Multiculturele relatie

20-03-2009 15:48 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Met veel interesse een aantal topics gelezen hier maar ook vastgesteld dat er weinig actuele posts zijn over dit onderwerp. vandaar dat ik een nieuw topic open.

OK, ik zal even kort vertellen waar mijn interesse vandaan komt en wellicht hebben jullie nog handige tips voor me of kunnen jullie me jullie ervaringen vertellen. Ik ben ook wel benieuwd naar de huidige situatie van een antal oude forum leden zoals bv Boubaah.

Ik heb bij een bezoek aan een vriendin 700 km verderop 2 maanden geleden mijn vriend ontmoet. Hij komt uit Soedan en is moslim.

Ik daarentegen Nl, niet gelovig en daarnaast zeer open minded (dacht ik..).

Regelmatig hebben we discussies over geloof, religie, al die regels van de Islam maar we zijn daarnaast stapelverliefd. Jullie raden het al, ik twijfel enorm of onze relatie wel stand gaat houden als we nu al zoveel discussies hebben. Ik kan nl moeilijk leven met het feit dat hij zijn leven leidt aan de hand van de regels ipv zijn gezond verstand (wat ik gewend ben). vandaar mijn interesse hoe het nu met jullie gaat en naar jullie ervaringen. Vooral met gelovige moslim-mannen uit Soedan of andere landen in Afrika

ben benieuwd!!

groetjes, Connect
quote:fleurtje schreef op 24 maart 2009 @ 10:27:

[...]

Je kunt het ook zo zien: kind kan altijd gepest worden, heeft afkomst niets mee te maken. En in beide gevallen is dat niet leuk, en in beide gevallen zou ik er wat aan proberen te doen.Dan begrijpen we elkaar. Pesten is dus niet leuk.
Ik maak me er niet druk om, maar het is gewoon een ontzettend domme opmerking. Hij is namelijk 'Turkser' dan al die ouderwetse Turken die al tig jaar in Nederland wonen.
if we all light up, we can scare away the dark...
@ Fleurtje: Sorry maar jouw vraag over of ze dan haar hoofddoek wel op moest houden als ze net aan de dood ontsnapt is, dat vind ik zo erg! Hoe haal je zoiets in je hoofd? Hoe kom je er uberhaupt op? Dit is geen aanval ofzo hoor, maar ik vind het zo vreemd dat je stil staat bij zo een vraag...Gelukkig vond zij het niet erg, maar ik had je persoonlijk geruime tijd uit de weg gegaan. Dat vind ik dus echt wel negatieve interesse.

Waarom is dit negatieve interesse? Vind ik heel raar dat je dat vindt. Zat namelijk helemaal niets negatiefs aan. Zij vond daar ook helemaal niets raars aan. Zij vindt niet raar om bepaalde vragen te beantwoorden. Gelukkig kent ze mij ook en weet ze dat het oprecht is.
quote:meldmisdaadanoniem schreef op 24 maart 2009 @ 10:26:

nu ruim een jaar. Woon sinds paar maanden weer op mezelf, dus dat maakt die situatie een stuk aangenamer. Denk dat mn ouders wel meer gaan inzien, dat ik echt gek op hem ben en mn toekomst hem zie, dus dat ze het toch moeten accepteren.

Ik ga ook niet tussen die 2 vuren inzitten. Als mn vriend nooit mn ouders meer wil zien, dan is dat prima. Andersom ook. Ik kan ze moeilijk dwingen en daardoor waarschijnlijk ook nog de situatie verergeren...

Lastig hoor. Maar laten zien dat je echt met hem verder wilt en dat daar geen speld tussen te krijgen is, is het enige wat je kunt doen. Mijn familie is dat ook gaan inzien en zijn nu gestopt met het pesten. Ze merken dat het geen zin heeft en leggen zich erbij neer. En vanaf dat moment is het alleen maar beter geworden. Geen strijd meer, geen pesterijen, gewoon acceptatie. En nu zitten we gezellig met z'n allen op verjaardagen. Er zijn zelfs excuses aangeboden richting mijn vriend. Zonder dat ik dat heb hoeven afdwingen. Ze kwamen er zelf achter dat ze toch echt wel gemeen zijn geweest..

Ik hoop dat het bij jou met de tijd ook allemaal beter zal worden.
zo he
quote:Wiebenik81 schreef op 24 maart 2009 @ 10:29:

[...]

Vooral je laatste stukje over de luie kakstudent!!!

Hahahaha ja sorry hoor! Maar dat is toch zo? Die wonen in prachtige panden, en moet je zien wat voor tering zooi ze er van maken. En dan heb ik het nog niet eens over de meest vreselijke ongroenings rituelen. En het is maar heeeeeel normaal dat ze zichzelf bijna in coma zuipen want "het zijn studenten dus het hoort erbij". Ja daaaaag doe mij maar lekker een alcohol-loze man, of eentje die het bij een biertje zo nu en dan op zijn tijd houdt, studeert, aan zijn toekomst werkt en gewoon goed is voor zijn vrouw.

@ Fleurtje: Ja dat vind ik wel ja. Dus als jij een zwaar auto ongeluk zou krijgen, en blij bent dat je nog leeft, en ik aan jou zou vragen: Jeetje viel je in slaap ofzo? Of: Jee had je gedronken? Dan zou jij dat positieve interesse vinden?

Nee ik vind jou erg narrow minded, en met soms een behoorlijke plaat voor je hoofd (zoals je overkomt dan met sommige vragen). Niet alles is zwart-wit. En zeker met zoiets als religie bestaat er geen goed of fout antwoord. Mensen vinden iets, en kunnen hun mening uiten, maar om zoiets te vragen nogmaals als iemand aan de dood is ontsnapt doe je gewoon niet vind ik. Maar ja dat zal wel weer te maken hebben met dingen wel of niet uit respect zeggen, en weten wanneer je sommige dingen beter kunt laten

Net als dat je niet aan iemand die verkracht is gaat vragen of ze er niet stiekem van heeft genoten. (sorry voor het banale voorbeeld)
quote:fleurtje schreef op 24 maart 2009 @ 10:29:

[...]

Een Nederlandse collega die met een moslim trouwt zou ik ook vragen of ze moslim is geworden en of ze een hoofddoek gaat dragen.Ook als je weet dat haar man zelf niet eens moslim is? Daar gaat het namelijk om in ons geval. En dat vind ik behoorlijk dom. Maar druk maak ik me er niet (meer) om. Ik weet dan in ieder geval weer hoe het zit met het intelligentieniveau van sommige collega's en wie ik wel en niet een moeilijke klus kan delegeren
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:fleurtje schreef op 24 maart 2009 @ 10:29:

[...]

Een Nederlandse collega die met een moslim trouwt zou ik ook vragen of ze moslim is geworden en of ze een hoofddoek gaat dragen.Dus als die Nlse collega met een Christelijk iemand trouwt vraag je dan ook of ze nu christelijk is en wekelijks naar de kerk gaat.
o
quote:zusenzo schreef op 24 maart 2009 @ 10:40:

[...]

Dus als die Nlse collega met een Christelijk iemand trouwt vraag je dan ook of ze nu christelijk is en wekelijks naar de kerk gaat. Als Fleurtje hier ook 'ja' op antwoord, dan geloof ik helemaal niets meer van wat ze zegt.
Sommige (meeste) vragen komen idd voort uit onwetendheid of gewoon weg dommigheid.

Maar ik bedoel maar sommige dingen vraag je toch niet als kennis of collega zijnde.

Of ik het laken moest laten zien na de bruiloft

En Fleurtje ja dat sloeg op 11-09
quote:zusenzo schreef op 24 maart 2009 @ 10:40:

[...]

Dus als die Nlse collega met een Christelijk iemand trouwt vraag je dan ook of ze nu christelijk is en wekelijks naar de kerk gaat.

En dat terwijl het ook afgeraden is voor Christenen om varkensvlees te eten (ja, echt waar!) en dat christenen ook 40 dagen horen te vasten per jaar...

Maar goed dat wordt voor het gemak maar even vergeten. Dus bestaan er dan ineens wel gematigde christenen omdat zij gewoon varkensvlees eten en niet die 40 dagen vasten?
Mijn vriend komt uit een moslimland, maar is zelf geen moslim. Hij is hardstikke westers, houdt erg van koken en het huis schoon maken.

We wonen vijf jaar samen en zijn hardstikke gelukkig. Ook al schreeuwden mijn ouders in het begin moord en brand toen ze erachter kwamen. Toen ze zagen dat we gelukkig waren (na 2 jaar!), hebben ze het uiteindelijk, gelukkig, toch geaccepteerd.

Elke situatie is anders. Zeker als je het zelf niet mee hebt gemaakt, kun je niet weten hoe het is en hier zeker niet over oordelen!
Oh ja en de Jihad is een terroristen groep hé!!

Zei mijn moeder eens..... en nog stug vol houden hé.

Terwijl dat woord voor mijn man een hele andere betekenis heeft en niet eens in de buurt komt met wat zij ermee bedoelde.

Ook een leuke, mijn blonde knullen in het park eens Allahakbar laten roepen

Terwijl dat alleen maar betekend god is groot maar sommige mensen associeren dit weer met terrorisme.
quote:Wiebenik81 schreef op 24 maart 2009 @ 10:44:

[...]

Als Fleurtje hier ook 'ja' op antwoord, dan geloof ik helemaal niets meer van wat ze zegt.Als een collega met een gelovige uit Staphorst trouwt, dan vraag ik dat idd. Ben ik gewoon nieuwsgierig naar.
Ok dus een moslim is gelijk aan iemand uit staphorst, kom op zeg...
quote:zusenzo schreef op 24 maart 2009 @ 10:46:

Sommige (meeste) vragen komen idd voort uit onwetendheid of gewoon weg dommigheid.

Maar ik bedoel maar sommige dingen vraag je toch niet als kennis of collega zijnde.

Of ik het laken moest laten zien na de bruiloft

Ik bedenk me net dat de reactie van mijn collega misschien ook te maken heeft met de branche waarin we werken, dat hun afkomst een reden is geweest om aangenomen te worden. Ik weet niet, open minded naar elkaar toe zijn enzo. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat niet bent, maar over dit soort dingen wordt bij ons dus wel gewoon gepraat en dat wordt ook niet raar gevonden. Sterker nog, ze zijn zelfs blij met dat soort vragen, niets zo irritant als verkeerde aannames.
quote:zusenzo schreef op 24 maart 2009 @ 10:54:

Ok dus een moslim is gelijk aan iemand uit staphorst, kom op zeg...Het gaat mij erom, dat als je vragen hebt, je die moet stellen. Is toch niet zo heel ingewikkeld?
Heb ook aan een collega gevraagd waarom er een fles whiskey in zn prullenbak naast zijn bureau lag, als hij zo moslim is. Is dat raar? Vind ik niet.
quote:meldmisdaadanoniem schreef op 24 maart 2009 @ 10:42:

mooi om te lezen. Ik hoop dat het bij mij ook zo zal af lopen! Kan me niet voorstellen met zn allen op een verjaardag te zittem. Mn broer trouwt bv. over 2 maanden. Het liefst ga ik daar ook met mn lief heen, maar dat gaat nu gewoon echt niet.

Ben jij getrouwd?Dat is echt vervelend.. Het zou allemaal zoveel leuker kunnen, voor iedereen. Ik ben niet getrouwd nee, nu twee jaar samen. Er is ook nog geen sprake van trouwen hoor, we take it easy. Ik vind dat we eerst maar eens goed op één lijn moeten komen en dan pas die beslissing nemen. Ik vind het zelf niet niks om met iemand van een andere cultuur te trouwen. Hij wil dat zijn kinderen als Moslim opgevoed worden en ik weet gewoonweg nog niet of ik dat wel kan, vandaar. We houden ontzettend veel van elkaar dus ik hoop dat we wel een goed weg zullen vinden. Hoe denk jij daar eigenlijk allemaal over?
quote:fleurtje schreef op 24 maart 2009 @ 10:55:

[...]

Ik bedenk me net dat de reactie van mijn collega misschien ook te maken heeft met de branche waarin we werken, dat hun afkomst een reden is geweest om aangenomen te worden. Ik weet niet, open minded naar elkaar toe zijn enzo. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat niet bent, maar over dit soort dingen wordt bij ons dus wel gewoon gepraat en dat wordt ook niet raar gevonden. Sterker nog, ze zijn zelfs blij met dat soort vragen, niets zo irritant als verkeerde aannames.Dat is ook een soort van discriminatie. Zijn ze dan aangenomen vanwege hun afkomst, of vanwege hun kwaliteiten...Waar werk jij?
Ok ligt er ook aan waar je werkt maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet.
quote:zusenzo schreef op 24 maart 2009 @ 10:58:

Ok ligt er ook aan waar je werkt maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet.Bedoel jij de vragen die jij te horen krijgt of de vragen die ik stel? In dat laatste geval, dat kan bij ons dus wel.
quote:fleurtje schreef op 24 maart 2009 @ 10:57:

Heb ook aan een collega gevraagd waarom er een fles whiskey in zn prullenbak naast zijn bureau lag, als hij zo moslim is. Is dat raar? Vind ik niet.

Ja dat is raar. En vooral onbeleefd. Waar bemoei jij je mee? Die fles kan net zo goed leeggegoten en weggegooid zijn. Of door iemand anders erin gegooid.

Als een moslim collega een relatie heeft met een man/vrouw vraag je dan ook maar meteen of ze wel seks hebben? En zo ja, waarom ze dat doen als dat niet mag. Vraag je dan ook maar meteen welke standjes ze dan doen? Komop zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven