Baby achterlaten?

24-02-2019 19:35 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 reacties had ik al antwoord op mijn vraag. Baby gaat geen schade van de situatie ondervinden, gelukkig!

Vervolgens is dit hele topic nogal uit de hand gelopen...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:41
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
86.94% gewijzigd
redbulletje schreef:
24-02-2019 19:40
Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.
+1
Met deze redenering hoeven we per definitie al niet meer aan adoptie of iets dergelijks te beginnen, want dan is hechting dus bij voorbaat al uitgesloten.
zussel schreef:
24-02-2019 19:54
Ik ben wel benieuwd wat het CB zegt als oma met baby bij de 1-maand controle komt met verhaal dat moeder 5 dagen weg is. Niet dat hun opmerkingen verder heel boeiend zijn ofzo maar ik zou toch een beetje vreemd opkijken.
Zou er zelf niet aan moeten denken en eerlijk gezegd zou ik het ook best even bijzonder vinden als een vriendin of familielid dit zou doen. Maargoed, ieder zijn ding toch?!

Denk je niet dat de vader dat regelt? Of is het ook raar als vader met zijn kind naar het consultatiebureau gaat?
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 19:50
Je denkt toch niet echt dat een baby van een maand non-stop gaat huilen als hij door zijn oma word verzorgd?
Mijn nichtje wou nog niet eens 1 middag ergens blijven.
Niet bij oma, niet bij tante, niet bij vader, ...

Non-stop huilen, geen hap eten, ...

1 uur tussen 2 voedingen lukte nog net.
Daarna moest mijn zus toch echt terug zijn.

Bij 5 dagen had dat kind gewoon in 't ziekenhuis aan de baxter gelegen.
Niet iets wat je wil horen in Rome.

Ze kon het voor het eerst 4 uur aan een stuk aan toen ze 1 jaar was.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:56
6.42% gewijzigd
S-Meds schreef:
24-02-2019 19:52
vrouwen die lekker nuchter in het leven staan en weten dat die baby ook best met vader uit de voeten kan zijn veel ontspannener moeders. leukere moeders dus
Jij hebt toch ook kinderen? Had je die na een maand al vijf dagen willen missen? Dat is juist zo’n bijzondere tijd.
Ik ken iemand wiens moeder ook 5 dagen weg was een eerste maand en hij draagt altijd panties onder zijn kleren en eet hamsters. Ik zeg niet dat er een causaal verband is maar volgens zijn psychiater is het wel ergens tijdens die 5 dagen misgegaan.
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:56
0.20% gewijzigd
Is het een collega van je to?
MinkeDeWit schreef:
24-02-2019 19:56
Jij hebt toch ook kinderen? Had je die na een maand al vijf dagen willen missen? Dat is juist zo’n bijzondere tijd.
ja hoor, geen probleem. gedaan ook
redbulletje schreef:
24-02-2019 19:40
Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.
Gebeurd niet vaak als het over kinderen gaat, maar 100% eens!

Ik heb er een van 12 weken, en had er na 4 weken niet aan moeten denken. Maar dat was omdat ik na 4 weken überhaupt niet verder kwam dan de supermarkt en een hele korte boodschap. Niet omdat mijn baby daar iets aan overhield.
Ik ken ook mensen die helemaal van de leg waren omdat ze voor het eerst een nacht zonder hun kind waren. Kind logeerde gewoon bij oma, en was 8 (jaar dus, geen weken of maanden). Tja, dat vind ik ook een beetje ongezond, maar hé, hun leven.

Als de baby er nog niet is, moet ik nog zien of ze het echt wil. Je wereld staat even zo op zijn kop, dat een reis als dit je vaak te veel is. Maar als zij het wel ziet zitten, geen probleem.
Belg007 schreef:
24-02-2019 19:55

Klinkt alsof de hechting met vader niet helemaal goed is gegaan...
Belg007 schreef:

de meeste baby’s doen normaal hoor
Ik vind het wel stoer van je vriendin en fijn dat haar man haar hierin steunt.
Zo te lezen gaat er goed gezorgd worden voor de baby, dus maak je geen zorgen.
MinkeDeWit schreef:
Er lopen hier 2 dingen door elkaar: 'loopt een kind er iets van op' en 'hoe kun je als moeder in godsnaam zoiets doen, er is vast iets mis met je gevoelens'
nerdopviva schreef:
Denk je niet dat de vader dat regelt? Of is het ook raar als vader met zijn kind naar het consultatiebureau gaat?

Ah nee vader mee vind ik net zo logisch als moeder. Maar ik las het als: vader is er hele dagen niet en baby is bij oma. Vandaar die redenering.
2019 schreef:
Is het een collega van je to?
Nee, hoezo?
Minik schreef:
24-02-2019 19:35
Weet iemand hoe dit zit met hechting? Kan het kwaad? Of is het meer gewoon een beetje een gek gevoel wat ik erbij heb maar zal de baby er niks van merken?
.
Allebei niet. Het kan geen kwaad en het is ook geen gek gevoel dat jij erbij hebt.

Ondanks dat het geen kwaad kan, zou ik het zelf niet doen. En dat gaat ook puur om mijn eigen gevoel.
zussel schreef:
24-02-2019 19:54
Ik ben wel benieuwd wat het CB zegt als oma met baby bij de 1-maand controle komt met verhaal dat moeder 5 dagen weg is. Niet dat hun opmerkingen verder heel boeiend zijn ofzo maar denk dat ze toch een beetje vreemd opkijken.
Zou er zelf niet aan moeten denken en eerlijk gezegd zou ik het ook best even bijzonder vinden als een vriendin of familielid dit zou doen. Maargoed, ieder zijn ding toch?!
Ik mag hopen dat ze zich bij het cb niet druk maken om dit soort dingen. Tenzij moeder baby alleen heeft achtergelaten, maar goed dan zou het wonderlijk zijn als het kind bij het cb zou verschijnen.
Overigens kan moeder die 1-maand-afspraak vast wel om het reisje heen plannen.
Ik had het niet gedaan maar als een ander het wil dan prima.
Belg007 schreef:

Toen ze 1 maand oud was? Of was ze toen ouder?
zussel schreef:
24-02-2019 19:57
Ah nee vader mee vind ik net zo logisch als moeder. Maar ik las het als: vader is er hele dagen niet en baby is bij oma. Vandaar die redenering.
Zo is het ook..
MinkeDeWit schreef:
Ik rende na een maand nog net niet gillend het huis uit. Afschuwelijk vond ik het.
nausicaa schreef:
Gebeurd niet vaak als het over kinderen gaat, maar 100% eens!

Ik heb er een van 12 weken, en had er na 4 weken niet aan moeten denken. Maar dat was omdat ik na 4 weken überhaupt niet verder kwam dan de supermarkt en een hele korte boodschap. Niet omdat mijn baby daar iets aan overhield.
Ik ken ook mensen die helemaal van de leg waren omdat ze voor het eerst een nacht zonder hun kind waren. Kind logeerde gewoon bij oma, en was 8 (jaar dus, geen weken of maanden). Tja, dat vind ik ook een beetje ongezond, maar hé, hun leven.

Als de baby er nog niet is, moet ik nog zien of ze het echt wil. Je wereld staat even zo op zijn kop, dat een reis als dit je vaak te veel is. Maar als zij het wel ziet zitten, geen probleem.
Precies wat ik ook dacht.

Maar TO, serieus.... waarom maak jij je hier zo druk om?
Dát komt eerlijk gezegd 'ongezonder' op mij over dan die moeder die wel of niet een paar dagen op reis gaat.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Minik schreef:
24-02-2019 19:53
Ze is goed uit de bevalling gekomen en t is een wolk van een baby, heel rustig, slaapt veel, drinkt goed (fles dus geen probleem met voeding als ze weg is)
Dit was met mijn eerste kind ook het geval dus die kon gerust bij oma logeren destijds.
Echt, dat scheelt zoveel. Ik had er het volste vertrouwen in.
Kind twee slaapt voor geen meter en hangt erg aan mij en man, dus die gaat nu pas met 15 maanden uit logeren af en toe.
Toen hij een maand oud was lag ik zelf nog half in de kreukels en had hij me echt nodig.

Ik neem aan dat je vriendin zelf goed kan beoordelen of iets goed is voor haar eigen kind of niet.
Murrmurr schreef:
Er lopen hier 2 dingen door elkaar: 'loopt een kind er iets van op' en 'hoe kun je als moeder in godsnaam zoiets doen, er is vast iets mis met je gevoelens'
Het kind loopt er niets van op. Ik vind het wel raar en kil dat je het kunt als moeder.
Of het schadelijk is weet ik niet. Maar ik vind het wel zielig zo'n kleintje 5 dagen zonder moeder en bij verschillende oma's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven