Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@innerpeace; wat balen!! Sterkte met het verzamelen van moed voor de volgende poging. Heb je mensen in je omgeving die ervan weten en meeleven?
@Betsy; natuurlijk hoop je dat! Wij ook voor jou! Er is nog wel een kans toch? Of niet?
@nora: bij de donorbank van de kliniek matchen zij op basis van huidskleur, oogkleur, haarkleur en lengte. Ik heb er nu best met een aantal mensen over gesproken en ik geloof dat ik een donor in NL toch belangrijker vind dan dat ik er veel meer over weet. Maar blijft toch een lastige keuze vind ik.
@Meisjen; het is zeker een lastige keuze. Ik heb ook gekozen voor een NL donor ondanks dat de wachtlijst bijna 2 jaar was. Bij mij matchen ze zoveel mogelijk op mijn uiterlijke kenmerken en als t lukt kijken ze nog naar karakter. Hoelang is de wachtlijst bij jou kliniek voor een NL donor?
@truelove. Het is heel herkenbaar.wel fijn dat je hier je verhaal kwijt kan. Sommige dingen maakt je zo onzeker.

@Meisjen. Theoretisch kan het nog ja. Maar ik heb weinig hoop voor deze maand.

Ik had vanmorgen ook met afvegen rood bloedverlies. Dat zette daarna niet door. Wel blijf ik bruine afscheiding houden. Niet veel maar voor mn gevoel zegt het dat mn menstruatie er aan komt over 2 a 3 dagen. Ik heb ook hoofdpijn en ook dat hoort bij mn maandelijkse probleempjes.
Heb alleen nog nooit rood bloedverlies gehad zo ver voor mn nod. Daardoor ben ik toch beetje verward over wat dat dan was.
Ik kan alleen maar afwachten nu.
@Lee, wat ontzettend bale...weer een maand wachten. Ik kan me zo goed voorstellen dat je er dan even doorheen zit, sterkte.
@Innerpeace, ook sterkte voor jou, ik had zo gehoopt voor je dat het goed zoi gaan.
@betsy ja je hoopt toch dat het in 1x goed gaat, heel logisch en herkenbaar hoor. Ik duim toch nog even door.
True, ook voor jou duim ik nog even door.
@innerpeace, wat een tegenslag, rotnieuws! Hoe ben je er nu onder?

@true en Betsy, ook ik duim nog even door voor jullie! IT aint over till the ‘red’ lady sings...

Ik heb net weer mijn inseminatie gehad, ga nu op voor poging 4. Ik schuif dus aan op het wachtbankje
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Je hebt gelijk thefiepie. Ik wacht het maar af. Welkom op de bank weer.

@hailie dank je wel.

@truelove. Weet je al wat? Morgen je nod toch?
Science, snap dat het fijn is om er nog even niet aan te denken ja. Hopelijk is t überhaupt nooit nodig 🤞🏼

Oh Lee, wat ontzettend rot! Begrijpelijk dat je er dan niet veel over wil horen! Misschien nog een keer informeren over de waardes?

The Fiepie, ook voor jou!

Meisjes, goed om te horen dat alles mee viel!

Innerpeace, ik weet ook even niet wat ik moet zeggen. Wat ontzettend klote! Hopelijk vind je snel weer de kracht en motivatie om weer met hormonen te beginnen.

Betsy, begrijpelijk dat je de die hoop had. Dat had ik ook de eerste keer. En het kan natuurlijk in 1x lukken. Je lijf kan rare dingen doen merk ik in dit traject. Dus dat beetje rood bloedverlies kan nog van alles zijn. Zolang het nier doorzet is alles mogelijk.

Nora ik moet zeggen dat ik er in t begin ook erg over twijfelde, een nl donor. Maar t zelfde punt als bij joi was doorslaggevend. Al weet je natuurlijk nooit of de donor in nl blijft wonen. Ik vond t nogal heftig om geen opleidingsniveau of beroep te weten. Ik heb dit besproken in de kliniek. Zij gaven aan dat opleidingsniveau in principe nog niet veel wil zeggen. En mensen met een hele lage intelligentie of bijv een heftige vorm van autisme komen vaak niet door de screening.
Mijn broer en schoonzusje kwamen gisteren met ‘goed’ nieuws... hun kleine is 10 maanden en ze krijgen een 2e. En het was weer in een keer raak (vertelt ze vrolijk terwijl ze van mijn traject afweet :whip: )
Ik kan echt niet meer tegen dit soort nieuws. Lange tijd was mijn eerst reactie: leuk! En even later dacht ik dan: nu ik nog
Tegenwoordig is mijn eerste gedachten: waarom zij wel en ik niet. En dan doe ik maar een beetje nep-enthousiast. Ik ben gewoon eerder begonnen dan mijn schoonzusje en zij krijgt al de 2e.... beide keren niet eens een menstruatie gehad, zo snel was t raak. Pure Jaloezie dit :cry:
Het is niet altijd eerlijk verdeeld...

Sorry, moest er ff uit
Plien, wij snappen je gevoelens helemaal. Ik vind het ook steeds moeilijker om te horen van mensen die zwanger zijn. Een knoop in je maag omdat je niet weet of het ooit jij zal zijn die deze mededeling kan doen. En dat is gewoon even zwaar kaa uu tee.

Nog een week tot nod. Vandaag gevoelige borsten, geen idee. Deze week is altijd lastig. Ik probeer geen vroege test te doen. Die geven alleen maar meer onzekerheid. De beste test is toch echt gewoon afwachten ....
@ Plien, wat een vreselijk rotgevoel hè? Eigenlijk is het prachtig nieuws dat je weer tante mag worden maar je eigen gevoel staat devreugde in de weg.
Zo ontzettend ingewikkeld deze situatie!
Dikke knuffel :hug:

@ science, succes de aankomende week, laat je niet gek maken... makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar wat kan je anders
@Plien, sterkte. Ik kan me je gevoel goed voorstellen.
@eeffie, spannend morgen. Hoe laat heb jij de echo? Ik om 11 uur. Kan niet wachten.
En voor iedereen op het wachtbankje heel veel succes :heart:
Oh plien wat een nieuws om een plekje te moeten geven. Dat doet intens pijn, dikke knuffel voor jou!

Inner; krijg je het nog voor elkaar elke mnd opnieuw de moed er voor op te brengen?

Science; wat spannend!!

Hier even stil geweest. De dag dat ik een afspraak wilde maken voor een doorverwijzing, was gelijk de dag dat mijn spaarrekening weer op 0,0 kwam te staan. Ieder moment dat ik op het punt sta, gebeurt er dit. Nu ook aan het overwegen dan een eigen donor te zoeken/benaderen om de kosten wat te drukken. Maar zou niet weten wie daarvoor te benaderen.
Sparen lukt bijna niet meer door alle kosten die momenteel zo hoog zijn.
Pas vanaf volgend jaar is het haalbaarder/makkelijker.

Vandaag kwam mijn beste vriendin vertellen zwanger te zijn. Ze is altijd overal eerste mee en god wat deed het zeer. Zo oneerlijk en wat werd ik kwaad op mijzelf. Waar haal ik het lef vandaan mij zo te voelen? Feit is, dat ik mij nou eenmaal zo voel en daar weinig aan kan veranderen. Ik doe mijn best..en meer kan ik niet doen...
Hai,
Ik ben nieuw op dit forum... Vriendinnen raadden me aan "lotgenoten" te zoeken en bij het zoeken naar info over KID was ik jullie al eens tegen gekomen.. Ik haak graag aan! Fijn dat het internet ons dit soort plekjes biedt.
Ik ben Janneke dus (niet van '88 helaas maar was het eerste wat in me op kwam haha), 39 jaar en sinds vandaag officieel op de wachtlijst bij Nij Geertgen.
Ik stond al op de wachtlijst bij het AMC maar dat duurt nog wel 1,5 jaar dus leek het me slim wat verder te reizen voor een kortere wachttijd. En terecht, zo bleek vandaag want mijn AMH was echt niet geweldig. Kennelijk normaal voor de leeftijd? Maar ik schrok me volledig kapot.
Net weken nagedacht over wat voor donor je wilt en dus ook wat je belangrijk vindt in het kind en dan moet je opeens weer gaan bedenken dat het misschien überhaupt niet kan allemaal...

Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik ook op alles reageer, maar de 122 pagina's zijn wat intimiderend, haha. Ik ga het rustig allemaal eens een keer lezen en reageer vanaf nu graag mee.
@ Plien & Depster, heel herkenbaar idd... Zo is er een vriendschap bij mij kapot gegaan... (ik wist niet hoe te reageren dus kwam er weinig uit) En heb ik laatst bijna een grote ruzie met mn vader die tijdens mijn verhaal over het traject en waarom ik pauze neem eruit gooide dat een nichtje zwanger is... lekker subtiel...

@ Janneke, welkom hier! Het zijn heel wat pagina's ja haha! Gewoon een keer op je gemak lezen ja ;) Staat iig veel over Geertgen in. Verder gewoon lekker meeschrijven. Balen van je AMH zeg! Hopelijk zakt het een btje voor je en kan je je goed laten adviseren in Geertgen.

@Hailie, SPANNEND!!!!! Trek je t nog een btje?

Mijn pauze verloopt nog steeds rustig. Totaal verrast doordat mn cyclus opeens vroeger was. Ergens begint t toch te kriebelen ...zal wel aan t weer liggen ;)

Succes meiden!
Hallo allemaal,
Ik heb hier vorig jaar een keer wat dingen gevraag mbt wachtlijsten en vergoedingen. Ik heb me in Rijnstate op de wachtlijst gezet en ben ondertussen zelf gaan zoeken naar een bekende donor.

Wil graag even terug komen op de vraag van Depster,
@Depster: Ik heb mij een jaar geleden ingeschreven bij de site One Wish. Er was toen een tijdelijke actie van 25,- voor een jaarabonnement (weet niet hoe duur het nu kost, heb me afgemeld nadat ik een donor had gevonden). Zo heb ik mijn donor gevonden en leren kennen. We hadden via de mail en al snel via de app een goede klik. We hebben afgesproken en waren er beide snel over uit dat we verder zouden gaan om mijn wens in vervulling te brengen. Hij kwam altijd naar mij toe en ik hoefde alleen maar de reiskosten te vergoeden. We hebben nog steeds contact. Nu ben ik na 5 pogingen in blijde verwachting van mijn 1e kindje :love: . Ben nu 13 weken zwanger en alles is goed met de kleine en ik voel me nu ook erg goed.
Misschien dat dit voor jou een oplossing is qua kosten, ik heb het ook niet heel erg breed en dit was voor mij goedkoper dan de kosten via het ziekenhuis (was toch 900,- voor ik dacht 6 rietjes)

Succes voor alle dames op de wachtbank en gefeliciteerd aan de zwangere dames!
Hailie schreef:
25-02-2019 15:00
@eeffie, spannend morgen. Hoe laat heb jij de echo? Ik om 11 uur. Kan niet wachten.
Ik mag om 8 uur al dus hoef niet al te lang meer in spanning te zitten. Ik hoop zo dat alles er goed uit ziet!!!! Ga nu maar proberen te slapen 😬 ........
Hoop voor jou ook op een goede echo Hailie! Spannnneeeennndddd
Jen86 schreef:
25-02-2019 19:48
Hallo allemaal,
Ik heb hier vorig jaar een keer wat dingen gevraag mbt wachtlijsten en vergoedingen. Ik heb me in Rijnstate op de wachtlijst gezet en ben ondertussen zelf gaan zoeken naar een bekende donor.

Wil graag even terug komen op de vraag van Depster,
@Depster: Ik heb mij een jaar geleden ingeschreven bij de site One Wish. Er was toen een tijdelijke actie van 25,- voor een jaarabonnement (weet niet hoe duur het nu kost, heb me afgemeld nadat ik een donor had gevonden). Zo heb ik mijn donor gevonden en leren kennen. We hadden via de mail en al snel via de app een goede klik. We hebben afgesproken en waren er beide snel over uit dat we verder zouden gaan om mijn wens in vervulling te brengen. Hij kwam altijd naar mij toe en ik hoefde alleen maar de reiskosten te vergoeden. We hebben nog steeds contact. Nu ben ik na 5 pogingen in blijde verwachting van mijn 1e kindje :love: . Ben nu 13 weken zwanger en alles is goed met de kleine en ik voel me nu ook erg goed.
Misschien dat dit voor jou een oplossing is qua kosten, ik heb het ook niet heel erg breed en dit was voor mij goedkoper dan de kosten via het ziekenhuis (was toch 900,- voor ik dacht 6 rietjes)

Succes voor alle dames op de wachtbank en gefeliciteerd aan de zwangere dames!
je hebt een pb :sun:
depster schreef:
25-02-2019 22:47
je hebt een pb :sun:
Pb terug :-D
@ Eeffie en Haillie, veel succes vandaag meiden!
Een sterk kloppend hartje gezien!! :cheer:

Heel mooi om te zien......
wat tof eeffie!!!!! Gefeliciteerd!
Jen86 schreef:
26-02-2019 01:13
Pb terug :-D
Jij ook!
Wauw eeffie heerlijk.

Welkom Janneke!

De moeilijke dagen zijn begonnen. Dag 10 na iui. Zere borsten en onderrug. Kunnen gewoon weer menstruatietekenen zijn. Pffff hoofd maakt weer overuren hoor, donorkosten die onhoog zijn gegaan bij cryos, wisseling van donor die nodig is, geruchten? dat KID niet meer wordt vergoed voor alleenstaande vrouwen binnenkort (iemand enig idee van?) etc.

Gelukkig drukke dagen op werk dus afleiding 🤪
@eeffie waaaaaauw suoer gaaf! Gefeliciteerd!

@science succes met de laatste dagen. Duim voor je!

Ik ben ongesteld geworden dus ik kan door voor ronde 2. Helaas.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven