Vinden jullie borstvoeding normaal?
dinsdag 24 maart 2009 om 11:32
In mijn omgeving ben ik de enige vrouw die borstvoeding geef, al 8,5 maand. Ook zit ik voor advies veel op www.borstvoedingsforum.nl Misschien vertekent dit mijn kijk op de werkelijheid. Daarom zou ik van jullie willen weten of jullie het 'normaal' vinden om al voor zo'n tijd borstvoeding te geven. IRL heb ik het idee dat ik een uitzondering ben, maar op het borstvoedingsforum kom ik veel vrouwen tegen die hetzelfde doen als ik. Wat is nou de mening van veel vrouwen in het algemeen op het gebied van langer dan een half jaar je kind borstvoeding geven? Ben ik een rariteit of is het eigenlijk heel gewoon wat ik doe?

dinsdag 24 maart 2009 om 11:40
Ach, rariteit... Je moet gewoon doen waar je blij van wordt. Wat zal het jouw jeuken wat andere mensen daarvan vinden? Niks toch?
Ik persoonlijk zou nooit zolang borstvoeding geven, maar dat ik een andere keus maak, betekent niet dat een van beide keuzes dus fout is. Iedereen heeft zijn eigen redenen voor de keus die hij maakt. Doe dus gewoon waar je gelukkig van wordt.
Ik persoonlijk zou nooit zolang borstvoeding geven, maar dat ik een andere keus maak, betekent niet dat een van beide keuzes dus fout is. Iedereen heeft zijn eigen redenen voor de keus die hij maakt. Doe dus gewoon waar je gelukkig van wordt.
dinsdag 24 maart 2009 om 11:40
Ja, Fleurtje, maar die discussie wil ik helemaal niet starten. Ik wil alleen maar weten of mijn kijk op de werkelijheid gekleurd is door websites die erg pro-borstvoeding zijn.
Ik wil de mening weten van veel vrouwen, of ze nu wel of niet borstvoeding hebben gegeven, wat zij vinden van wat langer borstvoeding geven.
Ik wil de mening weten van veel vrouwen, of ze nu wel of niet borstvoeding hebben gegeven, wat zij vinden van wat langer borstvoeding geven.
dinsdag 24 maart 2009 om 11:41
Ik vind het heel normaal. Bij mijn eerste heb ik het 3 maanden gedaan en bij mijn 2e niet omdat het bij de 1e erg moeizaam verliep. Ik weet dat het het beste is voor je kindje maar sommige vrouwen doen er wel erg hysterisch over. Alsof je een slechte moeder bent als je het niet doet. Een blije mama is het belangrijkst en of je dat nou met je kindje aan de borst doet of met de fles, dat maakt niet uit. Zo'n forum waar je op zit, trekt natuurlijk voornamelijk mensen aan die heel positief staat to bv. Doe vooral waar jij je goed bij voelt! Ik vind het heel knap dat je het zo lang volhoudt. Als het maar wel is omdat je het zo prettig/handig/knus vindt en niet omdat het zgn 'moet'.
dinsdag 24 maart 2009 om 11:42
dinsdag 24 maart 2009 om 11:42

dinsdag 24 maart 2009 om 11:46
Nee, gátver. Ik vind het zó tegennatuurlijk, borstvoeding. Daar zíjn je borsten toch niet voor? Ik mocht ook niet van mijn man trouwens, BV geven. Als ik dat wilde moest ik zelf een borstcorrectie gaan betalen achteraf, en dat geld heb ik niet. Dus gewoon aan de FV, en mijn kinderen worden er prima groot op.

Ja, je kijk op borstvoeding raakt gekleurd door een borstvoedingsforum, net zoals je kijk op auto's gekleurd raakt door een autoforum, je kijk op computers gekleurd raakt door een IT-forum.
Je hebt er trouwens geen forum voor nodig om gekleurd te raken, een boek lezen of tv kijken doet het ook.
Als jij je er goed bij voelt en je er niemand mee schaadt, dan is het toch prima wat je doet?
Je hebt er trouwens geen forum voor nodig om gekleurd te raken, een boek lezen of tv kijken doet het ook.
Als jij je er goed bij voelt en je er niemand mee schaadt, dan is het toch prima wat je doet?
Ik vind er dus niks van. Het zijn noch mijn tieten noch mijn kinderen, dus het interesseert me werkelijk niet. Zo lang ik het maar niet hoef te doen, want maandenlang een lurkend kind aan m'n tiet lijkt mij dan weer erg onplezierig. En ik neem aan dat anderen daar ook weinig mening over hebben, aangezien het niet om hun kind noch hun tieten gaat.
dinsdag 24 maart 2009 om 11:47

dinsdag 24 maart 2009 om 11:50
Tsja, het is maar waar je jezelf prima bij voelt toch? Ik vind het heel normaal, heb mijn oudste zoon een jaar lang gevoed en de jongste krijgt nu ruim 8 maanden borstvoeding. (gecombineerd met flesvoeding; weet alleen niet hoe lang nog dit nog mag duren, het gaat enigzins moeizaam op het moment.)
Ik vind het overigens zowel de normaalste zaak van de wereld maar ben desondanks ook trots op mezelf.
Ik vind het overigens zowel de normaalste zaak van de wereld maar ben desondanks ook trots op mezelf.

dinsdag 24 maart 2009 om 11:51
quote:minirenata schreef op 24 maart 2009 @ 11:32:
In mijn omgeving ben ik de enige vrouw die borstvoeding geef, al 8,5 maand. Ook zit ik voor advies veel op www.borstvoedingsforum.nl Misschien vertekent dit mijn kijk op de werkelijheid. Daarom zou ik van jullie willen weten of jullie het 'normaal' vinden om al voor zo'n tijd borstvoeding te geven. IRL heb ik het idee dat ik een uitzondering ben, maar op het borstvoedingsforum kom ik veel vrouwen tegen die hetzelfde doen als ik. Wat is nou de mening van veel vrouwen in het algemeen op het gebied van langer dan een half jaar je kind borstvoeding geven? Ben ik een rariteit of is het eigenlijk heel gewoon wat ik doe?
Kan iemand me even een seintje geven wanneer de rel uitbreekt? Ben druk.
Verder als reactie op TO, ik vind 8,5 maand nog niet extreem lang, zoek op "extreme breastfeeding" op YouTube, als je het over écht lang wil hebben.
Kan iemand me even een seintje geven wanneer de rel uitbreekt? Ben druk.
Verder als reactie op TO, ik vind 8,5 maand nog niet extreem lang, zoek op "extreme breastfeeding" op YouTube, als je het over écht lang wil hebben.

dinsdag 24 maart 2009 om 11:51
Ik heb bijna 4 maanden gegeven, toen ben ik gestopt. Het ging gewoon niet meer. En ik wilde maar doorgaan, want overal hoor je hoe goed het wel niet is, hoe geweldig die vrouwen zijn die bv geven. Het werkte gewoon echt door op mijn schuldgevoel. En toch ben ik gestopt. Ineens de knop omgezet. En wie mij daardoor slecht vind, kan de allerhoogste boom in. En ik vind ook best dat dat hallelujah gedoe wat minder mag.
dinsdag 24 maart 2009 om 11:52
Zolang jij en je kind zich prettig voelen is het goed.
Ik heb 6,5 maand gevoed, hoop dat bij een 2e ook zo te kunnen doen.
Heb wel flinke ruzie met mijn broer gehad toen hij me na 4,5 maand vroeg wanneer ik met "dat gedoe zou stoppen".... Echt op zo'n fijne minachtende manier...
Ben hem nog net niet helemaal aangevlogen maar wat was ik kwaad....
Hij heeft ook vrij snel zijn excuses aangeboden omdat hij ook wel inzag dat hij een stapje te ver was gegaan met zijn commentaar.
Ik heb 6,5 maand gevoed, hoop dat bij een 2e ook zo te kunnen doen.
Heb wel flinke ruzie met mijn broer gehad toen hij me na 4,5 maand vroeg wanneer ik met "dat gedoe zou stoppen".... Echt op zo'n fijne minachtende manier...
Ben hem nog net niet helemaal aangevlogen maar wat was ik kwaad....
Hij heeft ook vrij snel zijn excuses aangeboden omdat hij ook wel inzag dat hij een stapje te ver was gegaan met zijn commentaar.
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 24 maart 2009 om 11:52
quote:Eowynn_ schreef op 24 maart 2009 @ 11:46:
Nee, gátver. Ik vind het zó tegennatuurlijk, borstvoeding. Daar zíjn je borsten toch niet voor? Ik mocht ook niet van mijn man trouwens, BV geven. Als ik dat wilde moest ik zelf een borstcorrectie gaan betalen achteraf, en dat geld heb ik niet. Dus gewoon aan de FV, en mijn kinderen worden er prima groot op.Ben je nou serieus, of zie ik de grap er niet van in?
Nee, gátver. Ik vind het zó tegennatuurlijk, borstvoeding. Daar zíjn je borsten toch niet voor? Ik mocht ook niet van mijn man trouwens, BV geven. Als ik dat wilde moest ik zelf een borstcorrectie gaan betalen achteraf, en dat geld heb ik niet. Dus gewoon aan de FV, en mijn kinderen worden er prima groot op.Ben je nou serieus, of zie ik de grap er niet van in?

dinsdag 24 maart 2009 om 11:54
Ik geef ook borstvoeding en om eerlijk te zijn vind ik het totaal niet interessant wat een ander daarvan vind.
Ik zal daar ook zeker mee doorgaan voor zolang het voor mij en mn kind goed voelt ongeacht wat anderen daarvan vinden.
En dat is precies wat ik mijn dochter behalve de b.v. ook nog mee wil geven, nl: dat zij straks ook een vrouw is met genoeg zelfvertrouwen dat zij haar eigen weg durft te volgen ongeacht wat anderen daarover te zeggen hebben.
Ik zal daar ook zeker mee doorgaan voor zolang het voor mij en mn kind goed voelt ongeacht wat anderen daarvan vinden.
En dat is precies wat ik mijn dochter behalve de b.v. ook nog mee wil geven, nl: dat zij straks ook een vrouw is met genoeg zelfvertrouwen dat zij haar eigen weg durft te volgen ongeacht wat anderen daarover te zeggen hebben.