Wanneer ben je nou echt verliefd?

18-02-2019 17:23 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer weet je zeker dat je verliefd bent op een persoon? En kan je verliefd worden op het idee van iemand en de aandacht die je van iemand krijgt?

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben!
anoniem_375414 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 09:22
0.81% gewijzigd
Als je zin hebt. In patat. Midden in de nacht.
Als je echt compleet aan verstandsverbijstering onderhevig bent en je alles maar pikt, leuk vindt omwille van die leuke ene.

Ik zeg.....verliefd ja, met behoudt van verstand. Sta je sneller weer met beiden poten op de grond nl.
wij slapen nooit.
Lauren85 schreef:
18-02-2019 21:50
Ik struggle hier ook sinds kort mee. Heb een aantal vriendschappelijke contacten waarmee het super goed klikt, er is humor, zekere vorm van aantrekking, raakvlakken,.. maar toch niet dat wauw-gevoel. Ik stel me nu de vraag of dat gevoel er moet zijn of dat dit komt doordat we als mens te veeleisend zijn geworden? Moeten we niet genoegen nemen met een persoon waarmee het wel klikt maar waar de kriebels er niet zijn? Of moeten we toch verder zoeken naar die persoon. Feit dat ik in mijn leven nog niet vaak verliefd ben geweest, speelt ook een rol dat ik me luidop afvraag wanneer iemand meer is dan louter een goede vriend.
Waarom zou je daarmee genoegen nemen?
JollyRider schreef:
19-02-2019 00:31
“Genoegen nemen”? Ik zou vooral geen genoegen nemen met iemand die als voornaamste kwaliteit heeft dat hij/zij je hormoonhuishouding van slag brengt, voor een tijdje
Maar je moet toch 'iets voelen'? Dus voor jou is het voldoende als je een klik hebt met iemand, je bent er wel graag bij, zelfde opvattingen. Dat kan toch evengoed een goede vriend zijn toch?
ch86 schreef:
19-02-2019 06:49
Waarom zou je daarmee genoegen nemen?
Omdat ik niet snel verliefd word.. laatste keer had ik dat bij iemand op de sportschool. Is al 4 jaar geleden. Incl. hartkloppingen enzo. Denk dat dat tevens ook de enige keer was. Bij mijn exen is dat allemaal beetje gegroeid. Of heb ik de verliefdheidsfase overgeslagen. Moet ik echt blijven zoeken naar iem die me zo head over heels kan maken als de fitnessman of laat ik iets groeien uit een stabiele basis waar ik wel niet echt een wauw gevoel mee heb. Ik vind dit echt oprecht moeilijk!
Ik denk dat dat gevoel ook kan slijten, dus na 3x hevig verliefd geweest te zijn wordt het steeds minder, je gaat denk ik ook steeds minder in de liefde geloven, je wordt cynischer.
Je weet het wel als je echt verliefd bent. Ik denk dat verliefdheid voor een deel met die aandacht te maken heeft. Iemand vindt jou leuk, dus je vindt jezelf direct ook een stukje leuker (althans, dat kán gebeuren. Kan uiteraard ook omslaan naar onzekerheid). Ik ben op dit moment verliefd en weet dat omdat ik niets liever wil dan bij hem zijn. Als ik bij hem ben, geniet ik daar heel erg van en als ik niet bij hem ben, verlang ik ernaar om bij hem te zijn. Ik word blij van elk bericht dat ik van hem krijg en ik stuur hem ook graag berichtjes. Ik vind hem lief, knap, leuk, lekker, grappig, fantastisch. Ik vind het leven, mezelf en de wereld normaal al leuk, maar nu nog net een stukje leuker. :)
Lauren85 schreef:
19-02-2019 12:35
Omdat ik niet snel verliefd word.. laatste keer had ik dat bij iemand op de sportschool. Is al 4 jaar geleden. Incl. hartkloppingen enzo. Denk dat dat tevens ook de enige keer was. Bij mijn exen is dat allemaal beetje gegroeid. Of heb ik de verliefdheidsfase overgeslagen. Moet ik echt blijven zoeken naar iem die me zo head over heels kan maken als de fitnessman of laat ik iets groeien uit een stabiele basis waar ik wel niet echt een wauw gevoel mee heb. Ik vind dit echt oprecht moeilijk!
Tsja ik zou dan toch gaan voor iemand die me head over heals maakt. Wat is anders het verschil met een gewone vriendschap of zelfs een goede broer/zus relatie?

Verliefdheid hoeft trouwens ook niet altijd op het eerste gezicht te zijn hè, en gaat uiteindelijk ook over in ‘houden van’ i.p.v. al die grootse intense gevoelens die je bij verliefdheid voelt. Maar ik zou nooit een relatie kunnen beginnen met iemand bij wie ik het verliefde gevoel nooit echt heb gehad.
Lauren85 schreef:
19-02-2019 12:35
Heb je haast om een relatie te beginnen dan? Niet snel verliefd worden hoeft geen probleem te zijn, behalve als je liever niet alleen bent. Als je verder lekker in je vel zit en in het algemeen wel enthousiasme kan opbrengen voor het leven en voor andere mensen, dan lijkt het me juist mooi. Dan zoek jij die ene bijzondere, en die komt op een dag heus wel voor je neus.
Maar als je sowieso heel kritisch naar andere mensen toe bent is het misschien handig om te kijken waar je eigen oordeel misschien te hard is - en of je misschien ook te kritisch naar jezelf bent..
pluk de nacht
Lauren85 schreef:
19-02-2019 12:31
Maar je moet toch 'iets voelen'? Dus voor jou is het voldoende als je een klik hebt met iemand, je bent er wel graag bij, zelfde opvattingen. Dat kan toch evengoed een goede vriend zijn toch?
Interessant gegeven: als je iemand iets vraagt, en je begint met “dus...”, dan ben je vooral bezig met je eigen mening. En als het jou toch niet boeit wat mijn mening is, vraag er dan niet naar.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-02-2019 17:53
Interessant gegeven: als je iemand iets vraagt, en je begint met “dus...”, dan ben je vooral bezig met je eigen mening. En als het jou toch niet boeit wat mijn mening is, vraag er dan niet naar.
Je mening boeit me zeker! Ik wou even samenvatten wat ik denk dat jij bedoelt. Even checken of het klopt wat jij ervan vindt en meer verheldering vragen ;)
Lauren85 schreef:
19-02-2019 18:33
Je mening boeit me zeker! Ik wou even samenvatten wat ik denk dat jij bedoelt. Even checken of het klopt wat jij ervan vindt en meer verheldering vragen ;)
OK, allergie-dingetje van mij dan :)

Maar goed, nee, liefde gaat aanzienlijk verder dan vriendschap. Maar het is niet het logische, of enige, gevolg van verliefdheid, en het heeft geen verliefdheid nodig vooraf. In tegendeel, als ik zo de afgelopen jaren op dit forum lees.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven