten om eerder te komen. En mocht het wel zo zijn; overal is een mouw aan te passen. Je kan een verjaardag ook eerder of later vieren.
Je kan het een beetje te sturen, maar garanties en zekerheden heb je nooit. Kind kan ook zo maar besluiten om eerder te komen. En mocht het wel zo zijn; overal is een mouw aan te passen. Je kan een verjaardag ook eerder of later vieren.
maandag 18 februari 2019 om 16:50
Nee, daar heb ik nooit aan gedacht zelfs. Dus ik heb er eentje direct na nieuwjaar en eentje die die dag na mijn verjaardag gehaald is.
Ik heb wel gevraagd bij de 1e of de geplande keizersnede een dagje later mocht want ik gunde mijn oudste wel een eigen verjaardag.
Maar als een ander dat wel zo wil plannen.... lekker boeiend wat jij of wie dan ook daarvan vindt toch?
Ik heb wel gevraagd bij de 1e of de geplande keizersnede een dagje later mocht want ik gunde mijn oudste wel een eigen verjaardag.
Maar als een ander dat wel zo wil plannen.... lekker boeiend wat jij of wie dan ook daarvan vindt toch?
maandag 18 februari 2019 om 16:55
Ik ben rond de feestdagen jarig en ik vond het niet leuk. De keren dat ik heb gehoord "je krijgt je cadeau wel met kerst/oud & nieuw want dan zien we je toch" zijn niet te tellen. Lijstjes maken is ook een onmogelijke opgave. Een sinterklaaslijstje voor school, een sinterklaaslijstje voor thuis, een verjaardagslijstje voor school en een verjaardagslijstje voor familie. En daar konden natuurlijk geen dubbele dingen op staan, anders kreeg je dingen dubbel. Het waren altijd erg korte lijstjes waar ik dan weer commentaar op kreeg. Cadeautjes met sinterklaas- of kerstpapier heb ik ook vaak gekregen. En zelfs nu nog. Het is op mijn werk de gewoonte om te trakteren, maar daarvoor is december geen goede maand. "Ik hoef geen taart hoor, het is al zo'n overdadige maand." Ik kan het nu prima relativeren natuurlijk, maar ik had liever op een andere datum jarig geweest.
Aan de andere kant: mijn vriend is in de zomer jarig en bij hem was altijd iedereen met vakantie tijdens zijn verjaardag. Zo heb je altijd wel wat.
Aan de andere kant: mijn vriend is in de zomer jarig en bij hem was altijd iedereen met vakantie tijdens zijn verjaardag. Zo heb je altijd wel wat.
maandag 18 februari 2019 om 16:59
Tsja... ik was én onverwacht meteen in de 1e maand proberen zwanger én mijn kind besloot 2 weken voor de uitgerekende datum, precies tussen kerst en oud&nieuw, geboren te willen worden. Oftewel: je kunt wel plannen maar uiteindelijk heb je er dus maar weinig over te zeggen.
Overigens betekent dat niet dat ik het een ideale situatie vind. Naast de gewone feestdagen hebben we nu 3 verjaardagen van directe familieleden in december en dat is wel een beetje veel.
Overigens betekent dat niet dat ik het een ideale situatie vind. Naast de gewone feestdagen hebben we nu 3 verjaardagen van directe familieleden in december en dat is wel een beetje veel.
borboletas wijzigde dit bericht op 18-02-2019 17:01
25.60% gewijzigd
maandag 18 februari 2019 om 17:01
Ik ben zelf een feestdagkind. Heb dit altijd vervelend gevonden.
Toen we bezig waren voor de 1e en gingen uitrekenen wat als het nu raak zou zijn en in december uitkwamen zijn we gestopt voor die maand. Te laat want inderdaad ook een decemberkind, gelukkig geen feestdag. Leuk is het niet maar ik ben niet minder blij met haar!
Toen we bezig waren voor de 1e en gingen uitrekenen wat als het nu raak zou zijn en in december uitkwamen zijn we gestopt voor die maand. Te laat want inderdaad ook een decemberkind, gelukkig geen feestdag. Leuk is het niet maar ik ben niet minder blij met haar!
maandag 18 februari 2019 om 17:03
Ik heb destijds idd de pogingen tot zwanger worden een maandje opgeschort omdat ik niet rond de feestdagen wilde bevallen. Ondanks dat we bij beide zwangerschappen anderhalf jaar bezig zijn geweest voor het raak was. Nu speelt daarbij ook mee dat we al veel verjaardagen hebben in die periode. En het kan altijd anders lopen dan gepland, maar zie niet wat er mis is met een maandje overslaan.
maandag 18 februari 2019 om 17:04
Wij hebben daar wel rekening mee gehouden. Aangezien ik direct zwanger ben, zodra ik geen anticonceptie gebruik, konden wij het wel timen, dus ja dat hebben we gedaan. Niet alleen de decembermaand hebben we zo vermeden, maar ook de drukke tijd qua werk en we hebben gekozen voor het seizoen dat we het fijnste vinden om een kind te krijgen.
maandag 18 februari 2019 om 17:06
Wij hebben het er over gehad maar er niks mee gedaan. Vooral met het idee: stel dat het niet lukt en je blijft jezelf afvragen: wat als we wel in maart... Het was uiteindelijk vrij snel raak en dochter was rond Sinterklaas verwacht maar kwam 2 weken te vroeg. Vond ik stiekem toch prettig. Maar als je al even bezig bent en de wens is groot (of überhaupt aanwezig) zou ik niet uitstellen.
maandag 18 februari 2019 om 17:07
Ik ben zelf jarig op 24 december en vind dit geen probleem. Zou er zelf dus ook zeker niet voor gestopt zijn. Maar dat moet iedereen zelf weten. Het duurde 2.5 jaar tot ik blijvend zwanger was en ik was zeker de jongste niet meer, dus voor mij was dat geen optie. Maar ik heb het nooit overwogen en heb me nooit verdiept in als ik nu zwanger ben dan is de uitgerekende datum die en die voor ik een positieve test in handen had.
aikidoka wijzigde dit bericht op 19-02-2019 08:38
0.12% gewijzigd
maandag 18 februari 2019 om 17:10
Als ik wat te kiezen had gehad had ik daar zeker rekening mee gehouden.
Maar na alles wat ik achter de rug had, de moeite met zwanger worden, een prematuur erbij, was het zo onbelangrijk geworden wanneer er een kind kwam, ALS er maar een kind kwam, dat ik gewoon doorgegaan ben.
Van mijn jongste was ik 8 december uitgerekend, hij kwam op 30 november.
Niet ideaal qua feestdagen, maar dat maakte echt niet meer uit.
Maar na alles wat ik achter de rug had, de moeite met zwanger worden, een prematuur erbij, was het zo onbelangrijk geworden wanneer er een kind kwam, ALS er maar een kind kwam, dat ik gewoon doorgegaan ben.
Van mijn jongste was ik 8 december uitgerekend, hij kwam op 30 november.
Niet ideaal qua feestdagen, maar dat maakte echt niet meer uit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 18 februari 2019 om 17:11
Ik ben wel benieuwd hoe lang ze dan bezig is?
Toen mijn nichtje die juf is vertelde dat ze een maandje oversloeg omdat ze niet in augustus wilde bevallen en uiteindelijk wel in augustus beviel hebben mijn man en ik even heerlijk samen gelachen (wij waren toen al 4 jaar bezig met proberen > wist dat nichtje niet)
Toen mijn nichtje die juf is vertelde dat ze een maandje oversloeg omdat ze niet in augustus wilde bevallen en uiteindelijk wel in augustus beviel hebben mijn man en ik even heerlijk samen gelachen (wij waren toen al 4 jaar bezig met proberen > wist dat nichtje niet)
maandag 18 februari 2019 om 17:15
Je hebt toch maar twee kinderen? Hoe wist je dan zo zeker dat jouw lichaam zo perfect in elkaar zit dat er meteen een bevruchting plaatsvindt zodra er een zaadje naar binnen zwemt?Z0MER schreef: ↑18-02-2019 17:04Wij hebben daar wel rekening mee gehouden. Aangezien ik direct zwanger ben, zodra ik geen anticonceptie gebruik, konden wij het wel timen, dus ja dat hebben we gedaan. Niet alleen de decembermaand hebben we zo vermeden, maar ook de drukke tijd qua werk en we hebben gekozen voor het seizoen dat we het fijnste vinden om een kind te krijgen.
maandag 18 februari 2019 om 17:17
Ik kan me daar iets bij voorstellen, zeker als je zelf al heel lang bezig bent. Ze is nu zelf 7 maanden bezig dus niet giga lang. Eerste was na eerste x al raam dus denk dat dat misschien ook mee speelt in de gedachten.Lorara schreef: ↑18-02-2019 17:11Ik ben wel benieuwd hoe lang ze dan bezig is?