Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Plien, ja ik vind het eigenlijk wel fijn om ‘gedwongen’ te zijn er nog niet aan te denken 😊. Best veel dingen te regelen en doen, ik heb verstandskiezen die worden getrokken, een vetbult die moet worden weggehaald, allerlei administratie omdat ik uit de VK ben verhuisd en brexit aan de deur staat etc. Dus iui is wat ik nu aankan in mijn hoofd, zeg maar, komende 3 maanden allerNederlandst dingen op een rijtje en als ik dan nog niet zwanger ben ga ik denken aan ivf.
Gelukkig science.

Hier ontdooien ze vandaag de laatste cryo. Duimen dus dat ik morgen een terugplaatsing heb!
Innerpeace, ik zal heel hard voor je duimen!!
@innerpeace, heel spannend! Ik duim ook mee hoor!
Ik mag deze maand weer niet starten. Ben zo verdrietig. Stomme pech iedere keer. Eindelijk ongesteld, nu weer een bloedwaarde te hoog. Nov was mijn laatste poging :( Vandaag vind ik alles stom.
Hee Lee, wat balen zeg. Hoezo is een bloedwaarde te hoog? Wat betekent dat? Moet je nu weer een maand wachten?
innerpeace schreef:
20-02-2019 13:37
Gelukkig science.

Hier ontdooien ze vandaag de laatste cryo. Duimen dus dat ik morgen een terugplaatsing heb!
Duimduimduim!
Oh lee :hug:
Lee. Wat balen? En welke bloedwaarde dan te hoog?
Geen idee. Ik ging voor een echo, en moest bloedprikken om te kijken of ik kon starten met de medicatie of een dag moest wachten, maar mijn waarde was te hoog om überhaupt te starten. Volgens mij iets met hormonen. Niet iets waar zij of ik iets aan kunnen veranderen, starten met de medicatie had weinig zin. Niet verwacht dat ik helemaal niet kon starten, dus ik was zo uit mijn doen dat ik niet eens de naam heb nagevraagd van de waarde. Ze gaven me wel de tijd hoor, ik mocht met iemand praten, etc. Maar ik wees alles zelf van de hand. Ik was zo teleurgesteld...
Nog een cycles wachten dus, en hopen dat alles dan weer normaal is.
Lee wat ontzettend balen! En wat moeilijk om weer geduld op te brengen...hoop dat je steun hebt vanuit je omgeving!

Innerpeace, hopen voor jou dat het morgen goed gaat!

Meisjen, hoe was het vandaag? Denk goed meegevallen he? Ik vind ze in ieder erg aardig en toegankelijk daar. En nu kan het snel gaan...
@Lee: wat naar zeg... Ik kan mij helemaal voorstellen dat je dan niks meer hoort of wilt weten als je zo teleurgesteld bent. Sterkte..
@innerpiece: en, hoe is het gegaan? Ik duim voor je!
@science: lijkt mij ook wel fijn als de mensen die er verstand van hebben daar dit advies over geven. Gewoon even lekker volgen dan nu toch.

Mijn intake was goed en prettig. Ik had mij toch voorbereid over een gesprek over mijn geschiedenis en waarom ik dit wilde, maar daar hebben we het eigenlijk amper over gehad. Ze vond dat er geen redenen waren om daarover te twijfelen. Ik zag dat mijn huisarts in de verwijsbrief ook nog een aardig stukje had geschreven, wel vriendelijk! Verder heeft ze een inwendige echo gemaakt om de eicellen te bekijken en dat zag er allemaal goed. Vlak na het verwijderen van een spiraaltje kan het blijkbaar ook zo zijn dat dat nog langer duurt voordat dat weer normaal verloopt, maar daar was niks geks aan te zien. Nu nog wat andere bloeduitslagen afwachten en naar een voorlichtingsbijeenkomst en dan kan ik gaan kiezen!

Ik zit toch nog wel een beetje te denken aan ESB/Cryos. Bij hun NL bank selecteren ze alleen op haar, ogen, huiskleur en lengte. Dat vind ik wel weinig items eigenlijk. En bovendien kan het ook ongeveer een jaar duren (maar kan ook twee maanden..). Maar goed, ik ga volgende week eerst lekker op vakantie naar Thailand en er daar maar eens goed over nadenken :-). Komt tijd, komt raad (hoop ik :)).
Wat een verhalen weer. Kan mij goed voorstellen dat het echt zo enorm balen is iedere keer dat poging zonder succes is. Maar ook zeker mooi om te lezen dat gelukkig ook wel lukt!
Voorlopig ben ik nog heel nuchter en er nog niet uit helemaal welke donor het wordt, maar denk dat zodra ik begin het mentaal echt wel zwaar kan zijn.
@ Efemes. Heb je berichtje gestuurd. Zou super zijn als je profiel met foto's zou willen delen!!
eylin schreef:
21-02-2019 19:33
@ Efemes. Heb je berichtje gestuurd. Zou super zijn als je profiel met foto's zou willen delen!!
Gezien en beantwoord!
Helaas is het laatste eskimootje niet goed ontdooid. Nu wachten op de menstruatie en weer beginnen aan alle hormonen. Ben er wel even stuk van.
Oh Innerpeace wat een teleurstelling zeg... Balen! Hopelijk start je cyclus snel?
Oh innerpeace 😟

Even geen woorden voor je, wat een verdriet :hug: :hug: :hug:
Menstruatie zal over 1 1/2 week aandienen. Dan direct starten. Gelukkig doe ik alles in een natuurlijke cyclus.

Dankjewel lieverds
Ahhnee, wat ongelofelijk shit Innerpeace! Dat moet intens hard aankomen zeg. Vreselijk k...
Je gaat komende maand weer een punctie doen, maar in natuurlijke cycles? Waarom doen ze dat in natuurlijke bij jou? Terugplaatsing doen ze bij mij in natuurlijke, omdat ik echt slecht tegen andere hormonen kan. Kon nu ook aan de pil, maar dat wilde ik niet.
He gats, je hebt al zo'n lange weg, je verdient potverdorie nu wel een keer geluk
hoor! Ik hoop dat je vele mooie ebryos gaat krijgen!
Science; knap hoe je het allemaal doet! Ik hoop dat de IVF nog even uitgesteld kan worden en dat het überhaupt niet nodig gaat zijn!

Jeetje Lee, wat ontzettend balen zeg! Je wacht nu al zo lang om weer te starten. Kan me goed voorstellen wat een enorme teleurstelling dit was. Hoe ben je er nu onder?

Innerpeace ook al zo’n enorme tegenvaller!

Meisjen fijn dat je intake prettig is verlopen. Veel om over na te denken. Heb je als je voor een NL donor gaat ook nog keuze of matchen ze dan in de kliniek voor je?

Ik ben vorige week weer naar het ziekenhuis geweest. Nadat de eerste shock weg was wist ik het eigenlijk al vrij snel; ik wacht hier al 2 jaar op en ik wil dit. Dus afspraak gemaakt en nu kan ik van start :) dus ovulatietesten besteld en nu maar wachten totdat ik kan testen. Zul je zien dat ik nu een lange cyclus heb (dat wisselt nogal namelijk) maar ik ga het wel zien. Wel heel spannend allemaal maar ben er klaar voor en zie wel hoe het allemaal gaat lopen. Krijg gelukkig heel veel steun uit mn omgeving, dat voelt heel fijn. Er zullen ook ongetwijfeld andere reacties komen maar tot nu toe zijn ze allemaal positief :)
Ahhhh nee joh Innerpeace wat n slecht nieuws! Had zo gehoopt dat je het hele hormonen circus over had kunnen slaan deze keer. Snap dat je er even doorheen zit, je hebt nu al zoveel tegenslag gehad! Sterkte!!
Lee ook voor jou een dikke knuffel!! Na alle ellende die je al gehad hebt nu ook weer een cyclus over moeten slaan......het is niet eerlijk!! Hopelijk gaat de tijd snel en brengt de volgende poging wel eindelijk positief nieuws!! Ook jij sterkte deze tijd!!
Jeetje wat een berichten. Wat enorm klote zeg!

Hier tegenstrijdig gevoel. Heb sinds vandaag wat bruine afscheiding. Dat kan theoretisch nog wat oud bloed zijn van een eventuele innesteling, maar mn gevoel zegt dat mn menstruatie binnenkort komt. Ik heb dit namelijk vaker, soms wel 4 a 5 dagen voor mn nod. Ik ga wel testen op mn nod maar ik denk dat ik door ga voor ronde 2. In vergelijking met iedereen sta ik nog aan het begin maat ik had toch ergens stiekem gehoopt dat het in 1x raak was.😇
Sterkte innerpeace, wat ontzettend verdrietig. Hopelijk vind je snel weer de moed en positiviteit voor je nieuwe poging :hug:

Betsy, heel goed te begrijpen hoor iedereen hoopt toch de lucky one te zijn waarbij het gelijk lukt! Nog even afwachten of het echt doorbreekt.. duim nog even voor je hoor!

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal, nod is maandag maar ook wat bruinige afscheiding gehad en borsten zijn niet meer zo gevoelig. Heb dus ook het idee dat het weer niet gelukt is.
Goedemorgen! Hoop dat het bij jullie net zo zonnig is als waar ik ben...iedereen kan wel wat zonnestraaltjes gebruiken denk ik! :sun:

Innerpeace wat een ontzettend rotnieuws! Wat een tegenvaller..en dan weer aan die hormonen. Echt sterkte!!

Truelove en Betsy, succes en sterkte nog even met de spanning..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven